Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

GTA V'in Maliyeti Ne Kadar Tuttu?


    Bu senenin büyük merakla beklenilen oyunu Grand Theft Auto V'in çıkışına sadece günler kaldı. Bir siteye röportaj veren oyunun sanat yönetmeni Aaron Garbut, GTA V'in maliyetiyle ilgili önemli bilgiler paylaştı.
 
    Belirtilenlere göre GTA V, sadece oyun endüstrisinin değil, eğlence endüstrisinin genel manada en pahalı projelerinden birisi oldu. Gelen açıklamalara göre GTA V'in yapımı ve tanıtımı için toplamda 265 milyon dolar harcandı. Bu maliyet fiyatı oyun endüstrisi için tepeye oynarken, film endüstrisinde de Avatar, Avengers gibi Hollywood filmlerinin önünde geliyor.
 
    Konuyla ilgili WCCFTech.com isimli site, hem oyun klasmanında, hem de film klasmanında karşılaştırma yaparak iki adet figür görseli yayınladı. Aşağıdan göz atabilirsiniz.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Grand Theft Auto V Action Rockstar PS3 Xbox 360 PC GTA 5
FIFA 14'te 5 Yetenek Yıldızına Sahip Oyuncular Xbox One'ın Dashboard'u Görüldü
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

10.9.2013 23:02:52

0
Pazarlama maliyetleri 70 milyon € tuttu. Gerisini siz düşünün. GTA çöp, SR4 harika diyenlere not: GTA olmasaydı SR da olmazdı.

BSC Misafiri

10.9.2013 17:04:06

-1
BF4 1 milyar dolara falan malolmuş olmalı öyleyse...

BSC Misafiri

10.9.2013 11:23:00

0
reklam giderleri var bide

speederly

9.9.2013 22:43:10

-1
yapiminda 2 bin kisi calissa ortalama 4 bin dolar verilse aylik ayda 800 eder yilda 9.6 milyon 4 senede 38.6 milyon dolar calisanlara gider hadi biraz daha fazla alan eden o bu cart curt yemek icmek elektrik su giderler falan tas catlasin 80 milyon geri kalan parayi n=hayrina mi dagittilar ne yaptilar :)

Mudokon Kafası

9.9.2013 20:24:34

-3
quote:

Orijinalden alıntı: sangokudbgt gta5: bütçe 250 milyon dolar.. oyun yapımı 50ml reklam giderleri 200ml.. saints row4: bütçe: 10ml dolar oyun yapımı 9ml reklam 1ml gta5: çöp saints row4: open world'de çita yükseltildi!!
Git ve örgünü ör. Bu işlere kafanı yorma.

sangokudbgt

9.9.2013 19:31:31

-1
gta5: bütçe 250 milyon dolar.. oyun yapımı 50ml reklam giderleri 200ml.. saints row4: bütçe: 10ml dolar oyun yapımı 9ml reklam 1ml gta5: çöp saints row4: open world'de çita yükseltildi!!

BSC Misafiri

9.9.2013 19:28:42

0
Beyler avatarın maliyeti 500 milyon dolardır yanlış kaynaktan alınma bu

Master_Evil

9.9.2013 17:10:59

+3

OKAMI

9.9.2013 16:27:10

0
Hadi ordan AVATAR maliyeti 500 miiyon degilmi ??? Google de arayin bulursunuz. karabik korsanlari tüm filmelrin toplami olsa gerek 300 milyon. Harry Potur bile sollamis avatari yok daha nelerrr ............................... Sayin BSC editörüü bu istatistikler yalan bir kaynakdan mi aldiniz yalan dolan bence.

Rogue Agent

9.9.2013 15:41:28

+1
aklından bi sayı tut aaron, tuttum, söyle, 265.

BSC Misafiri

9.9.2013 15:18:00

+1
Fazla abartıldı bu oyun. Yılın balonu.

Uncy

9.9.2013 14:47:57

0
İyimiş

Trevor Phillips

9.9.2013 14:38:34

-4
quote:

Orijinalden alıntı: Michael De Santa olm niye küçümsüyorsunuz lan bana 10 milyon dolar verdiler gelip ana karakterlerden olayım diye.
şahidiyim ki aynı parayı aldık.

Michael De Santa

9.9.2013 14:32:17

-4
olm niye küçümsüyorsunuz lan bana 10 milyon dolar verdiler gelip ana karakterlerden olayım diye.

emrahcey

9.9.2013 14:25:32

-2
Rome 2 TotalWar Türkçe dil desteği geliyor dedikleri gün oyunu hemen ön siparişden sipariş ettim. Aral'dan oyunu Dünya ile aynı zamanda 3 Eylül'de söz verildiği tarihde evime ulaştırdı. Şimdi gelde adamları taktir etme.. > Darısı GTA 5'de başına.

_BEDIRHAN_

9.9.2013 14:25:29

0
gta 4 ün hala ilk 10 a girecek kadar sattığını gördüysek bu rakamlar gerçekten küçük(büyük para ama oyuna göre küçük :D ) rakamlar. 265 milyon doları kaç kere katlar bu firma. konsola özel kalmaz bu arada tekrar söylemeliyim. en geç 6 ay var pc de görünmesi için.

Cpt. Miller

9.9.2013 14:12:36

0
Oyun için maddi ve manevi çok emek harcamış olabilirler de, ses getirmiş Hollywood filmlerinden daha fazla maliyeti olduğuna inanmıyorum. Sadece GTA değil hiçbir oyunun maliyeti o kadar tutmaz, Avatar'ı bile geçmiş iyi sallamışlar.

hasretbitmez

9.9.2013 13:44:50

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Evet o fedakarlıklar arasına Türkçe dil en azından alt yazı eklenmeliydi ama olmadı.
O kadar masrafın içine bir tek Türkçe alt yazımı fazla geldi, geçiniz efendim.
Günümüz de artık bazı Sony ve S.Enix gibi firmalar Türkçe dil destekli oyunlar çıkarabiliyorken R*'un
bizim ülkemizde de yıllardan beri oyun salonları ve netcafeler de saatlerimizi harcadığımız bir oyuna neden dilimizi destekleme,en azından altyazılı olarak olmuyor.
Bu kadarmı zor kardeşim. Flemenkçe gibi zor dilleri (altyazılı) destekliyorsunuzda bizim dilimizin ne eksiği var?(!)
Önceki oyunlarını Sony playstation konsollarında orjinal olarak satın alıp kullanmış biri olarak yazıyorum.
Fanı olun veya olmayın, bence bu oyun en azından bizim dilimizi resmi olarak destekleyene kadar satın alınmayı haketmiyor.
Saygılar.
Bir bakıma hak vermedim değil , doğru söylüyorsun ama yine de adamların emekleri var orjinal alınmayı hakediyor. Keşke bir yamayla çıkış tarihinden sonra ekleseler .

BSC Misafiri

9.9.2013 13:36:25

-1
BSC nin yakında çıkacaklar listesinde GTA V i görmek :3

BSC Misafiri

9.9.2013 13:19:45

+3
Evet o fedakarlıklar arasına Türkçe dil en azından alt yazı eklenmeliydi ama olmadı. O kadar masrafın içine bir tek Türkçe alt yazımı fazla geldi, geçiniz efendim. Günümüz de artık bazı Sony ve S.Enix gibi firmalar Türkçe dil destekli oyunlar çıkarabiliyorken R*'un bizim ülkemizde de yıllardan beri oyun salonları ve netcafeler de saatlerimizi harcadığımız bir oyuna neden dilimizi destekleme,en azından altyazılı olarak olmuyor. Bu kadarmı zor kardeşim. Flemenkçe gibi zor dilleri (altyazılı) destekliyorsunuzda bizim dilimizin ne eksiği var?(!) Önceki oyunlarını Sony playstation konsollarında orjinal olarak satın alıp kullanmış biri olarak yazıyorum. Fanı olun veya olmayın, bence bu oyun en azından bizim dilimizi resmi olarak destekleyene kadar satın alınmayı haketmiyor. Saygılar.

BSC Misafiri

9.9.2013 13:19:29

0
Harcadığı para önemli değil zaten 3 milyondan fazla ön sipariş verilmiş paranın yarısından fazlası karşılanıyor bide 25 milyon hedeflenince kazanılacak para 1.5 milyar dolar adamlar 1 verip 6 alacaklar.

BSC Misafiri

9.9.2013 13:19:21

0
şişirmişler muhtemelen. tek tek kalemleri açıklamadan neye ne kadar ödendiğini ancak havadan tahminler yürütebilirsin. Reklam amaçlı olmuş zaten ama helal olsun. bir oyuna bu kadar para dökmek de cesaret işidir. karı da zaten malum en az 4 e katlar :D

any77

9.9.2013 13:12:08

+1
GTA 5 100 milyon dolar belki tutar belki tutmaz diye düşünüyorum. 265 milyon dolar iyi sallamışlar . Özellikle de avatar ve avengers gibi filmleri geçmesi hiç hiç olacak iş değil. O masrafa film yapsınlar 2 katı fazla para kazanırlar. Olacak iş değil...

BSC Misafiri

9.9.2013 12:43:11

+2
365 milyon dolar harcadılar ama geri 10 milyar dolar kazancaklar.

BSC Misafiri

9.9.2013 12:42:51

0
quote:

Orijinalden alıntı: hasretbitmez Gtaturkte de 170 m dolar tuttu diyor hangisine inanalım ?
o euro olarak öyle

hasretbitmez

9.9.2013 12:17:23

0
Gtaturkte de 170 m dolar tuttu diyor hangisine inanalım ?

EagleTibet

9.9.2013 12:07:09

0
quote:

Orijinalden alıntı: ultralisan 2 platform için bu kadar masrafa girmezler.

2014 yılında pc ps4 xbox one içinde gelir oyun
İnş gelir ama şunu da unutma R* o iki platforma Gta IV'ü çıkardı ve inanılmaz satış rakamlarına ulaştı. Bu yapıldığı söylenen 265 milyon dolarıda sadece ön siparişlerinden çıkarır Gta V.

ultralisan

9.9.2013 11:55:19

0
2 platform için bu kadar masrafa girmezler. 2014 yılında pc ps4 xbox one içinde gelir oyun

dragon18tr

9.9.2013 11:36:25

0
Ee ne olacaktı animasyonlar öyle ac serisi gibi senelik çıkan bişi deyil adamlar 3-4 sene ugraşıyorlar bi animasyon için + animasyon yapan studyoda 400-500 hatta daha fazla animatör bulunuyor bunların aylık maaşı var reklam parası seslendirme cart curt tutar o kadar ben bunları how to train your dragon için söyledim fakat benimde garibime giden piyasada kungfu panda yada arabalar gibi daha başarılı seriler bile listede yokken how to train your dragona nasıl o kadar para harcamışlar çözemedim CN de çıkan kısa yarım saatlik bölümleri filan oluyor ekstradan dizi gibi bölüm yaptıkları masraflarıdamı saymışlardırki?

omelette

9.9.2013 11:36:24

0
Ön siparişlerden tüm parayı kırmış diyolla

dIsAstEr

9.9.2013 11:20:09

0
İlk hafta satışlardan elde edilecek geliri söylemiş yanlışıkla yetkili.

dingo egret!

9.9.2013 10:55:05

-1
Tıpkı san andreas gibi zirveye oynar hatta oyun dünyasında kalitenin en üst limitini belirler... Ama çok para çok

boostibo

9.9.2013 10:46:08

0
bazı arkadaşlar akan paranın hesabını yapmış aklınızı yormayın aklınız yetmez çünkü orda su için alınan damacadan asılan postere kadar her şey var uğraşmayın adamlar 5 sene uraşmış çok mu 1 senede kat kat karşılığını alacaklar düşünmeyin gerek yok... Oynamanıza bakın ama böyle bir oyunun da karşılığını verin...!!!!

pharm4vita

9.9.2013 09:47:03

0
anlaşılan yapımcılar hiçbir maliyetten kaçınmamışlar.oyunda gerçek çete elemanının seslendirme yaptığı bi oyun gördünüz mü hiç???bu gibi ayrıntılar ana unsurlardan daha maliyetli.harika bi oyun bizi bekliyor...

BSC Misafiri

9.9.2013 09:15:36

+3
Bazı arkadaşlar bu maliyete çok şaşırmış. Şaşırmalarının nedeni klasik işveren-işçi mantığında olaya yaklaşmalarıdır. Ülkemizde en basitinden bir yazılım projesi olan hgs, radardan hız kontrolü, e-devlet uygulamaları milyonlarca dolarlık projelerdir. Kaldı ki bir oyun tasarlamanın yanında hiçbişeydir bu projeler. Çünkü oyunların temelini yapay zeka oluşturur. Yapay zekayı çözdünüz diyelim. İşin birde sanatsal boyutu var. Bugün ülkemizde bir konser veren şarkıcı veya bir dizide oynayan oyuncular sadece bir yıl içerisinde tek başlarına 1-2 milyon dolar para kazanabiliyor. Gta ve diğer oyunlarda özellikle sanatsal çalışmaların yoğun olduğu oyunlarda maliyeti arttıran en büyük unsurlardan biriside bunlardır. İptal edilen, beğenilmeyen sil baştan başlanan çalışmaları hesaba katmıyorum bile. Ve burada bir filmden bahsetmiyoruz. Dinamik bir yapıdan bahsediyoruz. Bizim şirketimizde kullandığımız muhasebe programı tek başına 150 mb ram işgal ederken adamlar bu koca sistemi 512 mb ramli konsollarda çalıştırıyor. Sadece bunu yapabilmek bile milyon dolarlarla ifade edilemez. Bana kalırsa böyle bir oyuna göre bu maliyet beleş. Çok fazla fedakarlık var.

Riwalp

9.9.2013 09:13:43

0
bu devirde oyun pahalı iş miş

Darthclone

9.9.2013 08:05:25

0
Google ye "gta 5 reklamı" yazıp görsellerde aratın neden bu kadar çok para gittiğini anlıcaksınız

Angelz

9.9.2013 06:22:41

-3
quote:

Orijinalden alıntı: Metal-Gear 265 milyon dolar harcayıp Türkçe dil koymadığın için harcadığın paraya 1 kuruş bile katkıda bulunmayacağım ve oyunu korsan alacağım R* ! Tüm emeklerin benim avcumun içinde boşa gidecek ve sadece eğlenceme hizmet edecek, bedel alamayacaksın benden, çünkü benim açımdan bedeli hak etmedin. HAHAHA!

(Sadece trollüyorum beyler)
Valla ben trollemiyorum.

LPmemo21

9.9.2013 05:20:19

0
quote:

Orijinalden alıntı: csufeardir
alıntı:

Orijinalden alıntı: furkan3191

gerçekten çok merak ettiğim birşey. Seslendirme ve reklam dışında nereye harcanıyor bu oyun maliyetleri?
Mesela bir dlc yapmanın maliyetinden bahsediyorlar. Fazladan kod yazmanın masrafı ne?
Tabi maaşlar da var ama maaşların hepsini toplasan 1milyon anca eder.

Animasyonlar pahalı teknoloji sanırım

Tablolara bakarsanız hep animasyonların yoğun olduğu filmlerin bütçesi yüksek.
Evet iyi dikkat etmişsin.Şöyle bir düşününce gerçekten de çok pahalı bir teknoloji.Bu konuda bizim bilmediğimiz çok şey var.Adamlar aşmış artık :D

Guest-8DA7E2B07

9.9.2013 04:46:51

0
quote:

Orijinalden alıntı: furkan3191 gerçekten çok merak ettiğim birşey. Seslendirme ve reklam dışında nereye harcanıyor bu oyun maliyetleri? Mesela bir dlc yapmanın maliyetinden bahsediyorlar. Fazladan kod yazmanın masrafı ne? Tabi maaşlar da var ama maaşların hepsini toplasan 1milyon anca eder.
Animasyonlar pahalı teknoloji sanırım Tablolara bakarsanız hep animasyonların yoğun olduğu filmlerin bütçesi yüksek.

Metal-Gear

9.9.2013 04:37:11

-1
265 milyon dolar harcayıp Türkçe dil koymadığın için harcadığın paraya 1 kuruş bile katkıda bulunmayacağım ve oyunu korsan alacağım R* ! Tüm emeklerin benim avcumun içinde boşa gidecek ve sadece eğlenceme hizmet edecek, bedel alamayacaksın benden, çünkü benim açımdan bedeli hak etmedin. HAHAHA! (Sadece trollüyorum beyler)

prenss_06

9.9.2013 04:05:29

0
valla iyi para harcamışlar bea :D artık çıksada oynasak gün saymaktan heder olduk :)

LPmemo21

9.9.2013 04:01:17

+2
quote:

Orijinalden alıntı: furkan3191 gerçekten çok merak ettiğim birşey. Seslendirme ve reklam dışında nereye harcanıyor bu oyun maliyetleri?
Mesela bir dlc yapmanın maliyetinden bahsediyorlar. Fazladan kod yazmanın masrafı ne?
Tabi maaşlar da var ama maaşların hepsini toplasan 1milyon anca eder.
Bence şöyle bir şey ama emin değilim:Beyond Two Souls'taki gibi aletler var ya hani oyuncuların hareketlerini pc ortamına aktarıyorlar,bence o aletlerden benim bilgim kapsamında ve tahminimce bazı sahnelerde kullanılmıştır.Ayrıca kaliteli ses kayıt cihazları,stüdyo donanımları için;Ayrıca oyunun ultra grafik ayarları gerçekten müthiş bir şey olacağını düşünmem normal bir oyun yapmak için gereken pc sisteminden kat kat daha iyi bir sistem almaları gerektiğini düşünüyorum.Ayrıca 2011 yılında tüm ekibe(ses,kalite kontrol,vb.) 1 aylık toplam 47.000$ civarı maaş alıyor.2011 yılından beri geliştirildiğini var sayarsak bugüne kadar toplam 1.551.000$ ediyor.1000 sayfalık senaryo,lisanslı şarkılar,reklam,pazarlama,vb. hesaba katarsak, yaklaşık 12.000.000$ yakın para oluyor.Buna bir de Collector Edition,Special Edition üretimi,oyunun çoğaltılmasını da ekleyip,biraz abartırsak(hatta fazlasıyla) 20.000.000$ diyelim.Ama hala ne olduğunu bilmediğimiz bir "230.000.000$" var.Kısaca R* bu konuda bir açıklama yapmadan bir şey diyemeyiz. Bir de küçük bir not:Ben hesap kitap işinde profesyonel biri veya bu tarz bir işte çalışan birisi değilim,sadece kendi bilgim kapsamında seni aydınlatmaya çalıştım.Umarım az da olsa bir faydam olmuştur.

K.Dot

9.9.2013 03:21:29

0
Ohh anam

Megas Red

9.9.2013 02:58:26

0
Kutsal klavye aşkına! Bu nedir?

OKAMI

9.9.2013 02:44:41

0
bunun icinde acaba yeni nesil icinde calisma maliyetleride varmi hihi :) bakalim bu nesil, yeni nesil oyun gibi kapiyi carpacakmi YOU ROCK.gif

Reul

9.9.2013 02:37:22

0
fazla maliyetli olmuş oyun umarım iyi satar

Wabbajack

9.9.2013 02:36:16

+1
Burdan şu sonucu çıkarıyoruz Gta V pc ye çıkacak nokta

Saiki

9.9.2013 02:33:15

+1
Ucuz reklam yöntemi, hesabını sorsan 3 milyon $ ın nereye harcandığını izah edemezler .

BSC Misafiri

9.9.2013 02:16:23

0
oyunun yeni nesil ve pc sürümlerinin geliştirildiğini kanıtlar nitelikte bir açıklama olmuş. 265 milyon dolara sadece 2 platform için oyun yapılmaz.

LaNeT02

9.9.2013 02:10:15

0
aynen nereye gidiyor bu para ?

furkan3191

9.9.2013 02:09:19

+7
gerçekten çok merak ettiğim birşey. Seslendirme ve reklam dışında nereye harcanıyor bu oyun maliyetleri? Mesela bir dlc yapmanın maliyetinden bahsediyorlar. Fazladan kod yazmanın masrafı ne? Tabi maaşlar da var ama maaşların hepsini toplasan 1milyon anca eder.

RealArek

9.9.2013 02:06:59

0
Zaten gta 5 rockstar en çok satan oyunu olucak kesin ve ön sipariş rekoru kırıcak büyük ihtimale nereye baksma herkez almış :D bende dahil :D yılın oyunu olucak büyük ihtimale.

Sherlock69

9.9.2013 02:00:35

-1
Ne paralar dönüyor be ! Biz versiye defteri hesabı yapalım :D

BSC Misafiri

9.9.2013 02:00:22

0
Bir oyun için gerçekten de iyi bir bütçe. Zaten GTA V büyük ihtimalle yılın en başarılı yapımı olucak .

aygun61

9.9.2013 01:59:49

0
Bir de film endüstrisinde harcanan paranın çoğunluğu aktörlere veriliyor. İşin oyun tarafında ise böyle bir olay yok. Oyun endüstrisinde bütçe işin arka tarafına harcanıyor. Rockstar'ın Michael, Trevor ve Franklin'e 50'şer milyon dolar verdiğini düşünsenize, harcamalar ne kadar da artardı

itachi237

9.9.2013 01:57:35

0
265 milyon dolar! deh anasını be. maliyeti karşılamak için en az 4.5 milyon kopya satması lazım tanesi 60 dolardan.

KaleyDeskop

9.9.2013 01:53:56

0
Kaz Gelicek Yerden Tavuk Esrigenmez. Mutlaka Maliyetini Çıkartıcaktır...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Grand Theft Auto V ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
714 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız