Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

TES: Skyrim'de PC ve Konsol Farkı Anlaşılmayacak

Çevre tasarımları gerçekten de etkileyici

    The Elder Scrolls V: Skyrim'in grafiklerinin çok iyi olacağı konusunda kimsenin bir şüphesi yok. Bu serinin çoğu hayranı aslında yeni bir oyunun heyecanı ile grafiklerdeki ayrıntılara pek takılmıyor, ama harika görselleri kim istemez ki?
 
     Bazı PC oyuncuları ise Skyrim'in grafiklerinin konsollar nedeniyle yeterine iyi olmayacağı görüşünde. Bethesda ise bu konuda bir açıklama yaptı ve PC ile konsollar arasındaki grafik farkının farkedilmesinin güç olduğunu söyledi.
 
     PC'de çözünürlüğün arttırılabileceğini ve bu sayede PC'ye çok yakın olarak oyunu oynama imkanının olacağını söyleyen yetkililer, konsollarda ise TV'ye 6 feet (yaklaşık 2 metre) uzaktan baktığımız için aradaki farkı anlamamızın çok zor olduğunu vurguladılar.
 
      Zaten Bethesda'nın da amacı sonuç olarak grafiksel olarak platforma göre çok fark olmayan bir oyun yaratmakmış. 
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak CVG The Elder Scrolls V Skyrim Elder Scrolls 5 Skyrim Bethesda 2K Games RPG
Fallout: NW Goty Sürümü Amazon'da Göründü Sony Japonya, Bu Yaz Bir Kaç Ofisini Kapatacak
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Basteryus

3.5.2011 23:01:53

0
şu bethesta grafık kascagı yere morrowındın ustune katsaydı cok daha guzel olurdu...

M3rett0

20.4.2011 19:51:38

0
@BSc Misafiri Dragon age 2 konsoldaki çocuklara göre eğlenceli olabilir onu amaçlayarak yapmışlar zaten.Tüm o taktiksel ögeleri silip...Yanımızdakilerin kıyafetlerini bile değiştiremiyoruz.En doğru notu edge verdi Dragon Age 2'ye 6.0...

Guest-73EC99CC3

20.4.2011 19:11:08

0
quote:

Orijinalden alıntı: Bernhard Bence oyun dünyası grafiklerle gelişecekse bence hiç gelişmesin. Firmalar grafik yapacam diye oynanışı, derinliği öldürüyor.

BSC Misafiri

20.4.2011 18:34:40

0
dragon age 2 faciası diyen arkadaş oyun firmalarını bilmiyor

S.T.A.L.K.E.R.

19.4.2011 23:02:46

0
Ne konsol sevdasıymış arkadaş. Güzelim serileri konsola da çıkaralım diye hikaye açısından berbat hale getiriyorlar. Konsola oyun çıkarma telaşı yüzünden harcayacaklar güzelim oyunu.

waltran

19.4.2011 22:17:26

0
anlatamıyoruzki arkadaş. bu herifler en çok sevdikleri şeyden yani grafikten bile taviz verdilerse hikaye ve oynayışı önemserlermi sizce? yoksa grafikten yana kimsenin sorunu yok.

T-MAC*1

19.4.2011 17:52:30

-1
Skyrim'ide konsol-pc savaş aracı yaptınız ya pes...sanki Sony yada MS size para veriyor anlamıyorum... "Konsollar yüzünden pc'deki grafikler sınırlanıyor" diyenler... gidin dağda bayırda gezin grafik istiyorsanız ne denebilirki... Morrowind grafikleriyle gel Skyrim istiyosan.Oynamayan adam değil!

M3rett0

19.4.2011 15:50:15

0
Ya grafikler felan sorun değil benim için, oynanışın konsola göre yapılması yani basitleşmesi gibi bir endişem var.

BSC Misafiri

19.4.2011 01:09:55

0
Konsollar PC'yi önünü kesiyor bu durumda ama kesinlikle 2. bir dragon age 2 vakası olmaz. Çünkü dragon age 2 yaklaşık 1.5 yılda yapıldı. Skyrim için en az 3 sene uğraşmıştır yapımcılar. Bethesda PC'yi önemseyen bir firmadır. AA ile PC gene kurtarır. Ama buglar olabilir mi? onu bilmem.

Curtius

19.4.2011 01:04:42

-1
Yazdıklarımın yarısı bile çıkmadı. GJ

Rock_Rage

19.4.2011 00:15:10

+1
Bosverin ne yapalım oldugu gibi oynarız ne yapalım gidip firmayımı basalım kasmayın bukadar.

M3rett0

18.4.2011 23:44:01

-1
Ha yaşımda 18 bu arada, emin ol paramda var :) Asıl bana göre günümüzde 13-14 yaşlık bir konsol sevdalısı kitle var.Aldıkları malı(konsolları) süper,muhteşem, muazzam görme çabası içinde sürekli, PC'ye şu çıkmıyor,her yıl 1500 lira verecen vs vs. diye zırvalayan ve güzel bir PC'de(güzel diyince 1700-2000 tl algılamayın maks. 1000-1100 liralık) oyun oynayamamış bu sebeple konsol grafiklerini süper ötesi sanan, PC'de oyun mu oynanır,PC öldü düşüncesiyle tıka basa dolmuş bir kitle var. PC oyunculuğunun daha doğrusu PC'nin ne olduğunu bilmiyorlar.Her yıl 1000 liraya sistem değiştirilmeli sanıyorlar, hangi ilerizekalıysa bu söylentiyi ortaya atan... Soruyorum Duke Nukem bilmiyor, Total war bilmiyor, half Life bilmiyor...Bildikleri 3-4 şey var FIFA/PES,GOW3 , bir de iyimser ihtimalle RDR. Bu tutumda olan konsol oyuncuları(yada yurdumuz çocukları mı demeliyim ? ) casuallikten öteye gidemez.Konsollar günde 1-2 saat eğlencesine oynayanlar için faydalı tek. Asıl siz ''gerçekleri saklamak isteyenlerin'' laflarına bakmayın.Ben günde 1-2 saat oynarım arkadaşlarla fifa felan oynarız derseniz gidin alın konsol itirazım yok.Ama toplarım 7-8 kişilik grubu gireriz 5-6 saat aralıksız,yorula yorula oynarız derseniz gidin toplayın PC hiç düşünmeden, emin ol alacağınız zevk apayrı olacaktır, hele sizin gibi arkadaşlar bulduysanız.

M3rett0

18.4.2011 23:41:35

+1
Eğer lafın banaysa PS3'üm evimde duruyor,Crysis'i highta açabiliyorum,PC'ye elimden geldiğince orjinal oyun almaya çalışıyorum şu anda 40'dan fazla orijinal oyunum var inanmam dersen de buyur steam id kendin bak, ordailer dışında steam olmayan 8-10 tane daha oyunum var ayrıca : M3rett0

bloodTime

18.4.2011 23:36:51

-1
iyi geceler uyku vakti gelmiştir:D

bloodTime

18.4.2011 23:35:33

-1
sen haksız değilsin parantez açtıgın cümleyide gördüm zaten o konuda şüphen olmasın ama %80 'i demek insanları aşağılamaktır bir kısmı demen bence daha mantıklı cunku şu konuya bile yukarıdan aşağıya baktıgında 14 15 yaşında bi çocugun bırak yazmayı düşünemediği yorumları görürsün... konsollara çöp diyen bi pc oyuncusuna haksızsın diyemiyorum... bana konsol yeter beni idare eder diyen bi konsol oyuncusuna da haksızsın diyemiyorum... konsollara en iyi sistemin koyulması konusunda şüpheliyim cunku gerçekten cok zor... şuan 4 çekirdekli bi işlemciyi sogutmak büyük zahmet,bi GPU'yu sogutmak büyük zahmet ve bu sistemde bi powersupply eklemekte büyük zahmet...nasıl bi sistemle bunu halledecekler bilemiyorum...şuan O.C bi kurtarıcı olarak görülüyor ...O.C küçük bi kutuda nasıl olur açıkçası bunuda bilemiyorum...pc kasası gibi bi şey yapsınlar:D:D

r2maru

18.4.2011 23:24:50

-1
Sistemi iyi olanlara sözüm olmadığını söyledim. Sen paran olduğu halde konsolu beğenmeyebilirsin olabilir :) Ama senin gibiler fazla değil :) Söylediğim gibi 15 yaşında gidip ps3 salonunda oynarlar sonrada buraya gelip konsola laf atarlar. Arkadaşım her ürünün satışı böyledir. Yapabildiği kadar kar yapıp sonra yoluna devam edersin. Yeni konsollar geliştirilme aşamasında..konsollar PC ile kafa kafaya gitmeye kalkarsa her sene bir sürüm çıkarmaları lazım. Yeni nesil konsollar çıktığı zaman piyasanın en iyi sistemini koyacaklar ve belli bir süre devam edecekler bu sistemle ki bu gayet doğal. Ayrıca şu anki konsol sitemleri bile buraya yorum yapanların çoğunun sisteminden iyidir.

gerçek-oyuncu

18.4.2011 23:24:02

0
quote:

Orijinalden alıntı: M3rett0 @gercek-oyuncu 16-17'' ekranda ne detay göreceksin demişsin,82'' ekranda göreceğin bir konsol oyunundan kat be kat fazla detay göreceksin.İyi bir PC'de oyna bakayım 17'' monitörle bir daha konsolunu açmak içinden bile gelmeyecek farkı görünce.Ha iyi dediğime de bakmayın, veriyim benim 3.5 yıl önce 1.300 tl ye topladığım sistemi(şimdi 850-900 tl eder en fazla,bir konsol parası yani) gör sen detay hangisinde grafik hangisinde... Ben ps3 denedim öyle konuşuyorum ama sen PC denememişsin ''16-17'' ekranda ne detay göreceksin'' demenden belli. Ha konsollar teknolojiyi yavaşlatıyor,firmaların deidkleri gibi daha 4 yıl varsa yeni nesle PC liderliği kolayca ele geçirir, konsoldakilerde artık 4 saat senaryolu,10-15 tane 7 dolarlık DLC si olan oyunlara takılıp kalır.
ben pc denemedim arkadaşım haklısın.zaten kullanıyorum.üstelik crysis 'ı modlu şekilde en yüksek detayda kaldırabiliyor.unutmadan 32" tv'ye bağlı benim bilgisayar.

bloodTime

18.4.2011 23:13:52

+1
r2maru ihtimallerle konuşup milleti aşağılıyosun ....bu çoook basit:D 1. si iyi bi pc toplamış kişiler aklı başında ve yaşı ilerlemiş kişilerdir benım yaşım 27 mesela....ve tüm yorumlarımın arkasındayım... 2.si git ps3 salonlarına 14 15 yaşındaki cocukları gör bakalım nasıl oyun oynuyorlar.. ve eminim burda da mevcuttur:D en önemlisi de bu madde. 3-) bırak 14 15 yaşı koskoca firmalar senin konsolunun çöp oldugunu ima ediyor ama malesef tatlı dille konsolun yetersizliğini söylüyorlar(para) ... bir de sen para kazandırmasaydın ne olucaktı onu düşünemiyorum ... büyük ihtimal konsollarınızı artık yemek masası yapın demeye başlayacaklardı:D...

r2maru

18.4.2011 22:57:48

-1
Arkadaşlar konsollara laf atanlara bakmayın siz.. Türkiye de oyun sitelerinde konsollara laf atanların %80 i 14-15 yaşlarında(Üyelerin ortalamasıda fazla değil) ki bu yaşlarda birinin ülkemizde konsolu olması zor.(Mağlum paramız az) Bilgisayarı vardır mutlaka ama sisteminin yüksek olması çok daha zor. Orjinal oyun kullanması dahada zor. Yani kendileri PC kullanıyor diye konsollara boş yere laf atıyorlar :) Konsollarda korsan az,sistem derdi yok. Oyunlar konsolların sistemlerine göre yapılıyor. Şimdiki konsollar eskidi yenileri mutlaka gelecek. Sistemi süper olanlara sözüm yok. Ama konsolun yeri hala ayrıdır. Not: Bende PC kullanıyorum. Bu oy sistemi çok saçma olmuş.Gereksiz yere eksi veya artı oylar veriliyor. Kendini tatmin etmek isteyenler eksi oy kullanabilir :)

M3rett0

18.4.2011 22:50:38

+1
@gercek-oyuncu 16-17'' ekranda ne detay göreceksin demişsin,82'' ekranda göreceğin bir konsol oyunundan kat be kat fazla detay göreceksin.İyi bir PC'de oyna bakayım 17'' monitörle bir daha konsolunu açmak içinden bile gelmeyecek farkı görünce.Ha iyi dediğime de bakmayın, veriyim benim 3.5 yıl önce 1.300 tl ye topladığım sistemi(şimdi 850-900 tl eder en fazla,bir konsol parası yani) gör sen detay hangisinde grafik hangisinde... Ben ps3 denedim öyle konuşuyorum ama sen PC denememişsin ''16-17'' ekranda ne detay göreceksin'' demenden belli. Ha konsollar teknolojiyi yavaşlatıyor,firmaların deidkleri gibi daha 4 yıl varsa yeni nesle PC liderliği kolayca ele geçirir, konsoldakilerde artık 4 saat senaryolu,10-15 tane 7 dolarlık DLC si olan oyunlara takılıp kalır.

M3rett0

18.4.2011 22:47:29

+2
Yeni bir Dragon Age 2 vakası olmaması dileğiyle...

M3rett0

18.4.2011 22:39:57

+1
Yeni bir Dragon Age 2 vakası olmaması dileğiyle...

bloodTime

18.4.2011 22:21:42

+1
konsol oyuncuları iyi bi pc'de oyun oynamadıgı için bana konsol grafikleri yeter der... bu çok doğal...örneğin crysis1 oyunun full grafikte 16 x AF VE 16xqAA ayarında oynarsanız artık konsol oyunları size çok basit gelir...KZ3 veya god of war 3 farketmez... bi gta 4 pc'ye göre bence iğrenç bi görüntüye sahiptir normalde ben iğrenç demem ama gerçekten pc'ye göre iğrenç görüntüsü vardır hem konsolda hemde pc'de 32 inç lcd'ye bağlanmış olarak oynamıştım bunuda belirteyim....yani uzun lafın kısası konsol heryerde var çıkın dışarı saati 1 liraya ps3 oynarsınız ,pc oyuncuları genelde konsolun grafiklerini çok iyi bilir ama çoğu konsol oyuncusu iyi bi pc'nin grafiklerinden haberdar değildir... yani birileri konsol grafikleri kötü diyorsa kafasına göre demiyodur...bi tecrübesi vardır elbet...

venom417

18.4.2011 21:59:13

+1
Takmayın bukadar pc'de biri bi yama yapar görüntüleri iyileştirir.Morrowind mesela kaç yıllık oyun hayranları öyle yamalar yaptılar ki sanki yeni çkmış gibi,Oblivion için yapılanları söylememe bile gerek yok.Böyle bi türün fanı olupta buraya gelip konsolu savunmak da saçmalıktan başka bişey değil.Bende iki konsol da var mesela ama biri bu oyunu bedava verip al bunu konsolda oyna dese bile oynamam,herşeyin bişeyi var arkadaş

gerçek-oyuncu

18.4.2011 21:53:35

-1
vallahi 50" tv kullanıyorum.ve ekrana özellikle yarış koltuğumu çektiğimde 30-40cm yakından bakıyorum.şu ana kadar herhangi bir şikayetim olmadı.gayet güzel grafikleri var konsolların.(hatta 60" bir tv olsa çok daha fazla detay görünebilir)net olarak söyleyebilirim 32" bir tv ile oynarken yeteri kadar detay görünmüyor veya 40"(hepsini uzun süreli denediğimden sölüyorum). -16"-17" ekranda ne datay göreceksiniz ki.benim tv'ye ps2 bağlasan HD9999'dan bile güzel gözükür. -yeni konsolların gelmesiyle grafiklerde devrim olur.eğer oyunların gelişmesini sırf grafiklere bağlıyorsanız bu böle. -"Sırf korsandan para kazanamıyoz diye yalan söyleyen firmalar daha çok para kapmak için oyannabilirlik,hikaye gibi etmenleri unuttu" bunu ancak bir bilgisayar oyuncusu söleyebilir. çünkü bilgisayara oyun geliştirenlerin tek amacı para kazanmaktır.adam konsolda oynamadığı için bütün oyunları sorunlu,ruhsuz,uğraşılmamış şeyler zannediyor.şu ana kadar çıkan (istisnalar haricinde) bütün konsollara özel oyunlar kusursuz olmak üzere tasarlanmışlardır.bunu başarır veya başarmaz ama amaç budur. mesala nfs her sene tüm platformlara çıkar.genelikle fena oyunlar değillerdir ancak bir gt 4-5 senede bir çıkar.önemli olan gt'nin neden bu kadar geç çıktığıdır.şimdiye kardar çıkmış bütün nfs serilerinden fazla araç vardır vs.üstelik hataları bu denli geniş bir oyuna göre çok minör kalmaktadır.demek istediğim kusursuz olmak üzere tasarlanırlar baştan savma değil. arkadaşın yakındığı bütün sorunlar bilgisayar kullanıcısı olduğu içindir.asla ben tüm platformlara sahip olarak arkadaşın belirttiği şeyleri hissetmiyorum.bir de firmalara yalancı demesi yokmu,tam bitirmiş yani.acaba ps3'de cod ne kadar sattı pc'de ne kadar sattı.üstelik fps oyunu.kim yalancı kim cahil.

bloodTime

18.4.2011 21:37:43

-1
ben bi pc oyuncusuyum ama yapımcı olsam konsola yuklenirim bu da çok doğal para konsolda şuan ...ama pc online oyunları ve donanımları da çok iyi kazandırıyor bunu da göz ardı etmemek gerek....

Metodiev35

18.4.2011 21:32:34

-3
Konsollara göre hareket edilecek tabi.Adamlar bilgisayar için oyunu en iyi şekilde portlamaya yüklenirlerse zarardan başka hiçbirşey elde etmezler. Evet grafiklerin pc de daha iyi olması gerekir belki ama herkesin o ''en iyi'' grafiği elde edeceği pcsi var mı acaba ? Konsola birkere para veriliyor ve sistem aynı kalıyor üzerinde pc gibi oynama yapmıyorsunuz .Herkes oyunu aynı kalitede aynı düzeyde oynuyor.Adı üstünde arkadaşlar Oyun Konsolu

B3lmondo

18.4.2011 20:24:12

+1
Ben 102 ekran TV de 3 metre uzaktan oynuyorum PS3' oyunlarını, zaten 1 metreden oynarsanız çözünürlüğün az olması sebebiyle çamur gibi görüntü oluşuyor büyük ekranda, adam doğru söylemiş, bazıları hayatında denememiş hemen laf atıyor. PC'nin yüksek çözünürlük sağlaması sayesinde ne kadar dibinden oynansada net bir görüntü veriyor, ama sen 200 ekran TV de 1080p yapsan dahi yakından oynasan çamur gibi gözükür. Zaten konsolların rahatlığıda bu, uzaktan oynamaya el verişli olması.

Fatal1ty.

18.4.2011 20:23:17

-4
Herkes bi şeyler sallamış bilip bilmeden. TV'ye uzaktan bakarsanız pixellerin arasındaki mesafeyi gözleriniz algılayamayacağı için görüntü daha iyi gözükür. Ama dibine girerseniz pixelleri sayarsınız.

TangoEchoKilo

18.4.2011 20:05:34

-2
sen konsol oyun dunyasını olduruyor dedın ya hapı yuttun :D

CHARISMATIC

18.4.2011 19:58:59

+9
olur mk 5 mtre uzaktan bakak ta pc den daha ıyı gozuksun ıkıncı drogan age 2 facıası gelıyor konsol varı goruntuler konsol portu konsol oyunu ıgrenc olacak oyunu nezamandır beklıyordum barı acıklama yapma da alalım elımızde patlıyaydı neyse baska oyunlara bakacaz

waltran

18.4.2011 19:55:45

+1
Öncelikle grafikler gelişmediği için oyun dünyası gelişmiyor demek istememiştim onu belirtmem gerek hızlıca yazınca öyle gibi görünmüş. Demek istediğim oynayış,derinlik,hikaye,atmosfer vs. bunlar zaten çoktan öldü konsollar yüzünden, artık kalmadı öyle birşey. Elimizde sadece grafik kaldı, onu yüceltip diğer herşeyi öldüren konsollar bu sefer yücelttikleri şeye de yetmemeye başladılar. Her yönden durgunluk başladı, para akışı hariç. Ve adamlar halen çıkıp konsol ve pc arasında fark olmayacak diyorlar! Nasıl fark olmayacak yahu? Olmak zorunda! Pcde bu oyun daha güzel olmak zorunda, o kadar! Ben oyuna kontrol ayarı yaparken menüde EKSSSBAKSSS ikonları görmek istemiyorum, sırf o yüzden oyunları oynayamıyorum(Oynayış gelişiyormu yani bu durumda bilemiyeceğim.). Oyun çıkınca bakalım nasıl olacak, grafiksel yönden "konsol" kadar, oynayış, hikaye yönünden de "konsol" kadar bir oyun çıktığında aynı yorumları görecek miyim?

aydogdu1453

18.4.2011 19:54:28

+7
Bu konsollar oyun camiasının içine etti.Ne var arkadaş bu konsollarda.Sırf korsandan para kazanamıyoz diye yalan söyleyen firmalar daha çok para kapmak için oyannabilirlik,hikaye gibi etmenleri unuttu.Elinde sonunda pc'ye döneceksiniz.Bu sizin kaderiniz.İsteseniz de istemeseniz de.

BSC Misafiri

18.4.2011 19:52:42

+1
Bu ne kadar saçma bir iştir.2 metre uzaktan bakılınca hiç fark yokmuş gibi gözüküyomuş.O oluyomuş bu oluyomuş.En iyisi ben 20 metre uzaktan oynim.Muhteşem grafikleri olduğunu söyleyelim. Oyun dünyasında böyle bir açıklama ile ilk defa karşılaşıyorum..

Bernhard

18.4.2011 19:38:30

+2
Bence oyun dünyası grafiklerle gelişecekse bence hiç gelişmesin. Firmalar grafik yapacam diye oynanışı, derinliği öldürüyor.

waltran

18.4.2011 19:24:56

+1
ikisi farkedilmiyorsa grafikler düşük demektir. konsolla sınırlandırılmış, o kadar kişi bu oyun sistem dizecek adamlar konsol port oyunu çıkaracaklar arkadaş yemin ediyorum bu konsollar oyun dünyasını geliştireceğine öldürüyor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
The Elder Scrolls V: Skyrim ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
156 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız