Final Fantasy XIII yapımcısı Yoshinori Kitase, FF XIII-2'nin geliştirilmesinin nedeninin oyunun kurgusunun (bildiğiniz gibi 13. oyununun serinin diğer oyunlarıyla bağlantısı yok) oluştuğu evrenin derinliğinden kaynaklandığını söyledi.
Kitase, Final Fantasy XIII'ün ardından ellerindeki materyallere baktıklarını ve bunların sadece 1 oyuna sıkıştırılmasının mümkün olmadığını düşündüklerini belirtti. Geliştirici ekip bu nedenle geçen Mart ayında FF XIII'ü piyasaya sürmelerinin ardından hemen Final Fantasy XIII-2'yi geliştirmeye başlamış.
Final Fantasy XIII'ün raflardaki yerini almasının ardından ABD ve Avrupa'da bir çok ülkeyi gezen ekip insanların oyunu çok beğendiğini düşünmüş ve ne kadar popüler olduğunu görmüş. XIII-2'nin geliştirilmesinde bu durum da etkili olmuş.