Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

AMD'ye Origin PC Darbesi


   Geçtiğimiz günlerde yeni nesil ekran kartlarını duyuran AMD'ye ekran kartı cephesinden kötü bir haber geldi. Ünlü toplama PC üreticilerinden Origin PC, artık AMD ekran kartlı PC üretmeyeceğini açıkladı.
 
    Origin PC'nin CEO'su Kevin Wasielewski'nin yaptığı açıklamalara göre bundan sonra çıkacak olan Origin PC'lerin hepsi Nvidia ekran kartlarıyla sunulacak. "Bu kararın altında tek bir neden yatmıyor. Kararımızı müşteri yorumları, ekran kartı performansı, ekran kartı sağlamlığı ve gelen şikayetlere göre değerlendirdik. 15 yıldan fazla süredir bu işin içerisindeyim ve artık Nvidia ekran kartlarının en iyi PC deneyimini sunduğuna inanıyorum." açıklamalarını yapan Wasielewski, gelen yoğun soruların üzerine Nvidia ile herhangi bir özel anlaşmalarının bulunmadığını PC World'e söyledi.
 
     PC World sitesinin yayınladığı haberde başka bir toplama PC üreticisi Puget Systems kurucusu Jon Bach'in yorumlarına da yer verildi. Yaptığı açıklamalarda Bach, istatistiklerle birlikte Nvidia ekran kartlarının AMD'ye oranla daha dayanıklı olduğunu dile getirdi. Puget Systems'in 5.689 kart üzerinden elde ettiği sonuçlara göre;
 
Son 3 yılda Puget Systems'in PC'lerinde yer alan
- Nvidia kartlarının %5.36'sı,
- AMD kartlarının %8.89'u bozulmuş.
 
ve ayrıca son 1 yılda Puget Systems'in PC'lerinde yer alan
- Nvidia kartlarının %4.95'i,
- AMD kartlarının %7.79'u bozulmuş.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak PC World PC amd origin origin pc puget systems nvidia
Homefront 2'den İlk Görüntüler Ortaya Çıktı Sony PS4 Üretiminde Sıkıntı mı Yaşıyor?
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

ThatCrazyTurk

7.10.2013 16:12:33

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri pc donanımından anlamayan her şeyi mb ve bit olarak zanneden cahiller amd nin f/p açısından nvidia dan üstün olduğunu zanneder halbuki iş mb ve bit ile bitmiyor size en basit şöyle bir örnek vereyim nvidia dan 50 dolar düşük olan amd ekran kartının tükettiği elektrik bir yılda o 50 dolarlık farkı sübvanse eder bir yıldan sonra da nvidia sizi kar ettirir
O bahsettiğin fazladan elektrik tüketimi olayını 1 nvidia ve 1 amd kart ile örnekle lütfen. Hadi bekliyoruz. [arkadaş cevap verirse beni iyi izleyin]

BSC Misafiri

7.10.2013 10:08:04

0
pc donanımından anlamayan her şeyi mb ve bit olarak zanneden cahiller amd nin f/p açısından nvidia dan üstün olduğunu zanneder halbuki iş mb ve bit ile bitmiyor size en basit şöyle bir örnek vereyim nvidia dan 50 dolar düşük olan amd ekran kartının tükettiği elektrik bir yılda o 50 dolarlık farkı sübvanse eder bir yıldan sonra da nvidia sizi kar ettirir

sangokudbgt

6.10.2013 22:44:42

+1
Bende origin'i kendi çapımda proteste ediyorum arkadaşlar. Bundan sonra originden asla bir pc almayacağım!!!

emrahcey

6.10.2013 21:40:00

0
Umarı AMD bunun cevabını fiyat olarak verir... > 780 GTX ayarında diye ekran kartı çıkarıyor fakat fiyatıda ondan kalır yanı yok, Yeni nesil konsol fiyatlarından % 50 daha pahalı ekran kartı çıkarıyor. Şimdi insan merak ediyor. 400 $ PS4 'ün içinde işlemci - GPU - Bluray - HDD - anakart varda 400 dolar, En kral dediğin ekran kartının içinde ne var ? Muhtemeldir ki, yeni nesil konsollar için nvidia kart üretseydi yine aynı fiyattan vermek zorunda kalacaktı. Yani eleştirim pahalı ekran kartı tekel piyasasına ... Monopol bir piyasa var ve bizlerde bu piyasaya mahkumuz.

Creav

6.10.2013 20:59:41

+2
yıllardır amd den şaşmadım ve şaşmayacağım nvidia gibi paragöz soygunculara para kaptıracak kadar enayi değiliz. . .

*Meteora*

6.10.2013 20:39:52

0
Arkadaşlar bu habere göre şu an en iyi oyun ekran kartlarını üreten firma amd'mi nvidia'mı?? Yani bir oyun için (Mesela BF4) ekran kartı alınacaksa hangi ekran kartı alınmalı?

_BEDIRHAN_

6.10.2013 20:24:49

0
iki kart modelini de uzun zamanlı kullandım.amd ye kötü demiyorum ama nvidia gerçekten iyi iş çıkarıyor. şuan gtx 660m kullanıyorum performansı gerçekten çok iyi. laptop almak isteyenler intel-nvidia ikilisine göz atsınlar :)

X-FI

6.10.2013 17:47:41

-2
işte budur.. adamlar biliyor.. :)

Deswaaa

6.10.2013 17:30:57

-2
yıllardır nvidia kullanıyorum tek bi sorun dahi yaşamadım amd tek kelimeyle çöp

WE neED

6.10.2013 16:16:57

0
Bir kere bile Nvidia kullanmadım. AMD den şaşmam f/p ürününde tek adres amd 5-6 sene önce kullandığım kart bile haya cayır cayır çalışıyor nerede bozuluyormuş ..

ThatCrazyTurk

6.10.2013 14:33:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: FantasyFiRe

Bahanenin komikliğine gel neymiş amd kartların %8.89'u bozuluyomuş bak bide 0.89 da var nasıl bişeyse sanki gramla satılıyor nvidia'larında %5.36'sı bozuluyomuş. Adam bozulma oranına bakarak pc topluyor bide arada ki fark da fark olsa. Sonuçta bu kartları insanlar yapıyor ve yapılan hiç bir şey mükemmel değil. Yani nvidia aynen dediğin gibi kardeşim parayı basmış ve minik bir arsa daha kapmış. Yeni nesil ve R serisi çıkmadan tapulayabildikleri kadar yeri tapulamanın peşindeler Titan ve gtx 780 gibi nvidia'nın üst seviye kartlarının yıllardır fiyat konusunda yanına yaklaşılmıyor adamlar sanki kraliyet ailesine pazarlıyorlar ama amd r9 290x nvidia'nın müşteriyi "tuttunmu sapla" politkasını iyice meydana çıkarak. Nvidia şu anda yok asssasins creed'e 4k desteği yok toplama pc dükkanlarıyla tabağın kıyısında köşesinde kalan kırıntıları sıyırmaya çalışıyor pastayı amd kaptı yeni nesil tamamen amd'nin yeni nesile çıkacak oyunların optimizasyonları amd'ye göre yapılacak frosbite 3 gibi bir oyun motoru amd kartlarla hazırlandı ve yeni çıkacak olan bir çok oyunda kullanılacak vs vs...
+1 kardeşim, ağzına sağlık.

FantasyFiRe

6.10.2013 10:51:31

-1
quote:

Orijinalden alıntı: ThatCrazyTurk nvidia bu origin pc adlı şirkete para saymadıysa benim adım feride olsun :)) konsolu kaptırınca ne yapacağını şaşırdı şimdi de deli dana gibi ortalıkta geziyor nvidia. amd 3 liralık kartı nvidia gibi 8 liraya satmaz. kalitesinden de her zaman memnunuz. amd f/p markasıdır. 12 senedir hep amd kullandım ve bu müşteri dostu firmanın her zaman yanındayım..
Bahanenin komikliğine gel neymiş amd kartların %8.89'u bozuluyomuş bak bide 0.89 da var nasıl bişeyse sanki gramla satılıyor nvidia'larında %5.36'sı bozuluyomuş. Adam bozulma oranına bakarak pc topluyor bide arada ki fark da fark olsa. Sonuçta bu kartları insanlar yapıyor ve yapılan hiç bir şey mükemmel değil. Yani nvidia aynen dediğin gibi kardeşim parayı basmış ve minik bir arsa daha kapmış. Yeni nesil ve R serisi çıkmadan tapulayabildikleri kadar yeri tapulamanın peşindeler Titan ve gtx 780 gibi nvidia'nın üst seviye kartlarının yıllardır fiyat konusunda yanına yaklaşılmıyor adamlar sanki kraliyet ailesine pazarlıyorlar ama amd r9 290x nvidia'nın müşteriyi "tuttunmu sapla" politkasını iyice meydana çıkarak. Nvidia şu anda yok asssasins creed'e 4k desteği yok toplama pc dükkanlarıyla tabağın kıyısında köşesinde kalan kırıntıları sıyırmaya çalışıyor pastayı amd kaptı yeni nesil tamamen amd'nin yeni nesile çıkacak oyunların optimizasyonları amd'ye göre yapılacak frosbite 3 gibi bir oyun motoru amd kartlarla hazırlandı ve yeni çıkacak olan bir çok oyunda kullanılacak vs vs...

BSC Misafiri

6.10.2013 10:45:44

-2
oldu bitti ati kullanırım hiçbir sorunla karşılaşmadım ve dayanıklılık olarak nvidia dan çok daha iyi

KortX

6.10.2013 09:02:34

0
İsmi bile çalıntı olan firmadan ne beklersin.

ThatCrazyTurk

6.10.2013 05:34:59

+1
nvidia bu origin pc adlı şirkete para saymadıysa benim adım feride olsun :)) konsolu kaptırınca ne yapacağını şaşırdı şimdi de deli dana gibi ortalıkta geziyor nvidia. amd 3 liralık kartı nvidia gibi 8 liraya satmaz. kalitesinden de her zaman memnunuz. amd f/p markasıdır. 12 senedir hep amd kullandım ve bu müşteri dostu firmanın her zaman yanındayım..

mementopolis

6.10.2013 04:55:25

0
Overlock kasa toplayan bir firmadan ne beklersin ki tabiki bozulacak elbetde bunun garantisi yok. sadece laf atmasini biliyorlar. iki firmaninda nerdese bozulma degerleri ayni.

- The Stig -

6.10.2013 02:22:08

0
reklam kokan hareket bunlar kevin.. yeme bizi! :) AMD'nin R9 ve R7 ile yapacaklarını seyretsin.. ha bu arada bu üretici arkadaşda şu uyduruk warz'ninde resmi partneri değilmiydi! :D kendilerinin ne kadar oyun endüstirsinde başarılı oldukları belli.. değerlendirme kabiliyetleri çok yüksek..

CrazyToonz

6.10.2013 02:11:42

0
Hepimiz bu kararın sebebini biliyoruz, NVIDIA konsol sektörünü kaptırdı, PC cephesinde haksız rekabet sağlamaya çalışıyor.

BSC Misafiri

6.10.2013 01:36:33

-1
Bana göre Nvidia şimdiki zamanlarda yazılım olarak çok iyi AMD ise Kart olarak daha iyi bence !

ShadowBeast

6.10.2013 01:25:48

0
Çekişme olması lazım ki kullanıcı aldığı parçanın ederinden fazla para ödemesin, Consolcular bu rekabeti PC tarafında bilmediklerinden duygusal yaklaşıyorlar. AMD konsol üreticisine parça satıyormuş ee kral, AMD olmuş Nvidia olmuş bu adamlar sizin 8 yılda aldığınız konsolla ar-ge yapmıyor. Geçen biri PC'de ram acaip ucuz diyordu, millet 32gb ram döşüyormuş bilmiyor ki ram fiyatların %40lara kadar yükseldiğini 8gb 2133mhz ramin150tl'den 250tl çıktığını, PC parçasını alan değiştiren parasını veren benim, ilkokullu bana akıl veriyor atar yapıyor.

LeSRiSeL

6.10.2013 01:14:03

0
çamur atmak böyle olsa gerek

caneycaney

6.10.2013 00:56:48

0
5-6 yıldır 4830 kullanıyorum sorun yok hala taş gibi

michael01

6.10.2013 00:16:24

0
Yeni nesil konsollar(AMD), Valve bilgisayarları(NVIDIA) ve Yeni nesil ekran kartlı amdler arasında çok fena çekişme olacak.Oyundan çok performans olarak çekişme bekliyorum

Megas Red

5.10.2013 23:44:41

-1
Ben nedense yavaş yavaş Nvidia'ya sinirlenmeye başlıyorum çünkü parmaklarını yanlış yerlere sokmaya başladı.

alito

5.10.2013 23:15:47

0
Adamlara hak veriyorum. Nvidia kartların bozulma oranı daha düşük ama hangi firma son kullanıcıyı daha fazla düşünüyorsa, haliyle insanlar da o firmaya yöneliyor. AMD'nin son atağından sonra NVIDIA'nın cevabını beklemek mantıklı bir karar olacaktır. İyi olan kazansın.

any77

5.10.2013 22:41:34

0
Nvidia biraz daha güvenilir kesinlikle fakat amd son zamanlarda yükselişte. 2014-2015 çok kızışacak ortalık demesi benden...

DubSteq

5.10.2013 22:37:19

0
Bende 10 yıllık radeon 9200 var hala daha kullnırım eski pc de. Firma mutlaka nvidia ile bir ortaklığa girmiştir, babasının hayrına yapmaz. Amd aynı performansı daha ucuza satıyor.

Master_Evil

5.10.2013 22:25:50

+1
origin pc, ilk defa duydum

kımyasal

5.10.2013 22:18:15

+3
Bu işten pis kokular geliyor sanki.Amd konsol camiasını ele geçirdi.Ayrıca yeni nesil ekran kartları ile ortalığı coşturacaktır.Nvidia lobilerini kullanıp Amd şirketini karalama kampanyasına başlıyacaktır.

BSC Misafiri

5.10.2013 22:16:11

0
iki markayı da kullanan biri olarak bence arada o kadar da ciddi bir fark yok ve iyi bildiğim bir şey varsa o da bu piyasada rekabetin şart olduğu. Belki de bu yorumlar AMD yi biraz daha ateşler ve nvidia karşısında çok daha güçlü GPU larla böyle düşünenleri utandırır. Yoksa şuan da kullandığım nvidia kartı bir daha bu fiyata alamayacağım aşikar :(

EagleTibet

5.10.2013 22:06:07

-1
Olsun, AMD'nin de konsolları var :D

Artizt

5.10.2013 22:03:49

0
3 senedir kullanıyorum AMD'li laptopu bir sıkıntısı olmadı.

Trapdoor

5.10.2013 22:01:33

0
Kullandığım PC'lerin çoğunda, NVIDIA'nın aynı segment kartına nazaran ucuz olmasından dolayı ATI kart kullandım. Son ekran kartım 660ti de olmak üzere 3 tane de Nvidia kullandım. Şahsi düşüncem Nvidia kesinlikle daha iyi çalışıyor. Nvidia kartlarımın tek sıkıntıları sadece eskiyip, yeni nesile ayak uyduramamaları oldu ki bu da çok normal birşey.

Quirah

5.10.2013 21:24:14

+3
quote:

Orijinalden alıntı: wisla yıllardır amd ekran kartı kullandım hiçbir sorun yaşamadım. Nvidia daha uzun ömürlü olabilir fakat performans olarak denkler ve konsolları amd kaptırınca başka çözümler aramaya başladı. Nvidia ekran kartlarının fiyatlarını ucuz tutsa onu seçerdim fakat çok pahalı ekran kartları birde ea gamesden bahsetmeme gerek yok para nerdeyse onlarda o tarafta bu açıklamalar göz boyamaktan başka birşey değil.
Haberde bahsettim ama okumamışsınız sanırım. Origin PC ile EA'in alakası yok. Origin PC bir toplama PC üreticisidir. Türkiye'deki Casper gibi. http://www.originpc.com/

rambocuk

5.10.2013 21:08:21

0
ps4 oyunları amd uyumlu gerisi tefarruat

Tall Man

5.10.2013 20:51:12

+1
quote:

Orijinalden alıntı: CHARISMATIC %4.95'in icinde bende varim ne yazikki gerci sans isi bu ama
Bende o %4.95 in içindeyim

BitirimAbi

5.10.2013 20:47:53

0
quote:

Orijinalden alıntı: wisla yıllardır amd ekran kartı kullandım hiçbir sorun yaşamadım. Nvidia daha uzun ömürlü olabilir fakat performans olarak denkler ve konsolları amd kaptırınca başka çözümler aramaya başladı. Nvidia ekran kartlarının fiyatlarını ucuz tutsa onu seçerdim fakat çok pahalı ekran kartları birde ea gamesden bahsetmeme gerek yok para nerdeyse onlarda o tarafta bu açıklamalar göz boyamaktan başka birşey değil.
galiba ea games'in originiyle bu origin pc farklı

wisla

5.10.2013 20:44:54

-2
yıllardır amd ekran kartı kullandım hiçbir sorun yaşamadım. Nvidia daha uzun ömürlü olabilir fakat performans olarak denkler ve konsolları amd kaptırınca başka çözümler aramaya başladı. Nvidia ekran kartlarının fiyatlarını ucuz tutsa onu seçerdim fakat çok pahalı ekran kartları birde ea gamesden bahsetmeme gerek yok para nerdeyse onlarda o tarafta bu açıklamalar göz boyamaktan başka birşey değil.

BSC Misafiri

5.10.2013 20:36:59

+2
Lutfen yani durup dururken kimse cikip böyle bir aciklama yapmaz. Ha madem yillardir bu isin icindesin neden bu aralar agizini acip konusmaya basladin ? diye sorarim. Anlasmasi yokmus tabi tabi yoktur. Evet Nvidia kartlari daha iyidir ona birsey diyemem de, ister istemez yeni konsollar elden gidince Nvidia da yeni yollara basvurmaya basladi.

CHARISMATIC

5.10.2013 20:12:35

+1
%4.95'in icinde bende varim ne yazikki gerci sans isi bu ama

BSC Misafiri

5.10.2013 20:10:27

0
amd ve nvidia arasındaki fark bu işte. nvidia yıllardır hem konsolları hem pcleri idare etti. amdse ilk konsol deneyiminde pc bölümünde çuvalladı. konsol işi amd'ye zarar getirecek. pc bölümü her açıdan nvidiaya kaldı. steam machines anlaşması, linux, ubisoft anlaşması, bu tip pc üreticileriyle anlaşma vs vs vs.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PC
+ TAKİBE
AL
99 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız