Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

30fps ile 60fps Arasında Fark Var mı?


     Bir Reddit üyesi 30fps ile 60fps arasında insan gözü için herhangi bir fark olup olmadığını anlamak için bir site tasarlamış. Sitede Dirt 3, Battlefield 4, Red Orchestra 2 ve Sleeping Dogs oyunlarından ufak kesitlerle 30fps ve 60fps arasında bir fark var mı, varsa insan gözü bunu algılayabiliyor mu anlaşılmaya çalışılmış. 
 
     Siteye buradan ulaşıp kendiniz de bakabilirsiniz.

Bu haberin bağlantısı
URL
fps Dirt 3 Battlefield 4 Red Orchestra 2 Sleeping Dogs Reddit
Wolfenstein: The New Order Kazanmak İçin Buraya! Portal ve Half Life 2, Google Play'de Satışa Sunuldu
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Bowser Zeki

12.4.2015 14:26:39

0
Hortladı. 30 FPS aksiyon oyunlarında güzel oluyor. Ama platform,yarış,fps oyunlarında 60 4ever

iamburak

12.4.2015 13:52:07

0
Nedense bana 30 fps daha gerçekçi geliyor. 60 fps'de oyun daha çok animasyon gibi bir görüntü veriyor bu da gerçekçiliğini öldürüyor.

BSC Misafiri

12.4.2015 13:40:09

0
ya neyin kafasını yıaşıyorsununuz adam 30 fps yi savunmuş the last of us ps3 de oynadım 30 fps az kalsın gözlerim kör oluyordu ve gören bütün arkadaşlarım bu oyun insanı kör eder dedi ama aynı oyunu ps4 de 60 fpsde akıcı birşekilde gözüm yorulmadan oynadım göz sağlığından daha değerli birşey olabilirmi şimdi hiç 30 fps savunuvuculuğu yapıpta bana fakir edebiyatı yapmayın

fero01

7.6.2014 02:09:57

0
fark tabik var ancak gerekli mi orası tartışılır

rambocuk

14.5.2014 20:47:36

0
insan göz sağlığı için en az 45 fps gereklidir ondan düşüğü gözde ciddi hasarlar oluşturur siz anlıyamazsınız filmler 20 fps oluyor ama izlemek ile odaklakmak siyah ile beyaz kadar ayrıdır zaten görüyorusunuz 60 ile 30 arasındada siyahla beyaz kadar fark var

Sacrer

14.5.2014 18:57:57

0
Fark apaçık görünüyor yani. Bu kadar kavgaya ne hacet. :)

mehmedaltair

13.5.2014 23:40:08

+1
quote:

Orijinalden alıntı: FERFEROS

Minimum 60 FPS her oyunda gereklidir. Sleeping Dogs'a karşılaştırmasına bak. Sleeping Dogs refleks gerektiren bir oyun mu? Değil ama kamera hareketinde bile rahatça fark ediliyor. Oyunun kontrolleri zorlaşıyor. Ayrıca oynarken çok daha rahat fark edilebiliyor. Sabit FPS diyorsun. Ben bugüne kadar konsolumda sabit FPSli bir oyun oynadığımı hatırlamıyorum. Hala ego tatmini falan diye kendini kandırmaya devam et sen. Bu tarz yorumlar Microsoft ve Sony'nin insanları kandırmada ne kadar başarılı olduğunu kanıtlıyor. Eminim sinematik hissiyat gibi pazarlama tabilerine de inanıyorsundur. Siz daha iyisi varken endüstri standartlarını yakalayamamış ürünlere razı oldukça bu firmalar daha iyilerini yapmayacak.
arkadaş ağır konsol fanı hocam konsollar 60fps verse 120 istesek bu sefer en uygunu 60 diyecekti

waltran

13.5.2014 21:43:23

0
tabikide fark ediyor, özellikle 30 fps sınırı olan oyunları bir süre 30 fps de oynayıp sonra sınırı kaldırıp oynadığınızda farkı görüyorsunuz. 120 fps olayıda kesinlikle gerçek bütün bunların dışında gözün göremeyeği fps lere çıktığınızda da göz görmesede kontrollerinizin daha çabuk oyuna aktarıldığını farkedersiniz. parmağınızın tuşa basması ve bunun oyun tarafından algılanması diğer etkenlerle beraber fps ilede alakalı. kontrolcünüzden gönderdiğiniz verilerin saniyede 30 kez birde saniyede 120 kez kontrol edildiğini düşünün, oyuna olan hakimiyetiniz artar tabi kontrolcü ve donanım buna destek veriyorsa.

aterikasedi

13.5.2014 21:22:51

0
Bir örnek daha. -nU2_ERC_oE

paratuzağı

13.5.2014 20:47:31

0
quote:

Orijinalden alıntı: GoldPunch Tabikide ciddi fark var. 30 ila 60'ı geçtim, 60 FPS ile 120 FPS arasındaki fark da hissedilebilir bir düzeyde. Oyunlarda 120 ile 60 arasındaki farkı anlayamıyorum fakat bu sitedeki hızlı kayan yazı farkı gözler önüne seriyor. http://www.testufo.com/#test=framerates-text (120 HZ veya 144HZ monitör sahibi değilseniz açmayın)
verdiğin linkte 30fps ile 60fps karşılaşltırılmış(ya da benim monitör 60hz diye direk 60fps de başlattı) çoğu monitör 60hz o yüzden anlaşılabilir konsol kullananlar led tv kullanıyorsa 30fps yeter de artar bile eve alınan güya 800hz led tv de frameleri sayabiliyorum resmen kare kare atlıyor alt yazılırda hareketli görüntülerde iğrençleşiyor çoğu konsol oynayan plazma veya mönitörde oynamıyor led tv de oynuyor o yüzden 30 fps yeterde artar bile

Degethyus

13.5.2014 20:34:33

-1
60 fps de oyun hiç çekici gelmiyor bana yarış veya fps oyunları dışında, özellikle Sleeping Dogs'ta 60 fps çok sırıtmış, tamamen atmosferi baltalıyor.Mesela survival horror türünde bir oyunu 60 fps'de oynamak benim için o oyunun başlamadan bitmesi gibi bir şeydir.Ama bazı überüs aypiküslerin her oyunu 60 fps istemelerini gerçekten anlayamıyorum, havan kime arkadaş?Bu aypiküsler oyunlar 60 fps olsa bile ben pc'im de 150 fps'de mis gibi oynuyorum derler.Hani profesörler toplansın 60'tan sonrasını göz algılamaz desin misal, bunlar 100 ile 101 fps arasındaki farkı bile anlarlar.

sniper23

13.5.2014 19:14:04

0
24 FPSciler gene devrede .

BSC Misafiri

13.5.2014 18:23:15

-1
Boş yere filmlerle oyunları karşılaştırmayalım. Çünkü filmlerde motion blur kullanılır. böylece görüntünün akıcı olması sağlanmış olur. Kimse 30fps ile 60fps arasında fark yok demesin. Hele ki şu karşılaştırmayı izledikten sonra... Fark var diyenlerde göz doktoruna gitsinler, bi zahmet.

MiyopBey

13.5.2014 14:13:48

-2
quote:

Orijinalden alıntı: FERFEROS

Minimum 60 FPS her oyunda gereklidir. Sleeping Dogs'a karşılaştırmasına bak. Sleeping Dogs refleks gerektiren bir oyun mu? Değil ama kamera hareketinde bile rahatça fark ediliyor. Oyunun kontrolleri zorlaşıyor. Ayrıca oynarken çok daha rahat fark edilebiliyor. Sabit FPS diyorsun. Ben bugüne kadar konsolumda sabit FPSli bir oyun oynadığımı hatırlamıyorum. Hala ego tatmini falan diye kendini kandırmaya devam et sen. Bu tarz yorumlar Microsoft ve Sony'nin insanları kandırmada ne kadar başarılı olduğunu kanıtlıyor. Eminim sinematik hissiyat gibi pazarlama tabilerine de inanıyorsundur. Siz daha iyisi varken endüstri standartlarını yakalayamamış ürünlere razı oldukça bu firmalar daha iyilerini yapmayacak.
Konsol nereden çıktı burada konsoldan bahsetmedim? Bu taraf tutma merakınız bıkkınlık getirdi bana :) 30 FPS'den bahsedince hemen konsolcu olmuş oluyorum değil mi? Konsol kullanmak daha mantıklı gelince, PC'lerden nefret etmiş oluyorum yada? İlla bir taraf tutmam gerekiyor değil mi? Ben PC'de de oyun oynuyorum konsolda da. Hangi konuda hangi platform aklıma yatarsa onu savunuyorum. Kurduğun mantığa göre, Sony ve Microsoft beni kandırıp "60 FPS şart değil" dememe sebep oldularsa, Nvidia ve AMD'de seni kandırıp "Minimum 60 FPS her oyunda gereklidir" demene sebep olmuş olmalılar :) Tekrar söylüyorum "Her oyun 30 FPS olsun" demiyorum, "60 FPS her oyuna gerekli değil" diyorum. FPS değerlerine çözünürlüklere odaklanmak yerine oyunların kendilerine odaklanın ya. Oyun güzel olduktan sora 30 FPS olması hiçbir keyifini götürmez merak etmeyin. Ben Sleeping Dogs'u sabit 30 FPS'de oynadım keyifimi de aldım. FPS sabit olunca kontrolleri etkilemiyor, ani düşüşler etkiliyor. Nasıl oluyor da "Teknik konulara değil, oyunlara önem verilsin" diyen biri daha iyisini istemiyor olabiliyor? Bırakın bu teknik konuları daha iyi oyunları düşünelim diyorum. Ben deli değilim, psikopat değilim. 60 FPS'nin çok gerekli olduğunu düşünsem "60 FPS gerekli" derdim. "Ben çoğunlukla konsolda oynuyorum, konsoldaki çoğu oyun 30 FPS. 60 FPS gerekli ama ben 30'u savunayım" diyecek halim yok manyak değilim ben. PC'de de oynadığım çoğu oyunuda Dxtory ile 30'a-40'a sabitleyip oynuyorum, stabil olsun diye. Çünkü çok muhteşem bir PC'im yok bazı oyunlarda yüksek FPS için ayarlarını biraz kısmam gerekiyor. Bende onun yerine FPS'yi sabitleyip ayarları açıyorum. İstesem gider iyi bir ekran kartı alırım full 60 FPS'de oynarım ama gerek yok işte. Sinematik etki oyunlara gerekli bir şey midir tartışılır ama 30 FPS'nin sinematik etki verdiği bir gerçek. Filmler, videolar 25 FPS'dir, oyunlarda 30 FPS olunca video izlemiş gibi oluyor ve sinematik etki veriyor olay bu. Haberdeki sitede de var o etki. Ama tabi oyun kötü olduktan sonra sinematik etki felan kurtaramaz oyunu. Çoğu kişinin egosu için 60 FPS istediğini biliyorum. Tıpkı sadece Whatsapp kullanan birinin, Appstore'a hiç girmeyen birinin, her yeni iPhone'u hemen alması gibi. Tıpkı bazı kişilerin pahalı pahalı DSLR fotoğraf makinelerini boyunlarına asıp, aksesuar gibi kullanmak için almaları gibi. Örnekler fazla fazla. Bazı kişiler denemeler yapıp araştırıp, gerçekten 60 FPS'nin gerekli olduğunu düşünüyorlar, saygı duyuyorum ama iPhone 4 zamanı "4G interneti kullanır mısınız" anket sorusuna "Benim telefonum zaten 4G" diyen adamlarda, 60 FPS istiyorlar. O kadar eminim ki, o gün gelip oyunlar gerçek görüntü kalitesine ulaştıklarında, her PC her konsol kolaylıkla 60 FPS verebildiklerin de, oyunlar açısında hiçbir cihazın diğerinden bir üstünlüğü olmayınca, birçok hikaye bazlı oyun 30'a sabitlenip çıkacak ve kimseyi de rahatsız etmeyecek.

BSC Misafiri

13.5.2014 13:07:39

-2
En çok satışı ve ödülleri 30 FPS oyunlar alıyor. Rage 60 FPS'di ama başarılı olamadı. Kim ne derse desin 30 FPS yeterli ve her oyunda uçuk FPS ye gerek yok.

crossmatch

13.5.2014 11:47:54

0
Haberi yapanı kınıyorum. İç savaş çıkmış burada. :D

FERFEROS

13.5.2014 09:53:23

+1
quote:

Orijinalden alıntı: pastadanadam Her fırsatta yazıyorum. 60 FPS reflekslerin önemli olduğu oyunlarda, yani Multiplayer'da gereklidir. Kimse kendini kandırmasın arkadaşlar. Sitede görüyorsunuz sabit 30 FPS Singleplayer'da kime yetmeyecek ya? 30 FPS refleks gerektirmeyen, hızlı olmak gerektirmeyen oyunlarda kime yetmeyecek. Önemli olan sabit olması sabit. Sitede ki videolar sabit 30 FPS mesela. Neresi oynanmaz durumda? Kim sabit 30 FPS'de oynarken oyunun ortasında kaç FPS'de olduğu hatırlıyor "Keşke 60 FPS olsaydı?" diyor ki? Rahatsız eden sabit olmayan stabil olmayan FPS değerleri. Oyun 60 ile 40 arasında sürekli gidip gelsin yine rahatsız eder. Biliyorum çoğu kişi ego patlaması için 60 FPS istiyor. "Benim PC'im güçlü 60 FPS'de oynuyorum güçlüyüm, senin konsolun güçsüz 30 FPS güçsüzsün" demek için bu 60 FPS muhabbetini açıyor. Bu güçlü olma merakı çoğu yerde var. Çoğu kişi hiç gerekliliğini düşünmeden 60 30'dan daha yüksek bir sayı diye 60 FPS diye konuşup duruyor. Aşın şunu artık arkadaşlar, yeter artık. Silkelenin ve kendinize gelin lütfen. Oyunlara odaklanın biraz oyunlara, teknik konulara değil. Sizi eğlendiren güzel vakit geçirmenizi sağlayan oyunun FPS'si çözünürlüğü değil kendisidir. Kendinize ait düşünceleriniz olsun, birilerinin söyledikleri tekrarlamayın artık.
Minimum 60 FPS her oyunda gereklidir. Sleeping Dogs'a karşılaştırmasına bak. Sleeping Dogs refleks gerektiren bir oyun mu? Değil ama kamera hareketinde bile rahatça fark ediliyor. Oyunun kontrolleri zorlaşıyor. Ayrıca oynarken çok daha rahat fark edilebiliyor. Sabit FPS diyorsun. Ben bugüne kadar konsolumda sabit FPSli bir oyun oynadığımı hatırlamıyorum. Hala ego tatmini falan diye kendini kandırmaya devam et sen. Bu tarz yorumlar Microsoft ve Sony'nin insanları kandırmada ne kadar başarılı olduğunu kanıtlıyor. Eminim sinematik hissiyat gibi pazarlama tabilerine de inanıyorsundur. Siz daha iyisi varken endüstri standartlarını yakalayamamış ürünlere razı oldukça bu firmalar daha iyilerini yapmayacak.

einhander

13.5.2014 09:24:40

0
60 fps nin farkına vardığımı düşünüyorum gözle görülür bir sahne akıcılığı hissettim

BSC Misafiri

13.5.2014 09:23:02

+2
quote:

Orijinalden alıntı: by_t 30 fps ye o kadar alışmışımki 60 ta midem bulanıyor
konsolzede :(((

BSC Misafiri

13.5.2014 09:22:08

0
30 FPS ile 60 FPS arasında nasıl fark yok diyorlar acaba ? 60 fps'de yağ gibi oyun akıyor iken 30'da normal yani. :D

MiyopBey

13.5.2014 09:20:30

-1
Kimin şaka olduğu tartışılır

despair

13.5.2014 09:07:56

0
bu görüntüler renderlanmış halde sanırım, oynanış esnasındaki görüntü ile renderdan geçmiş görüntü arasında pekala fark olacaktır. Bu da oynanış esnasındaki 30 ile 60 fs arasındaki farkı anlamamızı engellemeye sebep olacakır diye tahmin ediyorum.

Babblebabble

13.5.2014 05:18:08

+3
Yıl olmuş 2014 hala FPS muhabbeti yapılıyor.Şaka mısınız nesiniz anlamadım ki birader.Akıcı olması için o FPS en kötü 60 olacak işte.Ne 30'u.Film mi izliyoruz, araba yarışı mı oynuyoruz.Hele hele FPS'de o 60'ın altına düşmeyecek...

MiyopBey

13.5.2014 03:10:09

-4
Her fırsatta yazıyorum. 60 FPS reflekslerin önemli olduğu oyunlarda, yani Multiplayer'da gereklidir. Kimse kendini kandırmasın arkadaşlar. Sitede görüyorsunuz sabit 30 FPS Singleplayer'da kime yetmeyecek ya? 30 FPS refleks gerektirmeyen, hızlı olmak gerektirmeyen oyunlarda kime yetmeyecek. Önemli olan sabit olması sabit. Sitede ki videolar sabit 30 FPS mesela. Neresi oynanmaz durumda? Kim sabit 30 FPS'de oynarken oyunun ortasında kaç FPS'de olduğu hatırlıyor "Keşke 60 FPS olsaydı?" diyor ki? Rahatsız eden sabit olmayan stabil olmayan FPS değerleri. Oyun 60 ile 40 arasında sürekli gidip gelsin yine rahatsız eder. Biliyorum çoğu kişi ego patlaması için 60 FPS istiyor. "Benim PC'im güçlü 60 FPS'de oynuyorum güçlüyüm, senin konsolun güçsüz 30 FPS güçsüzsün" demek için bu 60 FPS muhabbetini açıyor. Bu güçlü olma merakı çoğu yerde var. Çoğu kişi hiç gerekliliğini düşünmeden 60 30'dan daha yüksek bir sayı diye 60 FPS diye konuşup duruyor. Aşın şunu artık arkadaşlar, yeter artık. Silkelenin ve kendinize gelin lütfen. Oyunlara odaklanın biraz oyunlara, teknik konulara değil. Sizi eğlendiren güzel vakit geçirmenizi sağlayan oyunun FPS'si çözünürlüğü değil kendisidir. Kendinize ait düşünceleriniz olsun, birilerinin söyledikleri tekrarlamayın artık.

OldGamers86

13.5.2014 02:29:05

0
Sayısal bile fark varken nasıl fark olmadığı iddia edilebilir ki...

tizar

13.5.2014 00:57:28

+1
buradaki yaklaşım yanlış 30v60 fps olayı sadece görüntü akıcılığı değil kontrollere çok etkisi var en basit örneği counter strike dır 60 vs 99 fps. 60 a aldığınız zaman görüntü daha smooth olur özellikle 60 hz monitörlerde fakat oynanışın içine eder.

GoldPunch

13.5.2014 00:04:36

0
Tabikide ciddi fark var. 30 ila 60'ı geçtim, 60 FPS ile 120 FPS arasındaki fark da hissedilebilir bir düzeyde. Oyunlarda 120 ile 60 arasındaki farkı anlayamıyorum fakat bu sitedeki hızlı kayan yazı farkı gözler önüne seriyor. http://www.testufo.com/#test=framerates-text (120 HZ veya 144HZ monitör sahibi değilseniz açmayın)

Project Scorpio

13.5.2014 00:03:15

+1
Göz doktoruna buradan selam.

KortX

12.5.2014 23:57:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: SkYHawKTR Yani aradaki farkı görmemek için kişinin gözlerinde bi problem olması lazım.<br>Gözlerimiz değil 60, 200 fps'yi bile ayırt edebilir...<br><br>Bununla alakalı bir makale;<br>http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html
Tabi 30 Hz'lik monitorlerde oynayanlar hariç Bir de aradaki farkı anlamayanlar Red Orcestra 2 ye baksın. Diğerlerinden daha çok farkediyor.

experienced

12.5.2014 23:53:32

0
İnsan beyni 24,9 fps üstünü akıcı algılar, maksimum algısı 135 ve 145 arası değişir. Elinizde 60 hz monitör varsa zaten ekran kartına 300 fps alıyor bile olsa online oyun deneyiminde cl_updaterate gibi değerlere yaptığı etki haricinde bir fark oluşmaz he bu etki ise saniyenin 3000 1 yada 600 de 1 demek, çok önem teşkil eder mi onu siz düşünün :) .

MantarTheGreat

12.5.2014 23:48:35

+1
Fark yok diyen bir göz doktoruna gitsin zaten de, hangisini beğendiğiniz kişiye kalmış.

Gabe Logan

12.5.2014 23:44:47

+3
Yeni nesil konsollar çıktığından beri tek konuşulan şey nedense çözünürlük ve FPS oranları. Hiçkimse içeriğe bakmıyormu arkadaş ya :(

BSC Misafiri

12.5.2014 23:43:21

0
BF gibi FPS oyunlarda 60fps gerçekten çok muazzam fark ediyor ancak yarışlarda sabit 30 fps bence en ideali nfs run pcde 30 a sabitlenmişti multi oynarken daha zevkliydi 60lık yarış oyunlarına göre

by_t

12.5.2014 23:28:38

-2
30 fps ye o kadar alışmışımki 60 ta midem bulanıyor

ArcosS3

12.5.2014 23:26:12

-4
Sizin dediğiniz FPS düşüşleri. Bu 250den 200e düşerken hissedilir. Ama 30 FPS 60 sabitse aynıdır. Bu videoda bariz fark var çünkü adamlar bariz farkı göstermek için uğraşmış. Ben bilimsel olarak ve sinema kaynaklı bir şey söyledim. Fifa 14 256 FPS veriyor Pcm. BF 4 60 FPSde oynuyorum arada fark yok. Ac 4 30 FPSde oynuyorum fark yok. Gx70 var. FPS düşüleri tek karede olsa farkedilir çünkü arada bir kare kaybolmasıdır.

Nicolae

12.5.2014 23:24:45

+2
30 fps ile 60 fps'yi bir tutan gitsin bir doktora gözüksün.

aterikasedi

12.5.2014 23:19:22

+6
İnsan gözü maksimum 24 kareyi görebilir üstünü göremez diyenler büyük yanılgı içinde.Sinema okudum , tezimi insan gözü ve fotoğraf makineleri üzerine yazdım ve prof fotoğrafçılık yapıyorum.Şunu söyleyebilirim ki insan gözü 24 karenin çok daha üstünü ayırt edebilir.Ama ne kadar üstü olduğu sabit değildir.Ortamdaki ışığa bağlı olarak değişir. 24 kare olayı sinemada akıcı görüntünün yakalanması ve ses senkronunu tutturabilmek için gerekli olan minimum kare sayısıdır.Filmler 24 kare çekilmeden önce 16 kare olarak çekiliyordu.Sessiz filmlerin bir kısmı 16 karedir .Saniyede 16 kare olarak çekilip 24 kare oynatılır ve bu durum oyuncuların hareketlerinin hızlı olmasına sebep olur. Sinema endüstrisinde 24 kare standart hale gelmiştir.Çünkü her bir film makarası ekstra maliyet demektir.Filmler 24 yerine 48 kare de çekilebilirdi fakat bu iki kat film maliyeti demekti.Tvlerde bu durum pal sistemlerde 25 , ntsc sistemlerde 30 karedir.Yavaş yavaş dijital sinemaya geçilmesi ve daha yüksek karelerde çekim imkanı doğmasına rağmen filmler hala 24 kare olarak çekilir.Bunun nedeni insanların yıllar boyunca sinemanın o 24 kare etkisine alışmış olmasıdır.24 karede hareketlerde hafif bir bulanıklık , bir motion blur oluşur.Tam akıcı bir görüntü sunulmaz.Seyirci hareketli aksiyon ve patlama sahnelerinde vs olayın kurgu olduğu anlaşılmadan filmin büyüsüne kapılır.Hobbit 2 48fps çekilmiştir.Vizyona hem 24fps hem de 48fps versiyonları girmiştir.48 fps versiyonunu izleyenlerin yorumu efektlerin , aksiyonlu sahnelerin çok sırıttığı , sanki filmi sinemada değil de sette canlı izliyormuşsunuz havasında olduğudur.Hareketler çok daha akıcı hale geldiği için , sinema etkisi olmadığı için film insanlara yapay geliyordu.İşte bu yüzden sinemada çok farklı durumlar ortaya çıkmazsa 24fps standartlığını koruyacak. Bu 24 ve 30 fps olayı oyunlarda da aynı etkiyi yaratıyor aslında.24 kare olan oyunlar daha sinematik gözüküyor.Fakat kontrol bizde olduğu için tam akıcılık hissiyatını alamıyoruz.Mouse ya da gamepad ile yaptığmız hareket ekranda sanki daha geç gözüküyormuş gibi algılanıyor.Hareket bulanıklığı da cabası.30fps'nin üstüne çıkıldığında sinematik etkiden çıkılıyor daha akıcı ve etkiye daha hızlı tepki veren görüntüler ortaya çıkıyor.Mouseu hareket ettirdiğimizde görüntü buna daha çabuk tepki veriyor.Görsel olarak saniyede ard arda daha fazla kare gözüktüğü için daha akıcı ve daha net görüntüler görüyoruz.Bu akıcılık monitorün hızına da bağlı.60hz monitorlerde maksimum 60hz-60fps görülebilir.120hz monitorlerde 120hz-120fps görülebilir.İnsan gözü de bu fpsleri gözler bozuk değilse rahatlıkla ayırt edip görebilir. Tabi bunun belli bir sınırı var.Mesela bir caddedeyken gözünüz ve başınız sabit bir şekilde arabaların geçtiği yola bakın.Hızlı geçen arabaları bulanık gördüğünüzü farkedeceksiniz.Eğer insan gözünün kare yakalama oranı sınırsız olsaydı arabalar istediği kadar hızlı geçsin tam net şekide görülürdü.

White Death

12.5.2014 23:13:18

0
Arada oldukça fark var. Göz 30 FPS yukarısını algılamaz derler ama oyunlara bakınca 30 - 60 farkı çok belli. Burada da bir test var: http://www.testufo.com/#test=framerates-text

shiuf

12.5.2014 23:02:17

0
60 bariz şekilde daha akıcı ve daha gerçekçi dikkatli bakın anlayacaksınız özellikle bf sahnelerinde görebilirsiniz araba ile zıpladığında ve yere çakılma anına dikkat edin

gamerasi

12.5.2014 23:00:39

0
Bir de bu sitede bakın. Fark burada daha iyi anlaşılıyor. Özellikle de fark yok diyen arkadaşlar baksın... http://boallen.com/fps-compare.html

BSC Misafiri

12.5.2014 22:52:40

0
Ya yalnız 48fpsde çekilen bi filmi de 60 fpsde yapılan bi oyunu da oynarken anlayabiliyoruz daha akıcı olduğunu zaten kimse gelip şimdi yok efendim 24 fpsden sonrasını zaten anlayamıyon 60 fps oynıuorum diye orgazmlara girme demesin.

BSC Misafiri

12.5.2014 22:52:37

0
Geçen neslin en çok ödül alan oyunları 30 FPS. Dövüş, simulasyon yarış hariç bütün oyunlar 30 FPS olmalı. Hem 4k hem de 60 FPS istiyorsunuz millet kafayi yemiş. Buna para mı dayanır. istesenizde her yeni oyunu sabit 60 FPS oynayamazsınız bazı sahnelerde mutlaka düşer. Paso sistem değiştirmek zorunda kalırsınız, firmaların tuzağı bu zaten.

Tall Man

12.5.2014 22:50:39

-1
Fakirler kendini tatmin eder olmuş . He canım 30 fps ile 60 fps aynı

pcrex

12.5.2014 22:43:43

+1
film ve oyun yapı olarak birbirinden farklıdır, dışarıdan izlediğiniz bir şeyi içinde olduğunuz bir şey ile bir tutamazsınız. 30-60-120hz arasında bariz fark olduğu gibi 30-60-120fps arasında bariz akıcılık farkı vardır. monitörünüz eğer desteği var ise 60hz bir ve 25hz bir kullanıp aradaki uçurumu çok rahat fark edebilirsiniz. bu 30fps de oyun oynanmadığı anlamına gelmez. biz zamanında resident evil leri tekkenleri veya NFS leri 120fps de oynamadık herhalde. oyuncunun oyun zevkine bağlı olarak değişir. ben mesela BF4 ü çok oynadığım için 120hz bir monitör kullanmamanın pişmanlığını yaşıyorum. fps 60 da olsa 30 da olsa, 120hz akıcı sahnelerde bulanıklığı azalttığı bir gerçek. 120fps de olursa maksimum akıcılık elde edilir, nitekim ben Lou yada diablo3 oynarken fps nin 30 mu 60 mı olduğuna takılmam, ama aksiyon dozu yüksek olan GTA yada NFS gibi oyunlarda ne kadar yüksek fps o kadar iyi bir oyun deneyimi anlamına gelir. Yinede zevkinizi baltalamıyor ise her oyun 30fps de gayet yeterli de olabilir kişiye göre.

StrangerLovely

12.5.2014 22:37:59

0
FPS değerleri sabit kalsın da 30FPS-60FPS benim için fark etmez. Bu arada şunu da unutmamak lazım videolardan bu anlaşılmaz mouse-gamepad elde olacak ki kasma var mı yok mu yavaş mı hızlı mı anlayalım.

onur89tr

12.5.2014 22:35:48

-1
Çok bir fark yok.

BSC Misafiri

12.5.2014 22:11:23

0
quote:

Orijinalden alıntı: mementopolis 60Fps´de oyun mu oynanir yil olmus 2020 biz 200FPS akiyoruz...
Biz oyun oynamıyoruz gerçek hayat 200 fps :D

BSC Misafiri

12.5.2014 22:11:19

0
Çok bariz fark fark var. 60 FPS yağ gibi akıyor resmen. 30 FPS de hareketli sahnelerde bulur'lu görüntü oluşuyor. Kesinlikle 60 FPS mükemmel hemde her oyun için.

BSC Misafiri

12.5.2014 22:11:12

0
Misafiri eksileyenler birde ayik kafayla izleyin su videolari. Bi tutturmus millet insan gozu algilayamaz falan, ikisi arasindaki fark bariz ortada haha

BSC Misafiri

12.5.2014 22:11:07

0
arada deneyim far oluyr.

BSC Misafiri

12.5.2014 22:11:02

0
aralarında gerçekten fark var çok büyük olmasa da fark var ama tüm karşılaştırmalar da 60fps daha iyi değil yani fps oranı oyunun kendisi ile de alakalı bence her oyun 30fps ile oynanmaz 30fps ile hoş durmaz her oyun 60fps ile oynanmaz 60fps ile hoş durmaz. oyüzden tasarımcılar da genellikle fps hızını oyunun türüne ve oynanışına göre belirliyorlar

OnrGrTR

12.5.2014 22:04:15

+1
şunlara bakıpta farkı göremeyenlerin ciddi sıkıntıları var demektir bana göre ancak oyun 30 fps veya 60 fps hiç fark etmez oynanır en büyük sıkıntı frame atlamaları can sıkan o 30 fps altını gören bir alet ile oyun oynanamaz maalesef gta 5 oynayanlar çok iyi bilirler o frame atlamalarını gerçekten inanılmaz can sıkıyor ama kimse çıkıpta frame atlamalırından şikayet etmedi çünkü oyun iyidi velhasıl-ı 30 fps in altını görmediği sürece sıkıntı yok ancak fps ne kadar yüksek o kadar iyi bana kalırsa 60 fps şuan fix olmalıdır bkz. mgs5 oyun akıyor akıyor :D

mementopolis

12.5.2014 22:03:05

-3
quote:

Orijinalden alıntı: mementopolis 60Fps´de oyun mu oynanir yil olmus 2020 biz 200FPS akiyoruz...
ayrica ister 30 fps ister 60 fps fark etmes, oyunun sabit degerlerde olmasi önemlidir. yoksa 60 dan 30 kare saniye ye düsüsünü herkes algilar burdaki nokta fps düsüsünün hic yasanmamasi gerektigi sinema filmi bile olsa 24 kare saniyeden 10 kare saniye düsüsü yine algilaya biliyor olusumuzdur.tabi bunlari göz önünde bulurursak 60 fps 30 fps´den iyidir ancak ahim sahim ucurum bir fark koymaz biraz daha akici oluyor. ve bu sorun konsolcu arkadaslardan ziyade PC kullanicilarin sorunu ..yani yukardaki ilk yorumum gibi :D ilerde yeni teknolojiler geldikce ilerde bir bakmissiniz 60fps 120 fps arasi tartismalarin döndügünü bu konu basli basina sacma zaten..

edd121

12.5.2014 22:00:33

0
valla benim bildiğim insan gözü saniye de 6000 küsur fotoğraf bir nevi fps diyelim biz ona çekiyor.yani 6000 fps ye kadar sıkıntı yok. :D oyunlara gelirsek ben bir tek dirt de fark ettim ki aynısı forza 4 den horizona geçişte de olmuştu.benim için 60 fps futbol birde yarışdan ibarettir.fps türünde de önemli değil yeter ki 30 stabil kalsın.

TheStarBox

12.5.2014 21:59:46

+1
fark anlaşılıyor ama 30 ve üzeri fpsler oynanabilir olduğu için benim için fark etmez.

playstation_4

12.5.2014 21:51:55

-1
quote:

Orijinalden alıntı: BayPorsuk
alıntı:

Orijinalden alıntı: ArcosS3

İnsan gözü 24 kareden sonrasını algılayamaz zaten. Filmlerde bakarsanız 24 kare olanlar vardır. HDlerde. 24 sonrası gereksiz. Algılanmaz zaten.


Hocam o siteye bakıp göz göre göre bunu diyorsan sende büyük bir sorun var. Sinemdaki filmlerin 24 fps olması sinema ile ilgili bir şey. Televizyonda izlediğin HD filmler 24 FPS değildir. "İnsan gözünün FPS algılama sınırı" diye bir şey yoktur. Bu sistemi iyi olmayan bazı arkadaşların uydurduğu bir şeydir.Monitörün desteklediği kadar FPS'yi algılayabilirsin. Bu 300 FPS de olabilir.
aynen katılıyorum insan gözü sınırsız kare algılıyor zaten. gördügümüz her hanı durdura bilebilseydik bunu anlardık . örnek: arabayla giderken bir direğe baktınıgızı düşünün. her saniyenin 1.000 de biririnde defalarca durduralım . her ne kadar cok az zaman geçsede o zaman sarfında o dire biraz daha yaklaşmış oluyoruz . yani o anları yaşıyoruz. her nekar o zamanı anlayamayız diyor sakta algılıyoruz. :D çok garip oldu ama ne demek istedigimi anladıgınızı umuyorum.

BlackBeasT

12.5.2014 21:48:55

+3
hale max 24 fps görüp yaşayan canlılar var. 30 ile 60 kare akışı arasında farklı algılamıyorsan, test olarak aşağıda ki kutuları izle olmadı boğaz köprüsüne taksi tut http://boallen.com/fps-compare.html

Stackalloc

12.5.2014 21:47:42

0
Fark yok yazanların gözlerinde bir sorun olması lazım bunun başka açıklaması olamaz

playstation_4

12.5.2014 21:44:07

0
ikisine aynı anda fark belli olabiliyor . ayrı ayrı bakınca aman aman bir fark yok . bence herhan gibi bir oyunda 30 fps sitabil alabilirsek sıkıntı yaşamayız gibi geliyor

BayPorsuk

12.5.2014 21:43:39

0
quote:

Orijinalden alıntı: ArcosS3 İnsan gözü 24 kareden sonrasını algılayamaz zaten. Filmlerde bakarsanız 24 kare olanlar vardır. HDlerde. 24 sonrası gereksiz. Algılanmaz zaten.
Hocam o siteye bakıp göz göre göre bunu diyorsan sende büyük bir sorun var. Sinemdaki filmlerin 24 fps olması sinema ile ilgili bir şey. Televizyonda izlediğin HD filmler 24 FPS değildir. "İnsan gözünün FPS algılama sınırı" diye bir şey yoktur. Bu sistemi iyi olmayan bazı arkadaşların uydurduğu bir şeydir.Monitörün desteklediği kadar FPS'yi algılayabilirsin. Bu 300 FPS de olabilir.

- The Stig -

12.5.2014 21:42:04

0
1 tum internette ki video playerler 29. Bilmem kac fps ye sabittir. 2 yan yana 30 ve 60 fps olan iki monitore bakilinca fark bariz bir sekilde belli olur.. 3 aralarinda ucurum fark varmidir, hayir.. ama goz gormez anlamaz demek sacmadir.. 4 30 fps ve uzeri her oyun akici bir sekilde oynanir.. yeter ki 30 f0s altinda olmasin.. 5 her oyunda illa 60 fps olmak zorunda degil.. hatta bazi oyunlar bence kesinlikle 30 fps de olmali.. son olarak artik su 30 60 fps sacmaligina biri son versin..gercekten baydi.. 60 fps oynamak isteyenler varsa gider 760 uzeri bir kart alir keyfine bakar. Fps yi sorun etmeyen biz insan evlatlarida konsol yada pc fark etmeksizin oyunlarini alir pasa pasa oynar..

SkYHawKTR

12.5.2014 21:37:54

-1
Yani aradaki farkı görmemek için kişinin gözlerinde bi problem olması lazım. Gözlerimiz değil 60, 200 fps'yi bile ayırt edebilir... Bununla alakalı bir makale; http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

ultralisan

12.5.2014 21:35:28

0
Bf4 oynarken fps 40'a kadar düşünce bile oyunda bir ağırlık yavaşlık hissediyoruz değilki 30 fps. ama evet tps rpg oyunlarda pek fark yaratmıyor ama dövüş fps yarış oyunlarından 60fps gerçekten iyi

BSC Misafiri

12.5.2014 21:26:07

+7
24 kare yorumunu atan arkadaşın gözünde ciddi bir sorun vardır bir doktora görünsün. apaçık ortada aradaki fark şaka mı yapıyonuz

mementopolis

12.5.2014 21:24:38

-7
60Fps´de oyun mu oynanir yil olmus 2020 biz 200FPS akiyoruz...

halflıfe

12.5.2014 21:23:24

0
sanırım böyle bir şeyi yeni nesildeki 1080p 60 fps tartışması için yapmışlar tamam insan gözü gerçekten anlamıyor fakat bir pc oyuncusu olarak bırak 30 fps 60 fpsyi oyun 50 fps de oynarken ağır bir sahnede 40 a düşünce Mouse ağırlaşıyor evet insan gözü anlamasada insanın eli o Mouse de ki ağırlaşmayı hemen anlıyor

ArcosS3

12.5.2014 21:23:06

-21
İnsan gözü 24 kareden sonrasını algılayamaz zaten. Filmlerde bakarsanız 24 kare olanlar vardır. HDlerde. 24 sonrası gereksiz. Algılanmaz zaten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız