Dağıtılan Borderlands 2 Sayısı 5 Milyonu Geçti

Ersin Kılıç


     Pandora’da artık her zamankinden daha çok silah, daha çok karmaşa ve daha çok oyuncu var. 2K ve Gearbox Software bugün, bugüne kadar 5 milyonun üzerinde Borderlands 2 satıldığını ve oyunun yılın en popular oyunlarından biri olduğunu duyurdu. Kısa süre önce sunulan yeni Mechromancer karakter sınıfı, Captain Scarlett and her Pirate’s Booty eklenti paketi ve önümüzde aylarda çıkacak olan üç yeni eklenti paketiyle çatışma ve yağmalama çılgınlığı ivmelenerek artmaya devam edecek.

     2009 yılındaki gözde oyunun devamı olan Borderlands 2 21 Eylül’de piyasaya çıkmış, dünya çapında olumlu eleştiriler almış ve Metacritic’te 90* not ortalamasına ulaşmıştı. G4TV oyuna 5 üzerinden 5 vererek “o hep hayalini kurduğunuz, ganimet dolu büyük macera” yorumunu yapmış, Game Informer oyuna 10 üzerinden 9.75, IGN ise 10 üzerinden 9 vererek “azıcık dahi merak ediyorsanız kesinlikle kaçırmamanız gereken muhteşem bir oyun” değerlendirmesinde bulunmuştu.

     “Borderlands 2’nin kazandığı ivmeden son derece memnunuz ve 2K ve Gearbox’daki ekiplerimizin bu oyun için ortaya koydukları yoğun çalışmalarının karşılığını alıyoruz,” diyen 2K Başkanı Christoph Hartmann şöyle devam ediyor. “Borderlands serisi hiç bu kadar popüler olmamıştı, bundan sonra da eklenti paketleriyle desteğimizi sürdüreceğimiz Borderlands 2’nin oyun dünyasının mega serilerinden biri haline geldiğini rahatça söyleyebilirim.”

     Beşinci oynanabilir sınıf olan Mechromancer Gaige, Premiere Club üyelerine bu ay ücretsiz olarak sunulmuştu.

     Gearbox Software Başlanı Randy Pitchford, “Hayranlarımızın Borderlands 2’ye verdikleri olumlu tepkiler gerçekten inanılmaz bir seviyeye ulaştı” diyor ve ekliyor: “Oyuncular Borderlands 2’yi ana hobileri olarak sahiplendiler, Sanctuary’de Claptrap ile 50 milyondan fazla kez etkileşim kurdular, Pandora’da savaşarak ve ganimet yağmalayarak 12,000 gerçek dünya yılına eş değer zaman harcadılar! Biz ise henüz yeni başlıyoruz, oyunu daha da ileriye taşımak ve geliştirmek için şu anda inanılmaz bir ivmeye sahibiz. Borderlands 2 için daha neler planladığımızı herkese göstermek için sabırsızlanıyoruz”

     EEDAR araştırma şirketinin İçgörü & Analiz Başkan Yardımcısı Hesse Divnich ise şunları ekliyor: “Borderlands serisi işbirlilikli online oyunun nasıl olması gerektiğini gösterdi, 2009 yılında çıkan orijinal oyunun yıllar sonra bile oyunculara hitap edişi sektörün geri kalanı için bir ders niteliğinde.
 
Basın Bülteni