Microsoft: 60" ve Altındaki TV'lerde Çözünürlük Farkını Anlamanız Zor

Talha Aynacı

     Yeni nesil konsollar Xbox One ve PlayStation 4 arasındaki donanımsal farklılık oyunlar arasında çözünürlük ve saniye kare oranları arasında farklılığa yol açıyor. Hem oyun endüstrisi hem de haber kanadında yoğunca bahsi geçen bu farka odaklananlara seslenen Microsoft'dan Harvey Eagle, gerçekleştirdiği bir röportajda 60" ve altı büyüklükteki Tv'lerde bu farkları ayırt etmenin çok zor olduğunu belirtti:
 
"Eğer 3. parti bir oyunu yan yana koyarsanız ve kullandığınız Tv 60" üzerinde bir büyüklüğe sahip değilse çözünürlük ve saniye kare oranını algılamayacağınıza iddaya girerim. Şahsen ben bu farkı görmekte zorlanıyorum."
 
Tabii Eagle bu yorumda bulunurken PlayStation 4'ün teknik olarak daha üstün konumda olduğunu ve Microsoft'un bunun üstesinden gelmesi gerektiğinin de farkında:
 
"Buna sanırım algı mücadelesi diyebiliriz. Kesinlikle önemli bir nokta. Medyanın üzerinde yoğunca durduğu bir konu. Eğer algı bir makinanın diğerinden daha güçlü olduğu olduğu noktasında değişiyorsa o zaman bu ciddi bir konudur ve oyun yapımcılarının Xbox One'a mümkün olan en yüksek çözünürlük ve saniye kare oranıyla oyun getirmeleri için çalışıyoruz."
 
Haziran ayında gerçekleşen değişiklikle konsolun GPU gücünü arttırmak için Kinect'in etkinliğini azaltacak fikirler öne çıktı. Eagle bu sayede oyun geliştiricilerine GPU kullanımı konusunda daha geniş bir alan bıraktıklarını söylüyor ve bundan sonrasının yapımcılara kaldığını belirtiyor:
 
"Bundan sonra yapılması gereken tüm 3. parti firmalarla partnerlik gerçekleştirip ya gelecek oyunları Xbox'a özel yapmak ya da öncelikli olarak Xbox'a gelmesini sağlamak."
 
Microsoft'un Kinect'i oyun dışı bırakan adımı sonrasında Bungie ekibi Destiny'nin çözünürlük oranını arttırdıklarını dile getirmişti. Bakalım gelecekte oyunların görsel değerleri ne yönde değişecek?