Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Basit Bir İşlemle 3DS'inizin Bölge Kilidini Kaldırabilirsiniz


      Nintendo 3DS'in en kötü yönlerinden birisi elbette ki bölge sınırlandırması olması. Yani konsolunuzla aynı bölgeden almadığınız bir oyunu oynayamıyorsunuz. Bir Nintendo 3DS kullanıcısı bu durumu bir uygulamayla çözdü.
 
       RegionFOUR adlı bir uygulama sayesinde Nintendo 3DS'inizdeki bölge kısıtlamasını ortadan kaldırabilirsiniz. Bunu yapmanız için Cubic Ninja kartuşuna sahip olmanız gerek. Cubic Ninja'ya girdiğinizde oyunun QR Scan özelliğini kullanarak buradan alacağınız QR kodu okutmanız gerekiyor. Başarılı bir şekilde bu işlemi tamamladığınızda Cubix Ninja kartuşunu çıkarabilir ve farklı bölgelerin oyunlarını dilediğinizce oynayabilirsiniz.
 
      Bahsettiğimiz işlem hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilir ve nasıl yapıldığını aşağıdaki videodan görebilirsiniz.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak kotaku.com Nintendo 3DS Nintendo 3DS
Sony Gamescom'da Konferans Düzenlemeyecek Türk Yapımı Korku Oyunu No: 70 Steam'den Yeşil Işık Aldı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Trapdoor

7.5.2015 18:45:14

-1
NINTENDO Türkiye'den çekilmiş, Türkiye'de nintendo ürünleri de barındırmak illegal o zaman. Çok ayıp bişey. İnsanların koyduğu her kural doğru olmadığı gibi, küresel bağlamda konulacak kuralların içerği de tek bir kişi, firma ya da ülke tarafından belirlenemez. Bu yöntem illegal değil olsa olsa cihazın garantisini bozan bir yöntemdir o kadar. Bilen de bilmeyen de konuşmuş cayır-cayır ki belki de bazıları aralarında hayatında korsan oyundan başka bir oyunu görmemiş kişiler var. Son zamanlarda özellikle "BSC Misafiri" kisvesi altında yorum yazanlar, hep hata yakalamaya çalışan ve site editörlerini kötülemeye çalışan bir kitle çoğaldı. Ben burada açılan haberlerde ilgimi çekenlere girip bakıyorum ve hepsinden de yeni birşeyler öğreniyorum, hatta içerik ile ilgili konunun hemen altında yorumlarla tartışma(pozitif yönde) ortamı oluşturularak daha fazla bilgi edinme şansım oluyor. Hata olabilir, eksik olabilir ama bunu belirtme yöntemi o kadar çirkin o kadar seviyesiz ve haddini bilmezce. Ben bu yorumları görmek istemiyorum hatta ben BSC Misafiri yorumlarını da görmek istemiyorum lakin site yönetimi o kadar iyi niyetli ki, bu şekilde girdi yapmaya halâ izin veriliyor. Özetle bu site benim işime fazlaca yarıyor, yorum bölümünü de kirletmeyin arkadaşlar. Bu dediğimi sadece bu konu için algılamayın artık ben bunaldım ve genel olarak buraya yazdım. İyi oyunlar diliyorum.

n0.pRobLem

7.5.2015 13:52:10

+1
Sonuç olarak? Bu kadar kapsamlı bir konuyu "haticeye değil neticeye bakarım" mantığıyla yaklaşıyorsanız zaten tartışmaya gerek yok ama ben haberin amacını kasıtlı olarak yönlendirmeye çalışmanıza izin vermiyorum. Kusura bakmayın; haber sunuyorum, bahane değil. Böyle bir konuda bahaneyi çıkarı olanlar sunar. Biz, bizi takip edenlere 3DS kullanıcılarına bir çıkar yol sunuyoruz. Bu haberi Türkiye'de Nintendo faaliyetteyken konsol alan insanların daha ucuza oyun temin etmesini sağlamak için bölge kilidinden kurtulma olanakları olduğunu söylüyoruz yani. Nintendo'nun ülkeyi terk edişi sonrasında nasıl oyun temin edeceğini düşünen kitlenin zaten çoktan korsan yollarını arşınlamadığını düşünüyorsanız; günaydın. Veya bu haberin çoktan Türkiye'de varlığını sürdüren son derece başarılı bir Nintendo hayran topluluğunda çoktan duyurulduğundan haberiniz de olmayabilir. Sonuç olarak? Nintendo Gamecube için Region Free kilidini açan bir yazılım vardı ve ben bu sayede Amerika'dan orjinal oyun alma şansına eriştim. Üstelik Türkiye'de Gamecube'ün esamesi okunmazken. Üstelik Amazon ve Ebay gibi sitelerde satılırken, Nintendo korsan konusunda son derece tutucuyken (ki kendiler ayrıca RF'nin babasıdır) bu ürünün satılmasına hiç karışmadılar. http://www.amazon.co.uk/Datel-Direct-Ltd-FreeLoader-GameCube/dp/B00006FRD9 Türkiye'de korsan oyun gerçeği var. Atari 2600 klonları, NES klonlarıyla büyümüş bir nesil var. Geçtim korsan oyunu, korsan konsol kullandık yıllarca. Nintendo Gameboy Advanced için piyasada yer alan oyunların neredeyse tamamı korsan. Ama bilerek ama bilmeyerek bunları kullandık. İlk aldığım PS1, istemediğim ve bilmediğim halde içinde çiple birlikte bana satıldı. Bu haber korsana değil, bölge kilidinden kurtarmaya yön gösteriyor ve bunu inatla görmezden gelip işi "siyah - beyaz" gibi "legal - illegal" olarak sınıflandırmak bizim çizdiğimiz sınırlar dahilinde değil. Uzun lafın kısası PS4 kullanıcıları PSN TR pahalı olduğu için Endonezya, Amerika bölge bölge gezip en ucuz oyunu temin etmenin peşinde. Xbox ve PC platformu içinde durum bundan ibaret. TR'de faaliyet gösteren ancak daha sonra buradan çekilen Nintendo'nun geride bıraktığı kullanıcıları ne olacak? Korsan oyuna yol göstermekle, istedikleri bölgeden orjinal oyun almak isteyenlere yol göstermek arasında epey kalın bir çizgi var. Sonuç olarak bu sizin için illegal bir haber, benim ve benim gibi 3DS kullanıcıları için daha uyguna oyun temin etme şansı. - Talha Aynacı

Kazumatr

7.5.2015 11:09:32

0
quote:

Orijinalden alıntı: n0.pRobLem

Bu şekilde eleştiriyle "e hadi o zaman Torrent linki de verin" diye tamamlayın bari sözü. Bir kere mantık olarak 3DS'i hackleyen insan RF'ye ihtiyaç duymaz ki. Orjinal oyun kullananların baş belası RF. Üstelik Nintendo, Türkiye'de bir dönem faaliyet gösterip yaşanan kriz sonrası çekilmek zorunda kaldı. Hal böyle olunca benim gibi aktif 3DS kullanıcıları oyun almak için yurt dışına gözlerini çevirdi. Amerika'dan oyun alamıyoruz çünkü bölge kilidi var. Avrupa'dan almak isterseniz euro/dolar/sterlin farkından dolayı hem daha tuzlu olabiliyor hem de bazı oyunlar bu bölgeye geç geliyor. Ben şahsen sırf Nintendo Wii'nin bölge kilidinden kurtulmak ve daha rahat bir arayüzle menüde dolaşmak için Homebrew Channel kullandım konsolum üzerinde. Nintendo Wii - Pal bölge, oyunlarım orjinal ve NTSC-U.. Yanı bu yazılımlar sadece "korsan oynatıyor" veya "illegal" diye kaka olarak yorumlanmamalı. Kaldı ki korsan oyun oynayacak insanın bu haberden yola çıkmasına bile gerek yok, yapacağını çoktan yapmıştır. Yani burada bir yönlendirme çıkarmak çok yanlış. Bu, endüstrinin konuştuğu ve "tabu" olmayan bir konu ise bizde haber olarak değer görür, görecektir. Özellikle Türkiye'deki oyuncuların da bu avantajdan yararlanmaları kadar doğal bir şey yok. - Talha Aynacı
Sonuc olarak illegal ,legal bir yontem degil.illegal yontemi turlu bahanelerle legal gibi sunmak kadar sacma biseyde yoktur.Korsan kullananlarinda bahanesi var ona bakarsaniz herkesin birseye bahanesi var ;) Memnun oldum bende Yavuz.

Venomstr

7.5.2015 02:08:15

-1
quote:

Orijinalden alıntı: soniczeki

Peki o zaman sana bir sorum var. 3DS'i TR den aldın diyelim. Sonra ABD ye taşındın diyelim. ABD den oyun aldın aaaaaaaa çalışmadı... internetten getirtme şansın yok diyelim. Ne yaparsın? Nintendo'nun bölge kilidi koymasının amacı zaten İNSANLARIN başka yerlerden almasını istememesi. Yani ABD de sonra çıktığı için oyunlar millet japonyadan alıp oynarsa ABD sürümünü almaz diye korkuyor... İllegal değil ABD yasalarını araştır istersen :)
saçma zaten. ben bölge kilidinin kötü birşey olduğunu söylüyorum. ama öyle birşey olsa Nintendo kaldırırdı bölge kilidini. illegal oluyor bu durumda.

Bowser Zeki

7.5.2015 02:06:05

0
quote:

Orijinalden alıntı: venomstr

Nintendo'nun yaptığı birşey değil ki bu. illegal sonuçta. öyle olsa Nintendo kaldırırdı bölge kilidini.
Peki o zaman sana bir sorum var. 3DS'i TR den aldın diyelim. Sonra ABD ye taşındın diyelim. ABD den oyun aldın aaaaaaaa çalışmadı... internetten getirtme şansın yok diyelim. Ne yaparsın? Nintendo'nun bölge kilidi koymasının amacı zaten İNSANLARIN başka yerlerden almasını istememesi. Yani ABD de sonra çıktığı için oyunlar millet japonyadan alıp oynarsa ABD sürümünü almaz diye korkuyor... İllegal değil ABD yasalarını araştır istersen :)

Venomstr

7.5.2015 02:00:12

-1
quote:

Orijinalden alıntı: soniczeki

Hayır illegal değil. Sonuçta bu işlem korsan oyun oynatmıyor. Başka bölgenin "ORJİNAL" kartuşunu çalıştırmaya yarıyor. Bunu yapan kişiyi biliyorum @smealum dur kendisi. Daha önce de regionthre yi çıkarttı ama sadece 9.0 - 9.2 desteği vardı. Bu herif homebrew'i destekliyor korsanı değil. Araştırabilirsin homebrew'in yada region lock u kaldırmanın illegal olup olmadığını.
Nintendo'nun yaptığı birşey değil ki bu. illegal sonuçta. öyle olsa Nintendo kaldırırdı bölge kilidini.

Bowser Zeki

7.5.2015 01:58:23

+1
quote:

Orijinalden alıntı: venomstr evet bölge kilidi kötü birşey. fakat bu haberin içeriği illegal. o zaman sürekli korsana teşvik eden haberler yapılsın. böyle bir mantık olamaz.
Hayır illegal değil. Sonuçta bu işlem korsan oyun oynatmıyor. Başka bölgenin "ORJİNAL" kartuşunu çalıştırmaya yarıyor. Bunu yapan kişiyi biliyorum @smealum dur kendisi. Daha önce de regionthre yi çıkarttı ama sadece 9.0 - 9.2 desteği vardı. Bu herif homebrew'i destekliyor korsanı değil. Araştırabilirsin homebrew'in yada region lock u kaldırmanın illegal olup olmadığını.

TwiNKie...

7.5.2015 01:19:10

+3
quote:

Orijinalden alıntı: venomstr evet bölge kilidi kötü birşey.

fakat bu haberin içeriği illegal.

o zaman sürekli korsana teşvik eden haberler yapılsın. böyle bir mantık olamaz.
Merhaba, Yayınlamış olduğumuz haberin korsana teşvik olduğunu düşünüyorsanız bir yanılgı içerisindesiniz. Zira bölge kilidi ve korsan kullanım çok farklı konular. Orijinal olarak satın aldığınız konsolda yine o konsol için üretilmiş bir oyuna orijinal olarak sahipsiniz. Yani parasını verip satın almışsınız ve bu içeriği kullanım hakkına sahipsiniz. Kullanma hakkına sahip olduğunuz bir şeyi kullanmak için bir yöntem geliştirmek mi illegal yoksa orijinal olarak satın aldığınız oyunu size oynatmayan firmanın yaptığımı illegal? Bir davranışı veya politikayı sırf firma benimsedi diye firmayı haklı göremeyiz. Sonuçta o firmanın kararlarını alanlarda insanlar. Nasıl ki insanların farklı bir coğrafyada sırf renkleri veya inanışlarından dolayı ayrımcı söylemlere hatta eylemlere maruz kalması yanlışsa bu da benzer bir yanlıştır. Nitekim insan her yerde insandır. Japonya'da da insandır, Amerika'da da insandır. Orijinal olarak sahip olduğunuz oyun da Japonya'dan alsanız da aynı oyundur Amerika'dan alsanız da. Bazen insanların koyduğu kurallar yanlış olur. Hak sahibi olan insanların hakkını yer. Böyle zamanlarda doğru olan kurallar değil vicdanınızdan gelen sestir. Orijinal olarak sahip olduğunuz oyunları oynatmayan firmanın politikası sizin de katıldığınız gibi ne kadar yanlışsa bu yanlış karşısında orijinal oyunlarını oynamak için hakkını arayan ve çözümler üreten insanlarınki de o kadar haklı bir davranıştır. Sonuçta burada kimse bölge kilidinden dolayı konsolumu kırdırayım da korsan oynayayım demiyor. Orijinal olarak sahip oldukları oyunu oynamanın yolunu arıyorlar. Teşekkürler.

Venomstr

6.5.2015 23:13:27

-2
evet bölge kilidi kötü birşey. fakat bu haberin içeriği illegal. o zaman sürekli korsana teşvik eden haberler yapılsın. böyle bir mantık olamaz.

BSC Misafiri

6.5.2015 22:47:01

+1
N64'ten sonra Nintendoyu boşamıştım :) Ama hala haberlerini takip ederim oyunlarını oynamasam da,eğlenceli ve güzel konsoldur. Ama gözünü biraz daha batıya açmalı şirket olarak ayakta kalabilmeleri için,en azından her platformda boy gösteren başat oyunların yer bulması gerek ki ozaman ex oyunlar gerçek değerini bulsun.Onlar zaten var üstelik Metroidimiz,Zeldamız,Star Foxumuz var diyelim :)

BSC Misafiri

6.5.2015 22:46:50

0
Ps vita surekli aşagilaniyor.fakat vitayi olduren 3ds degil tabletler ve cepler oldu.3ds ile vita kiyaslanmaz.ekrani 5 katı.saglamligi cabası.vs vs ama sony tasinabilir konsol cikaramaz ayri meseless

BSC Misafiri

6.5.2015 22:46:27

0
N64'ten sonra Nintendoyu boşamıştım :) Ama hala haberlerini takip ederim oyunlarını oynamasam da,eğlenceli ve güzel konsoldur. Ama gözünü biraz daha batıya açmalı şirket olarak ayakta kalabilmeleri için,en azından her platformda boy gösteren başat oyunların yer bulması gerek ki ozaman ex oyunlar gerçek değerini bulsun.Onlar zaten var üstelik Metroidimiz,Zeldamız,Star Foxumuz var diyelim :)

mementopolis

6.5.2015 20:45:46

0
Nintendo'ya bir türlü elim varmiyor. E3 'te yeni konsolunu duyurur umarım . Zelda Wii'u çok merak ediyorum.

Tiny Titan

6.5.2015 20:25:28

-2
Ulan ne seviyosunuz kralcılık yapmayı

n0.pRobLem

6.5.2015 20:16:29

+4
quote:

Orijinalden alıntı: Kazumatr Konsol uretici firmanin belirledigi ozellikler disinda ozellikler eklemek bildigim kadariyla illegal bir yontem oluyor.
Zira bahsettiginiz oyun 3DS hack icin kullanilan bir oyunda.
Legal olsa nintendo da bunu yapin derdi yada kwndileri bolge kilidini kaldirirdi.
Bu sitede haber girerken bu tarz bir seyi haber degeri olarak ozellikle legal olmayan bir seyi sunmak dogru degil.
Oldu olucak cfw kurulabolen QR kodunuda verseydiniz bari :D
Bu şekilde eleştiriyle "e hadi o zaman Torrent linki de verin" diye tamamlayın bari sözü. Bir kere mantık olarak 3DS'i hackleyen insan RF'ye ihtiyaç duymaz ki. Orjinal oyun kullananların baş belası RF. Üstelik Nintendo, Türkiye'de bir dönem faaliyet gösterip yaşanan kriz sonrası çekilmek zorunda kaldı. Hal böyle olunca benim gibi aktif 3DS kullanıcıları oyun almak için yurt dışına gözlerini çevirdi. Amerika'dan oyun alamıyoruz çünkü bölge kilidi var. Avrupa'dan almak isterseniz euro/dolar/sterlin farkından dolayı hem daha tuzlu olabiliyor hem de bazı oyunlar bu bölgeye geç geliyor. Ben şahsen sırf Nintendo Wii'nin bölge kilidinden kurtulmak ve daha rahat bir arayüzle menüde dolaşmak için Homebrew Channel kullandım konsolum üzerinde. Nintendo Wii - Pal bölge, oyunlarım orjinal ve NTSC-U.. Yanı bu yazılımlar sadece "korsan oynatıyor" veya "illegal" diye kaka olarak yorumlanmamalı. Kaldı ki korsan oyun oynayacak insanın bu haberden yola çıkmasına bile gerek yok, yapacağını çoktan yapmıştır. Yani burada bir yönlendirme çıkarmak çok yanlış. Bu, endüstrinin konuştuğu ve "tabu" olmayan bir konu ise bizde haber olarak değer görür, görecektir. Özellikle Türkiye'deki oyuncuların da bu avantajdan yararlanmaları kadar doğal bir şey yok. - Talha Aynacı

Sir Maximus is BACK

6.5.2015 19:55:19

+2
bölge kilidi sorunu oyun dünyasının en büyük vebası.lanetler olsun koyanlara.var mı böyle bir saçmalık.

herocem

6.5.2015 19:44:27

+2
illegal diyen arkadaşlar bi noktaya kadar haklısınız ama sizin nintendoyu onemsediğiniz kadar nintendo ülkemizi önemseseydi böyle bir yönteme ihtiyaç kalmazdı zaten

Venomstr

6.5.2015 19:21:48

-6
quote:

Orijinalden alıntı: Trapdoor @Kazumatr, bir bakıma haklısın. O kilit sonuçta bölge-bölge satılan oyunların çalışmaması için var ama Ben başından beri zaten bölge kilidine karşıyım, bana çok saçma geliyor. Bir de NINTENDO'nun ülkemizden çekilmesi sanırım kullanıcılarımıza ülke kilidi olan oyunları bulma konusunda daha da zorluk çıkarmıştır diye düşünüyorum. O yüzden belki de bi' noktada gözardı edilebilecek bir haber bu. Sonuç olarak korsan değil sadece başka bir bölge kilidi olan oyun oynanacak.
ama sonuçta Hack ve illegal. illegal birşeyin bu şekilde haber yapılması bana hiç doğru gelmedi.

Trapdoor

6.5.2015 19:09:31

+1
@Kazumatr, bir bakıma haklısın. O kilit sonuçta bölge-bölge satılan oyunların çalışmaması için var ama Ben başından beri zaten bölge kilidine karşıyım, bana çok saçma geliyor. Bir de NINTENDO'nun ülkemizden çekilmesi sanırım kullanıcılarımıza ülke kilidi olan oyunları bulma konusunda daha da zorluk çıkarmıştır diye düşünüyorum. O yüzden belki de bi' noktada gözardı edilebilecek bir haber bu. Sonuç olarak korsan değil sadece başka bir bölge kilidi olan oyun oynanacak.

Kazumatr

6.5.2015 18:17:21

-4
Konsol uretici firmanin belirledigi ozellikler disinda ozellikler eklemek bildigim kadariyla illegal bir yontem oluyor. Zira bahsettiginiz oyun 3DS hack icin kullanilan bir oyunda. Legal olsa nintendo da bunu yapin derdi yada kwndileri bolge kilidini kaldirirdi. Bu sitede haber girerken bu tarz bir seyi haber degeri olarak ozellikle legal olmayan bir seyi sunmak dogru degil. Oldu olucak cfw kurulabolen QR kodunuda verseydiniz bari :D
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Nintendo 3DS
+ TAKİBE
AL
21 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız