Oddworld serisiyle nam salan Amerikalı oyun geliştiricisi Oddworld Inhabitants'in deneyimli ismi Lorne Lanning, GameIndustry'e verdiği röportajda Microsoft'un video oyun konsolu pazarına girerken Xbox markasıyla o dönem gerçekleştirmesi muhtemel stratejilerini paylaştı.
Çıkış döneminde Microsoft'un Xbox markasını casual oyunculara yönelik düşündüklerini dile getiren Lanning, Nintendo'nun Mario karakterine karşılık Oddworld'ü Xbox markasının yüzü yapmayı düşündüklerini ve Microsoft'un girmeyi planladığı bu pazarda Xbox'ı ücretsiz dağıtılmayı planladığını açıkladı.
"Şayet konsolu ücretsiz verirseniz, kazanırsınız. Eğer kazanan tarafsanız, biz de orada olmak isteriz." diyen Lanning, çıkışından önce bu stratejinin tamamen değiştiğini ifade ediyor. Microsoft'un casual oyunculara yönelik konsol yapma fikri, marketin çekirdek kitlesinin zamanla casual kitleye dönüşeceği öngörüsünden kaynaklanıyormuş. Hatta bu konuda Microsoft, Nintendo'yu bile düşünmüş ama bu konuda başarısız olunca Nintendo'nun 20 yıllık partneri RARE'ı satın almış.