Far Cry 2 ile birlikte seride kötü işler yaşayan Ubisoft, üçüncü oyunda yeniden yükselişe geçmek istiyor. Bu yolda hatalarını gözden geçiren Ubisoft'un değindiği bir konu da hikaye.
Oyunun tasarım yönetmeni Mark Thompson'un OXM'e verdiği demeçte bu konudan söz edildi. "Far Cry 2'deki hikaye garipti" diyen Thompson, oyunda anlatılanların farklı, yapılanların farklı olduğunu dile getirdi.
Röportajın devamında Thompson, "Far Cry 2'de 50 tane hikaye bir aradaydı. Fakat şimdi sadece bir tane olacak onu da en iyi şekilde anlatacağız." açıklamasında bulunurken, oyundaki görevlerin de tek düze olmayacağının sözünü verdi.
Oynanış ile ilgili olarak Thompson, "Far Cry 3'te oyuncuların herşeyi denemesine izin vereceğiz. Biz oyunculara yapacakları şeyler için alan oluşturacağız, onlar da limitleri zorlayacaklar. Eğlenceyi oluşturan şey de bu olacak." diyerek bekleyenleri daha da heyecanlandıracak sözler söyledi.