Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Steam Machine ve Gamepad'i Denedik!

10 Ocak 2014 Ersin Kılıç 55 İzlenme Sayısı: 21726 Video süresi: 03:34 İlk İzlenim
Video otomatik başlamasın
URL
Embed
YouTube Kanalımıza Abone Olun

Valve'in oyun dağıtım platformu Steam için geliştirdiği ve oyun bilgisayarlarını oturma odalarımıza sokmayı planlayan SteamOS ve Steam Machine platformuna yakından bakıyor, gamepad'in kapasitesini değerlendiriyoruz.

PC SteamOS Steam Machine
İlk İzlenim: Ryse Son of Rome Yeni Nesil Oyunlar - Bölüm 2
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

furcin

12.1.2014 23:00:30

+1
Kablosuz klavye mause geliştirin oyun amaçlı ona alışalım oturma odasında ne gereği var gamepadin.

OtoburPirana

12.1.2014 07:22:46

+3
Video güncelliğini yitirdi steam OS AMD ve Intel GPU ları destekliyor artık. Siz daha videoyu yayına sokana kadar neler değişiyor, beta süreci bitince neler olacak bir düşünün. Ayrıca web de steam gamepad ile oynanmış FPS denemeleri mevcut. Bir izleyin de ne neymiş görün. Sayın editörlerimiz ellerine bir kaç dakikalık alabildikleri steam kontrolörüne alışamadılar diye bu kadar yatırım ölü doğmaz. Bu sistemi herkes indirip mevcut bilgisayarına kurabiliyor yeterki sistem gereksinimlerini karşılasın. Herkesin evinde steam OS ile çalışan bir PC olabilir, sen pc ne yükle steam os u xbox gamepadi ile oyna kimse sana karışmıyor. Steam machines tamamen zevk işi isteyen alır istemeyen almaz.

Fleebis

11.1.2014 15:54:04

+2
Bence de Steam Machine şu başarılı değil birkaç sene daha başarılı olamayacaktır ama "steam machine alıp odama kurıyim diyorsanız ps4 şu an satışta" nasıl bir yorumdur ya, yakıştıramadım donanımhaber'e biraz fazla yüklenmişler yerin dibine sokmuşlar, yetersiz olduğu doğrudur da bu kadar da ezmemeliydiler.

Nef'i

11.1.2014 12:05:14

-5
Bazı arkadaşlar Valve'ın bindirilmiş kıtası heralde. Seri eksiliyorlar herkesi. Utanmasanız PS4 bitti artık Steam Machine piyasayı domine edecek diyeceksiniz. Bu alet gelişme aşamasında evet ama ben geleceğini parlak görmüyorum. Konsol ile yarışmak yerine kendi yolunu çizip cloud streaminge yönelmeli. Sanki böyle kompakt pc modelleri hiç yoktu Valve icat etti zaten vardı. Ayrıca burada en önemli farklılık olabilecek nokta yazılımken o da daha beta sürecinde. Bekleyip görmek lazım ama bazıları Valve'dan hisse almış heralde. Hemen Valve bilinmeyeni icat etmiş gibi tavırlara girmişsiniz. Hadi bunu da eksileyin hisseleriniz yükselsin.

Gladiotürk

11.1.2014 01:43:20

0
İnceleme için teşekkürler. Gamepad sanki prototip gibi geldi bana. Satışa çıkacak olan başka birşey olacak gibi..

Guest-BB2CECC18

11.1.2014 01:29:45

-6
Mesut Çevik ve Erdi Özüağ yine hedef olmuş.Adamlar Steam'i yerince çıkar elde ediyorlar sanki.Fikirlerini beyan etmişler ve bence haklılarda.PS4 ile Avrupa'da aynı fiyat olan Steam makineleri ülkemizde aynı fiyat olacakmı sanıyorsunuz onu geçtim ülkemize gelecekmi sanıyorsunuz? Hadi Avrupa'dan ele alalım.PS4 fiyatına Steam makinesi alacaksın oyun sayısı az , kontrolcüsü görünüş olarak kötü , oyunları yüksek ayarda açamayacaksın ve konsola özel oyunları oynayamayacaksın.Ama konsolda öyle değil konsolda 500 dolar daha fazla veren daha iyi grafikte oynamayacak veya 4-5 sene sonra PS4'te Unchertad 5 ile en iyi grafikleri görürken Steam makineleri çoğu oyunu medium üzeri oynatamayacak.Konsollar kadar başarılı olmaları için en az 2-3 sene var.

redbloodedman

11.1.2014 00:50:41

+2
Paranın kölesi olmayalım.

1OOOOOO

10.1.2014 23:28:56

+1
windows çöptür

xoe

10.1.2014 23:14:06

+2
Ubuntu'da/Linux'ta oyun deneyimi gerçekten daha iyi sonuçlar veriyor. Opengl'den kaynaklı olsa gerek.

modifci

10.1.2014 23:12:01

+2
Şimdiden yermek ya da övmek saçmalıktan başka bir şey değil zira her şey beta seviyesinde 1 yıl sonra göreceğiz steam os in gücünü Bastır Steam kurtar bizi windowstan

grezimonk

10.1.2014 22:56:40

0
MS Winzort sadece ayak bağı... dx ile çile çektirmeye başladı steam os ise yep yeni imkan... üstelik özgür... + bedava pc toplayan direkt yükler kullanır winzort öyle mi? değil... etkinleştirme sürücü kur car curt... üstelik fahiş fiyattan satılıyor...

uskurungen

10.1.2014 22:45:32

+6
Kimse kusura bakmasın ama DH editörleri son zamanlarda editör gibi davranmıyor. Mesut Çevik sözüm özellikle size. Olaylara bakışınız casual kitle ile neredeyse aynı. SteamOS gibi önemli bir olayı nasıl böyle acemice ele alırsınız anlamıyorum. Aklıma şu video geldi.

grezimonk

10.1.2014 21:40:44

+3
Linüx ne? MS fanboyu... öğrende gel... MS kölesi... Steam OS için daha erken... makinalarıda daha iyi olur... hala XBONE gelecek sananlar 2025 yılının son çeyreğinde gelecekmiş... kesin tüyo...

St Batuhan

10.1.2014 21:26:10

+11
Her zaman olduğu gibi, aynı yaklaşımdan daha ne bekliyorsunuz arkadaşlar :( Geçen sene Sony incelemesi ve o dönemde de atışmamızın temeli bu. Çok katı, çok bildim usulünce yaklaşılması. Yahu durun bi, bakın bakalım neler var, ne çeşitler var, neler oluyor neler bitiyor. Nedir nedendir nasıl olur, nereye gider nasıl gider! Bunları düşünmeden inceleme ya da ön inceleme yapmak olmaz. Önemli bir yerde hiç olmaz. Hadi ben kalkıp youtube kanalıma koysam böyle bir yorumu çok sıkıntı değil ama önemli biri haline gelsem, dediklerim ciddi anlamda değerlendirilse o zaman böyle sert yorumlayamam. Şu an için böyle böyle ama gelecekte şunlar olabilir, ayrıca şunları da destekliyor vs demek lazım: -AMD desteği yok ama güncellemeleri beklemek lazım (evet güncelleme geldi ve catalyst sürücü desteği var artık!) -Steam Controller hoşumuza gitmedi, şu şu sıkıntıları var. Klavye Fare hala kullanılabiliyor ve Valve 3. Parti kontrolcü desteğini sunuyor. Ayrıca beta döneminde olmasından ötürü donanım kısmında da geri dönüşlerle gelişebilir. Beklemek lazım -Linux desteği biraz zayıf ama zamanında L4D ile ilgili çalışmalar görüyorduk, şu an Metro Last Light gibi bir oyunu direk görüyoruz. Yarın öbür gün bir çok oyun sağlam destek alırsa geçebilir ki Steam'in gelişmesini düşünürsek bu da başarıya ulaşabilir. Bakın 3 basit nokta. 3'nde de büyük sıkıntı yaratan yorumlarınız. Birazcık geniş açıdan bakmanızı ve insanlara dediklerinizin tesir ettiğini fark etmenizi istiyoruz sanırım. Bunları yazmak, eleştiri yapmak da hakkımdır herhalde bunca senelik gerçekten sıkı bir takipçi olarak!

deathness666

10.1.2014 21:00:18

-1
Anlaşılan DX denen api donanımımızın tam verimli çalışmasını sağlayamıyor. Ömrümüzü yedin DX. Şu mantle felan çıksaydı bi görseydik numarasını. Ben nedense Linux güzel bir api kullanıyor diye biliyordum. Demek yanılmışım. Aydınlatıcı mesaj için teşekkürler!

Guest-05471E679

10.1.2014 20:38:18

-1
İnceleme için teşekkürler.

Knisath

10.1.2014 20:34:24

+11
Kusura bakmayın ama ilk defa bu siteden böyle ön yargılı bir video gördüm. her yere tuş koymuşlar yanlışlıkla basabiliyorsun gibi bir cümle ile gamepad yapısını eleştirmek inanılır gibi değil.Klavyeye ye de onlarca tuş koymuşlar ona da yanlışlıkla basabilirsiniz değil mi ? neden böyle özensiz ve ön yargılı bir sunum yaptınız anlamak mümkün değil.

Rubisco

10.1.2014 19:48:17

+2
quote:

Orijinalden alıntı: deathness666

Ubuntu windowsa göre daha iyi sonuç vermiş. Diğer oyunlarda da aynı şey geçerli olacak mı acaba? Daha detaylı inceleme olsaydı iyiydi. Neyse artık steam machine ler çıktıkça görürüz oyunların performans farkını.
L4D için Nvidia AMD Intel'den elemanlar ile özel olarak çalışıp bu hale geldi bu. GL üstüne yıkmak için sade kendi başlarına yapılmış iş değil. concept of proof bi nevi. Aynı iyileştirme biraz daha düşük oranda Win GL versiyonunda da gözüküyor. Sorun burda, insanların görmek isteyeceği hemen hiçbi oyun için bu kadar üzerinde uğraşma imkanı olmayacağı. Dx altında zaten güç bela idare ediliyor. Kimse bi de GL versiyonu gidelim demiyor Win altında, çünkü çok geride kaldı o günler. Win altında Dx'in tercih edilmesinde bi sürü faktör var. Linux altına oyunar yağacak diye beklenti çok çok doğru beklenti olmaz. Sorunun kendisi Dx zaten. Win veya Linux olayı değil. Dx'in de adam edilme ihtimali yok gibi bişey öngörülebilir gelecek için. SteamOS'nin sükse yapacak herşeyi heryeri sallayacak bi yanı olsaydı özel tasarım bi API'si olurdu. O zman kıyamet kopardı, konsolların fiyatlarından tut oyun fiyatlarına kadar herşeyi etkilerdi. Boş umutla göl yoğurt tutar belki diye bekledik, özel bi API gelmedi. GL'in kendisi de kurtarıcı değil. Eksik olduğu yerlerden Dx'in arkasından geldi bugüne. Eğer bi tür konsol gibi bi amaçla ortaya çıkılıyorsa, onu kurtaracak olan Win dışında frklı bi işletim sistemi kullanıyor olması değil, özel bi API altyapısı kullanıyor olmasıdır. Yeni konsolları PC'den ayıran en büyük özellik, varolan donanıma göre tasarlanmış olan API altyapısıdır (bide çipinin coherent yapıda olması ama o direk alakalı değil bu konuyla). Konsollar 1-1 PC altyapısında değiller o yüzden. Ama Steam 1-1 PC altyapısı ile, değişken donanım seçenekleri ile gelecekse ve bu donanımları kapsayan özel bi API yapısı olmayacaksa, bi tür Linux dağıtımı gibi gözükmekten öteye gidemeyecekse, bildiğimiz GL üstüne kurulu olacaksa janjanlı olmasıyla anca itibar toplar. Bu tür bi konsept için esas önemli olacak şey konsolları konsol yapan programlama altyapısını / API altyapısnı yerleştirmendir. PS xbox'ın sağlam durmasını sağlayan şeyler sabit donanım ve buna uygun yazılım altyapısı. Eğer özel bi donanım altyapısı kuramıyorsan, donanım çeşitliliğin varsa, bunlara başka alternatifler de gelebilecekse ama bunlara standart GL'den daha fazlasını sağlayamıyorsan gidecek fazla yer kalmaz. Steam'in şu anki durumu bu. Bi şekilde, Mantle gibi bişey getireceğini müjdeleseydi mesela yani özel farklı bi API altyapısı olacağından bahsedilebilseydi çok çok fazla şey farkederdi. Şu anki hali hazır enthusiasts PC satanlardan farklı değil. Zaten makinaları kendileri hazırlamıyor benim bildiğim. 10-15 tane bu tarz PC hazırlayan firma var, onlar hazırlıyor (origin, alienware, maingear vs.). Ha PC donanımı üstünde konsol tarzı bi API olmaz mı? Olur ama onun altından ne Valve'in kendi başına ne de AMD/Nvidia'nın kendi başlarına kalkabileceğinden emin değilim. Valve, o L4D için GPU üreticileri ile ortak çalışmak zorunda kaldı GL'e port ederken. Süper derin bi bilgi birikimleri, işletim sistemine entegre harika bi API üretecek kapasiteleri yok şimdilik. Ms bile bu Dx işinin altından nasıl çıkacağını bilmiyor diye düşünüyorum, Mantle bi tür ilk ayak olabilir. GL'i çok farklı bi hale getirmeleri lazım, onun üstüne çalıştıklarına dair de hiçbi ipucu elde edemedik şimdiye kadar. Yoksa Win Dx 'den farklı olamayan bi yoldan devam ediliyor olacak uzun bi süre.

lido

10.1.2014 19:11:55

-1
steam candır hele geçen hafta sykrim i 7.5 dolara l4d2 yi bedava veren steam daha da candır ama bu oturma odası olayı bana saçma geliyor klavye mouse ile kapımı kapatırım oynarım odamda işte steam os a bişey demem bf4 fifa 14 olmadan işi zor gerçi ama gamepad fail duruyor

Fear of the Dark

10.1.2014 18:39:57

-8
Ölü doğdu

bedo20

10.1.2014 18:16:32

+6
İnşallah tam hazır haliyle güzel bir çıkış yapar da cihazı dibe vuranlara kapak olur

fujhen

10.1.2014 17:46:37

+2
quote:

Orijinalden alıntı: betadragon Fiyatlar donanımına göre gayet normal kaldıki videoda ps4 ve xbox one gerisinde denilmiş o cihazlardan bazıları gtx 780 destekli nasıl düşük olabilir ki
Bu sitede Amd fx6300 ve HD 7870 (veya r9 270 hatırlamıyorum) ile sistem kurtulup ps4 ile aynı performans veren bilgisayar da ucuza kuruluyor diye video yayınlandı. Şimdi ayni özellikte bilgisayarları 500 dolara steam kontrolcu dahil mini itx kasada satacagiz diyor adamlar ama nedense fiyatlar ps4 ün iki üç katı deniyor. Gidip titanli sistemin fiyatına bakarsak tabiki öyle onu 400 dolara satacak hali yok herhalde adamların.

betadragon

10.1.2014 17:19:34

-1
Fiyatlar donanımına göre gayet normal kaldıki videoda ps4 ve xbox one gerisinde denilmiş o cihazlardan bazıları gtx 780 destekli nasıl düşük olabilir ki

adam olun

10.1.2014 16:45:28

+6
bu inceleme değil öngörü yani sallama :) aşırı özgüvenden olsa gerek bu denli kesin konuşmalar popüler kültür yüzünden konsollar kadar tutmaz ama bu başarısız olacakları anlamına gelmez bence çok iyi düşünülmüş pc kasalarının gereksiz büyük olduğu düşünürüm heleki oc yapmayacaksak çok gereksiz büyüklük başka bir güzel yani windows için para ödemek zorunda kalmıyoruz 4k tvler çıkıyor yavaştan yeni nesil 1k bile oynamazken neden konsol alayımki rakebet arttıkça fiyatlarda ucuzlamaya başlacaktır konsol fiyatına daha iyi bir pc toplanıyor bunlarda sonuçta pc parçalarından oluşuyor bağlarım tv'me steamos al sana süper akıllı tv ve pc'nin sınırsız kullanım alanı ohh mis :) toplama pc yapamayacak olanlar için birebir casper,xbox,ps için kötü haber

VoLVoXxX99

10.1.2014 16:05:49

+5
dh'nni yaptığı gelmiş geçmiş en berbat ön-inlemeME.. Bu kadar yanlı olmayın. Tamam PS4'de çok güzel ama oyun fiyatlarından kimse bahsetmiyor. Indie oyunlardan laf eden yok. Modlardan konuşan yok. SteamOS ile hepsi olacak. Emulatorler olacak. Ayrıca Mesut Bey ve Erdi Bey gerçekten "beta" ne demek bilmiyorlar sanırım.

designr

10.1.2014 15:08:55

+8
incelemeye bak çay demle. dh tarihinde izlediğim en rezil inceleme olabilir

GT_55

10.1.2014 14:58:12

-11
Güzel bir inceleme.Belki steam machine'ler iş yapar ama o gamepad'in fail olacağı dünden belliydi.Adamlar denemiş, oynamış.Halan daha bıdı bıdı.Kötü bir gamepad işte. Çıkmadan tarihin tozlu sayfalarındaki yerini alır.

Recharged

10.1.2014 14:39:08

-3
Game pad'in resimlerini gördüğümde gerçekten hoşuma gitmişti. Videolarına vs. bakmamıştım. Şimdi bu videoda izleyince aşırı saçma bir game pad olduğunu düşünüyorum. Elbette beğenenler olacaktır. Yine bahsedildiği gibi satmak istiyorlarsa fiyat politikalarını gözden geçirmek zorundalar.

webdh

10.1.2014 14:22:27

+6
MEsut çevik düne kadar ps4 e çakıyordun şimdi ne zamandan beri ps ci oldun ?

deathness666

10.1.2014 14:18:29

+1
quote:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin

Ubuntu windowsa göre daha iyi sonuç vermiş. Diğer oyunlarda da aynı şey geçerli olacak mı acaba? Daha detaylı inceleme olsaydı iyiydi. Neyse artık steam machine ler çıktıkça görürüz oyunların performans farkını.

cemaydinlik

10.1.2014 12:52:14

+2
Steam OS ve steam machine çok olumlu bakıyorum ben. Konsolların da pc mimarisine sahip olması, pc oyuncularına özel işletim sisteminin olması ve g-sync ın geliyor olması pc oyunculuğu için bunlar harika diye düşünüyorum. Steam e bu konuda çok önyargılı yaklaşılıyor. Zamanla göreceğiz ne olacağını. Ben şahsen umutluyum, en azından pc oyunculuğunu şu anki halinden daha iyi bir noktaya taşıyacaktır diye düşünüyorum. Belki zaman ilerledikçe Steam machine tarafında notebooklar gibi daha özelleşmiş gömülü uygun fiyatlı donanımlar görebiliriz.

Dovahkiin

10.1.2014 12:47:34

+4
quote:

Orijinalden alıntı: deathness666 Kimsenin sormadığı soruyu sormak istiyorum. Abim hep derdi windows ekran kartının performansını tam veremiyor diye yada bir kısmını kısıtlıyor diyelim. Oysaki bu makinelerde Linux tabanlı işletim sistemi kullanılmış. Aynı oyunda windows ve linux performans karşılaştırması var mı? işlemciyi ne kadar kullanıyor aynı oyun farklı işletim sistemlerinde kaç FPS alıyor vesaire vesaire. Benim çok merak ettiğim bu.

DH Misafiri

10.1.2014 12:19:06

-4
Konsol çakması bir cihaz, zamanlama da kötü. PC kullananlarda bunu almaz iki arada bir derede kaldı.

DH Misafiri

10.1.2014 12:19:04

+8
binlerce insan bu cihaz üzerinde çalışıp kafa yoruyorlarda bi bizimkiler işin sırrını çözüyor ilginçtir... biraz bekleyin daha ne çıktı otursun bi, ne kadar meraklısınız ps4 alıp 100 liradan oyun almaya...

bukalemun56

10.1.2014 10:47:46

+4
BİR OYUN OYNUYAYDINIZ İYİDİ.

dweller

10.1.2014 10:06:17

+10
Ne kadar kötü ve yanlı bir inceleme olmuş yahu... Beta aşamasındaki (hatta neredeyse alfa) bir sistemin bu kadar eksisinin olabileceğini bizden daha iyi bilmesi gereken insanların yaptıkları yorumlara bak...

Lyc

10.1.2014 05:09:39

+16
Bu yorumları ve incelemeyi dh'ye yakştıramadım. Henüz beta,gelişme süresinde olan bir cihazı,ürünü direk kötülemişsiniz. Hani insan der, "henüz gelişme aşamasında neyin ne olacağı son haliyele nasıl bir cihazla karşılacağımız tam olarak gözükmemekte umarım bu hatalar düzeltilir ve alternatif ve açık dünya özgür bir sistemde oyunlarımızı ve oyundan fazlasını bu makinalarda kullanabilir ve bir konsolda oyundan daha fazlaısnı yapabilirsiz" der :)

deathness666

10.1.2014 04:51:58

+4
Kimsenin sormadığı soruyu sormak istiyorum. Abim hep derdi windows ekran kartının performansını tam veremiyor diye yada bir kısmını kısıtlıyor diyelim. Oysaki bu makinelerde Linux tabanlı işletim sistemi kullanılmış. Aynı oyunda windows ve linux performans karşılaştırması var mı? işlemciyi ne kadar kullanıyor aynı oyun farklı işletim sistemlerinde kaç FPS alıyor vesaire vesaire. Benim çok merak ettiğim bu.

acbold

10.1.2014 04:09:26

+15
Valve'ye laf atmaktan zevk alıyor insanlar.Gabe Newell'ın başarısız olduğunu görmedim. Örnek olarak, adam öldü denilen Counter-Strike ve TF yi yeniden yarattı ve milyon dolarlar kazanarak zirveye taşıdı. Steam Machine olayına ben harika bir ürün diye bakıyorum. Bunu sadece steam cihazları satılacak olarak bakmayın. Steam machine kaç kişi alacak ki,steam machine belli bir kitlede satılacak sadece. Buradaki asıl nokta linux kullanan büyük bir kitle var ve sadece oyun için windows kurmak zorunda kalıyor. Eğer steam machine yaygınlaşırsa, steam kütüphanesinde yer alan oyunların tamamı neredeyse linux'a gelir.Bu da büyük bir kitleyi mutlu edecektir. Ek olarak steam machine işletim sistemi daha beta sürümde bu kadar atıp tutmaya gerek yok. En çok komik kısım ise, sadece fuar da incelediğiniz kontrolcü hakkında nasıl atıp tutabiliyorsunuz. Herşeye belli bir alışma süreci vardır. Klasik atari kollarından sony joystik li kollara geçince herkes alıştımı kolaylıkla, futbol oynarken fps oynarken alışabildilermi yoksa soldaki oklarla mı uzun süre devam ettiler? steam machine controller de üzerine çok düşülen bir ürün, kullanışlılık açısında büyük kolaylık sunuyor. Alışma sürecini geçince eminimki iyi bir deneyim sunacaktır.

wustti

10.1.2014 03:44:24

-3
quote:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin

Konsollarda 7 yıl 1080p akıcı olacağı nerden çıktı ki? Daha yepyeni cihazda ahım şahım görsellik sunmadığı halde 720p ve/veya 30 fps olan tonla oyun var. Hele Xbone'da alayı böyle. Bu makinelerin hedef kitlesi TV'de kullanmak için oyun PC'ci arayanlar ve PC toplamaktan anlamayanlar. İşi bilen zaten daha ucuza kurar sistemini, hedef kitle burası değil. Konsola şöyle rakip değil, adam konsol almayı kafaya koyduysa alır istediği gibi. İhtiyaçlarına cevap veren donanım budur. Ama bazı oyuncular zaten PC'si olduğu halde salonda ayrı bir oyun cihazı kullanmak için konsol almak isteyebilir. İşte Steam Machines burda bir alternatif olur.
yahu oyle yaziyosunuz oyle soyluyosunuz ki. isi bilmesek inanacaz harbiden. konsollar yeni cikti. konsollarda durum.pc gibi islemez zaman gectikce oyunlar guzellesir. ac xbox360 in donanimina bak sonra forza 4 e bi bak. senin o oyunu pc de oynaman icin nasil bi donanima ihtiyacin var gecen yil xbox kac paraymis senin donanim kac para bi cikar hesabi. su an yeninduyurulan oyunlar hep 1080p gidiyor konsollarda... ayrica teknoloji sayesinda 720 p gelecek oyinlar da islenip 1080p de pc deki kadar siritmayan bi sekilde gorunuyor. kaldi ki oyunlar artik 1080p gelecek ve kalitesi git gide artacak. su an konsollardaki en kotu grafikleri goruyorsunuz.

MiyopBey

10.1.2014 02:54:58

0
Konsol uzun vadede oyunuydu peripheral'iydi oyun oynamaya uygun TV'siydi derken high-end bir PC'nin fiyatini nasıl geçiyor çok merak ettim? PC'de sadece high-end bir anakart 1.500 TL olabiliyorken nasıl geçiyormuş ? Ayrıca oyun oynamaya uygun bir TV şart mı konsol için high-end PC'ye hangi monitörü alıyorsan aynısını al. Ömür boyu oynayacağımız oyunlar en fazla kaç tane olabiliyor ki? Bi daha oynamayacağın oyunu oynadıktan sonra takasla, sat. Steam'in indirimleri kadar hesaplı oluyor.

fujhen

10.1.2014 01:40:02

+12
quote:

Orijinalden alıntı: I. C. Wiener Tam failsiniz yemin ediyorum. iBuyPower ve CyberPowerPC'nin makineleri Xbox One ile ayni fiyatta ve daha guclu bir donanima sahip. Gamepad konusundaysa eger youtube'a "steam controller demonstration" yazma zahmetinde bulunursaniz controller'in "accuracy" alaninda mevcut x1 gamepadi ve ds4'e attigi farki gorebilirsiniz. Hem windows kurulmasi gerektigini kim soyledi ki? Daha beta asamasinda olan bir OS'i yerden yere vurmussunuz da vurmussunuz. Linux destekleyen oyun sayisi gun gectikce artmakta ve yalniz indie oyunlar degil metro last light gibi AAA oyunlar da yavas yavas linux destegiyle geliyor. Steam OS sirf oyunlar yuzunden windows kullanmak zorunda kalan kesim icin bicilmis kaftan. + olarak bir konsol uzun vadede oyunuydu peripheral'iydi oyun oynamaya uygun TV'siydi derken high-end bir PC'nin fiyatini geciyor zaten o konuya hic girmeyecegim Ekleme: Turkiye'nin en buyuk teknoloji sitesinden boyle "steam machine neymis ya pis bunlar kaka uzak dur hele su controller'a bak cok kotu ıyy hadi gidip ps4 al simdi" seklinde basit, tarafli ve basarisiz bir inceleme beklemezdim.
Kesinlikle katiliyorum. Fiyatlara pahali diyenleri diyenleri anlamiyorum. 500 dolarlik makinalar gayet iyi. R9 270, ozellikle overclock yaptiginizda cok basarili bir kart. Ps4 grafik cipine denk hatta bildigim kadariyla daha iyi. Ikincisi oyunlar bir bir Linux destegi kazanacak. Yeni cikacak oyunlarda bunu gormeye baslayacagiz. Hele hele bunu alacagima konsol alirim diyen arkadaslari hic anlamiyorum. Ben PC oyunculuguna yatirim yaptim su zamana kadar ama salonda da oyun oynamak istiyorum. O kadar oyun yatirimim da bosa gitsin istemiyorum. Hepsini aynen salona tasimak istiyorum. Adamlar da zaten biz bu kitle icin getirdik bu cihazlari diyorlar. Hele hele dusunun her yeni konsol ciktiginda geri uyumluluk yok diye aglaniyor. Al iste sana sonsuza kadar geri uyumlu makina. Hatta al dolphin emulator kur wii oyunlarini da oyna. Amiga, nes. nintendo64, arcade hangisinin oyunlarini istersen oyna. Tonla avantaj sayarim buraya. Ha Playstation'in tonla avantajini da sayarim da, bir seyin kullanis amacini veya kitlesini siz goremiyorsunuz diye o urun gereksiz olmaz. Ben sabirsizlikla bekliyorum ki aslinda bu PClerin hicbirini de almayacagim, kendi PCimi kullanacagim bu is icin.

MiyopBey

10.1.2014 01:33:56

-1
100 mü dolar :D Steammachine'de oyunların 3-5 $'e inmesini bekliyoruz ama PS4'de çıkar çıkmaz alıyoruz, hatta fazladan 30 $ veriyoruz nedense :D Ben fiyatların inmelerini beklemek yerine, hemen çıkışında alıp, oynadıktan sonra satıyorum, az para harcamış oluyorum. PSN +'da sağolsun yardımcı oldu :)

I. C. Wiener

10.1.2014 00:59:25

+68
Tam failsiniz yemin ediyorum. iBuyPower ve CyberPowerPC'nin makineleri Xbox One ile ayni fiyatta ve daha guclu bir donanima sahip. Gamepad konusundaysa eger youtube'a "steam controller demonstration" yazma zahmetinde bulunursaniz controller'in "accuracy" alaninda mevcut x1 gamepadi ve ds4'e attigi farki gorebilirsiniz. Hem windows kurulmasi gerektigini kim soyledi ki? Daha beta asamasinda olan bir OS'i yerden yere vurmussunuz da vurmussunuz. Linux destekleyen oyun sayisi gun gectikce artmakta ve yalniz indie oyunlar degil metro last light gibi AAA oyunlar da yavas yavas linux destegiyle geliyor. Steam OS sirf oyunlar yuzunden windows kullanmak zorunda kalan kesim icin bicilmis kaftan. + olarak bir konsol uzun vadede oyunuydu peripheral'iydi oyun oynamaya uygun TV'siydi derken high-end bir PC'nin fiyatini geciyor zaten o konuya hic girmeyecegim Ekleme: Turkiye'nin en buyuk teknoloji sitesinden boyle "steam machine neymis ya pis bunlar kaka uzak dur hele su controller'a bak cok kotu ıyy hadi gidip ps4 al simdi" seklinde basit, tarafli ve basarisiz bir inceleme beklemezdim.

dr_mrh

10.1.2014 00:53:21

+1
steam bence kendine özel bir işletim sistemi yapmaya calısıyor sistem oturunca bu kadar yuksek donanıma sahip olmayan bilgisayarları da destekleyecektir diye düşünüyorum ilerde konsollardan daha ucuza da alınabilecek steam machine yada eski bilgisayara steam os kurulabilecek zaten steam ile online olarak sorunsuz oyun oynanabiliyor konsolları tv ye bağlamak tam bir bilgisayar deneyimi sunmuyor hatta ps3 ü tv ye bağlayınca yapılabilenler o kadar sınırlı ki akıllı tv ler bile bugun kat kat fazlasını yapıyor ne bir internet sayfası acabilirsiniz ne de bir yerden bir müzik video falan bulursunuz son derece kısıtlı bir youtube menusu var sadece alında bu steam mac gibi android machine olsa o konsollara rakip olup onlardan daha uygun bir fiyata cıkabilir ama o kadar detaylı grafikler nasıl yakalanır orası mechul

Rubisco

10.1.2014 00:49:22

-1
SteamOS'de özel bi API olsayda herşeyi yerinden oynatacak bişey olacak idi. Windows sisteme direk alternatif bile olabilirdi. Şimdiki hali ile herhangi bi özelliği olmayan alternatif janjanlı Linux dağıtımından farkı yok.

lyrasirius

10.1.2014 00:42:15

+44
ön yargıyla yapılmış bir "inceleme" olmuş..incelememişler çünkü zaten önceden karar vermişler sevgili editörlerimiz..fakat çok aceleci davranıyorlar gibime geliyor zira daha tam oturmamış ve son halini almamış bir platform steamOS..çalışır halini bile görme şansımız olamadı daha.. hal böyleyken bu şekilde kesip atmaları tuhaf..steamOS ,bana göre pc oyunculuğunun geleceği..

mertvontrier

10.1.2014 00:16:04

+4
PC sevenler ama aynı zamanda kullanım rahatlığı isteyenler için ideal bir cihaz. Salona yakışır. Gamepad için farklı modellerin de satılacağını düşünüyorum. Bu haliyle çok aykırı olmuş.

DubSteq

10.1.2014 00:08:09

+7
Herhangi bir PC oyuncusuna xbox yada ps4 ggamepadi versen yine oynayamaz ki . Gamepad'e bir alışma süreci vardır. Bence FPS oyunlarını(alışılırsa) çok rahat oynatır. Steam machines fiyatlarına gelice; Güç olarak konsollardan üstünler evet ama steam os un daha desteklediği 250 oyun var ve bunların arasında çok büyük yapımlar yer almıyor. Bir nevi hazır mini pc tarzında olmuş Steam machinesler. Kur windowsu istediğini yap yine. Daha çok yeni bir oluşum steam os ve machines. Biraz zaman tanınırsa hak ettiklere yere geleceklerdir. Ön inceleme de bu kadar eleştirmek biraz fazla olsa gerek. Tam rayına otursun bir de o zaman test edelim.

waltran

9.1.2014 23:59:37

+13
"kontroller kötü" demek için 3 dk lık video yapmanıza gerek yoktu. denedik deniyor 15 saniyelik görüntüden başka bir şey yok bu nasıl deneme nasıl ön-inceleme yani şu video sanki fanboyların yapmış olduğu bir video gibi kötü pahalı deyip gülmek dalga geçmek nedir yahu? nerde donanımhaber objektifliği

Jacobıan

9.1.2014 23:46:00

-1
ordan oraya koşuyorlar valla helal olsun

zymrdvn

9.1.2014 23:29:19

+6
Steam machineler neden sadece oyun amaçlı düşünülüyor? Bunlar aynı zamanda birer PC arkadaş. Bağla klavyeni kullan. Ben tercih etmem o başka kendi bilgisayarımı kendim toplama zevkinden mahrum etmem kendimi ama sistem toplayamayanlar veya uğraşamam diyenler için iyi bir seçenek. Salonunda estetik bir şekilde TV altında dursun ama aynı zamanda bir PC nin sunduğu tüm olanaklardan evdeki herkes de faydalansın. Bazı "gizli" klasörler hariç tabi ki ;))

Git-Gel

9.1.2014 22:48:38

-1
İkinizede Teşekkürler..Saat fark etmeksiniz videolar geliyo emeğinize sağlık :) Şimdi hepsi kötümü çıktı bunu alacağınıza gidin pc toplayın diyosunuz..

multiTYRT

9.1.2014 22:37:40

0
Steam Machine görünce aklıma bu geldi.
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
Gerçeği videoda

mementopolis

9.1.2014 22:32:25

+1
Mesut bey tüm makinalari ellerinize alsanisda boyu hakkibda fikir sahibi olsak :) alienware baya iyi gözükdü gözüme boyut olarak

keremec

9.1.2014 22:31:17

-1
İlk steam Machine yi duyduğum da konsol gibi olacak oyunlar belli donanıma optimize edilecek diye düşünmüştüm en fazla da 3 tane falan donanım seçeneği yada kutu seçeneği olur tahmin etmiştim şimdi ise önüne gelen küçük kasada pc toplamış steam Machine demiş bpyle olursa mahalle bilgisayarcılarının camlarında steam Machine toplanır gibi yazılar olur artık.

Dovahkiin

9.1.2014 22:18:44

+5
quote:

Orijinalden alıntı: wustti eldeki tek doğru dürüst olan ürün o zaten. onun da ne kadar götüreceği muamma. 500 dolara ps4 ve xboxone alınıyor. üstelik en az 7 yıl 1080p de akıcı bi şekilde tatminkar kaliteyle oynatacaklar oyunları. peki bu sattıkları 500 dolarlık makine ne kadar götürecek. özel oyunlardan mahrum kalmaya değecek bi gelişme olacak mı. bu makineyi alan adam arcade olarak nfs ye bel bağlamış durumda mesela nfs nin durumu da ortada. yani çok üst seviyede olsun konsoldan daha iyi deneyim yyaşayım diye almak istiyo insanlar bunları. yoksa aynı seviyede olacaksa konsol daha mantıklı. 500 dolarlık makine aynı seviyede bi makine ve 2 yıl içeririsde yenilecek zaten. eskiden oyun fiyatları diyodu millet artık konsolda da 2 3 kişi birleşip oyun alınabiliyor. o yüzden fiyatlar da makul seviyiliri indi. işin özeti göstermelik 1 cihazla olmaz o iş. bana daha fazla fayda sağlayacak konsola rakip cihaz lazım. ama adamlar biz konsola rakip değiliz kafasındalar zaten.
Konsollarda 7 yıl 1080p akıcı olacağı nerden çıktı ki? Daha yepyeni cihazda ahım şahım görsellik sunmadığı halde 720p ve/veya 30 fps olan tonla oyun var. Hele Xbone'da alayı böyle. Bu makinelerin hedef kitlesi TV'de kullanmak için oyun PC'ci arayanlar ve PC toplamaktan anlamayanlar. İşi bilen zaten daha ucuza kurar sistemini, hedef kitle burası değil. Konsola şöyle rakip değil, adam konsol almayı kafaya koyduysa alır istediği gibi. İhtiyaçlarına cevap veren donanım budur. Ama bazı oyuncular zaten PC'si olduğu halde salonda ayrı bir oyun cihazı kullanmak için konsol almak isteyebilir. İşte Steam Machines burda bir alternatif olur.

xoe

9.1.2014 22:17:26

-1
quote:

Orijinalden alıntı: hakan811 1400tl ye ps4 alırsın oyunlarına 50-100$ verirsin 2500tl ye steammachine alırsın 3-5$ a oyun oynarsın. Bu kadar basit.
$3-$5 oynayacağın oyunlar büyük ihtimal 3-5 sene önceki eski oyunlar olur. Bunlara gerek yok; 2 sene sonra Sony PSN+ üyelerine bu oyunları bedava verir.

GetSomeRest

9.1.2014 22:14:42

+12
1400tl ye ps4 alırsın oyunlarına 50-100$ verirsin 2500tl ye steammachine alırsın 3-5$ a oyun oynarsın. Bu kadar basit.

xoe

9.1.2014 22:11:27

-1
Konsol demek iyi optimizasyon demek, tecrübe demek. Steam bu şekilde kötü portlanmış oyun probleminden kurtaramaz PC dünyasını....

Nef'i

9.1.2014 22:06:40

-4
When you getting close up on Valve's terrible machine

kımyasal

9.1.2014 21:59:19

+17
Steam başarısız değil,göremediğimiz bir ışık var.Konsollar piyasaya çıktı,peki eski serilerinde olduğu gibi PClere fark atabildilermi ? hayır.Steam burada zayıflayan PC sektörünü canlandırmak ve ''Oturma odanızda konsol yerine PC de kullanabilirsiniz'' demek istiyor.Steam üreticilere tercihi bırakıyor,ister 500 dolarlık,istersen 2500 dolarlık seçim senin.Gerek PC sektörü gerekse oyun sektörü destekleyecektir.Şöyle örnek verelim ; AMD sadece konsollara donanım satmak istemez,PC sektörünede satmak ister.Peki ne yapmalı ? her iki platformada destek olmalıki,iki koldan kazanç sağlasın.

wustti

9.1.2014 21:57:54

-6
eldeki tek doğru dürüst olan ürün o zaten. onun da ne kadar götüreceği muamma. 500 dolara ps4 ve xboxone alınıyor. üstelik en az 7 yıl 1080p de akıcı bi şekilde tatminkar kaliteyle oynatacaklar oyunları. peki bu sattıkları 500 dolarlık makine ne kadar götürecek. özel oyunlardan mahrum kalmaya değecek bi gelişme olacak mı. bu makineyi alan adam arcade olarak nfs ye bel bağlamış durumda mesela nfs nin durumu da ortada. yani çok üst seviyede olsun konsoldan daha iyi deneyim yyaşayım diye almak istiyo insanlar bunları. yoksa aynı seviyede olacaksa konsol daha mantıklı. 500 dolarlık makine aynı seviyede bi makine ve 2 yıl içeririsde yenilecek zaten. eskiden oyun fiyatları diyodu millet artık konsolda da 2 3 kişi birleşip oyun alınabiliyor. o yüzden fiyatlar da makul seviyiliri indi. işin özeti göstermelik 1 cihazla olmaz o iş. bana daha fazla fayda sağlayacak konsola rakip cihaz lazım. ama adamlar biz konsola rakip değiliz kafasındalar zaten.

By_KeReMM

9.1.2014 21:53:59

-4
pc de bakarim

die.Rache

9.1.2014 21:52:50

-5
Nvidia Shield gibi gereksiz ve sacma birsey sahsen..Diyelim ben bi Steam Machines aldim ve Gamepad ile multiplayer oynuyorum,karsidaki oyuncularda da Klavye+Mouse ikilisi var daha hönk demeden indirirler assagiya.. Big Pictures modunu gelistir,Gamepad'i üret sadece alan alsin ne diye kasiyorsun böyle seylerle..

Dovahkiin

9.1.2014 21:46:29

+6
quote:

Orijinalden alıntı: wustti yahu bu iş böyle olmaz zaten çok başından beri belliydi. ben adamların ne yapmaya çalıştığını hiç anlamadım zaten. toplama pc lerin üzerine logo basıp satıyolar. bu olayın ilk aşamasında orta seviye tüm oyunları tatmin edici şekilde açan bi makine toplayacaklardı. oyun şirketlerine donanımı verip optimizasyon isteyeceklerdi. aletlerden milyonlarca satılacağı için normal bi adamın kendi topladığından daha ucuza satılabilecekti. oyunlar da optimize olduğu için konsol ayarında bişey olacaktı. ha baktın firmalar ve oyuncular alıştı bu kez 2 ya da 3 farklı makine yap. ama en düşük seviyede olan da oyunları uzun süre tatmin edici şekilde açsın. kalite kalite sat sonra. şu anda bu haliyle casper ın acer in ya da asus un sattığı markalı pc lerden bi avantajı yok. yani çöp...
Bana 500$'a R9 270 veya o ayarda ekran kartına sahip, küçük kasalı casper ya da acer gösterebilir misin? 2000 TL'lik kasalarda bile 8570 falan bir halta yaramayacak GPU'lar var.

wustti

9.1.2014 21:42:10

-3
bence şu an için konsollarla yarışır da seneye ya da sonraki sene xbox 360 ın yanına yaklaşamaz. ps4 ü yazmıyorum bile daha güçlü zaten. hesapları ona göre yapmak lazım. çünkü xbox ve ps4 donanımı belli optimizasyon var. bu makinelerde yok.

***Respect***

9.1.2014 21:41:38

-12
Tek kelime ile saçmalık. Bunun böyle olacağı zaten en başından beri belliydi. Steam Machine ölü doğmuş bir konsept. PC'den konsol yapmaya çalışmışlar ama olmamış. Zaten olmasıda mümkün değil.

wustti

9.1.2014 21:35:48

-7
yahu bu iş böyle olmaz zaten çok başından beri belliydi. ben adamların ne yapmaya çalıştığını hiç anlamadım zaten. toplama pc lerin üzerine logo basıp satıyolar. bu olayın ilk aşamasında orta seviye tüm oyunları tatmin edici şekilde açan bi makine toplayacaklardı. oyun şirketlerine donanımı verip optimizasyon isteyeceklerdi. aletlerden milyonlarca satılacağı için normal bi adamın kendi topladığından daha ucuza satılabilecekti. oyunlar da optimize olduğu için konsol ayarında bişey olacaktı. ha baktın firmalar ve oyuncular alıştı bu kez 2 ya da 3 farklı makine yap. ama en düşük seviyede olan da oyunları uzun süre tatmin edici şekilde açsın. kalite kalite sat sonra. şu anda bu haliyle casper ın acer in ya da asus un sattığı markalı pc lerden bi avantajı yok. yani çöp...

Quirah

9.1.2014 21:29:36

+6
quote:

Orijinalden alıntı: selcuksert38 abicim konsoldan kat kat pahalı olacaksa oyun için windows kurulması gerekiyosa desktop pc den ne farkı kaldı???
Konsoldan kat kat pahalı olacak diye düşünmek yanlış. Çünkü Valve üreticilere istedikleri gibi fiyatlandırma ve donanım koyma şansını tanıyor. http://www.videogamer.com/news/cyberpowers_steam_machine_specs_revealed.html Mesela şu listedeki Steam Machine A hem fiyat olarak uygun, hem de iki konsola oranla(en azından Xbox One'a) daha iyi performans verebilecek kapasitede. Şu an için duyurulan F/P odaklı en iyi ürün bu sanırım. Zaten fiyat konusunda ne yaptığı belli olan Alienware'in veya Steam Machine konusunda fiyatı değil performansı düşünen Digital Storm'un fiyatlarını baz alarak fiyat aralığı çizmek yanlış olur. 2500 dolara da Steam Machine var, 500 dolara da. PC ile aynı mantık.

selcuksert38

9.1.2014 21:22:43

-1
abicim konsoldan kat kat pahalı olacaksa oyun için windows kurulması gerekiyosa desktop pc den ne farkı kaldı???

haktan77

9.1.2014 21:21:34

0
Pek anlamadığım,bunların tam olarak çok fazla dediği fiyat bu cihazlardan gelmesi..Neden çok pahalılar?

memoseler

9.1.2014 21:21:20

-2
Klavye+Mouse'lu konsol diye tanıt... Patlasın gitsin ne kasıyorsun be Steam

alito

9.1.2014 21:19:55

-11
Steam Controller'dan çok ümitliydim ama Mesut ve Erdi'nin yorumları cihazın büyük hayal kırıklığı olduğunu gösteriyor. Steam Machine'lar zaten tahmin ettiğim gibi, sanki satılmasın diye üretilmişler.

hitaf1453

9.1.2014 21:18:15

-3
bu fiyata git toplama pc al yanına ps4 + xbox one al daha iyi

MagicalDamage

9.1.2014 21:17:46

-6
linüx

Geldimmigordun

9.1.2014 21:16:48

+7
baba bizim yatak odamız oturma odamız yemek odamız hep aynı oda

ekuLoN

9.1.2014 21:16:26

-1
quote:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin İlk mesaj.
Boş.

SSDc

9.1.2014 21:14:28

-1
DH vızır vızır çalışıyor helal olsun.

turbo-powwer

9.1.2014 21:12:48

+7
Steam Mchine ler bir kaç yıl içerisinde rağbet görecektir çünkü görece daha da güçlenecek olan ekran kartları ile giriş seviyesi ekran kartları ile PS 4 gücüne yaklaşılacaktır bu da insanları çekecektir

TickTok

9.1.2014 21:09:15

+30
quote:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin İlk mesaj.
Kupanı nasıl yollayalım ?

EzoBride

9.1.2014 21:09:10

0
Oculustan sonra 2. en merak ettiğim şey

Dovahkiin

9.1.2014 21:06:57

-14
İlk mesaj. Çok yerden yere vurmuşsunuz yahu. SteamOS daha kaç gün oldu betaya başlayalı, tüm Windows kütüphanesine ulaşması mı gerekiyordu. Machine'lere de haksızlık olmuş. Sonuçta 500-600$ olanları da var ve konsollardan daha iyi donanım gücüne sahipler(optimizasyon/yazılım boyutuna girmeyelim). Dokunmatik kumandadan niye güç almaya çalışıyorsun onu da anlamadım Mesut hocam. Alışması zor diye hayal kırıklığı mı oldu yani.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

PC Ersin Kılıç 8 / 10 oy
KÜNYE
PC
+ TAKİBE
AL
99 kişi bu oyunu takip ediyor.
2.0
0
OY
0
PC TEST SİSTEMİMİZ
  • İşlemci Intel Core i7-4790K 4.00 GHz
  • RAM 8 GB DDR3 1600 MHz
  • Ekran Kartı Nvidia GeForce GTX970M 4GB GDDR5
  • Sabit Disk 128GB SSD