Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Türkiye Dijital Oyun Pazarı 434 Milyon Dolar Hacminde


    Ülkemizde konsol ve PC oyun satışları belki diğer Avrupa ülkeleriyle kıyaslandığında iyi bir seviyede değil, ama Superdata'nın verilerine göre free-to-play ve MMO oyunları yayıncı firmalara yüksek kazanç sağlıyor. 
 
    Rusya, Türkiye, Polonya, Beyaz Rusya, Çek Cumhuriyeti ve Ukrayna gibi Doğu Avrupa bölgesinde yer alan ülkelerde yapılan araştırmaya göre burada dijital oyun pazarının büyüklüğü 2.2 milyar dolar civarında. Rusya'da oyuncular 1.12 milyar dolar harcama yaparlarken, Türkiye'de 434 milyon dolar, Polonya'da ise 311 milyon dolarlık harcama yapılıyormuş.
 
    Bu ülkelerde 2014 yılında free-to-play oyun pazarının hacmi ise 800 milyon dolar civarındaymış. Türkiye'deki free-to-play pazarının 117 milyon dolarlık hacme sahip olduğu belirtiliyor.
 
    Türkiye'de dijital oyunları oynama oranıysa diğer Doğu Avrupa ülkelerinden %30 daha fazlaymış. Ülkemizde dijital oyunlar (F2P-MMO da dahil) ortalama 3 ay civarında oynanıyormuş.
 
    Anlaşılan ülkemizde de oyunlara harcanan para gerçekten de oldukça iyi bir düzeyde. Kutulu oyun satışlarının düşük olmasının sebebi ise yüksek fiyatlar olarak görülebilir.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak superdata BSC bolumsonucanavari Bolum Sonu Canavarı PC PS3 xbox 360 DS PSP Wii IPhone PS4 Türkiye Dijital Oyun Pazarı
Bloodborne Ön-Siparişine "Messenger" Skini Hediye Mojang, Resmi Olarak Microsoft Studios'a Katıldı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

hakande84

20.11.2014 14:26:31

0
quote:

Orijinalden alıntı: obantr Oyun Sektörünün gelişmesi için Türkiyede oyun stüdyoları açılması gerekir. Oyun satın almak değil önemli olan oyun üretmektir. İthal oyunları almakla bir yere varılacağını düşünen beyinsizdir.
Senin söylediğin Türk oyun sektörünün üretim kısmıdır. Ancak ne kadar üretirsen üret burada Türkçe oyun yaptıramazsın. Piyasayı oyun sektöründe domine etmen lazım. Oyun ithalatı yapılmak zorunda. Sonuçta oyun oynayan çok insan var. Ancak oyunları oyuncular almadığı sürece raftan Türkçe oyun görmek hayal. Rusya'dan VPN değiştirerek de olmaz bu iş. Firmaların yaklaşımları da üç aşağı beş yukarı bellidir. Bugüne kadar Türkçe'yi Sony ve Sega dışında yapan firma varsa da ben hatırlamıyorum. Ancak baştaki fikrine katılıyorum. Oyun üretimi başlamalı. Bu sektörün gelişimdeki bir aşaması. Ancak ithal edilen oyunların satılır olması da gerekir. Şu anda bunu başaramıyoruz. Kendi içimizden çıkan stüdyoyu da çok sahipleneceğimizi düşünmüyorum. Birkaç oyun en çok destekleriz sonra yerden yere vururuz. Gelişimine sabır gösteremeyiz.

vollkan59

13.11.2014 00:37:20

+1
Eeee bak polonyayıda geçmişiz :) Türkçe oyunlar neden çıkmıyor o zaman...

TaymekHoldem

8.11.2014 19:51:38

0
AralaOOOOOral Çalışmak lazım Sömürmekten başka birşey yaptığı yok.

obantr

8.11.2014 10:49:08

+2
Oyun Sektörünün gelişmesi için Türkiyede oyun stüdyoları açılması gerekir. Oyun satın almak değil önemli olan oyun üretmektir. İthal oyunları almakla bir yere varılacağını düşünen beyinsizdir.

grbzgrbz

7.11.2014 16:21:08

+1
popüler haberler başlığında direkt türkiye bayrağımız öyle güzel gözüküyor ki , bu bile sadece bu haberi okumak için yeterli neden :) ayrıca steamin tl ye geçişinin ve originin daha aktif bir politika yürütmesi oyun sektörünü bu ülkede daha da büyütecek diye düşünüyorum .

John Sheppard

7.11.2014 11:48:10

+2
Kılıf uydursaydım şimdiye kadar orjinal almazdım değil mi, hem orjinali destekleyip hemde nasıl kılıf uydurayım [:'(] Kendin yazmışsın öyle yaptığını düşünmüyorum diye. Söylediklerin söylediklerinle çelişiyor, neyi savunduğunu bilmiyorsun. Sadece bana nereden vuracağını bilmeden saldırıyorsun ama onuda beceremiyorsun. Çok basit konuşuyorum, yıllardır orjinal oyun alıyorum hem yapımcılara destek olmak için hemde Türkçe Altyazılı oyunlar çıksın diye. Yıllardır emeğimin karşılığı noldu diye bakıyorum şuan ve Aral gibi şeref yoksunu firmaları görüyorum, oyunların hala Türkçe olarak gelmediğini görüyorum, Türkiye pazarından %40 %50 daha küçük ülkelerin bile dillerini oyunlarda görüyorum ve kaale alınmadığımızı görüyorum. (istisnalar dışında) Ve oyunların Türkçe çıkmasının sebebinin oyun pazarı olmadığını, Türkiye'deki dağıtımcılardan oyun aldıkça onları zengin ettiğimizi ve ne kadar etkili olabileceklerini görüyorum. Ben salak değilim arkadaşım, kimsenin de öyle olduğunu düşünmüyorum. Bu yüzden de artık birşeylerin değişmesini gerektiğini düşünüyorum ama bu onların ekmeğine yağ sürmekle, istediklerini yapmakla olmayacak. Bunu da anlayın artık. Git o zaman 40$ yabancı sitelerden al demekte çözüm değil tam tersine Türkiye için büyük bir götürü. Hem cari açığa sebep oluyor hemde diğer ülke pazarlarının gelişmesine neden oluyoruz. Bu mu senin çözümün yani. Türkiye böyle saçma sapan günü kurtaran çözümler yüzünden bu halde. Bu şekilde devam ettikçe sene olur 2030 hala çocuklarımız torunlarımız biz neden Türkçe oyun oynayamıyoruz diye sızlanmaya devam eder. Benim söylediğimde kesin çözüm değil ama en azından dikkat çeker ve bu şekilde çözüm bulmuş örnekler var Rusya gibi. Tabiki de Rusya kadar etkili olamayız ama oyun firmaları ülkemizdeki satışları dibe vurunca oturup bir düşünürler, Aral gibi şeref yoksunu dağıtıcımlarla anlaşma yapmazlar, Sports Interactive'in yaptığı gibi hem Türkçe hemde uygun fiyatla oyun çıkartmak için imkanları zorlarlar. Başka sitelerden oyun olarak dikkatlerini çekemezsin bu şekilde, ülkeninde cari açığının büyümesine katkı da bulunursun başka birşey yapmazsın. Kaş yaparken göz çıkarmak denir buna. Sana bu durumu birde örnekle anlatayım, belki daha iyi "kavrarsın". Birçoğunuz G2A sitesini duymuştur belki alışverişte yapmıştır. Steam'den uygun fiyata "key" satıyorlar. Hiç sayfanın en altına inip baktınız mı, bu firma neyin nesidir nerenindir diye. Tabiki de hayır çünkü ucuza key satıyor ya, ne gerek var değil mi.. Sayfanın altında şöyle yazıyor "G2A.COM SP. z o. o. (Ltd.) ul. Moniuszki 26/7 31-523 Kraków, Polska " Krakow, Polska'nın ne olduğunu anlamışsınızdır. Bilmeyenler içinde ben söyliyim, G2A bir Polonya firmasıdır. Merkezi Polonya'nın önemli şehirlerinden biri olan Krakow şehrinde. Bunu neden söyledim şimdi ne alaka değil mi.. Konuyu açan Bernhard arkadaşımızın yazdığı yazı üzerine hepimiz Polonya'dan kat kat üstünüz neden Lehçe varda, Türkçe yok diye sızlanıyoruz ya. Bakın Polonya'nın nüfusu 40 milyon civarında ve 40 milyon nüfusla 311 milyon dolar dijital oyun pazarları varmış. Yani istatistiksel olarak Polonyalı vatandaşlar kişi başı ülke pazarlarına 7.77$ kazandırıyor. Türkiye'yi hesaplayalım birde. Nüfusumuzu Google'da 75, Wikipedia'da 77 milyon görünüyor. Ortasını baz alarak hesaplayalım. 76 milyon nüfusla 434 milyon dolar pazarımız varmış. Yani istatistiksel olarak her birimiz ülke pazarına 5.7$ kazandırıyoruz. Aaa aaaa? Aslında Polonya pazarı bizden daha iyiymiş. Toplam pazar hacmine bakarak biz %40 daha öndeyiz ama pazarı nüfusla oranla hesaplayınca biz %40 daha aşağıdayız.. Ve bu pazar rakamları hangi yıla yada aya ait bilmiyorum belki eskide olabilir ama olmasa bile Polonya pazarı G2A ve bunun benzeri firmalarıyla gün geçtikçe artarak devam edecektir. Biz ise G2A gibi sitelerden key alarak adamların pazarını büyütmesine yardım edeceğiz. Vay be.. Siz devam edin bu kafayla. Zaten sizin gibi zihniyetler yüzünden bu haldeyiz, günü kurtaran ama hiçbir yararı olmayan çözümlerle değil yerimizde saymak hep geriye gidiyoruz. Sana ve senin gibi cevap verecekler için son yazımdır, herkes istediği gibi davranmakta özgür tabiki de kimsenin düşüncesini değiştiremem, öyle bir çabamda yok. Ama bazı şeylere uyanıp, sesimizi nasıl duyuracağımızı düşünmemiz lazım.

DdrizztT

7.11.2014 10:30:29

+1
İşte buna kılıf uydurma denir.Yani benim için bu oyunun fiyatı 30 TL ye inene kadar korsan oynamak istiyorum demen daha mantıklı.Diğer türlü steamde 3 firmanın oyunları dışında kalanları (kuru 1.5 ve 2 den alanlar) korsan oynamak amacının dışına çıkar ki boyle bir şey yaptığınıda dusunmuyorum.(COD : AW i denemek için indirmişsin mesela.Bence bu firmaların bize sunması gereken hak olmalı.Oyunun bir bolumunu denemeliyiz.)

John Sheppard

7.11.2014 10:17:01

+1
@bocekgrafik Evet aslında çoğu oyunu zamanında korsan oynayıp bir şekilde yapımcılarına destek olmak amaçlı aldım. Yeni çıkan oyunları da alıp birçoğunu oynama fırsatı bulamadım malesef. Far Cry 3'ü biraz oynıyım dedim de haritası çok büyük geldi biraz sıkıldım oynarkende Birde SSD kullandığım için malum yer sıkıntısı da var bir oyun oynamak için başka bir oyun silmek zorunda kalıyorum. @DdrizztT Başka bir siteden 40 dolara almak, evet haklısın. Beni çok güzel anlamışsın.. Sen 40 dolara başka yerlerden almaya devam et, Amerika - Meksika - Rusya pazarına yansısın satışlar. Evet buda çok güzel bir yöntemmiş. Sonra firmalar Türkiye'yi neden ciddiye almıyorlar, neden Türkiye'deki pazarı küçük buluyorlar diye ağlayıp duralım. Hayır giripte yorum attığın konu Türkiye'deki dijital oyun pazarıyken, bu yaptığın öneri cuk diye oturdu tebrik ederim seni [:'(] Amerika - Meksika - Rusya'nın satışlarını arttıracaksam neden orjinal oyun alayım gider korsan oynarım daha iyi bugünden sonra. Hadi önceden Steam resmi olarak Türkiye'de yoktu, Türkiye'den satılan oyunlar Amerika'ya yansıyordu ama artık Türkiye'deki satışlar Türkiye'den sayılacak. Senin trade sitelerinden, key sitelerinden orjinal aldığın oyunların Türkiye'ye hiçbir getirisi yok tam tersine götürüsü var. Olduğumuz yerde sayarız bu şekilde.

bocekgrafik

7.11.2014 10:13:03

+1
Kusura bakma ama, keske alâka oldu şu yazdığın. Bilgisayarında çerez barındırmazsan, video seyrederken reklama tıklamazsan sorun olmaz. Virüsleri ise X programı yükleyeceğiz diye kendi elimizle yüklüyoruz zaten. Şüpheli şeylerden de uzak durursak, virüs, malware vs de yüklemeyiz. Oyun indireceğiz derken, bütün sistemi bozmakta var işi içinde çünkü. Çoğu kişi bu riski alıyor ama ben almak istemiyorum. İndirmem gerekiyorsa da, arkadaşlardan güvenilir buldukları sitelerin linklerini istiyorum. Onda bile sorun yaşadığım oluyor ama yine de. Benim korsandan 5 yıldır uzak durma sebeplerimden birisi de işte bu risklerdi zaten.

DdrizztT

7.11.2014 10:02:06

0
Youtube ta video izlerken bir ucret oduyormusun?Reklamdan veya senin bilgisayarına yerleştirdiği virus ile çok guzel kazanclar elde edebilirler.Bir sitenin kazanc sağlamısı için illa birinin ona bağış yapması gerekmiyor.

bocekgrafik

7.11.2014 09:45:55

0
Korsan oynadığında ücret ödemediğin için, hiçbir olumsuz yapıya dolaylı da olsa bir yardımın olmuyor ki ama?

DdrizztT

7.11.2014 09:33:39

0
170 TL kesinlikle normal gelmiyor bana.Evet tepki olarak korsan olarak oynanmalı ama butun satış sitelerinde 90 TL den fazlaya satılıyorsa.Şöyle bir örnek vereyim çünkü benim korsan oynarken aklıma gelen tek bir soru bu (dini sebepler dışında).Korsan kitap alıcaksın mesela ve 3 dükkan seçeneğin var.Bunlardan birine ödediğin para teror orgutlerine gidecek diğerine ödediğin para uyusturucu satıcılarına gidecek diğerine ödediğin para idealist bir adama gidecek.Yani ben korsan indirirsem bu işten bu adamların karı ne olucak.Aralarında idealistlerde var kötülerde var.

DdrizztT

7.11.2014 09:24:58

0
Oyun firmaları ne kadar yozlaşmışsa bazı torrent siteleri onlardan daha berbattır.Bir oyun Türkçe çıksın diye 170 TL vermiyeceksen başka bir siteden 40 dolara alabilirsin.Ha birde ahlaki olarak başka bir pencereden bakıcak olursak.İnternetten bizler film,anime,dizi vb. şeyler izliyoruz bunlarında telif hakları var.Ben korsan oynamaya karşı çıkmıyorum oyle abartılı şekilde.Eğer oyunu almadan denemek istiyorsam bende korsam oynarım.Sırf bu yuzden yuzlerce liram çöpe gitmedi.Ama korsan oynama sebebim sırf steam de oyunun 170 TL satılması değil.Eğer boyle bir bahaneyle korsan oynasaydım su ana kadar yaklasık 215 orjinal oyunum olmazdı.Çünkü zamanında ve hala aral denen bir gerçek var.Benimde bahanem aral olurdu.

bocekgrafik

7.11.2014 09:24:53

0
wolfallen'i anlamamışsın belli ki. Onun Dün; 16:37:54 tarihli mesajını oku lütfen. Bir de benim Dün; 14:05:35 tarihli mesajımı. Dile kolay, 5 yıldır korsan oyun oynamamışım. Dört gözle beklediğim oyunları bile ilk çıktığı fiyatını yüksek bulduysam, fiyatının düşmesini bekleyip, öyle almışım. Oynamak için de o kadar zaman beklemişim. Korsancılar ise çıktığı gün indirip oynarlar halbuki genelde. wolfallen, orjinal oyun almaktan taraf ama oyun fiyatları da hak ettiği kadar olmalı, fahiş olmamalı. Savunduğu şey bu. Ben de aynı şeyi savunuyorum. 170 lira, bir oyun için normal geliyor mu sana? Orjinal oyun, program, sistem kullanmamız lazım tabii ki ama firmalar da bunları makul fiyatlara satmalı. Diğer türlü orjinal kullanmaya değil, korsan kullanmaya teşvik eder sadece. Sence de öyle değil mi?

bocekgrafik

7.11.2014 09:18:26

0
Çok oyun almışsın ama pek azını oynamışsın. Ben Far Cry 3'ü 140 saat mi ne oymaştım mesela. Haritada ayak basmadığım nokta kalmamıştı nerdeyse.

İdrak İstimlak

7.11.2014 07:46:00

0
Bu miktarın büyük kısmını mobil oyunlara harcanan paralar ile free2play oyunlara oyun içi item'lar için harcanan paralar oluşturuyordur yalnız. Yani konsol ve PC için çokta büyük bir pazar olarak kabul edilecek bir durum hala söz konusu değil.

John Sheppard

7.11.2014 06:58:50

+1
Anlamıyorsunuz değil mi? Büyük resmi göremiyorsunuz. O yazdıklarım sadece bir örnekti.. Eğer bir önceki yazdığım mesajı "anlayarak" okursan, ne demek istediğimi görürsün. Olay sadece oynamak yada oynamamak değil. Olay aslında çok daha büyük ve vahim. Bunu da geçtiğimiz haftalarda 2K ve Ubisoft oyunlarında açıkça gördük. Siz böyle "oynamak zorunda mısınız" "oynama o zaman" "korsan oynamanın sebebi bu mu" diye yırtının durun. Bende yıllardır bu cümleleri kurdum sizin gibilere, elime ne geçti. Yarım yamalak, saçma sapan PC port oyunlarına, Türkçe çıkacak umuduyla yüzlerce lira verdim. Açın gözlerinizi açın, dünya sizin sandığınız kadar basit ve ahlaklı değil. Sen sesini çıkarmazsan o sesini çıkarmazsa bir b*k olmaz. Aral gibi firmalar yüzünden benim asgari ücretle çalışan insanım, cebindeki 3-5 kuruş harçlıkla biriktirdiği parayla oyun almak istiyen öğrenci arkadaşlarım Türkçe olmayan bir oyuna 170 TL vermek zorunda kalıyor. Öyle acınacak durumdayız ki, makul fiyatlarla oyun aldığımıza seviniyoruz Steam sayesinde. Bu ne demek bir düşün önce... Ha şunu da söyliyim, kullandığım windowstan, winrardan tut uzun süredir oynadığım tüm oyunlarda lisanslıdır. Bana burda gelipte crackli windows kullanıp, oyunları torrentten çatır çatır indirip oynayıp sonra da burada "oynamak zorunda mısın" "korsan oynamanın sebebi bu mu" diye gelip ahkam kesmeyin. Ben yıllardır elimden geleni yaptım. Orjinal aldım, aldırdım. Hala da orjinal almaya devam ediyorum, edeceğim. Ama salakta değilim, kimse de değil. 170 TL verip oynamak zorunda değilim, Türkçe çıksın diye de 170 TL vermek zorunda değilim. Oynayamıyorum diye canımı da sıkmam, giderim torrentten indirir çatır çatırda oynarım. Oynayana da bundan sonra tek bi laf etmem. Yıllardır onların dediği gibi yaptık, gördük ne olduğunu. Oyun fiyatlarını ve Aral'ın neler yapabileceğini gördük. Steam profil linkim (sen şimdi bakmazsın yada görmezsin ben söyliyim, tüm COD oyunları mevcut [:'(]) http://steamcommunity.com/id/wolfallen/ Origin profilim
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
UPlay profilim
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın

BSC Misafiri

6.11.2014 23:32:37

0
oyunlara türkçe desteği çıkarmıyorlar hadi uğraşmak istemezsiniz anlarımda bir tür geliştirici paketiyle türkçe çeviri yapanlara yardımcı olun adamlar dil dosyalarını bulup açıcam diye çeviride harcadıkları sürenin en az 5-15 katını harcıyorlar bu ülkede tam optimizasyonlu türkçe güzel mpsi olan oyun çıkarın oyun alanların çoğu düşünmeden alır (korsancı hep aynı korsancı) ben şahsen hikayede zorluk çekiyorum diye türkçe çevirisi olmayan RPG oyunları oynamıyorum -oynayamıyorum- ingilizcem kötü olmamasına rağmen hikayedeki duyguları anlayamıyorum şu oyunlar tamamen türkçe dublajlı olsun bu rakam 2 katına çıkar ve tomb raider gibi çıktıktan 1-2yıl sonra steamde 7tlye düşen oyunlar gibi indirim yapmıyorlasa bu firmalar hepten ...

bocekgrafik

6.11.2014 23:25:43

0
Güzel bir örnek vermişsin. Atanmamış tuşa basın.

DdrizztT

6.11.2014 23:04:10

0
quote:

Orijinalden alıntı: wolfallen Oyunların optimizasyon sorunlarına, yarım yamalak çıkmalarına yada PC'ye port edilmelerine girersek işin içinden çıkamayız. O zaman (af dileyerek söylüyorum) tam enayi durumuna düşüyoruz.

COD'dan örnek vermişsin bende o örnekten gideyim. COD Advanced Warfare'yi dün bitirdim. (torrentten indirdim, iyiki de indirmişim nedenini söyliyim) Black Ops'tan sonra PC'de bu kadar optimizasyon özürlü bir COD oynamadım ben. Sadece optimizasyon sorunu da değil, oyunun son sahnesinde koşarken aşağı doğru kapanan kapının altından geçmek gerekiyor ama o hareketi yapmak için gereken tuş PC'de tanımlanmamış. (Oyunu bitirenler hatırlamıştır o sahneyi) Ekranda "While sprinting Press UNBOUND to slide" yazıyor yani "Koşarken kaymak için ATANMAMIŞ TUŞA" bas diyor. Her neyse ayarlamak için tuş ayarlarına giriyorsun ve "Slide" için bir ayar yok. Daha sonra deneye deneye buldum ki "HOLD CROUCH" muş slide olarak bahsettikleri. Yani tuş ayarlarında HOLD CROUCH için bir tuş ayarlarsınız orayı geçebiliyorsunuz. Bahsettiğim sahne tamamen scripte göre ayarlanmış. Eğer ki o hareketi yapmazsınız kovaladığınız kişiye ne kadar yaklaşırsanız yaklaşın kaçıyor çünkü önünüze bir adam çıkıyor ve slow motion oluyor adamı indiriyorsunuz ama eleman kaçıyor. (her ne hikmetse kaçan elemanı etkilemiyor o hızla kaçmaya devam ediyor) Merak edenler Youtube'dan "Advanced warfare ending" yazabilirler bahsettiğim sahne ile ilgili, spoiler içerir demem gerek yok herhalde :) Bahsettiğim sorunla ilgili de Google'da da "Advanced warfare hold crouch slide" şeklinde ararsanız PC'de genel bir sorun olduğunu görebilirsiniz. Eğer sizde bu sorunu yaşadıysanız yada yaşarsanız dediğim ayarı yaparak geçebilirsiniz. Orjinal alanlar için bir güncelleme çıktı mı bilmiyorum, ama buradan anlıyoruz ki Sledgehammer PC'de deneme zahmetinde bile bulunmayıp direk olarak konsoldan port etmişler. Optimizasyon sorunu da oyunun her yerinde mevcut. Saçma salak yerlerde FPS birden 40-50'lerden 20'lere düşüyor, ara videolarda birden ses senkronu bozuluyor işlemci yetişemediği için. (kullandığım sistem önerdikleri sistemden 3-4 kat daha iyi bu arada, imzamda görebilirsiniz.) Ara videolarda alt tab yapıp bakarsınız işlemci kullanımı %100'e çıkıyor. Çok etkileyici yapmışlar ara videoları, film gibi resmen ama hiçbir anlamı kalmıyor optimize edilmeyince.

Battlefield 4, Watch Dogs, GTA 4 (eski bir örnek, umarız 5 öyle olmaz) gibi daha birçok örnekleri var yarım yamalak ve optimizasyon özürlü oyunlara.. Sen utanmadan bitmemiş, sorunlu oyunları satışa sunacaksın ondan sonra korsan oynayana laf edeceksin. Hangisi daha ahlaksızca bir düşünün.
Oynamak zorundamısın?

BSC Misafiri

6.11.2014 20:18:37

+1
quote:

Orijinalden alıntı: wolfallen Oyunların optimizasyon sorunlarına, yarım yamalak çıkmalarına yada PC'ye port edilmelerine girersek işin içinden çıkamayız. O zaman (af dileyerek söylüyorum) tam enayi durumuna düşüyoruz.

COD'dan örnek vermişsin bende o örnekten gideyim. COD Advanced Warfare'yi dün bitirdim. (torrentten indirdim, iyiki de indirmişim nedenini söyliyim) Black Ops'tan sonra PC'de bu kadar optimizasyon özürlü bir COD oynamadım ben. Sadece optimizasyon sorunu da değil, oyunun son sahnesinde koşarken aşağı doğru kapanan kapının altından geçmek gerekiyor ama o hareketi yapmak için gereken tuş PC'de tanımlanmamış. (Oyunu bitirenler hatırlamıştır o sahneyi) Ekranda "While sprinting Press UNBOUND to slide" yazıyor yani "Koşarken kaymak için ATANMAMIŞ TUŞA" bas diyor. Her neyse ayarlamak için tuş ayarlarına giriyorsun ve "Slide" için bir ayar yok. Daha sonra deneye deneye buldum ki "HOLD CROUCH" muş slide olarak bahsettikleri. Yani tuş ayarlarında HOLD CROUCH için bir tuş ayarlarsınız orayı geçebiliyorsunuz. Bahsettiğim sahne tamamen scripte göre ayarlanmış. Eğer ki o hareketi yapmazsınız kovaladığınız kişiye ne kadar yaklaşırsanız yaklaşın kaçıyor çünkü önünüze bir adam çıkıyor ve slow motion oluyor adamı indiriyorsunuz ama eleman kaçıyor. (her ne hikmetse kaçan elemanı etkilemiyor o hızla kaçmaya devam ediyor) Merak edenler Youtube'dan "Advanced warfare ending" yazabilirler bahsettiğim sahne ile ilgili, spoiler içerir demem gerek yok herhalde :) Bahsettiğim sorunla ilgili de Google'da da "Advanced warfare hold crouch slide" şeklinde ararsanız PC'de genel bir sorun olduğunu görebilirsiniz. Eğer sizde bu sorunu yaşadıysanız yada yaşarsanız dediğim ayarı yaparak geçebilirsiniz. Orjinal alanlar için bir güncelleme çıktı mı bilmiyorum, ama buradan anlıyoruz ki Sledgehammer PC'de deneme zahmetinde bile bulunmayıp direk olarak konsoldan port etmişler. Optimizasyon sorunu da oyunun her yerinde mevcut. Saçma salak yerlerde FPS birden 40-50'lerden 20'lere düşüyor, ara videolarda birden ses senkronu bozuluyor işlemci yetişemediği için. (kullandığım sistem önerdikleri sistemden 3-4 kat daha iyi bu arada, imzamda görebilirsiniz.) Ara videolarda alt tab yapıp bakarsınız işlemci kullanımı %100'e çıkıyor. Çok etkileyici yapmışlar ara videoları, film gibi resmen ama hiçbir anlamı kalmıyor optimize edilmeyince.

Battlefield 4, Watch Dogs, GTA 4 (eski bir örnek, umarız 5 öyle olmaz) gibi daha birçok örnekleri var yarım yamalak ve optimizasyon özürlü oyunlara.. Sen utanmadan bitmemiş, sorunlu oyunları satışa sunacaksın ondan sonra korsan oynayana laf edeceksin. Hangisi daha ahlaksızca bir düşünün.
Korsan oynamanın sebebi bu mu? Oyunun optimizasyonunun iyi olmaması ve bir tuş sorunu nedeniyle yani. Oyun çıktıktan bir gün sonra güncelleme yayınlandı ve optimizasyon sorunu çözüldü. Eğilme tuşu da büyük bir sorun değil. Ayarlardan basit bir şekilde hallettim. Ayrıca madem oyun kötü niye bitiriyorsun o zaman? Bence sen sadece korsan oynadığın için bahane üretmişsin.

HIGHER

6.11.2014 19:27:19

-1
TÜRKÇE OYUN ÇIKARSINLAR RTE NİN KONUŞMASI LAZIM BU KONU HAKKINDA

John Sheppard

6.11.2014 18:26:01

0
Oyunların optimizasyon sorunlarına, yarım yamalak çıkmalarına yada PC'ye port edilmelerine girersek işin içinden çıkamayız. O zaman (af dileyerek söylüyorum) tam enayi durumuna düşüyoruz. COD'dan örnek vermişsin bende o örnekten gideyim. COD Advanced Warfare'yi dün bitirdim. (torrentten indirdim, iyiki de indirmişim nedenini söyliyim) Black Ops'tan sonra PC'de bu kadar optimizasyon özürlü bir COD oynamadım ben. Sadece optimizasyon sorunu da değil, oyunun son sahnesinde koşarken aşağı doğru kapanan kapının altından geçmek gerekiyor ama o hareketi yapmak için gereken tuş PC'de tanımlanmamış. (Oyunu bitirenler hatırlamıştır o sahneyi) Ekranda "While sprinting Press UNBOUND to slide" yazıyor yani "Koşarken kaymak için ATANMAMIŞ TUŞA" bas diyor. Her neyse ayarlamak için tuş ayarlarına giriyorsun ve "Slide" için bir ayar yok. Daha sonra deneye deneye buldum ki "HOLD CROUCH" muş slide olarak bahsettikleri. Yani tuş ayarlarında HOLD CROUCH için bir tuş ayarlarsınız orayı geçebiliyorsunuz. Bahsettiğim sahne tamamen scripte göre ayarlanmış. Eğer ki o hareketi yapmazsınız kovaladığınız kişiye ne kadar yaklaşırsanız yaklaşın kaçıyor çünkü önünüze bir adam çıkıyor ve slow motion oluyor adamı indiriyorsunuz ama eleman kaçıyor. (her ne hikmetse kaçan elemanı etkilemiyor o hızla kaçmaya devam ediyor) Merak edenler Youtube'dan "Advanced warfare ending" yazabilirler bahsettiğim sahne ile ilgili, spoiler içerir demem gerek yok herhalde :) Bahsettiğim sorunla ilgili de Google'da da "Advanced warfare hold crouch slide" şeklinde ararsanız PC'de genel bir sorun olduğunu görebilirsiniz. Eğer sizde bu sorunu yaşadıysanız yada yaşarsanız dediğim ayarı yaparak geçebilirsiniz. Orjinal alanlar için bir güncelleme çıktı mı bilmiyorum, ama buradan anlıyoruz ki Sledgehammer PC'de deneme zahmetinde bile bulunmayıp direk olarak konsoldan port etmişler. Optimizasyon sorunu da oyunun her yerinde mevcut. Saçma salak yerlerde FPS birden 40-50'lerden 20'lere düşüyor, ara videolarda birden ses senkronu bozuluyor işlemci yetişemediği için. (kullandığım sistem önerdikleri sistemden 3-4 kat daha iyi bu arada, imzamda görebilirsiniz.) Ara videolarda alt tab yapıp bakarsınız işlemci kullanımı %100'e çıkıyor. Çok etkileyici yapmışlar ara videoları, film gibi resmen ama hiçbir anlamı kalmıyor optimize edilmeyince. Battlefield 4, Watch Dogs, GTA 4 (eski bir örnek, umarız 5 öyle olmaz) gibi daha birçok örnekleri var yarım yamalak ve optimizasyon özürlü oyunlara.. Sen utanmadan bitmemiş, sorunlu oyunları satışa sunacaksın ondan sonra korsan oynayana laf edeceksin. Hangisi daha ahlaksızca bir düşünün.

BSC Misafiri

6.11.2014 18:19:27

+1
Benim steam'de 200'ü aşkın oyunum var ve çok sayıda da Türk arkadaşım var ve hepsi patır patır oyun alabiliyor. Türk oyun pazarı sanıldığı kadar acınası değil hatta pek çok destek verilen yerden de daha iyi. Kimse kimseyi kandırmasın, oyunların Türkçe gelmemesi gibi nedenlerin altında başka şeyler yatıyor

Nicolae

6.11.2014 18:14:43

0
Rusya'daki satışın yarısı ülke dışına zaten. Millet ucuz diye takas yoluyla olsun paypal ile olsun Rus'lardan gift şeklinde satın alıyorlar.

qqqqrpppp

6.11.2014 18:11:37

0
lütfen.f2p olmasa bu rakam ne kadar düşer hiç tahmin edemiyorum bile.kendinizi kandırıyosunuz bilmeyenleri de kandırmayın.türkiyede teknoloji sektörlerinin başlarında full sömürücüler var.iş sadece onlarda bitiyor.

bocekgrafik

6.11.2014 17:52:20

+6
Parmaklarına sağlık, güzel yazmışsın. Square Enix'i ve Eidos Interactive'i unutmamak lazım. Hitman'i yarım yamalakta olsa türkçe olarak çıkarttılar. Tomb Raider'i ise ATI 2600 mobil ekran kartıyla dahi oynanacak şekilde optimize etmişlerdi. Far Cry 3 ise, her ne kadar 9.5/10 bir oyun olsa da, optimizasyon sorunu sebebiyle 7950 ekran kartıyla bile, takılmalar ve donmalar sebebiyle AA kapatarak oynamak zorunda kalmıştım. Hitman de dahil olmak üzere oyunların çoğunu indirime girdikten sonra almıştım ama yeni Hitman çıktığında indirime girmeden alacağım; sırf firmaya destek vermek için. Çünkü talep ettikleri ücreti son kuruşuna kadar hak eden bir sanat eseriydi bence Hitman Absolution. Aynı durum Tomb Raider için de geçerli. Allah aşkına, arkadaş ortamımız olmasa, kaçımız COD ve BF'yi çıkar çıkmaz, kaç para olursa olsun alırız ki? Hangisi grafiksel olarak yeni nesil sayılabilecek nadir oyunlardan Tomb Raider ve Metro Last Light gibi grafiklere ve oynanışa sahip? Misal olarak COD, çıkışının üzerinden 7 yılı aşkın süre geçmiş Crysis 1'e hâlâ grafik olarak yaklaşamıyorken hele de...

KuvvetMira27

6.11.2014 17:43:56

+1
para verilmiyor diyen oyun yayıncılarına ve medyaya sesleniyorum hani satılmıyodu oyunlaın alınma kolaylığı arttsa eminim satışlar daha da artacaktır oyuncuları sağacak ineğe benzetiyolar Türkiyedeki perakendeciler

ErayG-TR

6.11.2014 17:43:55

+1
Adama diyorsun "niye orjinal almıyorsun?" "ben oyuna para vermem" diyor. 2 gün sonra oynadığı F2P oyuna 100lerce lira para yatırıyor :)

rambocuk

6.11.2014 17:40:53

0
Konsolda kutulu oyunu herkez ortak kullanabiliyor birbirine satarak bu yüzden bir oyunu bir kişi 20 liraya oynamış oluyor ama dijitalde herkez tam parasını vermek zorunda pc dede dijital ii oluyor indirimli fiyatlarla

Dovahkiin

6.11.2014 17:38:48

0
Yani benim buradan anladığım ülkeye verilen desteğin satış rakamlarıyla alakası yok. En ucuz nerden alınabiliyorsa ordan almaya devam edeceğim. Türkçe desteğini veren veriyor zaten. Tek üzüldüğüm 2K'nın aral denen kan emiciyle iş birliği yapması. Yoksa ubi-ea-aral beter olsunlar zerre umrumda değiller.

alito

6.11.2014 17:27:41

+1
Türkiye'deki yamyamlar bıraksa Türk oyunculuğu çok güzel yerlere gelecek. Bu paragöz yamyamlardan bir şekilde kurtulmamız gerekiyor.

ferdi3312

6.11.2014 17:06:56

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Merak etmeyin arkadaşlar ülkemizdeki tek oyun dağıtımcısıymış gibi kendisini oyun dünyasının Türkiye'deki karteli olarak gören meşhur ARAL denen musibet olduğu sürece yakın zamanda Steam e yapmış olduğu baskı sonucu değişen fiyatlar yüzünden bu açıklanan rakamlar da yakında değişecektir. Ne diyeyim içimdeki sana karşı olan nefreti tarif edecek bir kelime bulamıyorum. Seni ve senin gibi düşünenleri Allah'a havale ediyorum. O kadar beddua aldın inş senin de sonun gelecek yakında... ????????
Aral kurucusunun topuğuna sıkasım geliyor ama ne yapalım

BSC Misafiri

6.11.2014 17:00:56

+1
Merak etmeyin arkadaşlar ülkemizdeki tek oyun dağıtımcısıymış gibi kendisini oyun dünyasının Türkiye'deki karteli olarak gören meşhur ARAL denen musibet olduğu sürece yakın zamanda Steam e yapmış olduğu baskı sonucu değişen fiyatlar yüzünden bu açıklanan rakamlar da yakında değişecektir. Ne diyeyim içimdeki sana karşı olan nefreti tarif edecek bir kelime bulamıyorum. Seni ve senin gibi düşünenleri Allah'a havale ediyorum. O kadar beddua aldın inş senin de sonun gelecek yakında... ????????

goku94

6.11.2014 16:44:08

0
200 tl den oyun satar hacim bu kadar büyük olur tane olarak hesaplasınlar bakalım ne çıkacak

daedlus

6.11.2014 16:43:11

+1
Rusyanın 150 milyon Polonya 40 milyon TÜRKİYE 77 milyon sanırım daha iyi anlaşılıyor

Guest-8FB5351A6

6.11.2014 16:38:07

+1
güzel umarım daha iyi yerlere geliriz steam fiyatları indirsin bi 200 milyon daha artar vay anasını :D

John Sheppard

6.11.2014 16:37:54

+17
Bir süre önceye kadar orjinal oyun almayı desteklesem de özellikle 2K,Ubisoft gibi firmaların Steam fiyatlarını Türkiye için dünya standartlarının da yukarıya çekmesinden sonra 180 derece dönüş yaptım. İnsanımız 900 lira asgari ücretle yada genç öğrenci arkadaşlarımız 3-5 kuruş harçlığından biriktirip 170 TL bir oyuna verecek ve üstüne üstlük oyunu kendi dilinde de oynayamayacak. Hadi canım, bu oyun firmaları hayal görüyorlar. Sen gidicen Rusya'da oyun fiyatlarını yarı yarıya düşürecen hemde birde Rusça dil ekleyecen, pazar hacmi olarak Türkiye'den %40 daha aşağıda olan ülkeler için bile dil desteği sunacan sonra birde pişkin pişkin 170 TL fiyat isteyecen. "Senin anan güzel mi" derler adama. Bizim insanımız o kadarda salak değil. Son yıllarda Türkiye'nin imajını düzeltmek için, oyunlara Türkçe dil seçeneği gelsin diye orjinal oyun aldık, aldırdık ve elimizden geldiğince dile getirmeye çalıştık. Ama peygamber değiliz, sabırda bir yere kadar. Biz orjinal aldıkça, aldırdıkça onlar daha da azıttı.. Allah'ın bin belası, şeref yoksunu Aral gibi firmalar yüzünden iyi niyetimiz, desteğimiz suistimal edilip salak yerine konduk. Bari aldığınız fahiş fiyatların haklarını bir nebze de verin de şu firmaları Türkçe oyun çıkartmak konusunda sıkıştırın be kardeşim bu kadar mı gözünüzü para bürüdü, kendi insanınızı da dolandıracak kadar. (Siyasete girmek istemiyorum ama ister istemez iş siyasete dönüyor. Balık baştan kokar.) Uzun lafı kısası, başlarım orjinal oyununa da desteğine de. Bu zamana kadar destekledik Aral'ı zengin ettik ve Aral'ın şuan ne derece etkili olduğunu gördük. Bu saatten sonra ne Aral'ı zengin ederim, ne de Türkiye'nin imajını değiştirmekle uğraşırım. Değişmiyor işte değişse de görmezlikten geliniyor, bunu anlayın artık. Şuana kadar elini taşın altına koyan bir Sony Türkiye çıktı onların da Türkçe Dil Desteği ekledik ama karşılığında 2 oyun parası alırız dediğini gördük. Türkiye'deki konsol oyunlarının fiyatlarını herkes biliyor. Bu konuda takdir edebileceğim tek firma Sports Interactive (Football Manager'in yapımcı fiması) ve Sega (FM'in dağıtımcı firması)'dır. Türkçe Dil Desteği ile makul fiyatlarda oyun satan bir tek bu firmayı gördüm. Ve eminim Football Managerin Türkçe Dil desteği ile çıktığından beri satışları ile daha önceki satışları arasında uçurum vardır. Çevremde ve internette de gördüğüm kadarıyla son yıllarda herkes orjinal alıyor, internetten yama beklemekle kurmakla uğraşmıyor. Takdir edilesi birde Steam var, onu da es geçmeyelim. TL geçerek hem bizleri mutlu etti hemde kuru sürpriz bir şekilde ayarlayarak ayrı bir mutluluk daha verdi. Bizler kurun 2 TL olacağını beklerken (ki buna bile inanmakta zorlanıyorduk), AAA oyunlarda bile kuru 1.5 TL ile 2 TL arasında değişen bir şekilde düzenleyerek bizleri düşünen birilerinin olduğunu, değer verildiğimizi anladık. Her ne kadar Steam'den aldığımız oyunların neredeyse hepsinde Türkçe Dil Seçeneği olmasa da makul fiyatlarla oyun alabiliyoruz. Buna da şükür. Düşünün makul fiyatlara oyun aldığımıza sevinir olduk, o kadar vahim durumdaydık. (Borderlands Pre-Sequel, Civilization Beyond Earth, Assassins Creed Unity gibi oyunlarda Steam'in hiçbir suçu yoktur, bunu kendileri de açıkladılar. Asıl suçlular 2K, Ubisoft'ta değildir çünkü Türkiye'deki dağıtımcı firmayla yaptıkları anlaşma gereği dağıtımcı firmadan daha ucuza satamazlar. Buradaki asıl suçlu lanet olası Aral'dır.) Özellikle 2K, Ubisoft, Capcom hatta EA gibi firmaların oyunlarını indirin torrentten çatır çatır oynayın. Madem güzellikten anlamıyorlar, bizde anladıkları dilden konuşalım. Rusyadaki Polonyadaki oyuncular insanda, biz değil miyiz. (Aradaki fark oradaki insanların arkasında devleti var, bizim arkamızda kimse yok.) Firmalara "Türkçe dil neden eklemiyorsunuz?" diye sorduğmuzda "Türkiyedeki oyun satışları düşük, Türkiye'deki pazar küçük" gibi cevaplar veriyorlardı. Alın size Türkiye'deki oyun pazarı, alın size Türkçe Dil Seçeneği sunan oyunların satış rakamları. Siz Türkçe çıkarın diye aldık durduk hep, değişen birşey olmadı tam tersine her geçen yıl oyun fiyatları arttı. Şimdi de biz diyoruz. "Siz Türkçe çıkarın bizde alalım" Biz üstüme düşen görevi yaptık yıllardır, görmezden geldiniz. Zaten "önce siz alın sonra biz uygun görürsek çıkarırız" diye bir mantık dünyanın hiçbir yerinde yok. Sen Türkçe oyun çıkarıp sattın mı diye sorarlar adama. Çıkaranlar satıyor çünkü. Düzgün fiyatlarla kendi dilimizde oyun oynamak bizlerinde hakkı. Hem 170 liraya İngilizce oyun satacaksın hemde "siz alın biz çıkaralım" diyeceksin. Güldürmeyin. Bu anlayışa ve Aral'a anca bu şekilde dur diyebiliriz. Sesimiz ne kadar çıkarsa. Değişen birşey olmasa da biz birşey kaybetmeyiz, kaybeden onlar olacak.

Rapsody_izmir

6.11.2014 16:37:33

0
satışla değil dünyada konuşulma oranıyla sanırım dil desteği

teqnyc

6.11.2014 16:36:03

+1
Bu arada crew beta key geldi oyun indiriliyor ps 4 de ama haber yapmamıssınız bana mı geldi yoksa sadece :D

bocekgrafik

6.11.2014 15:29:18

+3
quote:

Orijinalden alıntı: Swords Of Fate Asıl gözden kaçan şeyde, benim gibi konsol oyuncularının yurtdışındaki satıcılardan aldığı 1000lerce oyun. bizim pazarımız bu rakamların çok üstündedir.
Bunu cidden merak ediyorum. Bu hesaplamalar yapılırken, bizim yurtdışından aldığımız oyunları hesaba kattıklarını sanmıyorum. Sadece Steam ve Origin üzerinden alış yapıpta Türkiye'de ikâmet edenleri bile hesaba katsalar, bu rakam çok çok artacaktır.

Shingo Yabuki

6.11.2014 15:25:16

+3
Asıl gözden kaçan şeyde, benim gibi konsol oyuncularının yurtdışındaki satıcılardan aldığı 1000lerce oyun. bizim pazarımız bu rakamların çok üstündedir. Ben totalde 50'ye yakın kutulu oyun almışım ps3'e bunun % 95 yurtdışı, psn üzerinden indirdiğim oyunların da %50 yurtdışı. Yeni nesil daha vahim, Türkiye'den hiç oyun almadım , hatta konsolu da bulgaristandan aldım, yeni nesilde bu rakamlar %100 olarak gidiyor. Türkçe dil desteği falan tabiki önemli, ama mutlak şart değil, yıllarca yabancı dilde oynadık oyunları. ama saçma sapan fiyatları dayadıkları sürece, benden onlara kuruş çıkmaz.

onea54

6.11.2014 15:25:02

+1
Demek ki oyunlara Türkçe eklenmemesinin satışla pek alakası yok. Polonyadan daha büyük bir pazaraız ama bir çok oyunda polonya dili varken bizimki yok

SenJi

6.11.2014 15:17:44

+1
Arkadaşlar türkçe dilinin olmaması ve şirketlerin bizi görmemelikten gelmesinin sebebi.Arkamızda bizi destekleyen bir devletin olmamasından kaynaklı.Siz sanıyormusunuz Rusya hükümeti müdahale etmese steamin özel fiyatlar sunacağını yada onların dillerinin konulacağını?Rusya başkanı sektörleri gelişsin diye para yardımı yapıyor,almanya hükümüti oyun şirketleriyle birebir görüşüyor ve bunun gibi daha bir çok.

TickTok

6.11.2014 15:14:06

0
İddaa ediyorum eger Türkçe dil destegi gelsin ve fiyatlar normale dönsün rusyayı geçeriz.

FreeMaNMeliH

6.11.2014 15:04:29

0
Bir tek heartstone oynutorum free to play insanlar bedava diye giriyor iyi para harcıyormuş !!!

Dürüstİnsan

6.11.2014 14:58:18

0
Arkadaşlar Ülkemizin gelir düzyeine baktığımızda en çok ücretsiz oyunların veya mmoların neden bukadar tuttuğunu görüyoruz. Doğu Avrupa Ülkelerinde de görüldüğü gibi Türkiye'de bu tür oyunların daha çok oynanması normal. Ayrıca her F2P kötü değil. Güzel oyunlar var(FIFA World, Planetside 2 ilerde gelecek World of Speed vs...) Mesela FIFA World oyunu Türkçe olarak çıktı ve belli bir kitleye ulaştı. Ama FIFA 15'in neden TR çıkmadığını düşünün bakalım. Bu firmalar bilmiyorlar mı hangi Ülkede hangi tür oyunların tutacağını ? Araştırarak yapıyorlar bu işleri.

inciteen

6.11.2014 14:57:52

0
quote:

Orijinalden alıntı: Sir Maximus Dijital oyun pazarı bu kadarsa bu oran yine çok yuksek bence.En az bu kadarda AAA yapımlar için yani f2p olmayanlar için vardır.

Polonya da çek cumhuriyetinde Turkiyedekinden daha fazla mı oyun satılıyor sanki?

Ea in de ubi nin de oyunları gayet iyi bir oranda satılıyordur Türkiyede.

Yani tr altyazı ekleseler her oyuna rahat karşılar maliyeti.Ama aral gibi soyguncular yapmak istemiyor,dile getirmek istemiyorlar.eaden ubisoftdan rockstardan alıyorlar gozu kapalı oyunu.burda da daya anam 200?'yi.
ben ne zaman verdiğim paranın karşılığını alırım kardeş zaten gerçekler ortaya çıktı hala korsan oyunu savunamazlar.EA veya ubisoft türkçe destek verirmi sence sırf dil desteği olmadığı için oyun oynamayı bıraktım :(

Sir Maximus is BACK

6.11.2014 14:53:50

+1
Dijital oyun pazarı bu kadarsa bu oran yine çok yuksek bence.En az bu kadarda AAA yapımlar için yani f2p olmayanlar için vardır. Polonya da çek cumhuriyetinde Turkiyedekinden daha fazla mı oyun satılıyor sanki? Ea in de ubi nin de oyunları gayet iyi bir oranda satılıyordur Türkiyede. Yani tr altyazı ekleseler her oyuna rahat karşılar maliyeti.Ama aral gibi soyguncular yapmak istemiyor,dile getirmek istemiyorlar.eaden ubisoftdan rockstardan alıyorlar gozu kapalı oyunu.burda da daya anam 200₺'yi.

CodeMachine

6.11.2014 14:45:42

-2
quote:

Orijinalden alıntı: UltimateEchelon Oyunlar halkın gelir düzeyine göre çok pahalı asgari ücret 2014 yılı son çeyrekte 891 lira net . Oyunlar 100-200 lira olursa bu adam nasıl oyun alacak ? Almaya'dan örnek verirsek asgari ücret 2500 € civarında oyunlar 100 € olsa bile bu adamlara koymaz bu para
1.si almanyada asgari ücret 1500 avronunda altında. 2.si Türkiye'de 2500TL kazanıp torrent yerine 60 lira oyuna para verecek insan sayısının ne kadar az olduğunu hepimiz biliyoruz.

SkYHawKTR

6.11.2014 14:41:33

+3
Kişi başına düşen geliri bu kadar düşük olup, bu kadar oyun oynamayı seven ve yatırım yapan bi Türkiye vardır heralde. Hala da yetim muamelesi görüyoruz. Üzücü çok.

BSC Misafiri

6.11.2014 14:36:55

+2
Oyun pazarımız polonya'dan büyük olmasına rağmen her oyunda lehçe dil desteği oluyor ama türkçe olmuyor. bu bizim oyuncularımızın ne kadar çöp olduğunu gösteriyor herhalde

BSC Misafiri

6.11.2014 14:36:51

0
quote:

Orijinalden alıntı: Aksel123 Madem türkiye bu kadar fazla para veriyo neden büyük firmalar oyunları türkçe seçeneğini eklemiyolar ne saçma bişey bide kutulu oyun satışlarıda fazla düşük oldunu sanmıyorum ama tabi son zamanlarda aral gibi firmalar 180-200 tl satınca yani normal.
Evet para harcanıyor ama wolfteam gibi saçma F2P oyunlara harcıyorlar. Asıl hardcore oyunlara hiçbir harcama yapılmıyor bu yüzden Türkçe çıkarılmıyor.

bocekgrafik

6.11.2014 14:35:22

+3
Değil 1, 2 asgari ücretin girdiği evde bile geçim sıkıntısı varken ne oyunu, adam evin yolunu zor buluyor geçim derdinden...

mementopolis

6.11.2014 14:28:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: fpszoner
alıntı:

Orijinalden alıntı: Great.Wave

alıntı:

Orijinalden alıntı: dragula81

türkçe oyunlar gelmeye başlasın o zaman Ubisoft , Electronic Arts görün bunları artık canımızımı verelim dil desteğini koymanız için

Ağzınla kuş tutsan yine koymazlar. Ubisoft ve EA Türkçe dil desteği verebilecek en son firmalar.


Neden bukadar eminsin bizim bilmedimiz birşeymi biliyorsun ?
1.büyük bir pazar olarak görülmüyor. 2. Free to play icin Türkiye ye gelirler , gelseler gelseler baska bir mantigi yok Türkiye'deki yatirim icin. 3. Ea' nin Türkiye'de Fifa World adli ( fr2 play tam ismini bilmiyorum) zaten Türkce olaak mevcutt. 4. TürkiyeÄdeki Bircok F2p oyunlar getiriliyor ve getirilmek isteniyor ve cogu Türkce cikiyor. 6. Görüldügü üzere yatirimlar F2p olarak var ve "Türkce Destek" sadece o tarafa kayiliyor.

KerkenezKes

6.11.2014 14:23:33

0
quote:

Orijinalden alıntı: Great.Wave
alıntı:

Orijinalden alıntı: dragula81

türkçe oyunlar gelmeye başlasın o zaman Ubisoft , Electronic Arts görün bunları artık canımızımı verelim dil desteğini koymanız için

Ağzınla kuş tutsan yine koymazlar. Ubisoft ve EA Türkçe dil desteği verebilecek en son firmalar.
Neden bukadar eminsin bizim bilmedimiz birşeymi biliyorsun ?

UltimateEchelon

6.11.2014 14:22:58

+1
Oyunlar halkın gelir düzeyine göre çok pahalı asgari ücret 2014 yılı son çeyrekte 891 lira net . Oyunlar 100-200 lira olursa bu adam nasıl oyun alacak ? Almaya'dan örnek verirsek asgari ücret 2500 € civarında oyunlar 100 € olsa bile bu adamlara koymaz bu para

Great.Wave

6.11.2014 14:14:52

+1
quote:

Orijinalden alıntı: dragula81 türkçe oyunlar gelmeye başlasın o zaman Ubisoft , Electronic Arts görün bunları artık canımızımı verelim dil desteğini koymanız için
Ağzınla kuş tutsan yine koymazlar. Ubisoft ve EA Türkçe dil desteği verebilecek en son firmalar.

bocekgrafik

6.11.2014 14:05:34

+7
Bir de Türkiye'deki satışlardan para kazanamadıkların yakınıp, dil desteği vermeme sebeplerini buna bağlarlar. Far Cry 3 dahil olmak üzere son 5 yıldır 1 tane oyunu bile korsan oynamamış, önceden korsan oynadığım oyunların da çoğunu tekrar oynamayacağımı bilmeme rağmen orjinallerini almış birisi olarak, fiyatları makul seviyeye gelmediği sürece bundan sonra Ubisoft oyunlarını bir şekilde korsan olarak oynayacağım. Biz milleti orjinal oyun oynamaya teşvik edelim, onlar da bizim bu sâfî duygularımızı su-istimal edip, bizi düzmeye kalksınlar. Dur bakalım hele bi orda.

Shovel Knight

6.11.2014 13:55:04

-2
paraları saçma salak f2p mmo oyunlara harcıyorlar nasıl olsa korsan var diye orjinal oyun alan yok ki onları almaya başladıkları zaman bunları konuşmaya başlarız

RealArek

6.11.2014 13:47:23

+3
Madem türkiye bu kadar fazla para veriyo neden büyük firmalar oyunları türkçe seçeneğini eklemiyolar ne saçma bişey bide kutulu oyun satışlarıda fazla düşük oldunu sanmıyorum ama tabi son zamanlarda aral gibi firmalar 180-200 tl satınca yani normal.

KardesBekle

6.11.2014 13:40:53

+1
quote:

Orijinalden alıntı: dragula81 türkçe oyunlar gelmeye başlasın o zaman Ubisoft , Electronic Arts görün bunları artık canımızımı verelim dil desteğini koymanız için
Arkadaş doğru söylemiş.Fark ederseniz Türkçe oyunlar şuan revaçta.Büyük firmalara nazaran bağımsız yapımlar bu konuda iyi iş çıkartıyor.Zannımca büyük firmalarda KORSAN nedeniyle pek sıcak bakmıyor maalesef.!!!!!

CaBr2

6.11.2014 13:40:37

+1
Türkçe dil desteği gelmesi için mi oyun alınmalı, yoksa Türkçe dil desteği olduğu için mi? Hep bu ikilemde kaldım, bazen gelsin diye aldım(Dragon Age serisi; ama malesef 3.oyunda da gelmedi), bazen neden yok diye sinirlenip almadım, bazen de var diye aldım :D

TheMuyu

6.11.2014 13:39:27

+13
ARAL gibi bir soyguncu var. steam fiyatlarının yükselmesinin sebebide aral. Tekrar söylüyorum ALLAH BELANI VERSİN ARAL.

Wayward Son

6.11.2014 13:39:05

+4
Oyuna kutulu sahip olmak cidden büyük zevk. Hele içeriği de doluysa... Ancak fiyatları düşünürsek sahip olduğum oyunların %95'i dijitaldir. Bizi absürt rakamlar koyarak, kutu zevkinden mahrum bırakan her türlü kurum ve kuruluşun .... (boşlukları zevkinize göre doldurun).

inciteen

6.11.2014 13:31:55

+3
türkçe oyunlar gelmeye başlasın o zaman Ubisoft , Electronic Arts görün bunları artık canımızımı verelim dil desteğini koymanız için
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Bölüm Sonu Canavarı ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
426 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız