Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

CD Projekt, Skyrim Hakkında Konuştu

The Witcher 3'ün dev haritasında bir uçtan diğerine at üstünde 30-40 dakika gidebileceksiniz

      The Witcher 3 ile tamamen açık dünya öğelerine sahip bir oyun geliştirecek olan CD Projekt, hatırlarsanız bu oyunun The Witcher 2'den 30 kat büyük bir dünyaya sahip olacağını, Skyrim'den de %20 daha büyük bir haritasının olacağını söylemişti.
 
      Tabi CD Projekt açık dünya öğelerine sahip bir başka oyun olan ve türünün en iyileri arasında bulunan The Elder Scrolls V: Skyrim hakkında da açıklamalarda bulundu. Skyrim'de NPC'lerin yaptığınız görev ve başarılara tepki vermediğini söyleyen Konrad Tomaszkiewicz'in Skyrim yorumu şu şekilde:
 
     "Her görev belli bir yol izlenerek tasarlanmalıdır. NPC'ler yaptığınız şeylere tepki vermelidir, bu olay The Witcher 2'de daha iyi durumda, çünkü her seçim oyunun dünyasında bir tepkiye yol açar"
 
     Bunun yanı sıra The Elder Scrolls V: Skyrim'deki karakterlerin zayıf olduğunu belirten Tomaszkiewicz şu sözlerle durumu açıkladı: "Skyrim dünyasında iyi karakterler yok, Skyrim'de 5 karakter hatırlamaya çalıştığımda hatırlayamıyorum." 
 
    Tabi CD Projekt'in kendini beğenmiş bir firma olmadığını da belirtelim; çünkü onlar Skyrim'i bazı yönlerden örnek aldılarını da şu sözlerle anlatıyorlar: "Skyrim'de oyunun dünyasını keşfetmek çok hoş. Kesinlikle açık dünya bir oyunun nasıl tasarlanacağı konusunda onlardan bir şeyler öğrenmemiz gerek. Böyle bir oyunu yapmanın nasıl hissettirdiğini bilmemiz gerek"
 

Bu haberin bağlantısı
URL
the witcher the witcher 2 the witcher 3: wild hunt cd project red cd project redengine 3 pc xbox xbox 720 playstation 4 rpg aksiyon rpg
Patcher: PS3'ün Fiyatında Kalıcı İndirim Yapılacak Patapon 3, PS Vita'ya Uyumlu Hale Geliyor
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

19.2.2013 22:48:00

0
Skyrim 10 ceker 100 ceker 1000 ceker Oyunda Vampir Lordu oldum Satom var Ejderha yakayip kulana biliyorsun Resmen Dragon suruyorsun varmi daha ötesi ya

BSC Misafiri

19.2.2013 20:27:14

0
skyrim'de eksik olan şey atmosfer, kurgu, senaryo. 2 oyunuda oynadım bu yüzden witcher bana daha cazip geldi

gokuba

18.2.2013 17:40:13

0
Yazdıklarımı oku yazmak için yazı yazma, ben fiziksel gerçekçilikten bahsediyorum hiç bir oyunun teması beni ilgilendirmez ister arma olsun ister karma oka

archVillain

18.2.2013 16:37:30

0
quote:

Orijinalden alıntı: gokuba Rpg oyunlarının çoğu gerçekçi değildir sınırlıdır, buda onların herkez tarafından sevilmesini engeller işin aslı gerçekçiliğe en çok yaklaşan oyunlar başarılıdır türün hiç bir önemi yok etki tepki vs örnekle açıklayım kotorda üç tane sith lordu ile bir kıyıtırık bir kapıdan geçmek için cücenin tekine saatlerce yalakalık yapmak ve eşya taşımak zorundasınızdır, neden çünkü o kapıdan geçmenin TEK YOLU BUDUR :) işte fark bu
Skyrim gerçekçi yani sana göre? Arma oynama aman diyeyim. Fazla gerçekçilik bünyene zarar verir.

gokuba

18.2.2013 15:29:27

0
Rpg oyunlarının çoğu gerçekçi değildir sınırlıdır, buda onların herkez tarafından sevilmesini engeller işin aslı gerçekçiliğe en çok yaklaşan oyunlar başarılıdır türün hiç bir önemi yok etki tepki vs örnekle açıklayım kotorda üç tane sith lordu ile bir kıyıtırık bir kapıdan geçmek için cücenin tekine saatlerce yalakalık yapmak ve eşya taşımak zorundasınızdır, neden çünkü o kapıdan geçmenin TEK YOLU BUDUR :) işte fark bu

archVillain

18.2.2013 13:44:46

0
quote:

Orijinalden alıntı: gokuba Ya bunlar ne yapıyo ben anlamadım şu witcher denen oyunla son 3 yılın en iyi oyunu skyrimimi karşılaştırıyorlar :) sesli güldüm sesli baya bi sesli güldüm. Adam yeni bir proje yapmış para kazanacak, herhalde krala çamur atıcak ama güneş balçıkla sıvanmaz. Skyrim şu anda türünün en iyisi daha rakibi çıkmadı, dahası kolay olup olmaması bir oyunun kalitesini belirlemez. Bana sorucak olursanız gerçekçiliği belirler yani fizik kuralarını göz ardı etmeden farklı atmosferler yaratabilen oyunlar. Sadece bu oyunlarda sizi gerçek dünyadan koparabilecek potansiyel vardır. örn. Resident evil 2, Metal gear solid
Skyrim güzel bir aksiyon FPS/TPS epic nord kahramanı oyunu, heralde türünün en iyi örneğidir. Ama RPG olarak? Asla.

omeriyibas

18.2.2013 13:36:15

0
adamlar vga'yı kazanamadı onun gazıyla fevaran ediyolar...

gokuba

18.2.2013 09:25:34

-2
Ya bunlar ne yapıyo ben anlamadım şu witcher denen oyunla son 3 yılın en iyi oyunu skyrimimi karşılaştırıyorlar :) sesli güldüm sesli baya bi sesli güldüm. Adam yeni bir proje yapmış para kazanacak, herhalde krala çamur atıcak ama güneş balçıkla sıvanmaz. Skyrim şu anda türünün en iyisi daha rakibi çıkmadı, dahası kolay olup olmaması bir oyunun kalitesini belirlemez. Bana sorucak olursanız gerçekçiliği belirler yani fizik kuralarını göz ardı etmeden farklı atmosferler yaratabilen oyunlar. Sadece bu oyunlarda sizi gerçek dünyadan koparabilecek potansiyel vardır. örn. Resident evil 2, Metal gear solid

BSC Misafiri

18.2.2013 08:26:09

0
Skyrim basitleştirildiği için bebeler bile oynayabildi. Bu yüzden herkes onu savunuyor. Ama gerçek hardcore oyuncular Elder Scrolls serisinin ne hale geldiğini bilir. Skyrim savunan kişilerden kaçı acaba morrowind oynamıştır? Witcher 2 hardcore oyunculara hitap eden bir oyundu. Kolay bir oyun değildi. Hikayesi basit değildi. Derin bir hikayeye sahipti. Optimizasyon özürlü değildi. Çünkü teknoloji gelişiyor. En az dx11 destekli bir kartınız olmalı. Yeni nesil konsollarda geliyor. Artık şuan ki sistemleriniz ile hiçbir şey oynayamazsınız.

zilgar

18.2.2013 03:28:26

0
Rockstar'a falan versinler olmadı şu oyunları... Skyrimden büyük olsun olmasınada inşa Allah atlar ile dövüşe gitmek savaşmak hatta ata binmek vs mümkün olur. Skyrim gibi güzel bir oyundan sırf bu yüzden soğumuştum.

cerrjahn

17.2.2013 21:07:41

0
allah allah konu optimizasyon muydu ki?? he ayrıca anlaymıorum ben hiç sorun yaşamadım pcimde (simdi actıgımda yasarmısım :) )milletime hayranım herkes usta herkes prof , Acık dünya oyunu yapmayı bilmeyen bir firma.... görende yorumu sanan yıllardır bu sektörde olan o firmanın işlere kimleri aldıgını kimlerle calıstıgını bilen geçmişteki yaptıklarının analizini yapıp geleceklerini tahmin edebilen biri hele ki milyonlarca dolar kazanabilen bir firma hakkında olan yorum.... He arkadaşım he öyle bok suratlı bunların hepsi mal bilmiyolar ne yapacaklarını zarar ziyan hep sen haklısın.....

Raven~

17.2.2013 20:29:40

0
quote:

Orijinalden alıntı: matrix999 ,the witcher 2 optimizasyon özürlü bir oyun ve hiç esnek değil ayrıca açık dünya oyunu yapmayı bilmeyen bir firma çok abartıyor bir skyrim olamaz çünkü skyrimden önce böyle bir oyun yoktu ama şimdi var onlar için bu örnek tutulduğu içinde tarzlarını değiştirdiler skyrime benzemeye çalışıyorlar skyrimin eksiği vardır her oyun gibi bug vs....ama bunu daha ileri götürecek firma Bethesdadır cd projekt değil ,
Ilk 10 dk da kapamadığına emın mısın oyunu. Ayrıca burda optimizasyonla ilgili bir konu yok ne alakası var. Okuduğunu anlamada problem var galiba zaten adamlar skyrimi örnek alıyoruz demişler sen hala diyorsun benzemeye çalışıyorlar abartıyorlar vs. 2 kitap oku.

Raven~

17.2.2013 20:27:41

0
Arkadaş skyrim de 10 karekter fln hatırlıyorum diyenler en son 1 saat önce mi oynadı oyunu ? Sayın isimlerini biz de hatırlayalım sallamayın 2 dk. Skyrim de karakter derinliği denen bir şey yok bir kere. Zaten ana karakter kalastan farksız. Npc konusu tamamen doğru, npcler 1 cümleden fazlasını öğrenememiş bütün dünyadaki npcler aynı şeyi soyluyor. Skyrim in güzelliği açık dünya oluşu, güzel doğası ve büyük haritası. Inventory e girmek bile zulüm oyunda arkadaş ki aradığın itemi bulmak veya büyüyü seçmek konusuna hiç girmiyorum.

BSC Misafiri

17.2.2013 19:34:56

+1
Onların oyunu Skyrim gibi GOTY olamadı ama ve Witcher 2 (orjinal olduğu halde) iyi bir bilgisayarda low ayarlarda bile kasıyor yapmayın etmeyin arkadaşlar. Ha diyeceksiniz skyrimin hiç eksikliği yokmu tabikide var ama Witcher 2 den az. Ben skyrimdeki karakterlerin hepsini sayabilirim mesela hepside aklımda kaldı. Witcher 2 de oyunda Roleplay yapmaya çalışın bakalım yapabiliyormusunuz o zevki veriyormu bir bakın. Umarım Witcher 3 eksikliklerini kapatır ve skyrim kadar iyi bir oyunla karşılaşırız.

cerrjahn

17.2.2013 18:31:24

0
yok arkadaş belli bir kesim var okuma yazmadan ötesine geçememiş , okuduğunu anlamayan...yermek nerede eleştiri var orda ayrıca adam gayet övüyor oyunu dolaylı yoldan "skyrimin güzelliklerini aldık eleştirdigimiz yerlerini daha güzel olarak biz sunacagız" demiş....yok ben ne zaman bi yorum yazsam daha da karışmış buluyorum ortalığı valla dünya böyle negatif düşünce o kadar çok ki şu yazıdan CD Projecktin Betsheda ya savaş açtığını sananlar var , yahu adamlar skyrimle karşılastırıyorla düşünün kendileri ne kadar oynamışta sevmişler,,,, Ektradan bişey daha soracam herkese ; bana tek bir mükemmel oyun gösterin hiç ama HİÇ eksiği olmayan eleştirilemeyen sadece KUSURSUZ olan....

RISC64

17.2.2013 18:25:24

0
"Skyrim'de 5 karakter hatırlamaya çalıştığımda hatırlayamıyorum." Bunu söyleyen adaö oynun başındaki at arabasından inmeden oynu kapatmış bence. Bunu söyleyebilmek için anca böyle olması gerekir. Şöyle aklımı bir tarayım dedim. 20 ye yakın karakter geçti aklımdan . Witcher 2 de bi gerard ı bi o kel adamı bide elfi hatırlayabildim. Ha bide kral . Başka firmaları yeren yapımcılar bana çok antipatik geliyor. Tiksiniyorum.

cerrjahn

17.2.2013 18:13:57

0
quote:

Orijinalden alıntı: omer4294 thw witcher 2 ile skyrim karşılatırması yaptırmayın bana şimdi the witcher 2 yi ilk 1 ay oynadım skyrim hala oynuyorum uzun lafın kısası budur aradaki farka bak.....
bu mu yani bu kadar basit mi???? Biz eksiklikleri söyleyip kendi aramızda muhabbet edip dert yanıyoruz ayrıca wither 2 yi degil 3 ü yani skyrime kafa tutanı tartıp nasıl olsa diye yorumluyoruz , eskiyi anıyoruz Morriwind gibi olsa ahh ahh ... diye Witcher 2 yi 2 kere bitirdim Skyrimi zillyon kere ama bu demek degil kii witcher kötü ya da skyrim mükemmel , arkadaş skyrime hep hevesle başlarsın gaza gelirsin sonra su atmosfer seni 1 kere bozunca sıkılırsın hep böyle olur hey allahım bide nokta koymaya çalısman yokmu...Like a Boss....

Guest-56D7221EF

17.2.2013 18:05:43

0
thw witcher 2 ile skyrim karşılatırması yaptırmayın bana şimdi the witcher 2 yi ilk 1 ay oynadım skyrim hala oynuyorum uzun lafın kısası budur aradaki farka bak.....

BSC Misafiri

17.2.2013 17:31:58

0
Adam noktasından virgülüne kadar doğru söylemiş. Keşfetme, vakit geçirme, başında kalma anlamında Skyrim gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan biridir. Dinazor frpler dahildir bu söylediğime. Aslına bakarsanız zaten o izometrik frp çağından sonra 3 boyutlu "rpg" çağının en iyi oyunları Elder Scrolls'den gelmiştir. Fakat hiçbiri Morrowind atmosferini yakalayamadı bu bir gerçek. Sadece yollarda kaybolmam yüzünden fazladan onlarca saat harcamışımdır sıkılmadan başında. Oyun dinamikleri konusunda çıta gerçekten çok yüksektedir. Bu arada Npc konusunda açıklama yapan adam sonuna kadar haklı. Koskoca dragonborn'a kıçı kırık guardlar aşağılıyor yahu. Allah'tan bunun için nexus'ta çok iyi birkaç mod var da almamız gereken saygıyı alabiliyoruz bu sayede. Oyunda gerçekten birşeyler yaptığımı hissedebiliyorum bu sayede.

cerrjahn

17.2.2013 16:31:46

0
quote:

Orijinalden alıntı: rigby7 İyi bir Elder Scrolls fanıyım ama Skyrim'i hiç beğenmedim.Hiç zevk vermedi oynarken.Bir Oblivion kadar değildi.Görevler,çevre,düşmanlar,çanta filan hiç güzel değildi.Ben Skyrim'den daha iyi şeyler bekliyordum.Oyunun hikayesi bile sıkıcı.
Dostum Oblivion da pek farklı degildir gözümde Morrowind alıp götürmüştü beni oyun resmen szi çölde bırakıyordu artık bahtlı mı bahtsız mı oldugunuzu anlıyordunuz kurdugunuz stratejilerle vs vs...Skyrim mi ; Görüntü , hikayenin anlatılması , ufak ayrıntılar , o apaçık dünya herşeyi muhteşem neredeyse ama şu oyundan hep sıkılmama neden olan iki neden var : 1- cidden kolay bir oyun ne yaparsam yapayım öldüremedigim bir boss ya da bitiremedigim bir zindanla karsılasmadım kurdugum modların cogda dengesizdi dogal olarak 2-atmosfer cidden kötü ara ara kendimi havaya soksada elimde koca balta sallarken ve patlama büyülerini etrafa saçarken bir askerin gelip hoop birader nasssın demesi stealthda yanındaki adamı öldürüp önüne geçince kardeşim diye sarılması ehh bunları say say bitmez umarım CD projeckt bunları Başrır , umarım Elder Scrolls da MMO dan sonra single player olarak devam edebilir ...

iamburak

17.2.2013 16:03:48

0
Şu NPC'lerin tepki verme olayı Fallout'ta bile daha iyiydi Skyrim cidden sönük kalıyor. Adamların yanıbaşında adam doğruyoruz hiçbirşey olmamış gibi yürümeye devam ediyorlar. İnsan bi bağırır noluyo der

rigby7

17.2.2013 15:56:18

0
İyi bir Elder Scrolls fanıyım ama Skyrim'i hiç beğenmedim.Hiç zevk vermedi oynarken.Bir Oblivion kadar değildi.Görevler,çevre,düşmanlar,çanta filan hiç güzel değildi.Ben Skyrim'den daha iyi şeyler bekliyordum.Oyunun hikayesi bile sıkıcı.

dIsAstEr

17.2.2013 15:49:27

0
Doğru söze ne denir.

BSC Misafiri

17.2.2013 15:29:58

0
delfin esbern hadwer ralof toryg,rokir of roriksted, ulfric yani az da olsa hatırlatıyor isimleride. adam söylediklerinde gayet haklı

BSC Misafiri

17.2.2013 14:41:43

+1
quote:

Orijinalden alıntı: madboyelben Skyrim'i seviyorum en az 150-200 saat oynamisimdir modlu-modsuz ama bu adamlara da katiliyorum hatta oyunda hikaye anlaminda o kadar az secim varki RPG demek istemiyorum Skyrim'e.
bende sana yuh demek istiyorum

agolasmet

17.2.2013 14:35:45

+1
Arkadaşlar Skyrim eksiklerine rağmen güzel ama The Witcher 2 ile kıyaslamak yanlış olur...Ayrıca çok iyi bir pc sahibi olmama rağmen The Witcher 2'de ultra ayarlarda bile sıkıntı yaşamazken Skyrimde ultra da olsa low da olsa ayarlar ara sıra ciddi donmalar ve kasmalar yaşıyorum oyun gelişi güzel yapıyor bunu...Optimizasyon, hikaye ve verilen kararlara göre değişen yapısı, karakter ve dövüş animasyonları, grafik vs olarak açık ara The Witcher 2 önde....Skyrim'in eksiklerini saydım belki herkes aynı fikirde olmayabilir ancak açık dünya oluşu ve keşfetme hissiyatı oyunu oynatıyor ama bunlar da yetmiyor...Bethesda kesinlikle bir sonraki The Elder Scrolls oyununda bu eksikleri gidermeli ayrıca bu kadar da basit ve karakter gelişimi sınırlı olmamalı...

BSC Misafiri

17.2.2013 13:16:02

+1
Bende katılıyorum. Skyrim'in dünyasını dolaşmak, keşfetmek, hikayeleri müzikleri çok hoş. Ama teknik olarak çok zayıf bir oyun. Döviş sistemi, animasyonlar, rezil textureler(Bide utanmadan PC'ye hd pack çıkardılar sanki birşeye yarayormuş gibi) her girdiğiniz yerde yükleme ekranı çıkması, oyunun doğru düzgün inventory ekranı yok yahu! Ejderha savaşları çok dandik. Oyunu ilk oynadığımda havada ejderha gördüğüm zaman tırsardım. Ama karakter gelişince çok kolaylaştı. 10-12 yaşındaki çocuklar bile oynar. Aynı zamanda sınıflar arasındaki fark çok azaldı. Bir zaman sonra karakterimin hangi sınıfta olduğunu unuttum. Bunun sebeplerinide çok iyi biliyoruz. KONSOLLAR! Her zaman düşündüğüm bir konu vardır. Konsollar rpg oyunlarının içini boşalttı diye. Gamepad ile rpg oynatalım diye rpg oyunlarını fps çevirecekler yakında. Tabi bunun içine PARAGÖZ firmalar girince gerisini söylemeyeğim artık. Aradaki farkı bulun.

BSC Misafiri

17.2.2013 13:15:54

0
Bir daggerfall gerçeği var yalnız.Haritanın bir ucundan bir ucuna gitmesi İKİ HAFTA sürüyor daggerfall'da.

yaselvuz

17.2.2013 13:04:10

0
Ben az da olsa katılıyorum bethesda karakter yaratmada çok iyi değil büyük bir dünya yaratmakta çok başarılılar ama karakterler geri planda kalıyor. Bioware de bundan bahsetmişti bethesda açık dünyada iyi bizde karakter yaratmada iyiyiz demişti gerçekten doğru ben bioware'in oyunlarındaki en önemsiz npc leri bile hatırlarken skyrimde çok az hatırlıyorum.

matrix999

17.2.2013 12:15:27

+1
,the witcher 2 optimizasyon özürlü bir oyun ve hiç esnek değil ayrıca açık dünya oyunu yapmayı bilmeyen bir firma çok abartıyor bir skyrim olamaz çünkü skyrimden önce böyle bir oyun yoktu ama şimdi var onlar için bu örnek tutulduğu içinde tarzlarını değiştirdiler skyrime benzemeye çalışıyorlar skyrimin eksiği vardır her oyun gibi bug vs....ama bunu daha ileri götürecek firma Bethesdadır cd projekt değil

BSC Misafiri

17.2.2013 11:36:41

0
Aynen katılıyorum dediklerine cünkü skyrimdeki yaşam cok sönük kalıyordu yaptıgınız seyler karısısında. Her ne kadar skyrimin büyük bir hayranı olsamda dediklerine katılıyorum. İnş cok iyi bi yapımla karsılasırız The Witcher 3 te.

agolasmet

17.2.2013 11:34:39

0
Son 2 ayda iki oyunu da oynama şansı buldum...Aslında daha önce neden oynamadım diye de kendimi sorguladım...Neyse Skyrim keşfetme hissiyatı ve açık dünyası ile gerçekten etkileyici ama grafikler, karakter ve dövüş animasyoları, hikayesi ve hikayeye yön verebilecek seçimler, rpg öğeleri açısından gerçekten çok çok kötü...The Witcher 2 ise açık dünya oynanışı sunmaması dışında her yönden dolu dolu bir oyun ve rpg oynadığınızı hissettiriyor...The Witcher 2 ne kadar zorlayıcı bir oyun ise Skyrim de bir o kadar basitleştirilmiş bir oyun olmuş...The Witcher 3 eğer 2. oyunun izini takip eder ve açık dünya da işin içine düzgünce dahil edilirse heyecanla beklenecek bir oyun olur...Sıradaki The Elder Scrolls oyunu yukarıda saydığım özellikleri düzeltmezse ne yazık ki başarılı olamaz....

madboyelben

17.2.2013 10:42:00

-1
Skyrim'i seviyorum en az 150-200 saat oynamisimdir modlu-modsuz ama bu adamlara da katiliyorum hatta oyunda hikaye anlaminda o kadar az secim varki RPG demek istemiyorum Skyrim'e.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
The Witcher 3: Wild Hunt
+ TAKİBE
AL
173 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız