Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Warren Spector: "Aşırı Şiddet Artık Sonlanmalı"


     Oyun dünyasının efsaneleri arasında gelen Warren Spector, şu sıralar Epic Mickey 2 ile uğraşıyor. Games Industry'e bir röportaj veren Spector, Deus Ex'ten Epic Mickey'e geçiş dönemini anlattı. Spector'un asıl amacı ve isteği, şiddete son vermek.
 
     "Artık oyun dünyasının geldiği bu noktada bazı şeylere son vermeliyiz." açıklamasını yapan Warren Spector, "Oyunlardaki şiddet öğesi kesinlikle sonlanmalı ve oyuncular da bu şiddet oyunlarına prim vermemeli." sözlerini söyledi.
 
     Konuşmasında Spector, "Oyun dünyası olarak şiddet öğesini vazgeçilmez hale getiriyoruz. Bir yerde bunu genç bireyin ergenlik yaşlarında cinselliği sürekli düşünmesine benzetebiliriz. Bana sorarsanız gidiş kötü, sonucu da pek iyi olmayacak." açıklamasını yaptı. 
 
     Eidos'tan neden ayrıldığını aydınlatan Spector, "Eidos'tan 2004'te ayrıldım çünkü o senenin E3 fuarında şöyle bir etrafıma baktığımda, bir yanda yeni Hitman oyununda kancayla düşmanımızın etleriyle uğraşıyor, 25 to Life isimli oyunda çocuk canlandırarak polislerle savaşıyor, Crash & Burn isimli yarış oyununda yarış kazanmak yerine araba patlatmaya çalışıyorduk. O anda etrafıma baktım ve düşündüm. Sonrasında da bu kötülüğün arkasında yer almak istemedim." sözleriyle birlikte konuyu açıkladı.
 
     Sözlerinde ekleme yapan Spector, Deus Ex'in ilk halinde masum köpekleri öldürmek gibi daha fazla şiddet öğesinin yer aldığını, fakat sonrasında rahatsız olup kaldırdığını ekleyerek, "Artık çok ileri gittik. Yavaş çekimde kanların fışkırması, ölümcül suikastçinin düşmanını parçalara ayırması, bıçaklar... Evet Deus Ex'te de şiddet vardı fakat buradaki asıl amaç oyuncuyu tedirgin etmekti. Şimdi böyle bir şey yok." cümlelerini söyledi.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
epic mickey deus ex hitman şiddet warren spector eidos
Dead Space 3'den 20 Dakikalık Oynanış Videosu PS Vita - AC: Liberation Paketinde Değişiklik Var
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

hepinet

17.6.2012 20:06:42

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Bence tam tersi daha fazla gösterilmeli. bir savaş oyununda mesela codda (mw serisi) doğru düzgün kan efekti göremiyoruz sırf daha çok oyuncuyu çeksin diye. nerde o eski soldier of fortune daki şiddet öğeleri nerde ırons torm daki vücut parçalanmaları ödümüz b.kumuza karışırdı be..
sadece 18+ oynancaksa neden olmasın ama ülkemizde ve çoğu ülkede o yaşlar hiç bir şey ifade etmiyor özellikle daha küçük yaştaki kişiler bile gelip bu oyunları oynarken ailelerde bir şey demezse o çocuğun psikolojisi normal bi çocuk gibi olmaz haberlerde görmedikmi kendini spiderman sanıp camdan atlayan çocukları şiddet iyi ayarlanırsa iyi olabilir masum bir köpeği öldürmek nedir savaşta kendini savunursun tamamda suçsuz bir canlıyı ne diye öldürürsün

BSC Misafiri

17.6.2012 12:27:08

0
Bence tam tersi daha fazla gösterilmeli. bir savaş oyununda mesela codda (mw serisi) doğru düzgün kan efekti göremiyoruz sırf daha çok oyuncuyu çeksin diye. nerde o eski soldier of fortune daki şiddet öğeleri nerde ırons torm daki vücut parçalanmaları ödümüz b.kumuza karışırdı be..

aygun61

17.6.2012 03:58:53

0
İnsanoğlu yaratılıştan beri şiddete meyilli, bunu oyunlardan kardırmaya çalışmak biraz saçma. Tabi belli bir sınırı olması lazım. Bu şimdilik değiştirilemeyecek bir şey. Bakınız Epic Mickey 2 mi daha çok satacak yoksa COD Black Ops 2 mi? Nerede fazla kâr varsa yapımcılarda oraya yönelir. Bu bir arz talep meselesidir. Şimdi Activision yıllık olarak Cod'u mu çıkarırsa daha çok kazanır yoksa Epic Mickey'i mi?

BlackBeasT

17.6.2012 03:39:51

0
Mario şiddet oyunumudur.Belki hatırlarsınız 1 video vardı küçük kız PC başında mario oynarken zırlayarak sinir krizi geçiyordu,o halde oyundan çok oyunu oynayanın yaşı ön plana çıkıyor.

- The Stig -

17.6.2012 02:33:47

0
Saint Row serisinden haberi yok heralde arkadaşın onu görse kalpten gider :D Ya ne saçma insanlar var..Sırf amaçları reklam..Bak şimdi biz bu konuyu ve adamı konuşurken aklımızın bir köşesinde hangi oyunu ön plana çıkardığını ve yaptığını öğrendik az çok amaçda bu zaten..Geri kalanı hikaye! :D

BSC Misafiri

17.6.2012 01:46:09

0
Başka bi sektörde iş bak abi o zaman, sen sonlanırsın oyunlarda şiddet sonlanmaz.

REV0

17.6.2012 01:42:10

-1
yav he he

Ghost_player

17.6.2012 01:06:40

+2
quote:

Orijinalden alıntı: SurlarÖnünde Oyunları sadece 18+ oynamıyor. zamanında pokemondaki çalizardı izleyip kendini çalizard sanan çocuk evin balkonundan atlamıştı. çocuklar böyle şeylerden çok etkileniyorlar. onlar bizim gözümüzle yani oyun gözüyle bakmıyor. çocukların hayalgücü çok geniştir bunu unutmayın. her zaman uçuk kaçık şeyler düşünürler. hayatı oyun sanabilir. küçük bir çocuk bıçakla adam kesilen bir oyunu oynayıp gidip kardeşine falana filana saldırabilir. bunu oyun kadar basit görür çünkü. ciddi düşünemez.
Bence çocukların akıl bali olana kadar dijital oyunlardan uzak tutlması gerekir aynısı Film'ler içinde geçerli.sokakta arkadaşlarıyla daha saf şeylerle uğraşması gerekir hareket etmesi psikolojik ve fiziksel olarak en faydalısıdır.Bende çocuğumu böyle yetiştirirdim

ShadowofDeath06

17.6.2012 01:01:26

0
Farkındaysanız adam Şiddet sonlansın dememiş AŞIRI Şiddet sonlasın demiş ya da ben istediğim gibi anladım :D

Ghost_player

17.6.2012 01:01:11

0
quote:

Orijinalden alıntı: CaSsErDoDo artık bende sıkıldım şiddet içeren oyunlardan.her oyunda öldürüp duruyoruz sinirimizi atıyoruz diyoruz ama en büyük yalanlardan biri bu bence.sinir atmıyoruz aksine daha çok sinir oluyoruz.hangimiz sinirle hırsla üstümüze gelen düşmana şarjörü boşaltmadı ki? hangimiz hiç adam vuramadan öldüğü için sinir olmadı ki? insan belki gençliğinde heyecanını oyunlar üstünden atmak isteyebilir ama belli bir süre sonra insan yoruluyor daha huzur verici daha sakin şeylere ihtiyaç duyuyor.ayrıca bu adama laf atıyorsunuz ama bu adamın yaptıklarının yüzde 1 ini gerçek hayatta yapmamışsınızdır adım gibi eminim.bu adamı tanımıyorsanız azıcık araştırma yapın.yorumlarınızı yeni yetme oyunculuğunuza veriyorum.
Bakın şunu birkere kafanızdan çıkartın ben psikoloji işlerini çok iyi bilen biri olarak söylüyorum.Oyun oynamak ne Sinir verir ne sinir alır ! .Genellikler bir çok kısım zevk için oynar çok nadir olarak siniri atmak için oynanabilir.Temel amacı hobidir bir zevktir.Hıncını çıkarmak için oynanmaz oynayanlarda zevk almadığı için öyle bir yalanı uydurabiliyor bazı kişiler kimisi ise gerçekten anlık olarak sinirini atmak için oynuyor.Genel olarak bir zevk meselesidir

SurlarÖnünde

17.6.2012 00:54:18

+2
Oyunları sadece 18+ oynamıyor. zamanında pokemondaki çalizardı izleyip kendini çalizard sanan çocuk evin balkonundan atlamıştı. çocuklar böyle şeylerden çok etkileniyorlar. onlar bizim gözümüzle yani oyun gözüyle bakmıyor. çocukların hayalgücü çok geniştir bunu unutmayın. her zaman uçuk kaçık şeyler düşünürler. hayatı oyun sanabilir. küçük bir çocuk bıçakla adam kesilen bir oyunu oynayıp gidip kardeşine falana filana saldırabilir. bunu oyun kadar basit görür çünkü. ciddi düşünemez.

Ghost_player

17.6.2012 00:52:56

0
şiddet sonlansında gerçeğe döndüğümüzde dünyada şiddet sonlanıyormu ?

CaSsErDoDo

17.6.2012 00:47:08

0
artık bende sıkıldım şiddet içeren oyunlardan.her oyunda öldürüp duruyoruz sinirimizi atıyoruz diyoruz ama en büyük yalanlardan biri bu bence.sinir atmıyoruz aksine daha çok sinir oluyoruz.hangimiz sinirle hırsla üstümüze gelen düşmana şarjörü boşaltmadı ki? hangimiz hiç adam vuramadan öldüğü için sinir olmadı ki? insan belki gençliğinde heyecanını oyunlar üstünden atmak isteyebilir ama belli bir süre sonra insan yoruluyor daha huzur verici daha sakin şeylere ihtiyaç duyuyor.ayrıca bu adama laf atıyorsunuz ama bu adamın yaptıklarının yüzde 1 ini gerçek hayatta yapmamışsınızdır adım gibi eminim.bu adamı tanımıyorsanız azıcık araştırma yapın.yorumlarınızı yeni yetme oyunculuğunuza veriyorum.

stun

16.6.2012 23:51:33

0
bence oyunlarda şiddet olmalı.. sıkıntımızı atıyoruz.. rahatlıyoruz.. hevesimizi alıyoruz... bf3 oynadı diye adam mı vurucak biri :S :? bf 3 te önune geleni indiren bir kişinin karşısında biri vurulsun altına sıçar... bunun oyunla alakası yok.. ageof 98' e de katılıyorum.. gerçek dünyada yapabıldıgım bir şeyi ben niye oynıyım ki zaten.. gider yaparım.. :D

VodkaChief

16.6.2012 23:47:29

0
napak mickey mouse mu oynuyalım panpa ?

BSC Misafiri

16.6.2012 23:33:28

+1
doğru demiş adam

BSC Misafiri

16.6.2012 23:33:18

0
Bu ne diyor yav tamamen şaçmamlamiş mario oynarken bile insanlar şiddet yapioda

BuzzLightyear

16.6.2012 23:33:09

+2
Adamın haklı olduğu yerler var, oyunlardan şiddet %100 oranında kaldırmak imkansız ama şiddetin çok abartıldığı oyunlar var, oyunlarda +18 ibaresi bulunsa da bizim ülkemizde bunun denetimi maalesef yok. Oyunlardan şiddet kalkmaz fakat " Deus Ex'in ilk halinde masum köpekleri öldürmek" gibi gereksiz ve abartı şiddet unsurları kaldırılabilir. Böyle oyunların etkisinde kalan bir çocuğun, hayvanları sevmesi nasıl beklenebilir ki!..

Nathan - Drake

16.6.2012 23:32:58

0
quote:

Orijinalden alıntı: vergosa bı kere ınsanlıgın dogasında sıddet var ben battlefield 3 oynuyom dıye usas la adam mı vurmam gerekır veya araba kullanırken baska bırısı benı gecmesın dıye onun arabasınımı patlatayım bu sıddet ınsanınn ıcınde varsa olur oyunlarla veya fılmlerle olmaz hemde engelleyemezsin
Hocam Senin dediğinden yola çıkarak şunu söylüyorum; 3-4 yaşındaki çocuğa psikopat filmleri izletsen o çocuk psikopat olmazmı? Eğer bu oyunları gereğinden fazla oynarsak dediklerin olur. Not: Aksiyon Macera vb. her oyunu oyunları oynarım kimse laylaylom takılıyorum sanmasın :D

sherlock95

16.6.2012 23:32:27

0
bu adam hangi çağda yaşıyo ?

Tfn123

16.6.2012 23:30:31

+1
Tamam abi oldu kan şiddet olmasın MANHUNT, PUNİSHER, THE SUFFRING ,vb. oyunlarındaki kan efektleri falan gitsin. Yerine Tüm dünyada Mario Tetris gibi şiddetsiz oyunları oynayalım..... Ya arkadaşım bi yürügit ya! :D

AutumnRain

16.6.2012 23:04:14

0
Boşuna konuşmasın bence.

CILGIN_TURK_96

16.6.2012 22:56:27

0
aslinda adam hakli ama siddet içeren oyunlar daha çok hosuma gidiyor..

ageof98

16.6.2012 22:46:50

+4
"İnsanlar oyunları yapamadıklarını yapmak için oynar.Farklılık olmasını istediklerinden,farklı duygular hissetmek için oyun oynarlar."

thepunisherWZ

16.6.2012 22:44:19

0
"Hani şöyle tetiğe basınca güller fırlasa silahtan, değdiği insanlardan kan değil şerbet aksa..." Arkadaş herif hasta yemin ederim.Oyunu ne için oynuyoruz biz?Günlük hayatta içimizde biriken şeyleri sanal ortama dökmek için.Salt amaç bu olmasa da alınan zevke bu şeyin de katkısı çok.Ben şahsen oyun oynamadığım zamanlar dışarı vuramadığım şiddeti bilinçaltımda sakladığımı biliyorum.Bilgisayar oynamadığım zamanlarda dizlerimi sallıyorum; belki de ben hastayımdır bilemem. Ama bu herif resmen saçmalamış ya.

Ontes

16.6.2012 22:42:26

0
Warren'ı severim, ama %100 saçmaladığına inanıyorum. Şiddet oyunların vazgeçilmezidir, oyunlar adı üstünde "oyun" dur. gerçek hayatta yapamadığımız şeyleri yapmak isteriz. Şifet, araba patlatmak, adma parçalamakda buna örnektir. Oyunlar kalkıpta kimseyi cani yapamaz, tabi adam spiastik değilse. Ben kalkıpta god of war hayranıyı mdiye soakktaki adamın kafasını koparacak değilim. Hitler video oyunu oynamıyordu, ama şiddetin babasıydı... Şu saçma sapan yorumlara katılmıyorum. Sen git mickey ile etrafı boya zıpla uç... onu da seven vardır elbet...

vergosa

16.6.2012 22:41:42

-2
bı kere ınsanlıgın dogasında sıddet var ben battlefield 3 oynuyom dıye usas la adam mı vurmam gerekır veya araba kullanırken baska bırısı benı gecmesın dıye onun arabasınımı patlatayım bu sıddet ınsanınn ıcınde varsa olur oyunlarla veya fılmlerle olmaz hemde engelleyemezsin

Tall Man

16.6.2012 22:40:24

0
Şimdi adam öldürmeden kan akıtmadan nasıl sinirimizi nasıl yatıştıracağız ?

by-devilboy

16.6.2012 22:38:46

0
Oğlum bak git, şiddet olmadıktan sonra hangi oyunda stres atacağım ben Barbie oyunlarında mı?

Mr.Bigby

16.6.2012 22:38:06

+1
Nedense şiddet içerikli oyunları oynarken şiddete yönelme gibi bir durum olmuyor.Malesef Fifa şiddet içermesede beni şiddete yöneltiyor ara sıra hakeme bile kaymaya çalışıyorum.Küfürler hat safada.Bence spor oyunları şiddete yöneltiyor :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Epic Mickey 2: The Power of Two ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
14 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız