Ninja Gaiden 3'ün yapımcısı Yosuke Hayashi, Ninja Gaiden 2'nin modasının geçmiş olduğunu söyledi. Zaten bu yüzden geliştirici ekip serinin devam oyununu yapma gereği duymuş.
Bayonetta'nın da iyi özelliklere sahip eski bir oyun olduğunu, ama oyunun tasarımının hala çok orijinal olduğunu söyleyen Hayashi, Ninja Gaiden 2'yi çoktan unutmuş görünüyor.
Daha önceki Ninja Gaiden oyunlarının Team Ninja'nın eski patronu Tomonobu Itagaki tarafından tasarlandığını da hatırlatalım. Itagaki, iş yerindeki bir bayana taciz ettiği gerekçesiyle Tecmo'dan kovulmuştu. Bir grup ekip elemanı da onunla beraber firmayı terk etmişti.
Şimdi ise Team Ninja'nın farklı bir yolu ve amacı bulunuyor. Ninja Gaiden 3'te bu defa zorluk seviyesini ön planda tutmayan Team Ninja'nın amacı en iyi 3D aksiyon oyununu yapmakmış. Gerçekten de ilk Ninja Gaiden'in zorluğu dengeli olmasına rağmen, 2. oyunun zorluk seviyesi abartılmıştı ve bazen saçmalık derecesine çıkabiliyordu.