Sadece PS3'ün değil, yeni neslin en iyi oyunlarından birisi olan Demon's Souls'un ne kadar zor bir oyun olduğu herkes tarafından biliniyor.
Bu zorluğa rağmen kalitesi ile oyuncuları kendisine çekmeyi başardı ve kısa sürede herkesin takdirini kazandı.
Demon's Souls'un zorluğu hakkında oyunun yönetmeni Hidetaka Miyazaki bazı açıklamalarda bulundu.
Miyazaki; oyunun zor olmasının nedenini "başarma hissini yaratmak" olarak açıkladı.
Demon's Souls'ta eğer karakterimiz ölürse şeytanlardan topladığımız ruhlar da öldüğümüz yerde kalıyor; bölüme en baştan başlamak zorunda olduğumuzdan öldüğümüz yere gidip önceden toplamış olduğumuz ruhları tekrar almamız gerekiyordu. Bu da oyuncuları oldukça zorluyor hatta birçok oyuncu oyunun bu yönünden şikayet ediyordu.
Bu konu üzerine de açıklamalarda bulunan Miyazaki; "Eğer ruhları her zaman üzerimizde tutabilseydik, oyunda tereddüt ve başarı hissi olmayacaktı" dedi.
Daha sonra da oyuncuların şunu söylemesini istediğini açıkladı.
"Başardım. Bunu kanımla yazarak başardım."
Yeni bir oyunla ilgili sorulara doğrudan yanıt veremeyeceğini söyleyen Miyazaki, takımının Demon's Souls'tan çok şey kazandığını ve yeni fikirleri olduğunu açıkladı.