Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

TES V: Skyrim'de FXAA Açmalı mısınız?

FXAA mı AA mı açık?
 
     Oyunlardan az çok anlayan pek çok oyuncu Anti Aliasing'in ne işe yaradığını biliyordur ve oyunlardaki performansına göre kendi ayarlamalarını yapar. Kenarlardaki tırtıkları engelleteyen bu özellik bazen sistemi fazla yorduğu için ya düşük tutulur ya da kapatılır. FXAA yani Fast Approximate Anti Aliasing ise benzer bir amaç uğruna çalışıyor ve sistemi daha az zorluyor.
 
     Görünüşe göre The Elder Scrolls V: Skyrim'de AA ve FXAA arasında pek fazla kalite farkı bulunmuyor. Bu nedenle AA açmak yerine FXAA açarak benzer kaliteyi daha yüksek FPS ile elde edebilirsiniz.
 
     Aşağıdaki ekran görüntüleri şu sistemde çekildi:
 - AMD Phenom II 1055T 2.8 GHZ işlemci
 - 6 GB Ram
 - Nvidia GTX 460 786 MB
 - 1920x1080 HD çözünürlük
 
     Şimdi AA ve FXAA ayrı ayrı açıkken çekilmiş ekran görüntülerine bakarak hangisini kullanacağınıza karar verebilirsiniz. FXAA ile saniyedeki frame sayısı ortalama 42 iken (min: 21, max: 64), AA ile ortalama frame 35'lerde geziyor (min: 18, max: 46). Hani tek başına çok da etkili bir performans artışı değil fakat bunun için ağlayacak oyuncular tanıyorum.
 
 
 
 

Bu haberin bağlantısı
URL
The Elder Scrolls V Skyrim Elder Scrolls 5 Skyrim Bethesda 2K Games RPG
Minecraft'la Oyun Yaptılar Grand Theft Minecart!
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

30.9.2013 17:00:10

0
AA sız yaşayamam aa açınca grafikler ÇAĞ atlıyor.

Bowser Zeki

16.11.2011 21:05:54

0
quote:

Orijinalden alıntı: Legend_Warrior

Yıl 2012'de bol grafikli ve içi boş oyunlar çok olduğundan ya da her sene aynı şekilde çıkan oyunlar çıktığından, emekle hazırlanmış ve içi dolu oyunlar 8-bit olsa bile tam puan alır ki itiraz etmem..
Katılıyorum. Mesela super mario bros 4 çıkarsalar milyonlar satar yada bi sonic the hedgehog 4 zaten var ama 16-bit görüntü ile çıksaydı daha iyi olurdu.

Avorlair

16.11.2011 19:06:32

0
Oyunu son ayarlarda oynuyorum antialiasing 8x, anisotropic filter 16x, heeeerşey en sonda, bu hatayı alıyorum hep sistemim ASUS P8Z68-V PRO, i5-2500k, MSI HD6950 Twin Frozr III Lightning (880 MHZ core clock, 1325 MHz memory clock), G.Skill 8 GB RAM bu da ayarlarım, razor update 1 yaptım

BSC Misafiri

15.11.2011 17:42:56

0
AA biraz daha farkettiriyor, ağaçlara bakınca belli oluyor. Fornicras.

On.E

15.11.2011 01:48:12

+1
quote:

Orijinalden alıntı: bykrm Aynen. Yıl 2012 olcak 2003 grafiği gibi oyunlar çıkıyor ve inceleyenler bu oyuna tam puan veriyor. Herşey grafik olmayabilir ama sonuçta grafiğede puan weriliyor.
Yıl 2012'de bol grafikli ve içi boş oyunlar çok olduğundan ya da her sene aynı şekilde çıkan oyunlar çıktığından, emekle hazırlanmış ve içi dolu oyunlar 8-bit olsa bile tam puan alır ki itiraz etmem..

DRACON1C

14.11.2011 23:55:31

0
Arada ciddi fark var. FXAA dokuları bulanıklaştırıyor. Normal AA ise sadece köşeleri pürüzsüzleştiriyor. FXAA kullanacağınıza hiç kullanmamak daha mantıklı. Şahsen kullanmıyorum. 1080p'de monitor çok büyük olmadığı müddetçe gerek kalmıyor.

S.P.E.C.I.A.L.

14.11.2011 23:01:40

0
quote:

Sen bf3 yerine bc2 oynamişsin herhalde o girafikler hangi oyunda var herkez şimdiye kadar en iyi girafik diyo sen ışıklandirmadan başka bişey yok diyosun tamam cod fanisin beli ama yalan söyliceksen bunu söyleme kör derdler adama ve oyuna girafikelrin kötü diyen arkadaşlar oynamayin olsun bitsin girafikleri yüzünden böyle şahane bi oyunu oynamak olmaz
oyunu oynamayın demedim ki kimseye. hala söylemediğim şeyleri söylemiş gibi konuşuyorsunuz. :D daha iyiyi istemekte ne sakınca var? bf3ün grafiklerinin cod'dan iyi olduğuna zaten birşey diyen yok. ama dokular etkileyici değil dediğim gibi. birçok oyundan iyi olabilir buna da birşey diyen yok. geçenlerde ekran kartım yandığı için henüz oynayamadım ama videolarda crysisten iyi durmuyordu. (crysisten bahsettim diye atlamayın üzerime lütfen, hikayeyi ben de beğenmiyorum)

saffet12

14.11.2011 15:46:12

0
quote:

Orijinalden alıntı: Prequel

BF3'te ışıklandırmadan başka birşey yok. Dokular pek de etkileyici değil. Doyumsuzluk mu? Arkadaşım, herkes "yeterli" deseydi acaba nasıl gelişecekti oyun grafikleri? Sen buna yeterli dersin, 10 yıl önce başkası başka bir oyuna derdi. Ama bak kimsenin yeterli demesini dinlemeden gelişiyorlar. Demek ki gerek varmış. En basiti taşı gösteriyorum, küp şeklindeki bir kutu gibi taş, azıcık taşa benzer yahu. Buna mı yeterli diyorsun? Bu oyunda grafik aranmaz, o oyunda grafik aranmaz diye birşey de çok saçma. Bu grafiklerle belki bu oyun az çok keyif verir ama grafikler daha iyi olsa çok daha büyük bir keyif olur. Örneğin ben Mass Effect'i keyifle oynadım ama grafiklerin hikayeyi kısıtladığını maalesef hissederek oynadım. Öncelik zaten içerik olmalı. Ama grafikler de boşlanmamalı. Neticede görsel bir alan bu ve anlatılan hikaye de o görsellerle anlatılıyor. Grafikler ne kadar zengin olursa hikaye o kadar iyi anlatılır. Ben sadece grafikleri eleştirdim. Oyunu nerede yerden yere vurdum söyler misin? Tepkim sadece bu oyuna da değil zaten, artık böyle detay özürlüsü grafikler görmekten bıktığımı her gördüğüm oyunda belirtiyorum. Ama işte olay tamamen kar amaçlı olduğu için zorunda kalmadıkça hiçbir şey yapmıyorlar. Kimsenin bunun bir oyun olduğunu unuttuğu da yok. İki dakika grafiklerden konuştuk diye bunun bir oyun olduğunu unutmuş oluyorsak hiç girmeyelim bu siteye gidelim tetris falan oynayalım yani.
Sen bf3 yerine bc2 oynamişsin herhalde o girafikler hangi oyunda var herkez şimdiye kadar en iyi girafik diyo sen ışıklandirmadan başka bişey yok diyosun tamam cod fanisin beli ama yalan söyliceksen bunu söyleme kör derdler adama ve oyuna girafikelrin kötü diyen arkadaşlar oynamayin olsun bitsin girafikleri yüzünden böyle şahane bi oyunu oynamak olmaz

jrazrael

14.11.2011 11:58:48

0
quote:

evet Anti Alising karşılaştırması yaparken koyulan ss'leri resize edip koymak ancak Türkiye'de görülebilecek bir olaydır.
Bunu düşünen bir tek benmi varım diye şüpheye düşüyordumki bu yorumu gördüm. Ekranın üstünde boyunu büyük resimler için resize butonu falan olurdu oda yok...

BSC Misafiri

14.11.2011 11:17:08

0
Bu fotoğraflarda tam belli olmuyor ama aa yı kapatıp sadece fxaa yı acınca bende iyi bi performans artışı oldu ama grafiklerde de bariz düşüş oldu.Sadece resimlere bakarak yorum yapmayın acıp bi deneyin göreceksiniz aradaki büyük farkı.

BSC Misafiri

14.11.2011 11:17:02

0
Ayrıca bu oyunun grafiklerine kötü diyenlere gülüyorum,bu kadar geniş görüş açısına sahip ve envai çeşit obje bulunduran bi oyundan daha ne bekliyorsunuz? bilip bilmeden yorum yapıyorsunuz oturdugunuz yerden, adamlar elinden gelenin en iyisini yapmıs isteseler dahada iyi yapamazlarmıydı paralarımı yoktu? yapabilecek eleman mı bulamadılar? ne sanıyorsunuz yani bu oyunun grafikleri bundan dahada geliştirilmiş olsa %90 nızn bilgisayarı oyunu orta ayarda 30 fps den yukarı oynayamazdı nedeni ilk cumlemde bulabilirsiniz..Yorum yapmadan önce kafanızı çalıştırın bi her açıdan bakın sonra yazın.Yoksa komik oluyorsunuz sadece..

S.P.E.C.I.A.L.

14.11.2011 02:09:50

0
quote:

2)Şu oyunda grafik arayan vatandaşlar gidin BT3 oynayın allah aşkına onda bol bol grafik var doya doya oynayın.Bıktık artık sizin bu grafik takıntınızdan.Kaldıki oyunun grafikleri gayet yeterli seviyede.Doyumsuzsunuz. Bıkmadınızki içi boş grafik balonu oyunları oynamaktan.şöyle bir oyuna grafikleri orta seviyede diye yerden yere vuruyosunuz. 3)Fanboylar yine saldıracak bana.Şimdiden hepsine iyi saldırmalar.Çokta tın hepiniz kafayı tırlatmışsınız.Bunu sadece bir oyun olduğunu unutmuşsunuz güle güle hadi :)
BF3'te ışıklandırmadan başka birşey yok. Dokular pek de etkileyici değil. Doyumsuzluk mu? Arkadaşım, herkes "yeterli" deseydi acaba nasıl gelişecekti oyun grafikleri? Sen buna yeterli dersin, 10 yıl önce başkası başka bir oyuna derdi. Ama bak kimsenin yeterli demesini dinlemeden gelişiyorlar. Demek ki gerek varmış. En basiti taşı gösteriyorum, küp şeklindeki bir kutu gibi taş, azıcık taşa benzer yahu. Buna mı yeterli diyorsun? Bu oyunda grafik aranmaz, o oyunda grafik aranmaz diye birşey de çok saçma. Bu grafiklerle belki bu oyun az çok keyif verir ama grafikler daha iyi olsa çok daha büyük bir keyif olur. Örneğin ben Mass Effect'i keyifle oynadım ama grafiklerin hikayeyi kısıtladığını maalesef hissederek oynadım. Öncelik zaten içerik olmalı. Ama grafikler de boşlanmamalı. Neticede görsel bir alan bu ve anlatılan hikaye de o görsellerle anlatılıyor. Grafikler ne kadar zengin olursa hikaye o kadar iyi anlatılır. Ben sadece grafikleri eleştirdim. Oyunu nerede yerden yere vurdum söyler misin? Tepkim sadece bu oyuna da değil zaten, artık böyle detay özürlüsü grafikler görmekten bıktığımı her gördüğüm oyunda belirtiyorum. Ama işte olay tamamen kar amaçlı olduğu için zorunda kalmadıkça hiçbir şey yapmıyorlar. Kimsenin bunun bir oyun olduğunu unuttuğu da yok. İki dakika grafiklerden konuştuk diye bunun bir oyun olduğunu unutmuş oluyorsak hiç girmeyelim bu siteye gidelim tetris falan oynayalım yani.

LathspeLL

14.11.2011 02:03:50

0
evet Anti Alising karşılaştırması yaparken koyulan ss'leri resize edip koymak ancak Türkiye'de görülebilecek bir olaydır.

RedTurkei

14.11.2011 00:08:56

0
quote:

Orijinalden alıntı: bykrm Aynen. Yıl 2012 olcak 2003 grafiği gibi oyunlar çıkıyor ve inceleyenler bu oyuna tam puan veriyor. Herşey grafik olmayabilir ama sonuçta grafiğede puan weriliyor.
sorun o değilde o grafiklerle 45 fps oynanıyor gtx 590 da i7 li sitemde komedi

xmayus

14.11.2011 00:06:23

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri ilk resimdeki arkadaki geminin halatlarına bakın fark anlaşılıyor..
evet ip kısmında kırılma oldugu belli.

aykut291

13.11.2011 23:51:53

0
1)Ya bunların hepsi hikaye yalan dolan ya.Grafikte en önemli unsur oyunda kullanılan grafik motorudur/Fizik motorudur.Bunlarda yapımcıların elinde olan birşeydir. Bu AA ymış mış 1080p ymiş miş grafiğe öyle abartılacak boyutta etki etmiyo.Işıklandırma parlaklık renk canlılığı farkı oluyo.Bunlar abartılacak şeyler değilki. Bunlar sadece fanboylara malzeme.Bunu kullanarak ortalığı karıştırıyolar. 2)Şu oyunda grafik arayan vatandaşlar gidin BT3 oynayın allah aşkına onda bol bol grafik var doya doya oynayın.Bıktık artık sizin bu grafik takıntınızdan.Kaldıki oyunun grafikleri gayet yeterli seviyede.Doyumsuzsunuz. Bıkmadınızki içi boş grafik balonu oyunları oynamaktan.şöyle bir oyuna grafikleri orta seviyede diye yerden yere vuruyosunuz. 3)Fanboylar yine saldıracak bana.Şimdiden hepsine iyi saldırmalar.Çokta tın hepiniz kafayı tırlatmışsınız.Bunu sadece bir oyun olduğunu unutmuşsunuz güle güle hadi :)

- The Stig -

13.11.2011 23:13:31

0
aa'da %0,99 daha iyi..fakat daha derin bir fotoğraf konulsaymış aa'nın etkisi daha çok görülebilinirdi.. ben sonuçta hepsini on oynuyorum..

Bowser Zeki

13.11.2011 21:18:22

0
Anlamadım aynı ? Hiçbir değişiklik yok.

kemal06011

13.11.2011 19:51:03

0
Arkadaşlar ben bir fark göremedim galiba kör oldum

deatpawk

13.11.2011 18:47:44

0
oyunu oynarken zaten bu kadar grafikleri detaylı inceleyen biri oyunun tadını çıkartabilir mi?

Audreys

13.11.2011 18:22:17

0
Fark göremedim diyen arkadaşlar. :) Zaten AA kalitesini daha yüksek fps oranıyla yakalamanız için FXAA'yı öneriyolar. Çok ince farklar vardır elbette daha dikkatli bakın. :)

turbo-powwer

13.11.2011 17:22:40

0
NVIDIA nın gözünü seveyim yine harika bir teknoloji :)

waltran

13.11.2011 16:45:40

0
bende fxaa ile oynuyorum baya performanslı birşey normal aa ylada çok fazla farkı yok bazen belli ediyor ama sorun değil benim için

Atalay`

13.11.2011 16:36:10

0
Zelda'nında grafikleri mükemmel değil. Animasyon şeklinde ama gel gelelim çoğu oyun inceleme sitesinden tam puan aldı.

bykrm

13.11.2011 16:31:46

0
Aynen. Yıl 2012 olcak 2003 grafiği gibi oyunlar çıkıyor ve inceleyenler bu oyuna tam puan veriyor. Herşey grafik olmayabilir ama sonuçta grafiğede puan weriliyor.

S.P.E.C.I.A.L.

13.11.2011 16:17:58

0
"Grafikler çöp" kelime öbeğinde gizli bir herşey grafiktir diye birşey mi saklı? Cevap verecekseniz sadece yazdığıma verin. Merak etme ben senden fazla senaryo derdindeyim ama bakıyorum şuraya utanıyorum hala böyle grafikler görmeye. İnsan azıcık Tessellation'dan yararlanır, 2012 olmuş şurda, hala dörtgenimsi taşlar falan görüyoruz...

Atalay`

13.11.2011 16:09:51

0
"Grafikler çöp" diyen arkadaşım. RPG oyununda kimse grafik beklemez ayrıca klişe olacak ama her şey de grafik değildir. Bu grafikler çok yeterli ve oyunun sunduğu alana göre çok iyi gidiyor. Ama olur mu öyle şey? Hikayeyi, senaryoyu boşverin grafikleri güzel olsun dimi? Çok güzel olur dimi. Hiç senaryoya gerek yok. Hatta kılıç kalkan filanda gerekli değil, ejderhalar zaten boşver gitsin. Mitolojik yaratıklar ne işe yararlar ki. Grafikler güzel olsun yeter ki.

bloodTime

13.11.2011 16:02:53

0
küçücük resimde tırtıkları göremiyoruz ki tırtıkların kayboldugunu görelim...

BSC Misafiri

13.11.2011 15:59:38

0
ilk resimdeki arkadaki geminin halatlarına bakın fark anlaşılıyor..

BSC Misafiri

13.11.2011 15:57:46

0
Tam benim gibi mezar soyguncularına göre bir oyun :)

BSC Misafiri

13.11.2011 15:52:17

0
Evet bayramdan once xbox 360 kopyasını oynama sansı buldum. oyunda cok bug var arkadaslar ama yinede oyun cok iyi rpg sevenlere tavsiye ederim tereddüt etmeyin grafik herşey degil.

onnline

13.11.2011 15:46:05

0
farkı göremedim inceden yumuşama var sadece çok ince ama:)

S.P.E.C.I.A.L.

13.11.2011 15:13:15

-2
grafikler çöp...

BSC Misafiri

13.11.2011 15:12:42

0
O yüzden AA yerine FXAA kullanabilirsiniz deniyor zaten.

BSC Misafiri

13.11.2011 15:12:36

0
arada baya fark var ama :)..

BSC Misafiri

13.11.2011 15:12:35

0
ikisi aynı anda açarsak ne olur peki?

BSC Misafiri

13.11.2011 15:12:32

0
Bana fark yok gibi geldi

P@ntera

13.11.2011 15:10:32

0
5 dakikadır koyun gibi bakıyorum gözlerim ağrıdı fark yok heralde.

bloodmoney09

13.11.2011 15:07:29

0
Görsel anlamda fark yok ki aralarında..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
The Elder Scrolls V: Skyrim ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
156 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız