Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Nvidia: "Sony PS4'te Ucuza Kaçıyor"


    Sony'nin yeni nesil konsolunun GPU'su AMD'ye emanet. Söylentilere göre aynı durum yeni Xbox için de geçerli. Nvidia bu konunun altındaki nedeni tam olarak açılmasa da, Sony'nin yeni konsoluyla ilgili tartışmalar çıkaracak bilgiler paylaştı.
 
    Nvidia'nın üst yetkililerinden Tony Tamasi yaptığı açıklamalarda Sony'nin PS4 GPU'suyla ilgili kendilerine bir teklif getirdiğini söyledi. Fakat Nvidia, Sony'nin yaptığı bu teklifi oldukça ucuz bulduğu için geri çevirmiş. Gamespot'a konuşan Tony Tamasi, "Firma olarak, böyle bir işe bu derece küçük bir teklifle girmek istemedik." sözlerini söyledi.
 
    Bu konunun haricinde Tamasi yaptığı açıklamalarda, Nvidia'nın oyun dünyası için bazı çalışmalarının olduğunu da ekledi.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
sony playstation 4 ps4 playstation next gen
Call of Juarez: Gunslinger'dan Harika Bir Video Assassin's Creed'in Yaratıcısı Ubisoft'a Döndü
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Stygián

17.3.2013 11:02:07

0
Karın ağrısı başlamış belli..

BSC Misafiri

16.3.2013 17:29:49

0
konsolun özelliklerinde amd yi duyunca bende çok şaşırmıştım. umarım sony ne yaptığını biliyordur ve ileride biz kullanıcılar olarak sorun yaşamayız. ayrıca daha önce ps3 ün donanımında çalışılan firmalarla ps4 de tekrar neden çalışılmadı onu da anlamış değilim...

yandex79

16.3.2013 17:24:26

0
quote:

Orijinalden alıntı: bkaakco Sony nVidia'ya demiş ki abi gel bizim grafik işlemcisini sen yap şu kadar para verelim. nVidia da parayı yeterli görmemiş ve kabul etmemiş. Hepsi bu. O kadar yazıyı boşa okumayın diye yazdım :)
aynen öyle ben beceremiyom al sen yap demiş

tizar

15.3.2013 17:30:19

0
quote:

Orijinalden alıntı: numenorian

Bu yoruma kesinlikle katılmıyorum ve yıllardır bu tür bir yorum görünce de hemen cevaplamışımdır.Çünkü burası bir teknoloji sitesi ve bu iki konsoldan birini tercih edicek insanlar google'a girip ps3 mü xbox mı yazınca direk bu sitedeki yorumlara bakıp ona göre fikir ediniyolar.Bu yukarıdaki gibi yanlış ve tamamen taraflı bir yazı okuduklarında aldanmalarına yada her iki konsoldan da vazgeçip sağda solda 'oooo xbox daha iyi yae ' diye kullanıcıları rahatsız etmesinler diye karşıyım. Her iki konsolun da teknik özellikleri hemen hemen aynıdır arkadaşlar kimse kendini kandırmasın.O nasıl bir cümledir zaten göz olsa xbox ta oynarlardı diye yazık gerçekten insanları bu kadar yanlış yönlendirmeye hakkınız yok sen git kırtasiyeden aldığın oyun hamurlarıyla oyna bebe. Bilmen açısından söylüyorum belli hiç ps3 görmemeşin dışarıda bir blu-ray player en az 100 tl ps3 alırken bunu da göz önüne al
bana ne bluray inden? oyun konsolunda oyun kıyaslanır. medya oynatıcılar varken kimsenin bluray için konsol aldığı yok zaten. ya harbiden hiç ps3 görmedim mahalle başına 3 tane ps3 cafe düşüyor. arkadaşlarımın çoğunda da var. taraflı olan bir topluluk varsa o da ps3 kullanıcılarıdır. bende xbox yok onuda söyleyeyim! pc kullanıcısıyım deneyimlerim ve karşılaştırmalarım sonucu kötünün iyisi hangisi diye sorsalar xbox 360 derim. evet ps3 kullanıcılarında göz yok. sana 100 lerce karşılaştırma yığarım kağıt üstünde yok donanımları aynı hatta ps3 ün ki daha iyi demekle olmuyor 8 sene geçmiş sonuçlar ortada. xbox ın gpu su ps3 ü döver nokta.

aydogdu1453

15.3.2013 16:16:26

0
Nvidia piyasada tek değilsin gardaş.İşine gelen senin gpu'nu alır.İşine gelmeyen almaz.Zoruna gidiyorsa fahiş fiyatlarını indir.Physx'in artık bir anlamı kalmadı.AMD o işi de çözdü sayılır.Sen bu yollarda LEŞ Biz bu yollarda çilekeş.

numenorian

15.3.2013 13:44:18

0
quote:

benim tek takdir ettiğim konsol xbox 360 gerek donanımı gerek gamepad i ile lider. 1 yıl önce çıkmasına rağmen ps3 den kat kat iyi grafik performansı veriyor tüm oyunlarda görüyoruz ps3 kullanıcılarında göz olsa zaten xbox kullanırlardı. ps3 ün isterse exclusive olsun tüm oyunlar doku kalitesi yerlerde hep bir bulanıklık arka planlar sisli renk kalitesi soluk beş para etmez. yüzlerce karşılaştırmaya rağmen hala daha deli gibi ps3 ü savunurlar. bir tane multiplatform oyunda xbox u geçen oyun göstersinler dişimi kıracam.
Bu yoruma kesinlikle katılmıyorum ve yıllardır bu tür bir yorum görünce de hemen cevaplamışımdır.Çünkü burası bir teknoloji sitesi ve bu iki konsoldan birini tercih edicek insanlar google'a girip ps3 mü xbox mı yazınca direk bu sitedeki yorumlara bakıp ona göre fikir ediniyolar.Bu yukarıdaki gibi yanlış ve tamamen taraflı bir yazı okuduklarında aldanmalarına yada her iki konsoldan da vazgeçip sağda solda 'oooo xbox daha iyi yae ' diye kullanıcıları rahatsız etmesinler diye karşıyım. Her iki konsolun da teknik özellikleri hemen hemen aynıdır arkadaşlar kimse kendini kandırmasın.O nasıl bir cümledir zaten göz olsa xbox ta oynarlardı diye yazık gerçekten insanları bu kadar yanlış yönlendirmeye hakkınız yok sen git kırtasiyeden aldığın oyun hamurlarıyla oyna bebe. Bilmen açısından söylüyorum belli hiç ps3 görmemeşin dışarıda bir blu-ray player en az 100 tl ps3 alırken bunu da göz önüne al

TheBladeRunner

15.3.2013 13:44:17

0
1.Konusan firma Nvidia gunahini bile bedavaya vermez.Kim bilir 660-70 civari bir gpu ya kac para fiyat cekti Sony de hadi lan dedi. 2.Hic bir konsolu kapamadi ucude AMD yi getti su an da sindirememe durumu var.Sadece pc kaldi ellerinde ki el konsolu isine girmeye calisiyorlar. 3.PS4 GPU su HD7870 in modlanmis hali pek de ucuza kacilmis gpu oldugu soylenemez. 4.tizar arkadasim siz pc fanlari her konsol basligi altinda hic bir bilgiye sahip olmadan gelip cihazlari yerden yere vurma isini birakin lutfen.PS4 hakkinda en ufak fikrin yok kalkmis Sony bunlari ram ile kandiriyor fln.Al alette 7870 var tovbe tovbe

bkaakco

15.3.2013 13:44:09

0
Sony nVidia'ya demiş ki abi gel bizim grafik işlemcisini sen yap şu kadar para verelim. nVidia da parayı yeterli görmemiş ve kabul etmemiş. Hepsi bu. O kadar yazıyı boşa okumayın diye yazdım :)

BSC Misafiri

15.3.2013 13:04:05

0
hey gidi tizar arkadaşım xbox kat kat daha iyi grafik ve donanım veriyo diyosun ps3 göre neye dayanarak bu kanıya vardın youtube videolarını izleyerekmi? donanım olarakta ps3 xbox dan daha üsyün haberin olsun ! ve birçok multi ps3 dahaiyi mesela assasin creed, needforspeed, borderlands ,battlefield,bioshock ,deadspace,medal of honor,mass effect, ninja gaiden,residendevil5, bunların çogunu hem xbox hemde ps3 de oynadım ps3 de daha iyiler hele bide ex oyunlarda ps3 ezip geciyo alan vake xboxta harıkaydı onun hakkını yiyemem tabi şimdi sorarım sana xboxta kaçtane türkçe oyun oynadın kaçtane bluray filim izledin o eeşşek kadar gamepad yorulmadımı .taktire şayan birkonsol varsa benim için de bu playstation dır arkadaş gerçi renkler ve zevkler tatışılmaz

2K

15.3.2013 12:11:26

0
quote:

Orijinalden alıntı: tizar

al ben alıntılayım sen önce gdrr ile ddr arasındaki farkı öğren sonra gel tartışalım!
İyi ki harf hatasını yakalamışsın yoksa hiç bir şey diyemeyecektin anlaşılan.

aterikasedi

15.3.2013 12:07:11

0
quote:

Orijinalden alıntı: tizar

benim tek takdir ettiğim konsol xbox 360 gerek donanımı gerek gamepad i ile lider. 1 yıl önce çıkmasına rağmen ps3 den kat kat iyi grafik performansı veriyor tüm oyunlarda görüyoruz ps3 kullanıcılarında göz olsa zaten xbox kullanırlardı. ps3 ün isterse exclusive olsun tüm oyunlar doku kalitesi yerlerde hep bir bulanıklık arka planlar sisli renk kalitesi soluk beş para etmez. yüzlerce karşılaştırmaya rağmen hala daha deli gibi ps3 ü savunurlar. bir tane multiplatform oyunda xbox u geçen oyun göstersinler dişimi kıracam.
Kat kat üstün grafik performansı veriyor demek abartı olmuş ama xboxın multiplatform oyunlarda bir parça daha iyi grafik verdiği doğru.Doku kalitesi bazı oyunlarda daha iyi olabiliyor , keskinlik daha iyi , renkler daha canlı vs.Bunların dışında sunduğu ekstra birşey yok.Aşağı yukarı aynı.Göz zevkine etki ediyor mu derseniz iki konsolu yanyana koymadığınız sürece farkı anlayamazsınız bile. İki cihazdan biri daha fazla detay çizebilse , daha fazla poligon işleyebilse , daha yüksek doku çözünürlüğüne izin verse o zaman grafiklerde kayda değer bir fark olurdu.Böyle bir fark yeni nesilde de olmayacak kanımca.

tizar

15.3.2013 10:19:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: -Rsan- Nvidia'nın PS3'e yaptığı gpu'yu da gördük.Kendisinden daha önce çıkan xbox360'ın gpusunu alt edemedi.Şu an ps4'e bir gpu üretmeye kalksa rakibini yine alt edebileceğini sanmıyorum.Aynı dönemde çıkan konsolların gpuları çok ufak farklarla birbirine benzer performans sergiliyorlar.Nvidia ps4'e çok iyi bir gpu üretip koysa , microsoft da ona göre hamle yapar ve aynı seviyede bir gpu ile ona karşılık verir.Bir tarafın bu konuda üstün olması konsol satışlarını dolaylı olarak etkiler.
benim tek takdir ettiğim konsol xbox 360 gerek donanımı gerek gamepad i ile lider. 1 yıl önce çıkmasına rağmen ps3 den kat kat iyi grafik performansı veriyor tüm oyunlarda görüyoruz ps3 kullanıcılarında göz olsa zaten xbox kullanırlardı. ps3 ün isterse exclusive olsun tüm oyunlar doku kalitesi yerlerde hep bir bulanıklık arka planlar sisli renk kalitesi soluk beş para etmez. yüzlerce karşılaştırmaya rağmen hala daha deli gibi ps3 ü savunurlar. bir tane multiplatform oyunda xbox u geçen oyun göstersinler dişimi kıracam.

Cpt. Miller

15.3.2013 09:31:53

0
Kim haklı, kim haksız belli olucak nasıl olsa.

kurtbecer

15.3.2013 01:08:02

0
hadi ordan pis kedi. ps3e konulan rsxi gördük. adamalar o dönem için ellerinde olan g80 gpu sunu 8000 serisini koymadı gitti kırpılmış bir 7000 serisi koydu. hiç bir yeni teknoloji desteklemeyen bir gpu du. peki bir yıl öncesinden çıkan amd yapımı 360 gpusu nasıldı. birleşik shader üniteleri. tesselation desteği. cok daha teknolojik bir gpu idi 360 ın ki.. iyiki de yeni nesilde sony amd ile anlaştı. amd benim gözümde hep daha yenilikçi olmuştur ve daha kullanıcı dostu olmuştur. amd olması sony icin ve karşılıgında bizim için daha ucuz bir yapı demek.

aterikasedi

15.3.2013 00:57:07

0
Nvidia'nın PS3'e yaptığı gpu'yu da gördük.Kendisinden daha önce çıkan xbox360'ın gpusunu alt edemedi.Şu an ps4'e bir gpu üretmeye kalksa rakibini yine alt edebileceğini sanmıyorum.Aynı dönemde çıkan konsolların gpuları çok ufak farklarla birbirine benzer performans sergiliyorlar.Nvidia ps4'e çok iyi bir gpu üretip koysa , microsoft da ona göre hamle yapar ve aynı seviyede bir gpu ile ona karşılık verir.Bir tarafın bu konuda üstün olması konsol satışlarını dolaylı olarak etkiler.

crossmatch

15.3.2013 00:11:13

0
O değil de amd ilk defa nvidia dan önce atıldı. Bence bu sindirilemiyor.

Raven~

15.3.2013 00:10:24

0
Bir de utanmadan söylüyorlar rezilliklerini, yüzsüz olmuş millet .

- The Stig -

14.3.2013 23:55:09

0
para gözlülüğünden fiyatı kabul etmedik demeyip sony az fiyat verdi diyorlar.. ulan nvidia milleti yolduğun yetmedi ama halen daha doymadın.. Sen pc'ye yönel orda tekel olmaya devam et.. tamam başarılısın ama bu kadar da cıvıtma..

tizar

14.3.2013 23:52:58

-2
quote:

Orijinalden alıntı: 2K Yıl 2013 hala en ufak teknik bilgisi olmayan adamlar konsol konularına yorum yapıyor.Bu tarz yorum yapan arkadaşlar ile içli dışlı olmamak adına alıntı yapmadan cevap veriyorum GPU'da iş yok diyenler neye dayanarak diyor.PC sistemlerine göre bakarak işte bu ekran kartı bu ekran kartı düzeyinde o zaman Metro 2033 de 25 FPS verecek bir güç gibi açıklamalar yapıyor.Bu tarz bir karşılaştırma iMac ya da iPhone'a benchmark test yapıp yayınlamaya benziyor.Bu arada DDR5 çok üst düzey işlemlerde kullanılan bir sistemdir bilen bilir hatta söylentiler ilk çıktığı zaman 8 GB DDR5 olması imkansız , imkanı yok , o kadar da değil diyerek millet dalge geçmişti.PS4 bu açıdan oldukça avantajlı. PS4'ü beğenmedim yorumunu anlarım , PC almak daha mantıklı yorumunu anlarım ama GPU yetersiz , iş yok gibi yorumlar yorumu yapanın hiç bir teknik bilgisi olmadığını ezbere konuştuğunu gösterir.
al ben alıntılayım sen önce gdrr ile ddr arasındaki farkı öğren sonra gel tartışalım!

2K

14.3.2013 23:36:56

0
Yıl 2013 hala en ufak teknik bilgisi olmayan adamlar konsol konularına yorum yapıyor.Bu tarz yorum yapan arkadaşlar ile içli dışlı olmamak adına alıntı yapmadan cevap veriyorum GPU'da iş yok diyenler neye dayanarak diyor.PC sistemlerine göre bakarak işte bu ekran kartı bu ekran kartı düzeyinde o zaman Metro 2033 de 25 FPS verecek bir güç gibi açıklamalar yapıyor.Bu tarz bir karşılaştırma iMac ya da iPhone'a benchmark test yapıp yayınlamaya benziyor.Bu arada DDR5 çok üst düzey işlemlerde kullanılan bir sistemdir bilen bilir hatta söylentiler ilk çıktığı zaman 8 GB DDR5 olması imkansız , imkanı yok , o kadar da değil diyerek millet dalge geçmişti.PS4 bu açıdan oldukça avantajlı. PS4'ü beğenmedim yorumunu anlarım , PC almak daha mantıklı yorumunu anlarım ama GPU yetersiz , iş yok gibi yorumlar yorumu yapanın hiç bir teknik bilgisi olmadığını ezbere konuştuğunu gösterir.

rambocuk

14.3.2013 23:33:14

0
nivida kedisi yeni çıktı :D

Project Scorpio

14.3.2013 23:25:48

0
nvidia dan bir halt olmaz...

digimon52

14.3.2013 23:10:47

-1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Bizim memlekette de herkes çok bilmiş arkadaş. görende PS4'ü kendileri yapıyor zanneder, yok 8 gb rami yok gpu su cpu su, lan daha cihaz çıkmadı bile bunlar sadece modelleri ki PS4 te bunların özel versiyonları olacak (çok da fark yaratacağını zannetmiyorum) ama millet asıp kesmeye başlamış bile. bence işin teknik tarafını uzmanlara bırakarak sonuca odaklansak yorumlarımızı çıkmamış bir cihazın tam belli olmayan donanımına değilde hazırlanmakta olan oyunlarına yapsak çok daha akıllıca olacaktır, saygılarımla.
Bende senin dedigini Televisyonlarda Futbol yorumu yapanlar icin düsünüyorum- Ne tezadüf.

BSC Misafiri

14.3.2013 23:06:24

0
Bizim memlekette de herkes çok bilmiş arkadaş. görende PS4'ü kendileri yapıyor zanneder, yok 8 gb rami yok gpu su cpu su, lan daha cihaz çıkmadı bile bunlar sadece modelleri ki PS4 te bunların özel versiyonları olacak (çok da fark yaratacağını zannetmiyorum) ama millet asıp kesmeye başlamış bile. bence işin teknik tarafını uzmanlara bırakarak sonuca odaklansak yorumlarımızı çıkmamış bir cihazın tam belli olmayan donanımına değilde hazırlanmakta olan oyunlarına yapsak çok daha akıllıca olacaktır, saygılarımla.

digimon52

14.3.2013 23:05:21

0
Eger Amd , Nvidia´a göre daha pahali söylese fiyati Eyvallah Nvidia bas taci. Ama bu isden Amd karli cikdi görüldügü üzere veya xbox bu konuda ne yapmis onuda söyleseydi ya deyilmi. Malum her firma fazla maliyeten kacar dogal olarak fakat sony herzaman iyi bir sitemle cikmisdir o yünden süphe duymam.

cenkk34

14.3.2013 22:59:39

0
nvdia bitmez kimse meraklanmasında bizim insanımızda hep babasının fabrikası gibi herşeyi savunma ihtiyacı duyuyo ya amd olmuş nvdia olmuş ne fark eder hangisi daha ucuza gelmiş ona bakın siz ne güzel konsol fiyatıda daha uygun gelicek işte.

BSC Misafiri

14.3.2013 22:40:29

0
kedi-ciğer ilişkisi.

BSC Misafiri

14.3.2013 22:40:11

-2
amd en iyisi sony nvidia ya geçmedigi için reklam yapıyolar nvidia sen bittin amd var

fujhen

14.3.2013 22:20:30

0
amd nin bu generasyon gpulari cok iyiydi. Konsollarin normal fiyattan cikmasi icin amd ye basvurmalari da gayet normal. En sevindiricisi ise amd nin batmasi artik imkansiz

SoulCr4dle

14.3.2013 22:17:36

+1
quote:

Orijinalden alıntı: tizar sony bunları ram ile kandırsın yok 8gb gddr5 miş gpu çöp olduktan sonra 100 gb ram koy.
arkadaşım senin PS4'ün donanımı hakkında ne kadar fikrin var bilmiyorum ama yanlış düşünüyorsun. AMD'nin PS4 koyduğu GPU 7800 serisinin modlanmış bir GPU sudur gerekli optimizasyonla 7970 performansı dahi verebilir çünkü PS4'ün OS OEM optimizasyonu var. PS4 ün OS'u OEM'ine göre yazılıdığı için tam kapasitede çalışıyor CPU ile GPU. PC deki en güzel örneği AMD nin FX işlemcileri olur. İşlemciler çok kaliteli işlemcilerdi ama bu işlemcileri çalıştıracak adam akıllı OS yoktu bu yüzden çok performans sıkıntısı yaşadı hala da yaşıyor ama PS4 de tüm OS OEM'e göre yazıldı. O yüzden iyicene araştırmanızı tavsiye ederim eğer yanlışım varsa düzeltilmesini rica ederimki bende öğreneyim.

tizar

14.3.2013 22:08:20

-1
sony bunları ram ile kandırsın yok 8gb gddr5 miş gpu çöp olduktan sonra 100 gb ram koy.

erkankobra

14.3.2013 22:00:24

0
Fesatlandık demioda kardeşim zaman ekonomi devri ona göre satış yapılcak amd de bu yönden her zaman favorimdir nvida olsaydı o fiyatları rüyasında görürdü millet

Peter_Petrelli

14.3.2013 21:38:11

-3
Yav he he iykide girmemişsiniz zaten Amd forever
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PlayStation 4
+ TAKİBE
AL
143 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız