Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Sucker Punch, inFamous: Second Son'da PS4'ün İşlemcisiyle Darboğaz Sorunu Yaşamış


    İşlemci ve ekran kartı arasındaki darboğaz yapma sorunu, oyun dünyasının özellikle PC kanadında sıkça yaşanan problemlerden birisiydi. Mantle ve DirectX 12'nin gelmesiyle birlikte büyük ölçüde azaltılması beklenen bu problem, PlayStation 4'te de Sucker Punch tarafından yaşanmış.
 
    Öncelikle şöyle başlayalım, darboğaz sorunu nedir? Bu problem genelde işlemci ile ekran kartı arasındaki güç dengesizliğinden kaynaklanır. Ekran kartının daha yüksek hızda yaptığı işe CPU ayak uyduramaz ve bu noktada bazı performans kayıpları yaşanır. Bu sorunu oldukça yüzeysel olarak anlattıktan sonra haberin geri kalan kısmına geçelim.
 
    inFamous: Second Son'ın baş programcısı Adam Bentley'in GDC'de yaptığı bir sunum ortaya çıktı. Gelen haberlere göre Bentley, yaptığı sunumla birlikte diğer oyun yapımcılarına PS4'te oyun geliştirme sürecinden bahsetmiş. Sunum sırasında Adam Bentley, konsolun işlemcisinden biraz dert yakınmış.
 
    Açıklamalara göre PlayStation 4'ün işlemcisi inFamous: Second Son'ın gelişim süreci sırasında çok sorun çıkarmamış. Optimizasyon açısından yapımcılara kolaylık sunan işlemci, inFamous: Second Son için darboğaz problemi oluşturmuş. İşlemciden ve GPU'dan tam olarak verim alamadıklarını belirten Bentley, bunu düzeltmek için bazı yolların mevcut olduğunu söylüyor. Buna rağmen daha önce oyunun, sunulan 4.5 GB'lık RAM kapasitesinin tamamını kullandığı belirtilmişti.
 
Bildiğiniz gibi PlayStation 4, 1.6 GHz saat hızında çalışan bir işlemciye sahip. 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak Dualshockers Sucker Punch inFamous: Second Son Sony Playstation 4
Star Citizen'a Bağış Desteği 42 Milyon Doları Geride Bıraktı CCP, World of Darkness İle İlgili Ne Yapacağına Henüz Karar Vermemiş
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

abstergo78GHOST

5.4.2015 17:38:03

0
bende yorum yapayım ,second son oynuyorum ve muhteşem ,adamlar çözmüş işlemci cpu olayını ,şimdi ps4 ü olan second son oynasın ve görsel şova hazır olsun

dravencarnage

20.4.2014 18:24:13

+1
1 Yıl içerisinde PS4 kendini aşacak özellikle exclusive ler gelmeye başladıkça

OldGamers86

17.4.2014 17:25:53

0
Bu haber en çok teraflops hesabı yapanları üzer. :)

emrahcey

16.4.2014 22:29:06

0
quote:

At the Games Developers Conference Sucker Punch Lead Engine Programmer Adam Bentley held a panel titled “inFAMOUS: Second Son Engine Postmortem” and the notes of the new version of the slides published today include some very interesting details about how the PS4's hardware works and on how it was used for the game.
Bazı arkadaşlar Bu haberin PS4 baltalamak amaçlı olduğu kanısına varmışlar. Sanki BSC bu konuda bir taraf gibi... Belirtmek isterim ki haberin kaynağında da yazdığı gibi bu konuda şikayet eden oyunu PLAYStation 4 exclusive olarak çıkartan firmanın baş programcısı Adam Bentley'i şikayet ediyor. Mantel ve Dx 12 nin çıkış amacıda zaten bu yöndeki eksiği gidermek, yoksa 6 ayda bir ekran kartı satmak varken neden böyle bir hata yapsınlar ?

TheBladeRunner

16.4.2014 19:55:54

0
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco
Ustad benim biseyi yanlis anladigim yok.Site de ne bahsedilmisse onu ozetleyip tercume ettim.Tiling/Detiling Orme bisileri ust uste koyma anlamidir.Adamin dedigi de aynen su"ASM kodlari fabrikasyon cikisli ve oldukca kotu kod dilleri idi ama simdi bunu cozebildik ve tiling/detiling eskiye oranla cok daha hizli oyleki 10-100x arasinda.Benim yanlis anladigim bisey yok.Senin gibi adamlar burda lazim yoksa cok bilmis taslayip atip tutan cok.PDF e baktim.Aynen dedigin gibi adamlar henuz isin ozunu kavrayamamislar ve cpu da olusan dar bogazlari asmanin bi cok yontemi oldugunu en basitinden gpgpu kullanimi oldugunu lakin su an pek kullanmadikalrini yazmislar.Haa bu arada kimse ps4 de gpgpu oldugunada inamaz.

BlackBeasT

16.4.2014 19:19:23

+1
quote:

Orijinalden alıntı: GT_55

Bir bilene soralım.Ne kadar dar boğaz yapıyormuş.
@Rubisco, @musakka gibi uslubu ve tarafsız yazıları ile İlk mesajda "Uni tezi kıvamında sayfalarca yazıp sizin önünüze atacak kişi çok" derkene bahsettiğim bu insanlar zaten.. ilk mesajım konuya yüzelsel yaklaşan birini yorumu alıntı yaparak iğnelemek adına yazdım

Rubisco

16.4.2014 18:15:38

+3
quote:

Orijinalden alıntı: GT_55

Bir bilene soralım.Ne kadar dar boğaz yapıyormuş.
Darboğaz yarattığını performansın ondan düşük kaldığını dışardan kim söylüyorsa bilmeden çok şey yazmış oluyor. Adamlar, CPU'yu şimdilik zayıf bi nokta olarak görüyorlar ondan bahsetmişler. Bundan PC'deki gibi CPU %99'da çalışıyor, GPU yatıyor gibi bi anlam çıkartılmasın yani. Dışardan bizim test etme imkanımız aracımız vs. miz olmadan da adamların neden bahsettiklerini tam anlama şansımız yok. Bi yerde adamlar optimize etmesi kolay değil demişler CPU için. karşılaştırırken CELL ile karşılaştırarak bunu söylüyorlarsa diyecek bişey bulamam, adamların daha çok eskiği var öğrenecek derim. Cell'in üstünde az biraz çalışmaya çalışmış biri olarak x86'nın işleyişi hakkında bugünkü modern x86 ların işleyişi hakkında fikri olan kimse o tarz bi cümle kullanamaz, kullanmamalı. x86 bugün hemen her tür iş için hazır kaynak bulmaktan tut, işleyişini irdelemeye, alt seviyeli test etmeye , dökümana vs. ye kadar en rahat çalışabilecğein işlemcidir. PS4'deki CPU'da bundan farklı değil, adamların """optimize etmesi kolay değil derken bütün platformda CPU ile sorun yaşıyoruz o yüzden ona zaman ayırmamız gerekiyor"" anlamında mı söylüyorlar yoksa Cell'e PowerPC'ye alışmıştık, şmdi ise biraz değişik geldi gibisinden mi bahsediyorlar bilmiyorum. Ama x86 şimdiye kadar çalıştıkları en rahat kaynak bulunabilen donanım olması lazım. Sorunun nerde yaşandığından nasıl yaşandığından nasıl kısıtlandıklarından fazla bahsedildiğini görmedim ben. GDC'deki sunumda da fazla bahsetmediler. Yani nerde sorun yaşayıp nasıl etrafından dolaştıklarından faln bahsettiler ama CPU yüzünden bişey yapamıyoruz gibisinden bi noktada değil kimse. PDF'yi faln yeni okuyup, içinde kelime ayıklamak sonda da bundan haber yapmak gibi bişey bu . Yeni görmüşler ise de bravo diyecek bişey yok. Yukarıdaki yorumların çoğu tuhaf tuhaf alakasız şeyler içeriyor. MAntle PS4'den daha iyi değil. PS4'de GNM denen bi API var. Mantle'dan daha düşük erişimli şeylere imkan veriyor ve Mantle'ın Windows'daki kısıtlamalarına maruz kalmıyor. Donanıma göre 1-1 kodlama esnekliği var. PC'de AMD_IL denen ara-katman dili ile Windows altında kod yazamasın mesela onun için derleyici yok. Mantle içinden ancak bu imkan var. PS4'de ise bu tarz şeyler başından beri var olması gerekiyor. Boşuna işin içine dx12, Mantle , OpenGL bilmemne gibi saçmalıklar katmasın kimse. Konsoluna 50 tl oyun almamış insanların, konsol oyunlarından bahsetmesi zaten anlamsız. TheBladeRunner 'ın yazdığı şey çok eksik ve herşeyi tersinden anlamış. Linkde bahsettiği şey 3D ile direk alakalı değil. Adam hayatında SSE'ye doğru düzgün kod yazmamış, ilk defa doğru düzgün çalışabilen hızlı ve optimize edilmiş kod yazmış. Twitterda da bundan bahsetmişti. Millet bunu alıp allayıp pullayıp başka bi hale sokmuş. ilerde 100x performans bu şekilde artmayacak. Ama ilerde, millet kodlamasını öğrendikçe daha iyi kullanıp daha iyi şeyler yapabilecek. Bugüne kadar yapmadıkları şeyler var Infamous'da mesela, GPGPU adına. Bi sonraki konsollarda mimari değiştirmezler ise, ister Intel ister AMD olsun yine x86 üstünden devam ederler ise, şimdi edinecekleri deneyimler çok çok işlerine yarar. GPU yada benzeri tarz yapılarda da şimdiki AMD GCN mimarisine uyumlu bişeyler kullanırlarsa herkes inanamayacağın kadar dua eder. İstersen 3-4 sene sonra yeni konsol getirsinler önemli değil dersin. Konuya geri dönersem, neyi nasıl implemente ettiklerini, ne seviyede nasıl optimize ettiklerini bilmiyoruz. Kapalı olan herşey için optimizasyon konusunda şüphe ile bakmanız gerekir. Adamlar, sunumda işi basit tutmak için bahsettikleri yollardan gittiklerini anlattılar. O yüzden ilerleme genişleme için daha yer var diyorlar. İlgilenen olursa PS3'e göre ne kadar daha çok iş yaptırdıklarından faln bahsediyorlar. CPU'yu sürekli max seviyede kullanamadıklarından faln bahsediyorlar %66-86 civarlarına çıktıklarından bahsediyorlar. Merak eden varsa PDF'nin 39. sayfasına baksınlar orda "bottleneck" kelimesi geçiyor. Diğer taraftan gidebilecekleri daha çok yolun olduğundan onlar da bahsetmişler. http://suckerpunch.playstation.com/images/stories/GDC14_infamous_second_son_engine_postmortem.pdf Daha fazla çalışmak işlerine gelmemiş de denilebilir (kendileri söylüyorlar), şimdilik bu kadar dahasına sonra bakarız demişlerdir de denilebilir. Bazı yapıları daha fazla zaman olsaydı daha farklı kurabilirler ve mesela en az %30-50 civarında fazladan perf alabilirler miydi? Muhtemelen yapılabilirdi belki fazlası da yapılabilirdi. İşin dahası, daha oyun yapımcılarının aşina olmadığı oyunlarda kullanılmayan yapılar var, Windows ve Dx yüzünden, eski konsollar yüzünden. GL için anca OpenGL 4.4 ve sonrası için mümkün oluyor ve extension gerekiyor, o yüzden oyunlarda yok (farklı pull/push , GPU'nun kendisinin ortak kullanılan ram alanından veri çekmesi, CPU'nun GPU'ya iletmek için belleğin alanına direk yazmasının gerekmemesi vs. gibi yeni şeyler var). Son olarak bu CPU mevzusu için The Crew için de adamlar bodoslama dalıp yapalım bitsin dediler, madem o kadar güzel 2dk da hallederiz gibisinden daldılar PC gibi. Sonuç hüsran oldu. Adamlar da mecburen zor yoldan, CPU-GPU bağlantı--işleyiş şekline göre yeniden işe girdiler. Orda nasıl kıyamet kopmadıysa SS'de adamlar bi yerde bottleneck dedi diye biilmemneyi bilmemne edip endişelenmeye gerilmeye gerek yok daha.

Aimstein

16.4.2014 15:49:33

0
Xbox one bişey diyemezler kötü , kötülenmez PS4 Fiyat , eğlence açısından çoğu kişinin PC sini ezdiği için oyunaları gördükten sonra millet çıldırdı Şimdi PS4 yarım milisaniye geç açıldı diye haber çıksa PS4 çöp yazıyolar çünkü hepsi parasıyla PC ALAN ve PS4 için yazı bekleyen ve kendini yalanlarla avutan ergen kesim !

adam olun

16.4.2014 14:42:16

-1
neyse sıkıntı yapmayın gençler ama xbox one'dan iyi diyerek kendinizi kandırabilirsiniz :D

GT_55

16.4.2014 09:29:24

0
quote:

Orijinalden alıntı: BlackBeasT @musakka Hocam yazarsında yeri burası değil mesala PS4'de sistem ramı gddr5 lakin APU'nun cpu ambargosuna takılıyor. CPU'nun yaptığı bu darboğazı aşmak PC donanımları ile zor... Sony PS5 ile kendine has donamımla gelse diyeceğem, Yapımcısının biri BSC misafiri olarak "ya gelmesin PS4 APUsu ama çok güzel baksana" yazmasından tırsıom
Bir bilene soralım.Ne kadar dar boğaz yapıyormuş.

edd121

16.4.2014 08:54:30

0
herkes oynadığını oyundan aldığı zevke baksın 2 3 velet için donanım profesörüde olsanız onlar bildiğini okur.oyununuzu oynayın geçin.takılmayın böyle şeylere.

kaplan3461

16.4.2014 00:00:47

-1
Bu haber ps4 almama sebeb olmaz zamanla düzeltirler herhalde.

aykut291

16.4.2014 00:00:00

-1
Valla benim bu boş laflara karnım tok. Last of Ous 2 yle Uncharted 4 dün sahneye çıkmasını bekliyorum.

TheBladeRunner

15.4.2014 23:47:39

-6
quote:

Orijinalden alıntı: GT_55 Çok içerlenmişler, en küçük olumsuz haberde akbaba gibi üşüşüyorlar.
Ben zaten suraya yorum atanlarin cogunun yasini basini cok merak ediyorum.Bu nedir abi? En ufak bisey de ulan zaten ps4 de cop deyip hurraaa.Takmislar ps4 cok gucsuzmus,x86 mimarili oldugu icin omru cok kisa surecekmisSorsan daha once on oyun gelistirmis,kodlama da ustune yok deha.Ulan zaten adamlar high end komponentler kullansalardi bide bunlarin deyimiyle "yeni nesil konsol dedigin pc yi cope attirir" gibi bi donanimla ciksa idi zaten o saatten sonra kimse pc nin suratina bakmaz olurdu. Guzel arkadaslarim sene 2000 veya 2005 degil.O zamanlar pc komponentleri bu denli guclu degildi ve adamlar o zamalar istedikleri gibi at kosturabiliyorlardi.Sene 2014 pc komponentleri essek yuku ile guclu hele hele onlari cope attiricak donanimlari dusunmesi bile guc.Ne MS ne Sony nin boyle donanimlarla konsol yapmasina izin vermezler parasini bastirsa dahi cunku bu kadar guclu ve stabil donanim ile ustunde yapilacak titiz optimize ile pc ye nal toplatirdi.Buda dogal olarak hic bir donanim firmasinin isine gelmez. CPU darbogazini,cpu nun islem gucu gpu ile esit veya yakin olmadigi surece hic bi zaman kokunden kaldiramazsin.Assagida arkadasin verdigi ornek cuk oturuyor GPU 2Tf ama CPU 140gf misal aradaki guc farki ucurum eee gelde dar bogaz yeme.Suckerpunch in soyledigi sey ise bu sorunu asmak icin ps4 de ki ACE leri ve gpgpu kullanmak ama adamlar gpgpu yu pek kullanmamislar su an. ICE team yeni cpu kodlarini cok sonradan yazmis ve dogal olarak buda cikis oyunlari surecine yetisemdiginden firmalar fabrikasyon cikisli kotu kod dilleri ile sikinti cektiler.GG de daha once soyle yaparsak boyle oluyor sunu yaparsak su oluyor cunku henuz cihazi tam bilmiyoruz diyorlardi. Link atiyoruz ispatlamak icin eksi yiyoruz niye adamlarin kafasina bi kere kazinmis su: "PS4 cok gucsuz" Not:Su donanim meselesini surekli yazmakdan ben de biktim ama insanlar bunu anlamamakdan bikmadi.

BlackBeasT

15.4.2014 22:53:57

0
@musakka Hocam yazarsında yeri burası değil mesala PS4'de sistem ramı gddr5 lakin APU'nun cpu ambargosuna takılıyor. CPU'nun yaptığı bu darboğazı aşmak PC donanımları ile zor... Sony PS5 ile kendine has donamımla gelse diyeceğem, Yapımcısının biri BSC misafiri olarak "ya gelmesin PS4 APUsu ama çok güzel baksana" yazmasından tırsıom

BSC Misafiri

15.4.2014 22:44:51

0
Herşey iyi bir optimizede biter. PS 3 ilk çıktığı zaman ki oyunlara bakın birde son zamanlardaki oyunlara bakın. Aralarında dağlar kadar fark var.

BSC Misafiri

15.4.2014 22:44:49

-2
Pc'de steami ,orgini hesaba katan arkadaş, ps'de de psnstore var. 70den fazla kutulu ve dijital oyuna 500_600 tl harcamışım, ps3'üde ikinci el 350tlye aldım. Öyle binlerce liralık bir durum yok , Türkçe ve exc oyunlarda kaymağı. Ps4 oyunlarıda çoğalsın ucuzlar elbet.

stun

15.4.2014 22:34:02

-2
quote:

Orijinalden alıntı: ankara <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: stun<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: ankara<br> <br> Daha bu başlangıc ilerleryen yıllarda bütün oyunlarda darboğaz yapacak Beyin gövdeye Yetmiyor . Beyinsiz Sony anca beyinsiz bir cihaz yapar <img src="http://img.donanimhaber.com/image/s3.gif" align="middle" border="0" alt=""> <img src="http://img.donanimhaber.com/image/s3.gif" align="middle" border="0" alt=""> <img src="http://img.donanimhaber.com/image/s3.gif" align="middle" border="0" alt=""></blockquote><br> <br> kabul edelim ki piyasadakı en iyi konsolda bu.. bu nesil öncekine göre çabuk eskıyıcek gibi.. çok daha güçlü donanımla çıksalardı keşke bu sefer fiyat uçuk olurdu ama.. konsolda çok rahat kullanılabılırdı<br> </blockquote><br> Ps3 çıktığında ben pc ile kıyaslıyordum. Hiç bir zaman cihazı kötülemedim ama ps4 okadar abartıldı gerçekten cihaz okadar iyi çıkmadı belkide oyunlar çok değişmeye başladı oda olabilir
konsolu konsol yapan konsol olmasıdır - blu ray takarsın ayar yapmadan oynarsın herkezde aynıdır haksızlıkta olmaz -hack falan yoktur mesela.. en sevdiğim kısmıda odur.. titanfall-bf -cod duyuyorum hep arkadaşlardan...burdada haber ve yorumlardan -insanlarda anlamadıgım şey böyle grafıklerin yetmiyormuş gibi grafik için ölmeleri.. e ben 2009 da bioshock 1 oynuyordum o da fıstık gibi oyundu .. şimdi bak ne kadar ilerledi.. ilerlesinde zaten çıkan ve çıkacak oyunların hepsi grafıksel olarak bana yeten oyunlar 1 tane bile grafıği kötü olsun yok.. titanfall belki var onuda oynayamıyorum .. dark souls 2 de pvp yaparken bakamıyorsun grafıklere iyi mi kötümü.. bence şuan cod hariç bütün oyunlar tatminkar oyunlar.. -ps4 aslında abartılmadı ... ms karşısında xone ile duramayınca herkesde doğal olarak ps4 popüleritesi başladı.. insanların bilincinde yer etti bu ..sony verdiği sözleri tutmamazlıkta yapmadı.. bu arada şu oyun fiyatları muabbetine gelmek istiyorum..abi spotçulardan 15 -20 tlye takaslıyorsunuz orj oyunu oluyor bitiyor ..20 yaşındayım öğrenciyim buda psn profilim bu kadar oyunu alamam yani.. http://psnprofiles.com/SummitTR psn:SummitTR eklemek isteyen buyursun

GT_55

15.4.2014 22:29:45

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner Hemen felaket tellalligi baslamis.Bi durun sakin olun.Sony nin ICE Team i ki bu adamlar ND ile birlikte cok siki calistilar,AMD fabrikasyon cikisli ASM kodlarini kullandiklarini ve bunlarinda oldukca kotu kodlar oldugundan cpu verimliligini fazlasiyla dusurdugunu soyluyorlar lakin yeni kendi kodlari ile cpu dan 10-100x daha verimli sonuc elde ettiklerini ve bunun daha baslangic oldugunu soyluyorlar.Buyrun link: http://gamingbolt.com/ps4-ice-team-programmer-surface-tilingdetiling-on-the-cpu-is-10-100x-faster-now Kaldiki zaten bu bi tek ps4 de olan bi sorun degil,ayni olay pc de ve Xbox One da da mevcut.Sebebi cpu nun gpu dan daha zayif yapida olmasi ki bu yuzden Mantle ve Dx12 gibi API lar ile cpu uzerinden yuku alip gpu ya yaptirmak.Bu yuzden zaten ps4 de gpgpu mevcut.
Çok içerlenmişler, en küçük olumsuz haberde akbaba gibi üşüşüyorlar.

Riwalp

15.4.2014 22:03:55

+2
şu oyunu 60 TL ye satsalar kimse sesini çıkarmadan alıp oynar ,

musAKka

15.4.2014 21:50:46

+2
quote:

Orijinalden alıntı: BlackBeasT

Oyunda ki görselden değil o görseli yakalamak adına APU işlemcisinin gpu üzerinden yarattığı ambargo'dan bahsediliyor ve 3 sahış ağzından değil oyunu yapan adamlar söylüyor. Oyun dünyasına bulaşan anaokullu dahi bilir. 3.0ghz altı işlemci darboğaz yaratması kaçınılmazıdr. Oyunlarda bahsi geçen "Optimize" mevzusu bu açıdan önemlidir. Mantle ve DX12 cpu üstünden bazı işlem hesaplarını sırtından alıp gpu'ya hesaplatıp CPU'nun nefes aldırmak istenmesi Darboğaz aşabilmek yoksa PCack oyuncu olmanın konu ile bağlantısı yok Sanırım sizi yanlış siteye yönlendirmiş olmalılar yoksa burda CPU yaşattığı darboğaz konusunda Uni tezi kıvamında sayfalarca yazıp sizin önünüze atacak kişi çok
Şahsen darboğazı burada sayfalarca yazıyla anlatırdım mesela. Fakat dehanın biri gelip "ama grafikler mükemmel" falan şeklinde cevap verir diye vaktime kıyamıyorum.

stun

15.4.2014 21:47:02

-2
quote:

Orijinalden alıntı: FERFEROS
alıntı:

Orijinalden alıntı: oyunbilgini57

Alışın derim her zaman PC konsollardan grafik olarak üstün olacaktır fakat konsollar fiyatı ve özel oyunları bakımından birde vereceği en az 7-8 yıllık destek ile uzun vadede hesaplı ve kullanışlı olacaktır . Normalde bizde biliyoruz 1000$'lık ekran kartı almayı .


Uzun vadede konsol mu hesaplı? Hiç güleceğim yoktu. Oyunların fiyatlarını neden göz ardı ediyorsun? Bir konsol oyuna en az 100-150 veriyorsunuz. Spotçulara falan bakıyorum. Aylar önce çıkmış KZ4'ün fiyatı hala 130-150 seviyesinde. BF4'te aynı seviyede. Infamous SS 170 lira seviyesinde. Bu mu hesaplı? O fiyatlara Steam'de onlarca oyun alınıyor.

Steam ve Origin'de 150'den fazla oyunum var. Bunları konsolda almaya kalkışsaydım kim bilir ne kadar tutacaktı. Cevap: binlerce lira. PS3'üme bugüne kadar 8 oyun almışım. En düşüğü geçen yaz oynadığım RDR'dı. Kaç sene geçmesine rağmen Türkiye kutulu fiyatları hala 70'lerde dolaşıyor. Diğerleri de en az 120 lira. Konsoldaki 8 oyun en azından 800 lira tutuyor. PC'deki 150 oyuna o paranın 3te 1'ini vermemişimdir.

İllaki en üst düzey kartı alacaksın diye bir şey yok. 1000 dolar vermene de hiç gerek yok. 400 dolara ( Türkiye fiyatı ile 1000 liraya) GTX 770 gibi canavar bir kart alabiliyorsun.Bu arada bahsettiğim son jenerasyonun en kuvvetli kartlarından. Daha ucuza bir önceki jenerasyon kartı da alabilirsin. Kısa vadede konsol daha ucuz gibi görünse de bir kaç oyun alınca aslında öyle olmadığı ortaya çıkıyor. PC'ye çıkan 1000lerce exclusive'den bahsetmiyorum bile. Bazı arkadaşlar PC'de exclusive oyun yokmuş gibi konuşuyor.

Ayrıca şu da bir gerçek ki, yaşadığımız şu günlerde sadece PC ya da sadece konsol kullanmak yetersiz kalıyor. Her türlü bir platforma özel oyunları kaçıyorsun. Bana kalırsa konsolların tek işe yaradığı nokta exclusive oyunlar. Hem PC'ye hem de konsola çıkan oyunu daha ucuza ve daha iyi bir şekilde PC'de oynamak varken konsolda oynamak düpedüz akılsızlıktır.
Bu arada konsol düşmanı falan değilim. PS3'üm ve PS Plus aboneliğim var. PS3'ü sırf exclusive oyunlar için aldım, ki mantıklı olan da budur. İleride Infamous SS gibi oynamaya değer exclusiveler çıktıkça ve konsolun fiyatı düşünce PS4'te almayı düşünüyorum.
dostum spotçuları biliyorsun.. oyunda takaslayabilirsin 20 tl ye bu kadar basit birşey niye aklınıza gelmıyor

BlackBeasT

15.4.2014 21:07:28

+4
quote:

Orijinalden alıntı: lostrock siteye girenlerin çoğunluğu pc-cack oyuncusu olduğundan bölümsonucanavarındanda başka haber beklenmezdi zaten , oyun şu ana kadar çıkmış en iyi grafiklere sahip fakat artık oyunlar bir bütün olarak değerlendirildiğinden(grafik ses oynaış sunum süreklilik eğlence vb.) yabancı siteler grafiklere çok değinmez
Oyunda ki görselden değil o görseli yakalamak adına APU işlemcisinin gpu üzerinden yarattığı ambargo'dan bahsediliyor ve 3 sahış ağzından değil oyunu yapan adamlar söylüyor. Oyun dünyasına bulaşan anaokullu dahi bilir. 3.0ghz altı işlemci darboğaz yaratması kaçınılmazıdr. Oyunlarda bahsi geçen "Optimize" mevzusu bu açıdan önemlidir. Mantle ve DX12 cpu üstünden bazı işlem hesaplarını sırtından alıp gpu'ya hesaplatıp CPU'nun nefes aldırmak istenmesi Darboğaz aşabilmek yoksa PCack oyuncu olmanın konu ile bağlantısı yok Sanırım sizi yanlış siteye yönlendirmiş olmalılar yoksa burda CPU yaşattığı darboğaz konusunda Uni tezi kıvamında sayfalarca yazıp sizin önünüze atacak kişi çok

JasonBrody94

15.4.2014 20:50:18

-2
ya oyun bomba gibi çıktımı çıktı siz ona bakın grafikler süper ama ilerde fena olucak the order 1886 zaten kanıtı .d

BSC Misafiri

15.4.2014 20:40:13

0
quote:

Orijinalden alıntı: oyunbilgini57 Alışın derim her zaman PC konsollardan grafik olarak üstün olacaktır fakat konsollar fiyatı ve özel oyunları bakımından birde vereceği en az 7-8 yıllık destek ile uzun vadede hesaplı ve kullanışlı olacaktır . Normalde bizde biliyoruz 1000$'lık ekran kartı almayı .
Bence haklısın , fakat bu jenerasyon 7-8 yıl olmayabilir .

BSC Misafiri

15.4.2014 20:39:43

0
daha bir sey görmediniz. gücsüz diye düsünmeyin .)

moonquad

15.4.2014 20:37:25

+4
Konsolcular bence susun bir 550tl aldığın ekran kartı 3 yıl gider örnek verirsek Gtx 560 2011 yılında çıkan bir kart ve çıktığından bu yana 3 yıl doldurmak üzere yani 1600tl verip 7 yıl sizi üzmeden gidiyor bu durumda 3 yılda bir 550tl ekran kartına verip toplam 6 yılda 1100tl harcamaktasin üstüne de 500tl pc oyunu alırsın peki konsolda 7 yıl içinde 5 oyun alsan bu rakam katlanır da katlanır.

TheBladeRunner

15.4.2014 20:36:53

-2
Hemen felaket tellalligi baslamis.Bi durun sakin olun.Sony nin ICE Team i ki bu adamlar ND ile birlikte cok siki calistilar,AMD fabrikasyon cikisli ASM kodlarini kullandiklarini ve bunlarinda oldukca kotu kodlar oldugundan cpu verimliligini fazlasiyla dusurdugunu soyluyorlar lakin yeni kendi kodlari ile cpu dan 10-100x daha verimli sonuc elde ettiklerini ve bunun daha baslangic oldugunu soyluyorlar.Buyrun link: http://gamingbolt.com/ps4-ice-team-programmer-surface-tilingdetiling-on-the-cpu-is-10-100x-faster-now Kaldiki zaten bu bi tek ps4 de olan bi sorun degil,ayni olay pc de ve Xbox One da da mevcut.Sebebi cpu nun gpu dan daha zayif yapida olmasi ki bu yuzden Mantle ve Dx12 gibi API lar ile cpu uzerinden yuku alip gpu ya yaptirmak.Bu yuzden zaten ps4 de gpgpu mevcut.

senseman62

15.4.2014 20:15:42

+4
daha 1 sene bile olmadan bu tip haberler gelmeye başladı :( erken biticek bu nesil anlaşılan o.

BSC Misafiri

15.4.2014 20:08:04

+2
Bende ps4 sahibiyim ve konsol oyuncusuyum, daima konsol kullanırım oyunlarda. En başından beri ps4 ün yeterli olduğunu savunuyordum açıkçası haber doğruysa biraz canımı sıktı. Yani evet en iyi grafikli açık dünya oyununu oynadık oynamasına ama bu haklı çıkarmaz. Aslında pek kafaya takmamak lazım,1 2 yıl içinde yeni nesil konsollar patlarsa insanlar tepki gösterecektir bende dahil.

FERFEROS

15.4.2014 20:07:22

+5
quote:

Orijinalden alıntı: oyunbilgini57 Alışın derim her zaman PC konsollardan grafik olarak üstün olacaktır fakat konsollar fiyatı ve özel oyunları bakımından birde vereceği en az 7-8 yıllık destek ile uzun vadede hesaplı ve kullanışlı olacaktır . Normalde bizde biliyoruz 1000$'lık ekran kartı almayı .
Uzun vadede konsol mu hesaplı? Hiç güleceğim yoktu. Oyunların fiyatlarını neden göz ardı ediyorsun? Bir konsol oyuna en az 100-150 veriyorsunuz. Spotçulara falan bakıyorum. Aylar önce çıkmış KZ4'ün fiyatı hala 130-150 seviyesinde. BF4'te aynı seviyede. Infamous SS 170 lira seviyesinde. Bu mu hesaplı? O fiyatlara Steam'de onlarca oyun alınıyor. Steam ve Origin'de 150'den fazla oyunum var. Bunları konsolda almaya kalkışsaydım kim bilir ne kadar tutacaktı. Cevap: binlerce lira. PS3'üme bugüne kadar 8 oyun almışım. En düşüğü geçen yaz oynadığım RDR'dı. Kaç sene geçmesine rağmen Türkiye kutulu fiyatları hala 70'lerde dolaşıyor. Diğerleri de en az 120 lira. Konsoldaki 8 oyun en azından 800 lira tutuyor. PC'deki 150 oyuna o paranın 3te 1'ini vermemişimdir. İllaki en üst düzey kartı alacaksın diye bir şey yok. 1000 dolar vermene de hiç gerek yok. 400 dolara ( Türkiye fiyatı ile 1000 liraya) GTX 770 gibi canavar bir kart alabiliyorsun.Bu arada bahsettiğim son jenerasyonun en kuvvetli kartlarından. Daha ucuza bir önceki jenerasyon kartı da alabilirsin. Kısa vadede konsol daha ucuz gibi görünse de bir kaç oyun alınca aslında öyle olmadığı ortaya çıkıyor. PC'ye çıkan 1000lerce exclusive'den bahsetmiyorum bile. Bazı arkadaşlar PC'de exclusive oyun yokmuş gibi konuşuyor. Ayrıca şu da bir gerçek ki, yaşadığımız şu günlerde sadece PC ya da sadece konsol kullanmak yetersiz kalıyor. Her türlü bir platforma özel oyunları kaçıyorsun. Bana kalırsa konsolların tek işe yaradığı nokta exclusive oyunlar. Hem PC'ye hem de konsola çıkan oyunu daha ucuza ve daha iyi bir şekilde PC'de oynamak varken konsolda oynamak düpedüz akılsızlıktır. Bu arada konsol düşmanı falan değilim. PS3'üm ve PS Plus aboneliğim var. PS3'ü sırf exclusive oyunlar için aldım, ki mantıklı olan da budur. İleride Infamous SS gibi oynamaya değer exclusiveler çıktıkça ve konsolun fiyatı düşünce PS4'te almayı düşünüyorum.

kenan9593

15.4.2014 19:49:46

0
Eski nesilde Ps fanboylarının öve öve bitiremedikleri Cell işlemcisini güncelleyip niye kullanmadılar?

pcrex

15.4.2014 19:49:12

0
işte bu yüzden yeni nesilde yapay zeka beklemeyin arkadaşlar, bir sonraki nesile inş.

BSC Misafiri

15.4.2014 19:48:12

-1
quote:

Orijinalden alıntı: lostrock siteye girenlerin çoğunluğu pc-cack oyuncusu olduğundan bölümsonucanavarındanda başka haber beklenmezdi zaten , oyun şu ana kadar çıkmış en iyi grafiklere sahip fakat artık oyunlar bir bütün olarak değerlendirildiğinden(grafik ses oynaış sunum süreklilik eğlence vb.) yabancı siteler grafiklere çok değinmez
Ne saçmalıyorsun allah aşkına?

- The Stig -

15.4.2014 19:43:29

0
Bu adamlar daha düne kadar en güçlü konsol, Sony tüm bileşenleri bizim istediğimiz gibi yaptı demiyomuydu. Şimdi nolduda işlemci darboğaz yaptı. :D Bilmiyorlarmıydı işlemcinin darboğaz yapacağını, tahmine edememişler mi? :)

oyunbilgini57

15.4.2014 19:17:11

-1
Alışın derim her zaman PC konsollardan grafik olarak üstün olacaktır fakat konsollar fiyatı ve özel oyunları bakımından birde vereceği en az 7-8 yıllık destek ile uzun vadede hesaplı ve kullanışlı olacaktır . Normalde bizde biliyoruz 1000$'lık ekran kartı almayı .

lostrock

15.4.2014 19:15:32

-1
siteye girenlerin çoğunluğu pc-cack oyuncusu olduğundan bölümsonucanavarındanda başka haber beklenmezdi zaten , oyun şu ana kadar çıkmış en iyi grafiklere sahip fakat artık oyunlar bir bütün olarak değerlendirildiğinden(grafik ses oynaış sunum süreklilik eğlence vb.) yabancı siteler grafiklere çok değinmez

BSC Misafiri

15.4.2014 19:12:26

+3
Olagan seyler bunlar. Senelerdir PC'lerde olan bir durum. Mantle ve DX12 ile cozulmesi gerekiyor ama zor. Islemci darbogazini asmanin tek yolu GPGPU kullanimini arttirmak. Bugun en ust seviye Corei7 islemci 160gflops hesaplama gucu sunarken ortalama bir ekran karti 2 teraflops islem gucu sunuyor. Bu darbogaz sorununun tek cozum yolu yine soyluyorum GPGPU yani GPU uzerinden islemcinin yaptigi herseyi yapabilmek. Ben Mantle ve DX12'ninde tam anlami ile cozum olacagini dusunmuyorum. Cunku islemci ve GPU arasinda gunumuzde inanilmaz bir ucurum farki var. Ekran kartlari neredeyse 10 teraflops'a dayandi islemciler daha 100-150gflops etrafinda geziyor. Zamaninda PS3 Cell cok guclu demistik. PS3 Cell islemcisinin gflops orani bugun Corei7 3900 islemciler ile ayni. Arada 8 yil fark var.

Hobits61

15.4.2014 18:53:39

+2
Her zaman PS4'ün kötü yanları ile alakalı konular görüyorum,bi Allah'ın kulu da Xbox One kötü yanları ile ilgili şeyleri konu alsa sitenin anası ağlar..

BSC Misafiri

15.4.2014 18:41:55

-1
Neticeye bakarim ben. Dunyanin en iyi grafikli açik dunya oyununu oynadim sonuçta.

TheBladeRunner

15.4.2014 18:40:23

0
quote:

Orijinalden alıntı: Hardlinelegolas 425$ olsaydıda keşke 2.0 ghz olsaydı
Her iki konsolun islemcisi de 2.75ghz e turbo boost ile cikiyor.Standart hizi 1.6ghz. http://gamenmotion.blogspot.de/2013/11/playstation-4-cpu-use-amd-turbo-core-to.html http://gearnuke.com/playstation-4-sony-confirms-1-6ghz-cpu-clock-speed-43x-faster-playstation-2/

BSC Misafiri

15.4.2014 18:31:43

0
Bu makinelerin neresi next-gen ? Xbox 360 ve Ps 3 çıktığında gerçekten onların seviyesinde pc'ler çok azdı.

ReflexAction

15.4.2014 18:31:36

0
425$ olsaydıda keşke 2.0 ghz olsaydı

Venom Snake

15.4.2014 18:31:30

+1
Konsol- PC kavgası geliyor.Yerlerimizi alalım

BSC Misafiri

15.4.2014 18:27:52

-1
komedi ya :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
inFamous: Second Son
+ TAKİBE
AL
31 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız