Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Nvidia: Önümüzdeki Nesil, Son Konsol Nesli Olacak


    Bulut teknolojisinin önümüzdeki nesillerde büyük önem kazanacağını biliyoruz. Konsol üreticileri de bu teknolojiye yatırım yaparken, Nvidia'dan ses getirecek bir açıklama geldi. Nvidia'nın bulut teknolojisiyle ilgili araştırmaları yöneten ekibinin lideri, "Önümüzdeki konsol nesli, son nesil olacak. Yerini bulut teknolojisine bırakacak." açıklamasını yaptı.
 
    Röportajda konuşan Phil Eisler, "Sektör içerisinde bazı kişiler son konsolları göreceğimizi söylüyor. Ben de bu düşünceye inananlardanım. Şimdiki konsollar, teknoloji açısından baktığımızda neredeyse 10 yıl kadar eskimiş durumda. Fakat bu süre içerisinde bulut oyunculuğu günden güne gelişti. Bizim bu teknolojiye yatırım yapmamızın en büyük nedeni, bu bölümün sürekli olarak yükselmesi ve doğru yolda ilerlemesi. Teknolojiyle birlikte sunuculara yatırılan para azalıyor, alınan verim artıyor. Seneler içerisinde alınan yol ise, oluşan gecikmeyi(latency) epey azalttı." sözlerini söyledi. 
 
    Devamında Eisler, "Bulut oyunculuk deneyimi her yıl itibariyle daha da gelişiyor. Bence çok yakında konsol oyunculuğunun yerini bulut oyunculuğu alacak." açıklamasını yaparak Sony'nin Gaikai'i satın alma işlemine de değindi; "Bu teknolojinin arkasında Sony gibi devler de var. Sony de bulut oyunculuğa inanıyor ki, 380 milyon dolarını bu teknolojiye yatırıyor."
 

Bu haberin bağlantısı
URL
nvidia cloud gaming bulut teknolojisi konsol
Sakın Korkmayın... Slender: The Arrival Duyuruldu! Final Fantasy III'ün PSN Tarihi Açıklandı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

x571

4.10.2012 17:08:40

0
quote:

Orijinalden alıntı: stun bulut oyunculugu internet üzerinden... oyunculuk olarak bılıyorum oyun oynanan donanım sizin değil... başka bir donanım uzeerrınden internet aracılıgı ile o oyunu oynuyorsunuz diye biliyorum.. ve günümüz internet sağlayıcılarıyla bu iş imkansız hale gelıyor... sony nin arkasına geçmiş ama.. sony konsol üreten bir firma.. beğendiği yüzünü gösterip beğenmediği yüzünden bahsetmiyor nvidia.. bence fazla aptalca bi açıklama... insanların oyunlarını pc-konsol farketmezsizin... kendı donanımlarında oynamak ıstıyıceklerdır.. ve herkez bulut teknolojisine çok fazla yabancı .. türkiye için geçerlı değil sadece butun dünyada böyle... bulut teknolojisi belkı çok ilerde verim alınacak döneme gelicek.. ama.. ben ozamanda .. konsolumda oyunumu oynamak isterim..
o değil de biz daha 8mb neti zar zor alıyoruz.onun üzerinden takıntısız nasıl oynayacağız.bizimki donanımlı olsun abi.en azından parasını verdin mi çalışıyor

Guest-F97E00D06

3.10.2012 14:53:07

0
quote:

Orijinalden alıntı: CaSsErDoDo ne zaman bulut oyunculuk günümüz oyunculuğunun yerine geçer işte o zaman bırakırım oyunculuğu
why

BSC Misafiri

23.9.2012 18:42:25

0
MR.Fernandes 23.09.2012 12:09:45 tarayıcı üzerinden oyun oynama.

BSC Misafiri

23.9.2012 18:41:54

0
Bilgisiz adamlar gene doluşmuş.onliveyi gaikai i test edin şu ttnet ile çalışırken gelmiş yok olmaz diyorsunuz. Onlive ile Şuanda zaten bulut oyun servisi var bende kullanıyorum.ingiltereden türkiyeye veri transveri yapıyor bana ttnet de bile 480 p yi görüyorum.5 yıla avrupanın birçok bölgesine yayıldığında 720 p yi gördüğünüzde ne kadar ciddi olduğunu anlarsınız. Eğer evinizde kablosuz internet varsa crysis 2 yi tablet bilgisayardan oynayabilirsiniz.Gaikai demo sunsada Onliveden oyun alıp oynayabilirsiniz.Örneğin ass. creed i tabletimde oynadım.Denemek yapmak amaçlı onlive 30 dakika full oyunu oynamanıza izin veriyor multiplayer filanda oynayabilirsiniz. BİRDE illaha herkez Bulut sistemini kullanacak diye birşey yok.

333444333

23.9.2012 16:50:32

0
quote:

Orijinalden alıntı: CaSsErDoDo ne zaman bulut oyunculuk günümüz oyunculuğunun yerine geçer işte o zaman bırakırım oyunculuğu
aynen hocam böyle bir şey yaşanırsa bende bırakırım ben şayet konsollardan çok memnunum pc de keza öyle

BSC Misafiri

23.9.2012 15:26:29

0
bulut oyunculuk nedir kardeşim

aydogdu1453

23.9.2012 13:05:07

0
Nvidia senin attığın kazığı pc camiasına bir intel bir de asus atıyo.Sen neyin kafasındasın.Bulut teknolojisini Sony sadece oyun anlamında kullanmak için almadı zaten.Asparagas adamlarsınız beee.Daha Physx'in bir numarasını göremedik.

MR.Fernandes

23.9.2012 12:10:49

0
quote:

Orijinalden alıntı: fetok12 kimse dememişki YAV HE HE
[url=http://****/c25MCx] [/url]

MR.Fernandes

23.9.2012 12:09:45

-1
Bulut oyunculugu ne demek onu bı acıklıyaydınız ıyıydı.

CaSsErDoDo

23.9.2012 11:50:17

0
ne zaman bulut oyunculuk günümüz oyunculuğunun yerine geçer işte o zaman bırakırım oyunculuğu

BSC Misafiri

23.9.2012 00:44:33

0
Türkiyede olmaz yorumlarına katılmıyorum çünkü gaikai'nin sitesinden girip oyun oynadığım zaman tamam ufak çaplı gecikmeler yaşıyorum ama abartılı değil bazı oyunlar oynanabilir seviyede bu durum bulut tabanlı firmaların sunucu sayılarını arttırıp her kıtaya sunucu kurmasıyla düzelir ayrıca Türkiye fiber internet dönemine geçti adsl teknolojisi bitti en fazla 4-5 yıl daha sürüklenir ama eninde sonunda herkes fiber internete geçecek fiber internetide herkes bilir önü çok açık bir teknoloji çok uçuk hızlara ve çok düşük pinglere ulaşabiliyor ama ben yinede bulut teknolojisinin pazara hakim olmasından taraf değilim.

muratr03

22.9.2012 23:41:16

0
Bulut oyunculuk düşmanı değil tam tersi daha çok parça satacak müşteri sıkıntısı çekmicek bulut bilgisiyar olacak bir sürü düşünsenize ayrı ayrı o bilgisiyarlar üzerinden stream ettiğini daha çok para kazancak yani donanım satıcak gine

kartyler

22.9.2012 23:17:04

0
bulut gaika teknolojisi ile oyun oynadım evet alt yapı iyi degil şimdilik ama ilerde mükemmel yapabilirler şayet öyle olursa pc parçasına da gerek kalmaz pek sanırım çünkü net üzerinden 2 dakkalı kb ijava yüklemesi ile oynuyosun.daha yicegi çok ekmek var geliştirilme aşamasında yaşım 30 oldu olucak nerdeyse yaşım epey geçmiş olur o zamana kadar :D yeni çag çocuklarıda alışır eminim...

Dentrassi

22.9.2012 22:44:28

0
Ama şimdi Türkiye gibi bir ülkede, milletin 'Amaaan boşver, paramı alayımda gerisini ....' mantığı ile hareket ettiğini düşünürsek Bulut oyunculuğu biraz zor gibi gözüküyor. Ha şuan daha gerçekleşmedi, gelecekte gerçekleşeği düşünülüyor. Gelecekte ne olur bilmem. Ama diyelimki gerçekleşti e o zaman sadece hikaye modlu offline oyunlar ne olucak. İnsanlar illaki online üzerinden oyunlar oynayacak. Sen tüm insanları bu teknolojiye zorlarsan interneti yetmeyen insanlar ne yapar? Bence bu sistem ile verim alınabilir ama sen birden bu sisteme geçersen daha havalanmadan çakılırsın. Bu sistem için günümüzde ki teknoloji standartı yetmeye bilir. Hem abi her ay üyelik al felan bana biraz ters düşüyor.

stun

22.9.2012 21:37:36

0
karabasan78 22.09.2012 19:25:52 türkiyede internet kolay kolay o hale gelemeyecek... ve elektrık faturası nedırkı :? konsol yenıleme diye birşey yok.. pc ni yenılemek ıstemıyorsan o sana kalmış konsol alman mantıklı olur... bulut üzerınden tek bir platform olacagı için daha fazla sömuruleceğiz...aylık üyelik alınca.. her an her saat oyun mu oynıyacaksın.... .? bulut sistemıne tamamen karşıyım gerçekleşmesıde zaten güç gözüküyor ..10 yıl içinde hadi bu ülkede yeterlı oldu diyelım butun dunya mı uyum sağlıyacak .?

BSC Misafiri

22.9.2012 21:25:08

-1
konsol ölmez, vatan bölünmez !

alemburda34

22.9.2012 20:38:02

+1
en az bizim için 20 yıl ve ötesi eğer Sony, Microsoft, Wii gibi konsol sisteminin liderleri bulut teknolojiye geçerse pazar boş kalacak değil elbette biri hala HDD yada başka bir şekilde yola devam edecektir. Bulut teknolojiye geçmeyi bence çoğu kişi istemez ben hala kutulu yada HDD yüklü oyunlardan yanayım sunucuda kalan oyunu online iken oynamaktan yana değilim.

Mr.Humble

22.9.2012 20:32:01

-1
kimse dememişki YAV HE HE

2K

22.9.2012 20:25:33

0
Bulut oyunculuk bir gün gelecek ama daha 2-3 konsol nesli daha geçer gibi geliyor bana.Hele bulut oyunculuk geldiği zaman bile bizim ülkemizde bu internet fiyatları ve politikaları ile biz nasıl geçeriz bilmiyorum.

BSC Misafiri

22.9.2012 19:45:57

0
Günümüzde ki oyunları on yıl sonra bulut sistemi ile oynayabiliriz ancak on yıl sonra çıkacak oyunları aynı sistemle oynayabilir miyiz ? Bence çok zor. Bizim hayal ettiğimiz şu an ki sistemler için yeterli veri hızı o zaman geldiğinde bu hız standart olacak belki herkesin evinde 16 mb internet olacak ama bu o teknolojinin getirdiği oyunlara yeter mi kocaman bir soru işareti.

BSC Misafiri

22.9.2012 19:45:04

+1
TTNET gerçeği varken bize bulut oyunlar havada bulut olur:D

Sam.Fisher

22.9.2012 19:44:08

0
Bunun son nesil olduğunu sanmıyorum ama 2-3 nesil sonra, artık cloud oyunculuğun işi iyice devr alacağını söyleyebilriiz sanırım...

karabasan78

22.9.2012 19:25:52

+1
İkide bir kopan ve belli bir trafikten sonra düşen internet hızı ile Türkiye' de ancak hayal kurulur beyler. Bu sistem yeni nesil fiber internet hızı gerektirir ki internet sağlayıcılarının tutum ve davranışlarından bahsetmiyorum bile. AKK' nı savunanlar şimdiden düşünmeye başlasınlar. Sadece kendileri değil sonraki nesiller de bu uygulama ile harap olacaklardır. Devletin elinde bir internet sağlayıcısı olmadıktan sonra özel bütün şirketler, vatandaşa yolunacak kaz gözüyle bakmaya devam edeceklerdir.
quote:

Orijinalden alıntı: stun insanların oyunlarını pc-konsol farketmezsizin... kendı donanımlarında oynamak ıstıyıceklerdır.. ve herkez bulut teknolojisine çok fazla yabancı .. türkiye için geçerlı değil sadece butun dünyada böyle... bulut teknolojisi belkı çok ilerde verim alınacak döneme gelicek.. ama.. ben ozamanda .. konsolumda oyunumu oynamak isterim..
Hem pc - konsol yenileme ortadan kalkacak, hem de elektrik faturası azalacak (yeni sistemler daha çok harcıyor). Ayrıca CAD, simülasyon, astronomik hesaplama da bu sistem ile kolaylaşacaktır. Sisteme aylık üyelik ile şirketler zaten gerekli donanımı karşılarlar.

thugs_life

22.9.2012 18:43:37

0
buluttan nem kapma da nvidia

BlackBeasT

22.9.2012 17:02:32

0
Ahanda ttnet'de ekmek kapısı 3-5 sene sonra bulut oyuculuğa özel kampanya reklamlarını görür gibiyim

adam olun

22.9.2012 14:42:56

0
ttnet bakır kablolardan kurtularak altyapısı güçlendirilirse türkiyeye bulut sistemleri kurulursa bf3 gibi oyunları ultra ayarlarda 60fps üstü 1080p çözünürlükte online oynarken video da bir gecikme olmassa ve online oynarken pingimiz düşük olursa o zaman olur işte bunun için baya zaman var galiba :D

stun

22.9.2012 14:40:39

0
agent82 22.09.2012 14:18:33 bulut teknolojisi bir dağıtım şeklı olsa sana hak verebılırdım ama daha bulut teknolojisinden bi habersin bulut teknolojisi yenı bır platform... gibi düşün...

BSC Misafiri

22.9.2012 14:35:11

0
Nvidia sen donanım geliştiricisi değilmisin. Bulut oyunculuk senin baş düşmanın nasıl oluyorda onu övüyorsun.

BSC Misafiri

22.9.2012 14:35:08

0
Konsol bitmeyecek, konsolun tanımı değişecek. Konsol üreticileri artık server yoğunlukla server hizmetleri verecek verdikleri bu hizmetleri kalitesi ile yada kontroller kalitesiyle öne çıkacaklar.. Ame nintendo ne yapar hiç kestiremiyorum, o adamlar baya değişik. Yani 2020 senesinde bulut üzerinden mario oynatır mı fln fln..

agent82

22.9.2012 14:18:33

0
ömrümüz gelecek 10 yılda teknoloji şöyle olacak böyle olacak geyiği ile geçiyor. herkes kendi yatırım yaptığı teknoloji 10 yıl sonra hakim olacak diyor. biri diyor 10 yıl sonra bile kutulu oyun olur,biri diyor tamamen dijital satışa geçecek.biri diyor buluta geçecek,biri diyor konsol kalmayacak. Önce plak vs.vardı,sonra kaset,dvd,bluray gidiyor.Ben elimizde her zaman bir medyanın olacağını düşünüyorum.Ama diğer dağıtım şekilleri kuşkusuz gelişecektir.

BSC Misafiri

22.9.2012 14:00:03

0
evet çok doğru daha öncede sık sık söylediğim bişey.zaten internet hızı bir 10 sene sonra bulut için yeterli kapasiteye gelicektir.ondan sonra donanımlara para vermek yerine buluta para vericez

BSC Misafiri

22.9.2012 14:00:00

0
PS5 çıkınca buna paralel olarak oyun boyutları artar yine internetten oynayamazsınız. Sony geri uyumluluk için yatırım yaptı sadece.

BSC Misafiri

22.9.2012 13:59:12

0
bence çok dogru söylemiş.bana kalırsada bulut oyunclugu sektörü cok daha ilerliycek ve yakında insanlar cok daha ucuza oyun oynama keyfine erişcek ve platform rekabetide son bulacak böylece bütün insanlar küresel bi şekilde tek bir platform etrafında toplanacak ki böyle oluncada zaten ne diyeyim süper olur ama tabiki zaman lazım hemen gelecek yıl falan olabilecek bişey degil zaten adam konsolların yeni nesli son nesil olcak diyo yani nerden baksanız 10 yıl var bu işin oturmasına.

stun

22.9.2012 13:47:36

0
bulut oyunculugu internet üzerinden... oyunculuk olarak bılıyorum oyun oynanan donanım sizin değil... başka bir donanım uzeerrınden internet aracılıgı ile o oyunu oynuyorsunuz diye biliyorum.. ve günümüz internet sağlayıcılarıyla bu iş imkansız hale gelıyor... sony nin arkasına geçmiş ama.. sony konsol üreten bir firma.. beğendiği yüzünü gösterip beğenmediği yüzünden bahsetmiyor nvidia.. bence fazla aptalca bi açıklama... insanların oyunlarını pc-konsol farketmezsizin... kendı donanımlarında oynamak ıstıyıceklerdır.. ve herkez bulut teknolojisine çok fazla yabancı .. türkiye için geçerlı değil sadece butun dünyada böyle... bulut teknolojisi belkı çok ilerde verim alınacak döneme gelicek.. ama.. ben ozamanda .. konsolumda oyunumu oynamak isterim..

deerhunter1980

22.9.2012 13:43:43

0
ben bundan 2 3 yil once GAMEPRO dergisinde Sony CEO su ile yapilan roportajda ps4 den sonra Sony nin konsol uretmek gibi bi plani olmadigina dair bi makale okumustum burda da soyledim ama netten linki ve haberi bulamayinca dogal olarak yalanci konumuna gectim.Konsollar nesiller arasi gecis yaptiginda gorsel,yapay zeka ve baska etmenlerde cag atlatmislardir.Su an ki konsol devrine bakarsaniz yenilerinin cag atlatmasi durumunda gorsel olarak cgi,cok iyi yapay zekaya sahip oyunlar sunacagini ve baska etmenlerinde cok gelisecegini varsayarsaniz bundan sonra bu etmenlerin cokda fazla gelistirilemeyeceginden oyunculuk adina f2p haric aman Allah korusun baska teknolojilere konsol cikarmadan elerindeki mevcut konsollari kullanarak ulasabileceklerine inaniyorum ama kesin boyle bisey olurmu bilemem tabiiki sadce tahmin ediyorum...

cemmedagon

22.9.2012 13:29:37

0
katılmıyorum

say me

22.9.2012 13:26:22

+3
Bulut oyunculuğu benim gibi bilmeyenler varsa google'da araştırmaya kalkmayın "Hakkı Bulut ile İleri Oyunculuk Teknikleri" karşınıza çıktığında şaşkınlık yaşayabilirsiniz:)

CWaRRioR

22.9.2012 13:25:08

+1
Ben konsolların son bulacağına inanmıyorum. Bence ses-görüntü kalitesi ve gecikmenin servis sağlayıcıya bağlı olarak değişkenlik göstermesi oyun akışını olumsuz etkileyecektir. Sürekli düşük gecikmeli internet gereksinimi duyan bir yapı, ancak konsola opsiyon olabilir. Belki yıllar içerisinde teknolojinin gelişmesiyle gerekli bağlantı kalitesine ulaşılabilir ama o bağlantının sağladığı hız, o günün kalite standartlarını yakalayabilir mi pek emin değilim...

Vernon Schillinger

22.9.2012 13:24:10

-1
Bulut oyunculupğu nedemek?İlk önce haberde onu açıklasanız. Nvidia bir şey geliştiriyorsa kafasıan göre geliştirmemeli.Milletin sunumuna geçirsinler ilk önce.Belki beğenmez çoğunluk?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız