Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Doom 4'ten Yeni Ekran Görüntüleri Sızdırıldı


     Epey uzun bir süredir ismini duyduğumuz fakat bir türlü varlığından 'gerçekten' haberdar olamadığımız Doom 4'ten yeni ekran görüntüleri ortaya çıktı.
 
     Akşam saatlerinde internet sitelerine düşen yeni ekran görüntülerinde Doom 4'teki çevre tasarımları yer alıyor. Yeni ekran görüntülerinde her ne kadar kasvetli hava yakalansa da, çevre detayları pek tatmin edici gözükmüyor.
 
     Bu arada ekran görüntülerini bir yana bırakırsak, bu akşam yine ve yeniden, Doom 4'ün iptal edildiğine dair söylenti yayınlandı. Fakat haberi sizlere ulaştıramadan Bethesda ile iletişime geçen Game Informer editörü Jim Reilly, durumun yalan olduğunu açıkladı.
 
     Herneyse, işte sızan görüntüler;
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Doom Doom 4 id Software John Carmack
Just Cause Serisinin Yapımcısından Duyurular Yolda Mass Effect 3'ten Yepyeni Görseller
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

urazs

2.3.2012 03:00:28

0
quote:

Orijinalden alıntı: EmuMaster urazs Aga ben böyle yorumlama görmedim.Vallaha helal olsun sana.İşte gerçek bir retro'cu. Çoğu kişi doom3'ü beğenmezken ben 2 kere bitirdim oyunu.Özellikle doom3 deki hell bölümü bir başkadır.Eski doom'larıda arada bir açarım mazi olsun diye oynarım ona rağmen tüylerim diken diken olur.Ama id software doom 1-2 metalitesinde güzel bir doom oyunu yapsa tadından yenmez.Birde senaryo konusunda ciddi yardım lazım bu firmaya. SS'lere yorum edecek olursam.Belki alpha falandır.Çünki rage'den 3-4 kat daha iyi grafikle çıkacağını söylüyordu john emmi.Ama bu görüntüler rage'in bile gerisinde.Eski atmosferi yaşatsında diğer açıdan sıkıntı yok.Doom 3 gibi bir oyuna bile razıyım. Birde eğer yanlışım yoksa Wolfenstein'in isim hakkı activision'da kaldı. 2009 da çıkan wolfenstein başları güzel olsada ortalara ve sonlara doğru rezaletti.Ama 2002'de çıkan wolfenstein başyapıttı.Keşke ID ve activision bu oyun üzerine yeniden düşüp güzel bi wolfenstein daha yapsalar. Bakalım ID bu ss'ler hakkında ne açıklama yapacak
Sağol kardeşim, eski kafalı oyuncu olunca böyle oluyor biraz. DOOM 4 aynen eski Doom ların ruhuna yakın yapılmalı bence de, noluyo lan diye diye oynamalıyız, ürkerek. Korkmazdık da, bu ne hasta oyundur derdik, hep bir gerilim halinde. Senaryo konusunda cidden yardıma ihtiyaçları var. Mesela atıyorum RAGE i verselerdi VALVE a o oyun şahaser olurdu şimdi :( Yapıp yapıp canavar gibi oyunlar dandik hikaye anlatımı kurgu ile yaratıcı senaryoları tasarımları bile istemeden mundar ediyor adamlar. Ana fikir, ana senaryo çok yaratıcı oluyor ( DOOM mesela cehennem fikrini en güzel işleyen seri, ilk Quake HP Lovecraft korku romanları gibi ürpertici, Strogg temalı Quake oyunları da bilim kurgu olarak son derece yaratıcı hatta Wolfeinstein oyunlarının ana fikri de gayet merak uyandırıcı ) ama kurgu hikaye sunumu anlatımı dandirik kalıyor yanında bu fikirlerin yanında. Bu yüzden oyunları bi HALF LİFE olamıyor işte, puff... Aslında cidden RAGE senaryosu gayet güzeldi fakat sunum kötü, anlatım yetersiz kurgu yok gibi bir şey. Cidden senaryo anlatımı kurgulama sunum konusunda dışarıdan transfer yapsalar iyi olacak...Sırf senaryo yazmakla olmuyor ki, yaratıcı fikri sunuş biçimi herşey. Yoksa misal HALF LİFE 2 nin bile içine edersin yani kötü kurgu ve anlatımla.

Crynet

1.3.2012 02:37:31

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka

Doom 1 değil de, içerik ve konu olarak Doom 2 demek biraz daha doğru olur.
Olabilir Kardeşim Oda Senin Bakış Açın Bence Tüm Seri Oynanmalı Ben Hemen 4 Oynuyıcam derseniz konuyu anlayamazsınız Ben oyunun coğunu unuttum Doom 4 Busene Çıktığında Gene 1 2 3 4 Olarak Bitiricem

musAKka

1.3.2012 01:40:30

0
quote:

Orijinalden alıntı: Crynet Doom 1 Oynayın Arkadaşlar Eğer Doom 1 Severseniz 4 Seversiniz. Harika Görünüyor Busefer Daha İyi Olmuş.
Doom 1 değil de, içerik ve konu olarak Doom 2 demek biraz daha doğru olur.

Crynet

1.3.2012 01:28:12

0
Doom 1 Oynayın Arkadaşlar Eğer Doom 1 Severseniz 4 Seversiniz. Harika Görünüyor Busefer Daha İyi Olmuş.

xenferious

29.2.2012 15:54:42

+1
hikaye mars tan dünyaya nasıl sıcradı onu merak etmekteyim suan

EmuMaster

29.2.2012 13:02:43

0
urazs Aga ben böyle yorumlama görmedim.Vallaha helal olsun sana.İşte gerçek bir retro'cu. Çoğu kişi doom3'ü beğenmezken ben 2 kere bitirdim oyunu.Özellikle doom3 deki hell bölümü bir başkadır.Eski doom'larıda arada bir açarım mazi olsun diye oynarım ona rağmen tüylerim diken diken olur.Ama id software doom 1-2 metalitesinde güzel bir doom oyunu yapsa tadından yenmez.Birde senaryo konusunda ciddi yardım lazım bu firmaya. SS'lere yorum edecek olursam.Belki alpha falandır.Çünki rage'den 3-4 kat daha iyi grafikle çıkacağını söylüyordu john emmi.Ama bu görüntüler rage'in bile gerisinde.Eski atmosferi yaşatsında diğer açıdan sıkıntı yok.Doom 3 gibi bir oyuna bile razıyım. Birde eğer yanlışım yoksa Wolfenstein'in isim hakkı activision'da kaldı. 2009 da çıkan wolfenstein başları güzel olsada ortalara ve sonlara doğru rezaletti.Ama 2002'de çıkan wolfenstein başyapıttı.Keşke ID ve activision bu oyun üzerine yeniden düşüp güzel bi wolfenstein daha yapsalar. Bakalım ID bu ss'ler hakkında ne açıklama yapacak

skullomania

29.2.2012 12:59:29

0
14. resim çok iyi bence isterseniz bi göz atın

Walter Hartwell White

29.2.2012 12:40:34

0
quote:

Orijinalden alıntı: Real-Gamer Dış mekan nedir ya ? Doom dediğin korku oyunudur ne yapmaya çalışıyorlar ? kendilerini batırmayamı ? :S dış mekanlarda gökyüzünü gördüğümüz mekanlarda nasıl korkacağızki ? Fear mı yapmaya çalışıyorlar ne yani ? :S :S :S ben bunu beklemiyordum...
Doom sözde korku oyunudur ama oynamadan abidik gubidik yorumlar atmayın Doom aksiyon odaklı bir oyundur bunu Carmack her raportajında diyor Doom 4 korkudan önce aksiyona yoğunlaşacak...üstelik nereden biliyorsun korku oyunu olmadığını oynadınmı?

BSC Misafiri

29.2.2012 11:50:34

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri bf3 daha iyi.
her habere aynı şeyi yazıyorsun yaş kaç evladım senin?

BSC Misafiri

29.2.2012 10:12:56

-1
bf3 daha iyi.

BSC Misafiri

29.2.2012 09:53:37

0
bu mudur pcnin açamayacağı grafikler? mw3 kıvamında:D

urazs

29.2.2012 04:09:44

0
quote:

Orijinalden alıntı: Burakc.

Ama cidden eski oyunlardan kasvetli,gerilimli yer yer korkutan atmosferiyle Doom, esprileriyle, silahlarıyla Duke Nukem'un yeri ayrıdır .Doom 3'de eski oyunlar kadar olmasada kısmen yine aynı duyguları yaşadım.Benim çok feci örümcek fobim var fena oluyorum görünce.Doom 3'de örümceklerin ilk çıktığı bölümde 10-15 tanesi birden suratıma zıplamaya başlayın heryerim uyuşmuştu iğrentiden alt+f4 çekmiştim oyuna.Adamlar resmen gerilim ağına alıyor yahu.Ve eski oyunla ilgili en çok sevdiğim harita serbestliği ve haritaların tasarımı.Eski dos oyunlarının geniş,bol gizli yerli harita tasarımlarını oynayan kimse unutamaz eminim.Ama malesef artık böyle oyunlar gelmiyor, duke nukem forever'ın acınası bol cutscene'li halinden anlayabiliriz .Özellikle son zamanlarda Doom 4,Half Life 3,Max Payne 3,GTA V bu dört oyundan çok fena beklentilerim var, herkesin var, ama bakalım ne olacak...
DUKE 3D bambaşkadır kesinlikle katılıyorum. DOOM 3 se çok kendine özel bir oyundu. O gerilime katlanamayan pek çok insan oyunun henüz başında pes edip oyuna BOK atma moduna girmişlerdi hala da öyle devam ederler. Ama gerçekte olay cidden çok zordu katlanmak oyunun boğaza yapışan gerilimine katlanmak, direnebilen ve oyunu bitirenler yıllar geçse de unutamayacağı bir tecrübe yaşadılar. HALF LİFE 2 bile bence de daha iyi bir oyun olmasına rağmen üzerimde DOOM 3 etkisi bırakamadı. O atmosfer başka bir şeydi, hasta ediyordu adamı resmen ya. O örümceklerin saldırısını hatırlıyorum gidecek kaçacak hiç bir yer yoktu 5 metre karelik bir alanda kısılıp kalıyorduk Benim de DOOM 4, HALF LİFE 3 ( en büyük beklentim bu oyundan ama yeni bir motor yerine iki gram modifiyeli bir PORTAL source motoru ile gelirlerse fena üzülücem, ama yine de muhteşem olacaktır alır oynarım hemen) EPİC sanırım efsane FPS si UNREAL i UNREAL ENGİNE 4 ile Unreal 3 adı altında yapacak ya da yapıyor, STALKER 2 den beklentilerim var. Diablo 3 heyecanım nedendir bilinmez azaldı, daha çok STARCRAFT 2 Heart of the Swarm un senaryosunu merak ediyorum. GTA 5 zaten aşağı yukarı nasıl olacağı belli ( yani yine aynı güzellik te devam edecek) Max Payne i de merak ediyorum, ilk iki oyun çok kendine has oyunlardı.

Babblebabble

29.2.2012 03:56:53

0
quote:

Orijinalden alıntı: urazs

Bizde bi tuhafız be kardeşim açık ara en manyak oyundur eski Doom lar. Nasıl bir ruh haliyse resmen kötülüğün monitöre yansımasını eroin bağımlısı modunda hasretle yeniden bekliyoruz. Ulan okuyan da satanist falan sanacak o değilde
Ama cidden eski oyunlardan kasvetli,gerilimli yer yer korkutan atmosferiyle Doom, esprileriyle, silahlarıyla Duke Nukem'un yeri ayrıdır .Doom 3'de eski oyunlar kadar olmasada kısmen yine aynı duyguları yaşadım.Benim çok feci örümcek fobim var fena oluyorum görünce.Doom 3'de örümceklerin ilk çıktığı bölümde 10-15 tanesi birden suratıma zıplamaya başlayın heryerim uyuşmuştu iğrentiden alt+f4 çekmiştim oyuna.Adamlar resmen gerilim ağına alıyor yahu.Ve eski oyunla ilgili en çok sevdiğim harita serbestliği ve haritaların tasarımı.Eski dos oyunlarının geniş,bol gizli yerli harita tasarımlarını oynayan kimse unutamaz eminim.Ama malesef artık böyle oyunlar gelmiyor, duke nukem forever'ın acınası bol cutscene'li halinden anlayabiliriz .Özellikle son zamanlarda Doom 4,Half Life 3,Max Payne 3,GTA V bu dört oyundan çok fena beklentilerim var, herkesin var, ama bakalım ne olacak...

urazs

29.2.2012 03:51:34

0
quote:

Orijinalden alıntı: Burakc.

Bu mesaja çok fena katılıyorum artı verdim.Umarım eski oyunların atmosferlerini korurlar, başlıkta Doom 4, görüntü sızması kelimelerini yan yana görünce bile tüylerim ürperdi son 1-2 aydır gözlerim hep Doom 4 haberi arıyordu.
Bizde bi tuhafız be kardeşim açık ara en manyak oyundur eski Doom lar. Nasıl bir ruh haliyse resmen kötülüğün monitöre yansımasını eroin bağımlısı modunda hasretle yeniden bekliyoruz. Ulan okuyan da satanist falan sanacak o değilde

Babblebabble

29.2.2012 03:48:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka

Doom 2'yi en az 7-8 kere bitirmiş, suyunu çıkarmış biri olarak ben diyeyim mesela "Açık mekanlarla ne ilgisi var" diye. Doom 2, ilk oyundaki cehennemden sonra elemanımızın Dünya'ya geri dönmesi ve zebanilerin dünyayı da ele geçirmesini konu alır. Doom 2'de de "yarı açık" mekanlar vardı ancak bu fotoğraflardaki gibi olmadı asla, açık mekan olmasına karşın kasvet içerirdi. Sorun tam olarak "açık mekan" olması değil, "bu şekilde bir açık mekan" olmasıdır, şahsen bana garip gelmiştir. Bakalım bu havayı nasıl yansıtacaklar...
Bu mesaja çok fena katılıyorum artı verdim.Umarım eski oyunların atmosferlerini korurlar, başlıkta Doom 4, görüntü sızması kelimelerini yan yana görünce bile tüylerim ürperdi son 1-2 aydır gözlerim hep Doom 4 haberi arıyordu.

urazs

29.2.2012 03:45:00

0
Amaaa gelelim şu soruya; bu ss ler bir DOOM oyununa benziyor mu HELL on EARTH olsun olmasın, cevap açık ve net HAYIR ulaaaan . DOOM olabilmesi için daha çok oynanması lazım bu konseptlerin üzerinde . Bı yüzden bence tam olarak DOOM 4 ü yansıtmıyor bence bu ss ler. Böyle DOOM mu olur. Bu ss ler DOOM 4 ten olabilir bence ama oyunun son halinden oldukça uzak bana sorarsanız.

urazs

29.2.2012 03:29:49

+1
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka Çok farklı düşünmüyoruz bu konuda. Birçoğunda haklısın ama ben halen o ortamı Doom'a yakıştıramadım, alışamadım. Zaten dikkat edersen Doom 3'ten hiç bahsetmedim bile, onu konu dışında tutuyorum. Ha, kötü müydü Doom 3? Değildi, Mars ortamı gayet güzel yansıtılmıştır bence. Çok şüpheliydim bu konuda da ama beklediğimden iyi çıkmıştı. Doom 3'ün aksine Doom serisi genel olarak korkutmaktan öte, sinir bozma üzerine kuruluydu. Önceki mesajımda bahsettiğim kasvet de bu zaten. Konseptlerde gördüğüm açık ortamlar Doom kasveti vermedi bana, daha çok bir Fallout havası verdi. Yoksa açık ortam elbette olacak, olmalı da. Ama böyle olmamalı diye ısrar ediyorum.
Şimdi anladım ne demek istediğini... Evet aynı hayal kırıklığı bende de oldu O kasvet yok, o ürkünçlük rahatsız edicilik o uğursuzluk o lanetlenmişlik yok... İlk Doom oyunları hala cehennem hissini açık ara en iyi veren oyunlardır bana göre de. Resmen olabilecek en berbat en insanlık dışı en acımasız en vahşi en şeytani şeyleri görürdük. Human Barbeque bölümünde kanım donmuştu mesala...Yaşım da küçük zaten o ara . Korkmak gibi değil, dehşet hissi verirdi daha çok DOOM. Hem tasarımları hem mimari hem işkenceler hem de İblislerin inanılmaz yaratıcı tasarımları sesleri. Cidden senden ve tüm insanlıktan nefret ettiklerini hissederdin oyunun her bir karesinden. Ben bu kabus halini, bu dünya üzerine çöken kabusu hissedemedim bu ss lerden. Bu öyle bir oyun olmalı ki ( eğer sadık bir Doom olacaksa tabii) korkudan değil ama gördüklerimizden duyduklarımızdan insanların çığlıklarından zebanilerin sınırsız nefret ve dehşetinden bunalıp yorulup, atmosfere kapılıp yorgun düşmeli, ürpermeli dehşete kapılmalıyız oynarken. Ara verme ihtiyacı duymak istiyorum ben DOOM 4 oynarken atmosferin yoğunluğundan ve aşırılığından. DOOM 3 bunu bir şekilde kendi tarzında başarmıştı. Eski DOOM oyunları da 1 2 saat oynayınca insanı ağzından kan damlayan psikopat bir ruh haline sokardı, cidden etkilerdi insan psikolojisini, tam olarak korkmak değil de hep diken üstünde hep ilkel bir güdüyle hayatta kalma ( AHANDA İD Software işte ! ) güdüsüyle, yavaş yavaş o iblislere benzeyerek oynardık hatırlarım. Biraz SLAYER vari bir oyundur desem DOOM, belki daha iyi anlatmış olurum. Ruh hali benzer oynarken, dinlerken girdiğin ruh haline.

urazs

29.2.2012 03:18:23

+2
Ayrıca bu ss lere kanmayın oyun böyle çıkmayacaktır karşımıza. Kaldı ki bu görüntüleri önyargısız bir daha inceleyin bazı çok sağlam atmosferlerin yaratıldığını farkedersiniz. İç mekanlar özellikle ışık oyunlarının olduğu kütüphane koridor gibi yerler muhteşem görünüyorlar bana. Ayrıca deniz kenarı manzarası ve sanayi şehir tarzı yerlerin resmedilişi de çok sağlam. Tüm bu ss lerin tek eksiği yüksek çözünürlüklü dokular aslında, detay yoksunluğu ve keskinlik eksikliği buradan kaynaklanıyor bunlar bence konsol dokularıdır 4K dokulardır. Eğer bu sefer PC için özel hazırlanmış dokularla piyasaya çıkarsa bu oyun bu gördüklerimizin iki katı kalitede olur bu mekanlar oynarken. Eğer bunlar gerçekse. ( ki bence öyle )

urazs

29.2.2012 03:13:17

0
DOOM 4 açık dünya falan olmaz arkadaşlar. FAR CRY 2 açık dünya sayılabilir, STALKER Shadow of Chernobly açık dünya denebilir. DOOM 4 CRYSİS 2 ye yakın bir profil sunacaktır. Açık dünya çok iddialı olur DOOM 4 için. Ve oyunun konseptine de aykırı olabilir. DOOM 4 için Carmack sinematik bir deneyim olacak demişti RAGE e ise daha klasik bir FPS olacak demişti. Siz şunu karıştırıyorsunuz. Açık dünya manzaralarına sahip bir oyunla açık dünya oyun farklı bir şey. Bu ss lerden doğal olarak oyun Hell On Earth temasını konu edindiği için harap bir şehir tasviri görerek açık dünya oyunu olduğu izlenimine kapılıyorsunuz. Oysa gerçekte gideceğimiz yerler ve seçimlerimiz görevlerimiz kısıtlı olacaktır. Şehir tasvirleri yıkık dökük binalar CRYSİS 2 de de var, CRYSİS 2 açık dünya oyunu mu oldu çıktığında ne alaka ? Ben açık dünya konseptinin RAGE den fazla olacağını sanmıyorum ki RAGE de çizgisel bir oyundu nihayetinde açık dünya hissiyatı veren çaktırmadan. Açık dünya oyunu olmasını geçelim piyasada açık dünya FPS si bile yok ( RPG FPS leri saymazsak tabii Oblivion FALLOUT 3, NEW VEGAS, SKYRİM DEUS EX gibi ) gerçek anlamda. Bi ilk Stalker belki bir de Far CRY 2. CRYSİS bile değil. İlk FAR CRY CRYSİS den çok daha fazla seçeneklere sahip olduğumuz bir oyundu. DOOM 4 te işte bize o açık dünya hissini görsel sanat yönetimi harita tasarımları ile veren muhtemelen çokça çizgisel sinematik anlatıma ağırlık veren ama yinede 20 saatten uzun bir oynama süresi ( Hard da tabii bu, easy de 7 8 saatte RAGE i hiç yan görev yarış tamamlamadan bitirip sonra şikayet eden kısa sürüyor diye bebeleri ciddiye almıyorum bile, FPS seven adam iliğini kurutur sevdiği oyunun genelde de zorda oynar, ben her bir şeyini sömürerek en zorda 20 saati bayağı geçtim RAGE de mesela. ) vererek çıkacaktır karşımıza muhtemelen.

musAKka

29.2.2012 03:08:43

0
Çok farklı düşünmüyoruz bu konuda. Birçoğunda haklısın ama ben halen o ortamı Doom'a yakıştıramadım, alışamadım. Zaten dikkat edersen Doom 3'ten hiç bahsetmedim bile, onu konu dışında tutuyorum. Ha, kötü müydü Doom 3? Değildi, Mars ortamı gayet güzel yansıtılmıştır bence. Çok şüpheliydim bu konuda da ama beklediğimden iyi çıkmıştı. Doom 3'ün aksine Doom serisi genel olarak korkutmaktan öte, sinir bozma üzerine kuruluydu. Önceki mesajımda bahsettiğim kasvet de bu zaten. Konseptlerde gördüğüm açık ortamlar Doom kasveti vermedi bana, daha çok bir Fallout havası verdi. Yoksa açık ortam elbette olacak, olmalı da. Ama böyle olmamalı diye ısrar ediyorum.

urazs

29.2.2012 02:55:33

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka

Doom 2'yi en az 7-8 kere bitirmiş, suyunu çıkarmış biri olarak ben diyeyim mesela "Açık mekanlarla ne ilgisi var" diye. Doom 2, ilk oyundaki cehennemden sonra elemanımızın Dünya'ya geri dönmesi ve zebanilerin dünyayı da ele geçirmesini konu alır. Doom 2'de de "yarı açık" mekanlar vardı ancak bu fotoğraflardaki gibi olmadı asla, açık mekan olmasına karşın kasvet içerirdi. Sorun tam olarak "açık mekan" olması değil, "bu şekilde bir açık mekan" olmasıdır, şahsen bana garip gelmiştir. Bakalım bu havayı nasıl yansıtacaklar...
Yahu o zaman ki teknolojiyle açık mekan öyle yapılacaktı tabii nasıl olacaktı başka türlü ! Ayrıca bende zibilyon kere oynadım Doom ları. İlk Doom oyununun 3 Episode un da da Doom 2 Hell on Earth de de, TNT Evolution ve Plutonia Experiment te de asla koridor sıkışıklığı olmamıştır.Dar kapalı alanlar, ferah kapalı alanlar ve bildiğin açık havada geçmiştir bütün oyunlar, bunların aşağı yukarı eşit olarak bölümlere yedirilmesiyle. Kapalı mekanlar tarzı DOOM 3 le gelmiştir Doom oyunlarına güzel kardeşim. Uzay olsun, Mars üssü olsun, Cehennem tasviri olsun, dünya olsun o kadar çok açık mekan ( açık alandan kasıt hem kapalı alanların geniş olması hem de Mars yüzeyinde dünya atmosferinde açık havada, uzay da açık alanda vede cehennem tasviri mekanlarda açık atmosferde olmasıdır. ) vardır ki DOOM 3 e kadar Doom oyunlarında... Hiç bir DOOM oyunu Quake kadar kapalı mekanlarda mahzenlerde geçmez, hiç biri de DOOM 3 kadar dar koridorlarda geçmez. En çok bina içi bölümlere sahip olan Doom oyunu Doom Episode 1 Knee Deep İn The Dead de vardır DOOM 3 ten sonra. O da bir Episode dur sadece ve yine bir DOOM 3 ün yarısı kadar bile kapalılık hissi, dar koridorlar yoktur ! Ve evet işte bu sebeplerden de bariz yanılgı içerisindesin. Doom içerdiği korku faktörlerini asla kapalı boğuk harita tasarımlarından almadı DOOM 3 e kadar. Aksine tonlarca düşmanca çarpışabileceğimiz geniş iç ve dış mekanlara sahipti. Korkutuculuğu mekan tasvirlerinden satanik imgelerden bol kan ve vahşetten, parçalanmış insanlardan belki hatırlarsın HUMAN BARBEQUE ler den ( direk böyle bir bölüm vardı ya hasta herifler ) gotik mimari ile yapılmış gibi duran sütunlardan insan kurban edilen sunaklardan, üst üste yığılmış insan leşlerinden alırdı. O zaman ki İD TECH motoru gerçek anlamda bir açık dünyaya izin vermiyordu. Ama arka planda yanan gökdelenleri göre göre iblis avlardık DOOM 2 de. Yaklaşımın yanlış, şimdi neden kendilerini yarı açık bir açık dünya ile sınırlandırsınlar ki ? Bu çok sırıtır zaten. Ayrıca yine taş çatlasın bir CRYSİS 2 özgürlüğü açık dünyası olur oyunda, bir Stalker olmaz oyun zaten merak etme. Özetle DOOM serisinde İD in derdi asla klostrofobik bir oyun yapmak olmamıştır DOOM 3 e kadar. İmkan el verdiğince sprite dağ manzaralı şehir uzay manzaralı düzinelerce açık ( dönemine göre ) harita tasarımları da yapmışlardır. DOOM un asıl amacı korkutmak bile değildir zaten özünde. İnsanları ürkünç ve aşırı rahatsız edici mide kaldırıcı ve son derece saldırgan ruh hastası mekanlarda delicesine iblis öldürmek hırslandırmaktır bunu yaparken de. Köküne kadar sağlam bir gun play i olan shooter ların şahı bir oyun serisidir DOOM en nihayetinde ve açık alanlarla bir sorunu yoktur. Aksine belli miktar da açıklık ( iç dış mekan farketmez ) eski kafalı bir DOOM oyunu için mecburiyettir. Çünkü sağlamından 4 5 yaratıkla aynı anda savaşırız en az. Yeri geldiğinde bu sayının 20 30 olduğunu bilirim.

BlackBeasT

29.2.2012 02:33:32

-1
Doom3 isim yapmış oynayanlarında aklına ilk gelen karanlık koridorlarda ansızın çıkan yaratıklar ve sesler ile korkutmayı başarıyordu,iyi bir ses sistemi ilede 1 ileri 2 geri şeklinde ilerliyorduk ..:D John Carmack oyun dünyasında hatrı sayılır yeri olan nadir insanlardan yaratıcı farklı bakış açısı ,opengl ile hazırladığı oyunlarla bu günlere geldide ,RAGE'den sonra bu saygılığını yitirdi diyebiliriz.Doom4 açık dünya olurmu ? benim fikrim olmaz yada olmamalı Yukarda ki görsellerden grafik kalitesi tatmin edici değil üstüne resimlerden anlaşılan açık dünya oynanışa sahip olucak yani kapalı karanlık alandan geniş alana çıkınca nası korkutucak merak ediyorum Carmack efendi... İlave:Amnesia iyi görselleiğe sahip değildi lakin karanlık uzun zindanda yaratıkların sizi görüp tepki vermeyip ama birden dipinizde bitmesi ve böğürmesiyle ile nereye nasıl kaçıcağınızı şaşırıyordunuz.. son dönemde oynadığım adrenalini zirveye çıkaran tek oyun

musAKka

29.2.2012 02:19:18

+3
quote:

Orijinalden alıntı: urazs Kardeşim DOOM 2 Hell on Earth oynamayan adamlar burada DOOM un açık mekanla ne ilgisi var demesin çok komik oluyorsunuz...
Doom 2'yi en az 7-8 kere bitirmiş, suyunu çıkarmış biri olarak ben diyeyim mesela "Açık mekanlarla ne ilgisi var" diye. Doom 2, ilk oyundaki cehennemden sonra elemanımızın Dünya'ya geri dönmesi ve zebanilerin dünyayı da ele geçirmesini konu alır. Doom 2'de de "yarı açık" mekanlar vardı ancak bu fotoğraflardaki gibi olmadı asla, açık mekan olmasına karşın kasvet içerirdi. Sorun tam olarak "açık mekan" olması değil, "bu şekilde bir açık mekan" olmasıdır, şahsen bana garip gelmiştir. Bakalım bu havayı nasıl yansıtacaklar...

Ghost_player

29.2.2012 02:14:29

0
Atmosferin harika ve eşsiz ender olduğunu hissediyorum Grafik işini abartmayın sonuna geldik artık yeterli

urazs

29.2.2012 01:54:46

0
Kardeşim DOOM 2 Hell on Earth oynamayan adamlar burada DOOM un açık mekanla ne ilgisi var demesin çok komik oluyorsunuz...

İyi İsim

29.2.2012 01:45:46

0
Açık dünya korku oyunu olursa çok güzel olur dicem ama Doom serisi FPS olarak gelmiştir bu zamana kadar o yüzden fazla umutlanmıyorum. Açık dünyada RPG öğeleriyle hayatta kaldığımız son derece korkunç ve "zor" bir oyun olsa iyi olur.

BSC Misafiri

29.2.2012 01:35:23

0
ID oyun yapmayı teknoloji geliştirmeyi unutmuş belli oldu resimlere bakarsak ve son çıkan RAGE`i örnek alışak. John Çarmack zamanında amatör roket deneyimlerine harcadığı parayı oyun teknoloji ve motorlarına harcasaydı şu andan daha iyi durumda olurlardı. Doom 3`den beri aradan 10 yıl geçti hiçbir icraatları yok. Sorsan insanlara İD diye hazırola geçerler ama eskidendi sanırım artık ID diyince ODA KİM diyorlar :D

blackboard

29.2.2012 00:29:00

+1
Herkes açık mekanlardan şikayetçi ama önceki oyun bir uzay üssünde geçiyordu doğal olarak kapalı mekandı, şimdi eğer dünyada geçecekse mecburen açık mekanlarda olacak. Hatırlıyorum da doom3 içinde "bu ne ya hep kapalı mekanlar.." diye şikayet ediliyordu :)

söny

29.2.2012 00:13:34

0
Doom serisi için yıllar önceki oyununda herkezin pc'sini kastıran bi oyundu bugunun teknolajisi ile öyle bi oyun bekliyorum grafik yönünden akıcılık yönünden zevk'e kalmış tabiki

artenis

28.2.2012 23:59:18

0
5 yıl öncesini aratacak gibi grafiklerde .................

İyotluTuz

28.2.2012 23:28:15

0
@Real-Gamer; sözlerine aynen katılıyorum. Neydi o doom 3 öyle sırtımdan terler aka aka oynamıştım. O kapalı ve karanlık mekanlardan çıkmaya can atarken mouse terden elimin altında durmuyordu bir turlu. Doom 4 eğer bu resimlerdeki gibi alanlarda geçerse benim içinde hayal kırıklığı olur.

ennero61

28.2.2012 23:20:36

0
grafikler ve detaysızlık çok göze çarpıyo ama bu doom yani her türlü oynanır

Real-Gamer

28.2.2012 23:07:45

+1
Dış mekan nedir ya ? Doom dediğin korku oyunudur ne yapmaya çalışıyorlar ? kendilerini batırmayamı ? :S dış mekanlarda gökyüzünü gördüğümüz mekanlarda nasıl korkacağızki ? Fear mı yapmaya çalışıyorlar ne yani ? :S :S :S ben bunu beklemiyordum...

Frostmourne Hungers

28.2.2012 23:04:27

0
yeni nesil konsollara gelmeyecek anlaşılan doom 4

alito

28.2.2012 22:54:41

0
bu hali ile atmosfer saglam fakat grafikler vasat.

musAKka

28.2.2012 22:54:16

+2
Görüntülerin çoğu konsept gibi gözüküyor. İç mekanlar tamam da, dış mekanlar pek tatmin etmedi beni. Ayrıca Doom'dan bahsediyoruz ve dış mekan konulmuş.... garip geldi. Benim aklım hala 90'lı yılların ortalarında ağzımızın suları aka aka oynadığımız Doom 1 ve 2'de kaldı.

OlympusTR

28.2.2012 22:23:42

+1
quote:

çevre detayları pek tatmin edici gözükmüyor.
Detayların tatmin edici olmaması gayet doğal. Çünkü oyun daha yapım aşamasında. İlerleyen zamanlarda oyunun daha güzel gözükeceği kesin bence.

Tfn123

28.2.2012 22:18:11

+1
Yalnız arkadaşlar düzelteyim bu görüntüler konsept sanırım.En iyisi duyuruyu bekleyelim..

BSC Misafiri

28.2.2012 22:18:04

0
alfa grafikleri. yinede süper gözüküyor. ayrıca dünyada ve açık alanlarda oyunun geçmeside cabası

BSC Misafiri

28.2.2012 22:17:55

0
Carmack efendi idtech motorunu yeni bir seviyeye taşıyayım derken seni bu günlere getiren opengl olayını gözardı ettin, sonuç ortada.. Kendi oluşturduğun tarzda çok geri sıralara düştün. Geow 2 hatta Killzone 2 bile bundan çok daha iyi görünüyordu, Geow3-kz3 demiyorum bile onlar buna kıyasla next gen gibi görünüyor.

Walter Hartwell White

28.2.2012 22:09:35

0
quote:

Orijinalden alıntı: Tfn123 Atmosfer çok iyide.Ben bu oyundan daha iyi grafikler bekliyorudum yahu.Adamlar Rage'in 3 katı daha iyi grafikler yapacağız demişlerdi.Bence bu yapım aşamasındaki görüntüler.Bunca yıldır bunun için çalışıyorlarsa çok üzülürüm.Çünkü İd Software yapımcıları oyu hakkında oyun görüntülerini istedğimiz seviyeye ulaştıramadık.Daha iyisini göstermek için çalışıyoruz demişti.Umarım buda öyledir...
İnşallah atmosfer gerçekten iyide grafikler Rage'den bayağı bir geride.

SOLID SNAKE

28.2.2012 21:52:50

0
Koridor FPS olmaması çok iyi oldu,Böyle biraz Half Life havasıda sezdim böyle gelirse çok güzel oynarım.

BSC Misafiri

28.2.2012 21:32:54

0
Grafikleri Rage'ın karanlık hali. Oyun bu nesilde gelecek galiba

erolihsan

28.2.2012 21:23:44

0
Artık oyunlarda sınırları zorlayan görüntü kalitesi var bunda üstü yok denecek kadar az geriye oyun yapay zekası, atmosfer, oynanabilirlik kalıyor yapımcılara bunu başaran isim de yapmışsa kazanıyor ve satıyor. Görüntüler mekanlar atmosfer çok iyi gözüküyor.

Tfn123

28.2.2012 21:19:38

0
Atmosfer çok iyide.Ben bu oyundan daha iyi grafikler bekliyorudum yahu.Adamlar Rage'in 3 katı daha iyi grafikler yapacağız demişlerdi.Bence bu yapım aşamasındaki görüntüler.Bunca yıldır bunun için çalışıyorlarsa çok üzülürüm.Çünkü İd Software yapımcıları oyu hakkında oyun görüntülerini istedğimiz seviyeye ulaştıramadık.Daha iyisini göstermek için çalışıyoruz demişti.Umarım buda öyledir...

leventg

28.2.2012 21:16:11

0
Ekranın altında yaralandıkça ağzından burnundan kanayan, ateş edince sinirli bir hal alan karakterimiz olmadıkça doom benim için hiçtir. ^^

Guest-97901DBF5

28.2.2012 21:11:26

0
Grafikleri boşver. Atmosferi süper görünüyor. hele hele 3. ve 4. resimler.

capoeira_GS

28.2.2012 21:00:30

0
çıkacasksa çıksın artık bu sene yaw
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Doom
+ TAKİBE
AL
41 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız