PSN Patronu: "Oyuncular için İyi Olanı Yapıyoruz"

Gökhan Yılmaz

Dust 514 bu yüzden sadece PSN'de çıkacakmış.

 
     Sony, oyun yapımcılarını Steam'den, akıllı telefonlardan ve Xbox Live Arcade'den uzaklaştırmak için yeni çalışma modelleri geliştiriyor ve daha geniş özgürlük vadediyor. PlayStation Digital Platforms patronu Jack Buser, San Francisco'daki GDC'de Sony'nin yapımcılara diğer platformlardan daha fazla fırsat sunduğunu açıkladı.
 
     Xbox Live Arcade'in sıkı yönetilen politikası yerine yapımcılara daha özgür alan sunarak kendi şartlarıyla oyun geliştirmeye imkan tanıyorlarmış. Bağımsız stüdyolar rahatlıkla kendi Indie oyunlarını PSN üzerinden çıkartabiliyorlar. Ayrıca yine Microsoft'un aksine Free-to-play modeli oyunlara da ağırlık verilmeye başlanmış -Dust 514'ü bunun son örneği olarak gösterebiliriz-.
 
     Bir oyunun daha önce XBLA'da çıkıp sonradan PSN'de çıkmasını kabul edip etmeyecekleri sorulduğunda ise kesin bir cevap verilmiyor. Buser, "Geçmişte ne olduğu hakkında bir fikrim yok fakat buraya geldiğimden beri oyuncular için en iyisi neyse onu yapıyoruz." şeklinde cevap verdi.
 
     "Yaptığımız her şeyden önce kendimize bir soruyoruz: Bu oyuncuların istediği bir şey mi? Ve bu da bizi diğerlerinden ayıran en önemli şey. İş politikası için mükemmel olup da oyuncular için kötü olan bir şey yapamayız. Eğer oyuncular için sorun yoksa işlemeye koyuyoruz ve zaten bu iş politikamız için de yolunda gidiyor."