World of Warcraft: Mists of Pandaria
Beril Sergün

Sayfa 1

     Blizzcon 2011 bu sene California Anaheim Convention Center’da gerçekleştirildi. İlk olarak 2005’in Ekim ayında başlayan Blizzcon, Blizzard’ın bütün oyunlarının toplandığı ve yeni gelişmelerin aktarıldığı büyük bir etkinlik olarak hayranlarının hafızasına kazındı.
Geldik beklenen ana, World of Warcraft eklenti paketinin duyurusuna. Chris Metzen özellikle hayranlarına şunları söyledi; “Bu söyleyeceklerim gerçekten çok önemli, yeni eklenti paketi yepyeni bir deneyim. Bundan önceki bütün Eklenti Paketlerimiz büyük bir düşmanın gelişini ve yok oluşunu anlattı. Hep kötülük saçan büyük düşmanlar için Alliance ve Horde bir araya geldi. Onları biraz Burning Crusade, Wrath of The Lich King ve Deathwing ile meşgul tuttuk. Ama asıl düşmanın savaşın kendisi olduğunu hep bir taraftan biliyorduk. Horde ve Alliance savaş içinde olmaya geri dönecekler. Öyle ki Warcraft II’den beri böyle bir savaş görmediniz! Savaş geliyor ve hiç de hoş olmayacak. Tabii Blood Elf değilseniz.
     Neyse, demek istediğim şu, videoyu izlemeden önce bunun Alliance ve Horde’un arasındaki savaşın yeniden alevlenmesi için minik bir kıvılcım olduğunu aklınızda bulundurun. Yeni eklenti paketimizin içeriği zaman içinde kaybolmuş bir yerde geçiyor, burada 10.000 yıldan bahsediyoruz. Burası, dengenin, harmoninin ve barışın yeri. Tabii daha sonra buraya “biz” geliyoruz, Alliance ve Horde. Bütün nefretimiz, savaş sevgimiz ve birbirimize olan nefretimizle. Kıvılcım ile başlayacak olan bu savaş, bu barış, huzur ve umutla dolu yerde olacak. Lafı daha fazla uzatmadan, Alliance, Horde... Azeroth’un gururlu savaşçıları! Karşınızda.. Mists of Pandaria.”

     Eklenti Paketi ile gelenleri zaten bir çoğumuz biliyoruz, yeni ırk Pandaren, yeni sınıf Monk, Dalaran, Shattrath efsanesini geri getirmek amacıyla yaratılan yeni alan Pandaria, 90’a yükselen Level sınırı, Challenge Mod zindanlar, PvE senaryoları, Pet Savaş Sistemi, yeni talent sistemi.
     Şimdi bu kadar çok yenilik ve oyunun gidişatı üzerine şöyle bir bakalım. Yeni ırk Pandaren daha önce söylenti ile akıllarımıza yerleşmişti ancak yine de bir çoğumuz “Yok artık” diyorduk. Pandaren ırkını oyunun doğasına zarar vermeden ekleyebilecek olmaları zaten Chris Metzen’ın açıklamasında netlik kazandı, bin yıllardır kayıp olan ve bilinmeyen bir ırk. Ancak Pandaren’lerin World of Warcraft serisinde ilk defa tarafsız başlayan bir sınıf olacağını bilmek ilginç oldu. Bugüne kadar hiç böyle bir şey denemeyen Blizzard yapımcıları bizi şaşırtmayı başardı. Level 10’a kadar kendi dünyanızda takılırken, Alliance ve Horde’un huzurunuzu bozması üzerine tarafınızı seçmek zorunda bırakılacaksınız. İlginç bir deneyim bizi bekliyor şüphesiz.
Sayfa 2

     Oyunun dönüm noktası olacağını düşündüğüm bir başka yenilik ise kesinlikle “Karakterinizi istediğiniz gibi geliştirin!” teması. World of Warcraft’ı oynamamızın bir çok nedeni var Kimimiz PvP, kimimiz Quest, kimimiz Raid yapmayı seviyor. İşte bu tema ile bu olay tamamen kişiselleştiriliyor. Valor puanlarını toplamak için artık Raid yapmanız gerekmiyor, görev yapmayı seviyorsanız belirli Questlerden, zindanları seviyorsanız Dungeonlardan, Raid seviyorsanız da bu şekilde Valor puanları toplayabileceksiniz. Zorunluluk yok!
 
     Karakterlerin bütün Talent Ağaçları değişecek. Artık her seviye atladığınızda Trainer’ınıza koşmak yerine otomatik olarak becerileriniz ayağınıza gelecek. Talent Ağaçları dedik, Blizzard bambaşka bir sistem ile çıktı karşımıza, artık her 15 seviyede bir Talent puanı alacaksınız, bu puanla size verilen 3 seçenekten birini seçebileceksiniz. Burada amaç herkesin oyunu zevkine göre oynaması ve Raid’lere girdiğinizde “Bu talenta bu kadar puan vermemişsin! Atıldın!” diyemeyecek olması. Bir yandan da talent ağaçlarında bulunan bir çok gereksiz özelliğin kaldırılmış olması.
     Pandaria nasıl bir yer olacak?
 
     Pandaria, Pandaren ırkının huzur, barış, harmoni ve chi dolu dünyasında yaşadığı barışçıl bir yer(di). Pandaria içerisinde 5 adet seviye atlama alanı bulunduracak. Bir de Orgrimmar ve Stormwind ‘de tıkılı kalma olayını kaldırıp, Burning Crusade ve Wrath of The Lich King eklenti paketlerindeki gibi “ortak” bir alan yaratmak amaçları. Şüphesiz herkesin videodan da farkettiği gibi ortamda bir Asya teması olduğu, bunu World of Warcraft dünyasıyla birleştirince de ortaya Pandaria çıkıyor. Ortak alan artık Pandaria dedik, bunun için burada sizi tutacak şeyler lazım tabii. Burası içinde Banka, Auction House ve genel seviye atlama görevlerini de barındıracak.
 
     Burada görev yaparken en yüksek seviye olan 90’a kadar uçamayacağız. Bu aslında çok büyük ve güzel bir yenilik çünkü seviye atlarken uçabilme özelliği özellikle PvP sunucularında çok sıkıcı oluyordu.
 
     Üstelik uçamadığımız için görevlere kendimizi daha da verebileceğiz.
     Pandaria hikayeye nasıl girecek?

     Pandaria’nın çok uzun ve mistik bir hikayesi var. The Sundering’den bu yana var olan ancak keşfedilemeyen bir yer. World of Warcraft dünyasında şüphesiz her zaman var olan Alliance ve Horde savaşı Pandaria’da hiç olmadığı kadar devam edecek. Alliance ve Horde’un Pandaria’ya ulaşması ise bilindik bir hikaye üzerinden gidecek, aralarında geçen bir gemi savaşı sonucunda patlayan gemilerden kaçanlar Pandaria kıyılarına ulaşacaklar. Peki Pandaria üzerindeki büyü nasıl kalktı? Nasıl oluyor da artık onları görebiliyoruz? Bunun nedeni aslında oldukça açık: Cataclysm. Deathwing her şeyi yok etmeye başladığında Pandaria’da üstündeki büyüden kurtuluyor. Peki Alliance ve Horde bu kıyıya vardıklarında ne görüyor? Kaynak. Bu huzur dolu alanda Varian ve Garrosh’un kullanabileceği bir çok kaynak var, hangisinin elde edeceği ya da Pandaria’nın bu durumda ne yapacağı ise belli değil.
Sayfa 3

     Alliance ve Horde’un Level 85 ve İlerisi için Başlangıç Alanı – The Jade Forest
 
     Level 85’ler, Level 90’a ulaşabilmek için kıyıya çıktıkları yerden sonra burada maceraya atılacaklar. Alliance ve Horde’un birlikte görev yapacaği ilk alan The Jade Forest olacak. Bu alan yağmur ormanlarından oluşacak ve Alliance Hozu ırkı, Horde da Jinyu ırkı ile anlaşma sağlamaya çalışacak. Ayrıca burası 85-86 arası yapabileceğiniz, Mists of Pandaria’nın ilk zindanı olan Temple of the Jade Serpent’ın yuvası olacak.
     Pandaren Irkı ve Monk Sınıfının Özellikleri

Yeni Irk: Pandaren
Level 10’da hangi tarafı seçeceğinizi belirleme şansı – Tarafsız Irk
Pandaren’ler Death Knight, Druid, Paladin ya da Warlock olamayacaklar.
Pandaren Irkına Özel Beceriler :

Apicauen : Yiyeceklerden alacağınız her stat %100 daha etkili.
Goumand : Yiyecek konusunda uzman olan Pandalarımızın Cooking yeteneklerine +15 bonus alacaklar.
Inner Peace : Rested Experience Bonusunuz iki kat daha etkili olacak.
Bouncy : Zıplamaya müsait yapılarından dolayı Pandalarımız düşüşlerden %50 daha az hasar alacaklar.
Quaking Palm : Özel bölgelere yapılan bir saldırı ile düşmanınızı 3 saniye için uyutabileceksiniz.
     Yeni Sınıf: Monk
 
- Monklar; Brewmaster – Tank , Mistweaver – Healer, Windwalker – Melee DPS olabilecekler. Burada en çok ilgi çeken şüphesiz Melee Healer Mistweaver olacak, mananızı çok çabuk harcadığınızda Melee DPS yaparak mana kazanabilecek ve heal yapabileceksiniz.
 
- Death Knight gibi Hero sınıfı olmayacaklar, Level 1’den başlayacaklar.
 
- Monklar dövüş sanatını baz alacaklar. Kung-fu, karate gibi dövüş sporlarından esinlenilmiş beceri animasyonları olacak.
 
- Monk olabilecek her ırk için özel animasyonlar yapılacak.
 
- Monk olabilecek ırklar;
 
- Monk sınıfı Leather giyecek, Healer için Intellect diğer specler için Agility statları kullanacaklar.
Sayfa 4

     Yeni talent sistemi şüphesiz herkesi başta şöyle bir korkutuyor. Talent puanları ve rankler tamamen kaldırılıyor. Her 15 seviyede bir talent kazanıyor ve bunu oynamak istediğiniz role göre seçiyorsunuz. Hala 1’den fazla Spec alma şansınız var, buna dokunulmamış. Ayrıca verdiğiniz talentları değiştirmek için Trainer peşinde koşmanıza gerek kalmayacak, Glyphler gibi değiştirebileceksiniz. Bunun da en güzel yani bir raid’e girdiğinizde “Bu savaş için bu daha iyi ben bir Trainer’a gideyim” olayını kaldırıp zaman kaybettirmemek. Üstelik Passive talentlarda bu 3lü sistemden seçilecek. Her sınıfın tek bir Talent Ağacı olacak böylece “Ben biraz bu Protection ağacından biraz da Holy ağacından alayım” olayı kalkacak. Verilecek olan 3 talent’ın her biri 1 Spec için olmayacak. Örneğin; Priest oynuyorsunuz, Level 30’da diyelim size 3 adet Heal talentı gelebilir, siz bu talentlardan birini seçip, hangisinin size uygun olduğuna karar vereceksiniz, “Ben Healer oldum, bu Talent sırasından bunu seçmek zorundayım” gibi bir zorlama olmayacak.
     PvE Senaryoları Nedir?

     Normal zindanların yanında gelecek olan bu özellik oyuna yeni bir hava getirecek aslında. PvE senaryoları eski zindan anlayışının daha farklı ve kısa bir versiyobu olacak. Örneğin; Grim Batol normal bir zindan, düşmanlarınızı (Trash moblar) öldürüp, Boss’a gidiyorsunuz, onu da öldürüyorsunuz ve bitiyor. PvE senaryoları ise daha kısa zamanda, daha az kişiyle yapılan minik zindanlar olacak. Adından da belli olduğu üzere bir senaryosu olacak, “Goldshire Savaşı” gibi. Senaryonun kaç oyuncu gerektireceği senaryonun gereksinimine göre değişecek. Bu senaryolarda Tank-Healer-DPS gibi bir rol seçmeniz gerekmeyecek. Senaryoların bölümleri olacak ve bu tarz zindanlar Level 90’da da yapılabilecek. Dungeon Finder gibi sıraya girilip, grubunuzun oluşturulmasını bekleyeceksiniz ancak demin de dediğim gibi rol seçmek zorunda olmadığınız için çok daha kısa zamanda girebileceksiniz.
     Challenge Modu Zindanları

     Challenge Modu zindanları bir zindanın belirli bir süre içerisinden bitirilmesi üzerine yoğunlaşılan zindanlar. Zaman limiti olmayan ancak ne kadar hızlı bitirirseniz o kadar yüksek madalya kazanabileceğiniz modlar. Ne kadar hızlı bitirirseniz zamanlamaya göre Bronz, Gümüş ya da Altın madalya kazanıyorsunuz. Ayrıca oyuncuların bu tip zindanları kötü amaçlar için kullanmaması adına zırh seviyeleri daha önceden belirlenmiş bir seviyeye çekilecek. Kısacası zırhınız iyi diye hemen bitirip Altın madalyaya sahip olamayacaksınız. Konuşan şey zırhınız değil, yetenekleriniz olacak.

     Bu moddan Valor puanları toplayabileceğiniz gibi bir de Transmogrification için başka hiç bir yerde olmayan, sadece görünüş için tasarlanan zırhlar olacak. Bunun yanında Leaderboard sistemi olacak ki, bunu bir karakteri incelerken kimin hangi zindanı ne kadar sürede yaptığını, kaç kez yaptığını görebileceksiniz.
Sayfa 5

     Şimdi, savaş nasıl olacak? PvE ve PvP savaşlarının yanında sıra tabanlı bir savaş sistemi bizi bekliyor olacak. Kolay bir arayüz ile kolay bir savaş sistemi üzerine kurulu olacak. Dungeon Finder gibi sıraya girip Pet Savaşları yapabileceksiniz. Pet’lere isim verilebileceği gibi bir de eşya verebileceğiz, hatta eşyaların üzerine gem takabilme bile düşünülüyor şu anda. Ayrıca aşağıdaki ekran görüntüsü sadece açıklama amaçlı yapılmış, gerçeği yansıtmıyor.

   
     Mists of Pandaria için Zindanlar ve Raid’ler

      Mists of Pandaria eklenti paketi bize 9 adet yeni zindan tanıştıracak bu zindanlardan 6 tanesi Pandaria üzerinde, diğer 3 tanesi de biraz nostaljik zamanlara geri dönüş için. Cataclysm’de çok popüler olan eski zindanlar, Mists of Pandaria ile de gelecek ve bu zindanlar Scholomance, Scarlet Monastery’nin 1. ve 2. Kanatları olacak. Tabii eski zindanları önümüze sadece level seviyesini yükselterek koymayacaklar, tasarımları ve boss savaşları tamamen değiştirilecek.

      Peki ya Raid dediğinizi duyar gibiyim. Raid yapan oyuncular için başlangıçta 3 adet yeni raid gelecek. 4.3 yamasıyla gelecek olan Raid Finder zorluğu ile birlikte, Normal ve Heroic zorlukları olacak. Daha öncede bahsettiğim gibi World Raid Boss’ları geri gelecek.
     Görevler ve Getirileri

     Yapımcıların da farkında olduğu Cataclysm içeriğinin kısıtlı kalması aşılacak gibi duruyor, bu sefer daha çok ve daha uzun içeriğe odaklanacaklarını özellikle belirttiler. Ayrıca Zindan ve Raid yapan oyunculara mükafat olarak ilginç ödüller gelecek. Örneğin, 5 Günlük Görev tamamladınız, bu size buff verecek, bu buff ile zindan ya da raid’e girdiğinizde sadece üzerinde bu buff olan oyuncular arasında zar atılacak. Buff’ınız varsa daha fazla ve özel eşya düşürebilme şansına sahip olacaksınız.
Sayfa 6

     Achievement Sistemi

     Her karaktere ayrı Achievement sistemi herkesi zorlayan bir sistemdi çünkü bir kişiyle raid yapmak istediğinde ilk sorulan şey “Achievement?” olur genelde. Benim diğer karakterimde var o diyene kadar sıranız geçer gider, yerinize başkası alınır. Bunu önlemek amacıyla artık Battle.net hesabınızın tümünde gözükecek olan hesabın tümünü kapsayacak yeni achievement’lar gelecek.
 
     Sınıf Değişiklikleri
 
     Resilience : PvP için kullanılan Resilience, sadece PvP zırhı giydiğinizde gelen bir stat idi. Artık oyuncular PvE’den çıkıp PvP alanına girmek isterlerse bunu kolayca yapabilsinler diye Resilience her level atlandığında Intelligence, Agility gibi otomatik verilen stat’lerden biri olacak.
     Ranged Silahlar: Minimum mesafe kaldırıldı, bu da demek ki Hunter’lar sizi artık yakından da okla vurabilecekler.
 
-Hunter dışında bütün diğer sınıflar için artık uzak mesafeli silah olmayacak.
-Relic’ler de kaldırıldı.
-Rogue ve Warrior’lar uzaktan mesafeli atış yapmak istediklerinde Melee silahlarını uzağa fırlatabilecekler.
-Harry Potter olmak isteyen Caster sınıflar için Wand’ı kaldırmak yerine Main Hand silahı olarak kullanılabilecek.

     Warlock Sınıfı: Her spec için ayrı bir kaynak olacak.
 
Affliction – Soul Shard kullanmaya devam edecek.
Demonology – Demonic Fury adında yeni bir kaynağa sahip olacak bunu arttırıp sona getirdiğinizde o çok sevdiğiniz Demon Form’a geçebileceksiniz. Cooldown yerine atak yaptıkça, demonic fury depoladıkça bu formu açabileceksiniz.
Destruction – Infernal Embers isimli yeni bir kaynak kullanacak.
     Shaman Sınıfı: Buff Totemleri kaldırılacak. Bununyerine yeni totemler getirilecek. Bu totemler daha çok Shaman’ın kendisine yarayacak Totemler olacak. Örneğin;
Earthgrab Totem: Shaman’ın yakınana gelirseniz olduğunuz yerden ağaç kökleri ile yerinize sabitleneceksiniz.

Repulsion Totem: Shaman’ın yanına gelmesine engel olacak, geri iten bir totem.
Bulwark Totem: Shaman’ın üstüne bir kalkan açıp onun daha az zarar görmesine sebep olacak olan Totem.

     Druid Sınıfı: Druid’lerin artık 4 Spec’i olacak. Feral – Kedi Formu (Melee DPS), Guardian – Ayı Formu (Tank)

     Bütün Sınıflar İçin: Bütün Spell Kitapları temizlendi, gereksiz görülen şeyler atılacak. Rotasyonlar geliştirilecek. Otomatik olarak büyülerinizi öğreneceksiniz, Trainer’a koşma derdi ortadan kaldırılacak. Yeni büyüler eklenecek. Talent Ağaçları herkes için aynı olmak yerine “eğlenceli” hale getirilecek.