Facebook gibi ağlar sayesinde büyüyen sosyal oyunların haricinde yayılmakta olan bir oyun türü daha varsa o da MMORPG'lerdir. Strategy Analytics'in araştırmalarına göre özellikle Uzak Doğu oyunları sayesinde MMORPG'ler, çekirdek oyuncularla birlikte büyümeye devam ediyor.
Firmanın The World of MMORPG: a Tale of Two Regions isimli raporuna göre 2009 yılında 5 milyar dolarlık piyasaya hakim olan MMORPG türü, %17'lik büyüme göstererek 2010 yılında 6 milyar dolara ulaşmış. Piyasanın, bu büyüme oranıyla 2014'te 8 milyar dolarlık bir hacme ulaşacağı ön görülüyor.
Büyümenin kaynağını NCsoft, Nexon, Netease ve Shanda gibi firmaların geliştirdikleri MMORPG'ler oluşturuyor. Avrupa ve Kuzey Amerika gibi batılı bölgelerde ise konsol oyunları ve sosyal oyunculuk nedeniyle, MMORPG'lerin bu bölgelerde duraklamaya geçtiği gözlemleniyor. Batılı firmaların alışıldık üyelik sistemleri, bu türün çekiciliğini ve büyümesini baltaladığı belirtiliyor.
Özellikle 2007'den itibaren etkisini göstermeye başlayan Uzak Doğu MMORPG piyasası, batıdaki bölgeleri de hedef almaya başladığı için oyun endüstrisinde dişli bir rakip haline geldi. Blizzard gibi sektörün önde gelen batılı firmalarının çıkaracağı oyunlar ile tüm dünyadaki oyuncular teşvik edilecek ve MMORPG'lerin büyümesi daha da artacaktır.