Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

PlayStation Eski Patronu: AAA Oyun Geliştirme Masraflarının Giderek Artması Sürdürülemez

 
Sony Interactive Entertainment'ın eski Worldwide Studios başkanı Shawn Layden, AAA oyun geliştirme masraflarının giderek artmasının sürdürülemez bir durum olduğunu düşünüyor.

Ya AAA oyun geliştirme bütçelerinin düşmesi ya da oyun fiyatlarının artması gerekiyor.
 
GamesIndustry.biz ile konuşan Shawn Layden The Last of Us Part II'den örnek vererek devam oyununun ilk oyuna kıyasla daha uzun, daha büyük ve teknolojik olarak daha gelişmiş olduğunu ve Naughty Dog'un bunu yaparken daha fazla para harcadığını belirtti. Buna rağmen oyunun fiyatı yine 60 dolar.
 
Shawn Layden tarafından belirtilene göre mevcut nesilde bir AAA oyunun geliştirme masrafları pazarlama hariç ortalama 80-150 milyon dolar arasında. Bu masrafların yeni nesilde iki katına kadar çıkacağı tahmin ediliyor.

"Bu modelin problemi sürdürülebilir bir model olmaması. Yeni nesilde bu masraflarda oyun yapıp stüdyonun büyümesi beklenilemez. Bence oyun sektörü oturup düşünmeli ve kendilerini şu soruları sormalı. Nasıl bir oyun inşa ediyoruz, oyuncuların beklentisi ne, hikayemizi anlatmanın en iyi yolu ne"
 
"Oyun sektörüne girdiğimden bu yana oyun fiyatları 60 dolar fakat oyun yapma masrafları 10 katına çıktı. Eğer fiyat noktasında bir esneklik olmayacaksa maliyette bir dalgalanma olacak." 
 
Shawn Layden bir geliştiricinin beş yıl çalışıp 50-60 saatlik bir oyun yapacağına üç yıl çalışıp 15 saatlik bir oyun yapmasının daha doğru olacağını düşünüyor. Bu şekilde bütçe kontrol altında tutularak hem oyun fiyatları aynı kalabilir hem de oyunlarda daha yoğun ve ilgi çekici içerikler sunulabilir.
 
Sony Interactive Entertainment başkanı ve CEO'su Jim Ryan ise bu konu şöyle bir açıklama yapmıştı: "Grafiklerin daha ilginç ve gerçek hayata yakın olmasını sağlayan teknolojinin gelişmesi emek ve sermayenin biraz artmasına neden olacak. Bu yüzden evet, geliştirme bütçelerinde artış yaşanacağını düşünüyoruz. Çok da büyük bir artış olacağını sanmıyoruz ve bu yüzden konsol nesilleri arası geçişi daha hızlı bir şekilde yapmak istiyoruz ki oyunlardan para kazanmayı amaçlayan kişilere kurulu bir sistem sağlayabilelim. Üretim maliyetlerindeki olası artışa ayak uydurabilirsek oyun sektörü gelişmeye devam edecektir."

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak IGN US sony playstation 5 ps5 playstation next gen
George R.R. Martin, The Winds of Winter'ın 2021'de Tamamlanmasını Beklediğini Söyledi Unsolved Mysteries'ten Fragman Yayınlandı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

22.7.2020 00:08:18

0
Androge0s 25.6.2020 07:45:47 10 senedie Almanyada yaşayan bir birey olarak "Doğru söze ne hacet" 1 oyuna 60 euro vermek burada aslında çok para burada almanyada millet ortalama 1800-2000 euro net maaş kazanıyor fakat 600-700 euro kira veriyor 300-400 euro mutfak masrafı var 150-200 euro faturalar(elektrik gaz su telefon vs) 150-200 euro benzin araba vergisi yağ değişimi zorunlu kasko araba masrafı 50-100 euro cartı curtu derken geriye pekte para kalmıyor öyle oyunlara harcamak için

BSC Misafiri

30.6.2020 11:06:11

0
60 tl ne zamandan beri pahalı konumunda ya söylediğii şeye bak 60 birim avrupada pahalıymış adamlar 2 bin birim asgari ücret alıyor 60 tlye alır gibi oyun alıyorlar şak diye oyun çıkışında ama bazı cimriler olabiliyor avrupada da 60 50 ye çok diyen var ucuzun ucuzunu istiyen tek bizler değiliz :) yinede 60 birime pahalı diyenin maddi sorunları değil psikoloji sorunları olduğu açık last of us 60 birimi hakkeder ama fifa hakketmez diyebiliriz ayrı mesele

Aberrant Warden

25.6.2020 08:18:49

0
Oyun dünyasındaki kitlenin büyük bir çoğunluğu çocuk. Pahalı oyunları kime satmaya çalışıyor acaba? Yaş düştükçe oyun oynama oranı da artıyor. İlkokul ve ortaokulda herkes oynardı Lisede 5-10 kişi oynamazdı geri kalan oynardı Üniversite başında sınıfın yarısı oynardı, sonuna yaklaştık artık 3-5 kişi düzenli oynuyor. İş hayatında da her şirkette 1-2 kişi kalacak sanırım. Hedef kitleniz veletler çocuklar falan bunlar da para ne arar

Androge0s

25.6.2020 07:45:47

0
arkadaşlar sürekli yurt dışında 60 birim burada 500 birim muhabbeti yapmayın. 60 dolar orada da çok para, siz tl'nin değersizliğine alışmışsınız. Misal 60 dolara gidip xbox one s gamepad alabilirsiniz üstüne 10-20 dolar da paranız cebinizde kalır burada şuan 500 liraya o gamepadi alamazsınız sıfır olarak. Nasıl lou2 430 liradan 500e çıktı yani yaklaşık %16.5'luk zam 60 dolardan 80 dolara çıkması da yaklaşık %13.5'luk zam. Elbet bizde daha pahalı ve alım gücüne oranla daha kötü durumdayız ama adamlarda allah değil yani onlar da ona alışık ve böyle bir zamı biz nasıl karşılıyorsak onlarda öyle karşılıyorlar. Ayrıca abd gibi yerlerde 400 dolarlık ekran kartı ile 350 dolarlık ekran kartı seçerken bile 50 doların hesabı çok yapılır ve bir avantaj olarak görülür 50 dolar cebinizde kalsın diye. Yoksa o mantıkla çoğu insan pc toplar hem akıcı oyun deneyimi yaşarlar hem de daha iyi görsel detaylar ama bu tarz ülkelerde asgari ücretli çalışan sayısı bize göre çok çok az olsa dahi konsollar deli gibi satıyor? Mal mı bu insanlar paraları var sonuçta 800 verebilecekken 400 veriyorlar demek ki o 400 birimlik fark çok geliyor ve konsol tercih ediyorlar.

Androge0s

25.6.2020 07:39:07

0
Sinema sektörü gibi kalitesi gittikçe düşüyor :d?

TheNewAtilla

25.6.2020 06:33:58

0
Devir artık servis abonelikleri ile dönüyor. Artık film dvdsi ya da müzik albümleri satmıyor. Herşey dijital aboneliklere döndü. Oyun sektörü de ya oyun fiyatlarını artıracak ya da abonelik sistemine geçecek. Hangisinin daha mantıklı olduğuna tartışmaya gerek duymuyorum.

luganoguz

25.6.2020 02:37:00

0
"Beş yıl çalışıp 50-60 saatlik bir oyun yapacağına üç yıl çalışıp 15 saatlik bir oyun yapmasının daha doğru olacağını düşünüyor." Zaten çözümü kendisi vermiş. Boş çer çöp yan görevlerle dolduracaklarına 15 saatlik kısa ama öz oyunlar yapsınlar zaten. Yukarıdaki arkadaş bakın ne demiş, TLOU 2'de bile gereksiz görevler vardı demiş. Daha önce TLOU 2 için ; "25-30 saatlik oyun kendisini belli bir yerden sonra tekrar eder" diye yaptığım yorumda herkes üstüme çullanmıştı.Bakın noldu ben haklı çıktım

Korgeneral1071

25.6.2020 02:04:42

0
Yani yeni nesilde kesinlikle playstation alınmaz en azından belirli bütçeye sahip arkadaşlar için

BSC Misafiri

24.6.2020 23:44:51

0
tamamıyla saçmalık 60 dolar dahi aşırı pahalıyken oyun firmaları milyarlaca dolar kazanıyorkene vahşi kapitalizmi destekleyen bir açıklama olmuş

BSC Misafiri

24.6.2020 22:45:01

0
quote:

Orjinalden alıntı: Hudson51 Oyunların artan içerik ölçekleri ve kullanılan teknolojinin aşırı maliyetli olması konusunda sonuna kadar haklı. Özellikle yakında 60$ bandının kırılacağını ve ilerde 70-100$ arası standart oyun fiyatları görebiliriz.
ikinci el piyasayı sınırlasın kardeşlik sistemini kaldırsın 110 milyon ps4 satışında 13 milyon satan god of war 50 milyon satar belki daha fazla, fiyat artmasıyla işi kurtaramaz hadi bizler indirimi bekleriz de amerikalı veya alamancı veya ingiliz onlar 60 birimde bile indirimi bekliyorlar 80/100lerde alan olmaz

snakefatih

24.6.2020 21:38:59

+5
Ps5 çıkıyor ya yolunu yapıyor şimdiden. Hani yeni nesilde 60$ a oyun beklemeyin diyor kısaca. PS da 500₺ yi savunan kardeşlerimiz fiyatlarda güncelleme yapsınlar 750₺ bir oyun için sürpriz olmaz yeni nesilde

BSC Misafiri

24.6.2020 21:33:37

0
Buradan oyunların standart versiyonları 700 TL olacak kokusu alıyorum, 500 TL'yi geçerse yok abi bu ülkede konsollar biter yani...250 TL'm var yeni çıkmış bir oyunu alamıyorum inanılmaz birşey yaa, Last of us alamıyorum..Bir ps3 parasını oyunamı verecez biz... Sony Gamepass gibi servisler yapmazsa çok ulaşılamaz olur.. Umarım PS5 çabuk kırılır..Ps4'tede bu kırılma muhabbetleri tam yaygınlaşsında Ps5 alana kadar Ps4 ile kaçak idare edelim...

Hudson51

24.6.2020 21:28:17

+1
Oyunların artan içerik ölçekleri ve kullanılan teknolojinin aşırı maliyetli olması konusunda sonuna kadar haklı. Özellikle yakında 60$ bandının kırılacağını ve ilerde 70-100$ arası standart oyun fiyatları görebiliriz.

İdrak İstimlak

24.6.2020 20:14:56

+1
Büyük markalar haline gelen oyunlar için belkide büyük kazançlar söz konusu ama bilinen büyük dağıtımcı firmalar dışında bu işten para kazanan firma sayısı da öyle sanıldığı kadar fazla değil. Şöyle bir geçmişe kısaca bakarsanız, bir çok stüdyonun battığını, el değiştirdiğini, iptal edilen oyunları da görürsünüz. 60 dolar makul bir fiyat ama yapımcılar daha fazlası için oyun içi eşyalar, DLC'ler ve daha bir çok alengirli yöntemle oyunları zaten daha pahalıya satıyor. Bunu becerenler de başta saydığım ölçekteki büyük firmalar, kapanma gibi olaylar küçük yapımcıların başına geliyor. Layden'ın bu açıklaması sanki Sony bir şeylerin yerini yapmak istiyormuş gibi geldi bana. Ya oyun takasının önünü kapatacaklar ya da oyun fiyatlarına zam gelecek. Her iki durumda da oyuncuların aleyhine bir durum ortaya çıkacak.

-Dark Poison-

24.6.2020 20:04:48

0
Maliyetler arttigi gibi oyunlari bekleme suresi de 7,8 sene gibi cok uzun ve tahammul edilemez surelere ulasti.Hatta Corey Barlog GoW da neden eski oyunlardaki gibi boss dovuslerinin olmadigi sorusuna,boylesine bir yapim surecinde kisilmasi ,cikarilmasi gereken seyler malesef olabiliyor tarzi bir cevap vermisti.AAA oyun yapmak fazla maliyetli ve kontrolu de gercekte kolay olmayan bir devasaliga ulasti.Biyerde durulmali gercekten.

ördek gibi adam

24.6.2020 19:59:52

0
bana bunlar çok ağlıyolarmiş gibi geliyor hayvan gibi para kazanmadıklarını düşünen var mı

BSC Misafiri

24.6.2020 19:29:47

+1
sadece tek konsol üzerine satış olmamalı örneğin god of war 2 çıkışından 1 sene sonra pcye çıkmalı yada kardeşlik sistemini kaldır 110 milyon ps4 satılmış en büyük oyunu olan god of war 13 milyon satmış sebebi kardeşlik sistemi ve ikinci elin çok yaygınlaşması türkiye gibi yerlerde anlaşılır ama arkadaş amerikada almanyada felan yaşıyorsun 60 birimlik oyunu yüksek buluyorlar şaka gibi bizde 500 birim la 500 birim malesef yine alan var yazık ben dolarla alım gücü olan ülkelerde yaşayacam 60 birimlik oyunu 1 sene bekleyecem indirim için peh iki sigara parasını heba etsem daha yararlı :)

Dark_Passenger47

24.6.2020 19:07:16

0
Oyun fiyatlarının 70 dolara çıkması epeydir konuşuluyor zaten, onun yolunu yapıyor heralde, yeni nesilde fiyatın 70 dolara çıkması muhtemel gibi.

powersmachine54

24.6.2020 18:49:10

0
Bu gidişle oyun fiyatları yeni nesilde maalesef ülkemizde en az 600,700 TL'den aşağı çıkmaz. Eğer oyun fiyatları yeni nesilde 80 veya 70 dolar olursa ülkemizde zaten pahalı oyun fiyatları daha çok pahalı olur. Ve Sony gamepass gibi hizmet getirmezse bende yeni nesle eğer alabilirsem tercihim Xbox series x konsolu olur.Ve xbox gamepass hizmeti çok iyi özellikle oyun fiyatları ülkemizde pahalı olduğunu düşünürsek gamepass nimet gibi hizmettir.

Berkayselcuk

24.6.2020 18:17:06

+1
Tam olarak durum bu gerçekten. Sanki hadi biz çocuklara daha güzel oyunlar yapalım diye daha fazla para harcıyorlar. Satış sayıları, oyunlardan kazanılan paralar çok arttı. Para gelmeyecek olsa 5 kuruş fazla para da dökmezler. Birbirleriyle yarışmak için çitayı yükseltip sonra masrafımız arttı diye müşterilerden daha fazla para istiyorlar. Yok canım, biz senin şirketini fonlamak zorunda mıyız? Kimse kusura bakmasın, ben çalışanların sömürülerek yapıldığı veya oyun masraflarının uçup kaçtığı yapımlara muhtaç değilim. Bir oyun 10 yılın yüz yılın oyunu diye 500 lira da vermem. Daha çok çalışılmasını, insanların kendilerini paralamasını da talep etmem. Eğer sektör tıkandı ise masraflar yüzünden 10 yıl daha bu günün oyunlarının kalitesinde yapımları oynamaya da okeyim.

Fearless_tr

24.6.2020 18:04:24

+2
Esnaf hesabi; 10 milyon satsa 600 milyon ediyor bunun %55i digital satis olsa araci payi,kutu ve disc basimi, transport ücretide yok.150 milyon oyunun yapimina harcansin abartalim 50 milyonda tanitim ve dagitim mastaflari olsun 200 milyon yeni oyun icin kaynak olarak ayrilsin kaldi 200 .Ne bekliyor bunlar oyun basi yarim milyarlik kar payi felanmi ? Ben oyun sektörünün gidisatini pek iyi görmüyorum.Sinema sektörü gibi kalitesi düstükce düsüyor bir ciddiyetsizlik var.Cebimdeki parayi istiyorlarsa adam gibi ürün sunsunlar 60 dolar avrupada 70 euro cok bile bu oyunlara.Birde 10 sene önce 10 kati kär ediyorlarmis agziyla itiraf ediyor herif ;)))

RaiTrQ

24.6.2020 17:55:08

+1
Adamın ps ile alakası eski patron olması onda bile konu gamepass e gelmiş olum ne yiyip içiyorsunuz siz ya

Krowaz92

24.6.2020 17:35:33

0
Oyunlar 60 dolar olmyacak yada Pc ye cıkacak oyunlar gecikmelide olsa :D

7ender

24.6.2020 17:36:16

+3
He single bazlı oyun yap, hem tek platforma oyun çıkar sonra da böyle söylen... kendi politikanı değiştir..

Guest-7FA365660

24.6.2020 17:19:35

0
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
NOT = PS4 KULLANICISIYIM

mehmehcik_71

24.6.2020 17:10:24

+1
Sony kendi ayağına sıkıyor

MuharremAylar

24.6.2020 17:04:13

+1
Tek cihaza özel yapılmış oyunların satışının diğer oyunlara oranla daha düşük olması çok normal değil mi? Ayrıca oyun sektörünün en büyük geliri zaten oyun içi satın alımlardan geliyor artık. Her sene en çok gelir elde eden oyunların yüzde 80'i f2p oyunlar.

suÇ

24.6.2020 16:59:05

+1
Oyunlardan yan görevleri kaldırsınlar kafi

Boldrex

24.6.2020 16:43:05

0
Hocam miskete ve topa %500 ötv gelir o zaman.

rcpyksl

24.6.2020 16:28:36

0
Tüm platformlar kardeş olsun ya yok onun oyunu yok bunun oyunu..güzel birşey yapıyorsanız hepsinde yayınlayın ne var ki bunda , ona özel buna özele gerek yok sistem özellikleri kaldırıyorsa hepsinde çalışmalı

rcpyksl

24.6.2020 16:27:53

+1
The last of us , god of war pc ye geliyorun alt yapısı hep bunlar :D

Akbaba89

24.6.2020 16:28:31

+2
Korsanı teşvik edersiniz. Var gücü ile gruplar yazılımı kopya korumayı kırmak için uğraşır.

SARIMSAKLI MAYONEZ

24.6.2020 16:24:02

+3
Yıllardır 60 dolar diyor adam. Olaya bak bizim ülkede hiç sabit durmadı paramızın her geçen gün değer kaybetmesinden

Dürüstİnsan

24.6.2020 16:21:58

+1
Gamepass sistemi şart zaten. Ben de senin gibi düşünüyorum. PS Now sistemini geliştirip gamepass servisine rakip sunarlarsa çok iyi olur. Bir oyuna 500 TL vermek çok kötü. İndirimleri beklemek zor oluyor. Özellikle popüler oyunlarda.

BSC Misafiri

24.6.2020 16:14:54

+1
Yavaş yavaş Sony oyunları neden PC'ye de geliyor ki zaten bu sebeple değil mi? Yüksek prodüksiyon kaliteli oyun yapıp tek platforma bağlı kalırsan kazancı da etkiliyor tabi ki.

BSC Misafiri

24.6.2020 16:14:50

0
Abi herşey bizim ülkemizde pahalı adamlara göre cok normal yaparlar bencede yine olan bize olur

TheNewAtilla

24.6.2020 16:15:10

+1
Aynen abonelik sistemine geçsinler. Xgp 10 milyon abone yaptıysa psn rahat 20 milyon abone toplar

TheNewAtilla

24.6.2020 16:13:53

+1
Her platforma çıkar iki kat fazla satarsın. Rockstar, cdpr örnek olsun size

Metal-Gear

24.6.2020 16:13:52

+1
Yani 60 - 70 birime oyun alabilen çoğunluk için örneğin 10 birim daha zam gelse yine çerez parası. Ama onun bize gelişi kim bilir ne olur. Türkiye'de eğlence lükst bir iştir.

Nisma

24.6.2020 16:12:39

+4
Oyunun yapım maaliyetleri artıyorsa bu gelierlerin de artdığındandır. Yoksa gelir olmadan kimse zarar ederek yüksek maliyyetli oyun satmaz. Oyun fiyatları aynı kaldı diyor, ama oyun satışları da artmış ondan bahsetmiyor. Playstation Plus'ı var bunun. Aylık gelire bağladılar ve her ay düzenli gelir geliyor. Diğer oyunların oyun içi satışları var onları hesaba katmıyor. Tek gelir kaynağı single player oyun satışları değil ki. Bir sürü gelir kaynağı var bunların. EA, Activision ve Rockstar oyun içi gelirden bir sürü para kazanıyor. Sony de zaten PS platformunun genelinden parayı kaldırıyor. Sanki zarar ediyorlar gibi konuşmuş. O para bir yerden gelmese kimse zararına oyun bütçelerini yüksek tutmaz.

snowtger

24.6.2020 16:09:13

+1
20-25 saat süren exclusive oyunlara 500 TL verenler düşünsün.

orangeblu

24.6.2020 16:08:14

+1
Yeni nesil zamlar yolda demek. Psnow sistemini gamepass seviyesine geitrsinler fiyatı da ülkemize göre düzenlesinler ( ki hiç sanmıyorum bunu ) anca o zaman oynayabiliriz oyunları yeni nesilde. Oyun almak iyice imkansızlaşıyor last of us 2 500 lira yeni nesilde fiyatlar ne olacak kim bilir. Durumlar bu şekilde giderse ps4 son konsolum olur muhtemelen.

einhander

24.6.2020 16:00:22

+1
adam zaten bize konusmuyor dunya genelıne konusuyor. 60 avro veya 60 dolar bır cok ulkede gayet uygun gozuyle bakılıyorkı fıyat yukseltmeyı konusabılıyorlar. turkıyedekı oyunculuk ne ıstıyor dıye soracaklarını sanmıyorum. zam yapmak ıstıyorlarsa yaparlar ve bence paşa paşa dunya genelı satın alır. turkıyede zaten almak ımkansızlasmaya basladı bıle sanırım farklı hobıler bulma zamanımız gelıyor. misket yakartop seksek topla oynanan oyunlar bunlara yonelsek daha ucuz olucak gibi

seifer

24.6.2020 15:57:26

0
Bence adam haklı teknoloji arttıkça fiyatıda artıyor sonuna kadar haklı.

Ziromen

24.6.2020 15:55:29

0
80 dolar yapsınlar ama dlc saçmalıklarına son versinler

skullomania

24.6.2020 15:38:18

+2
Adamlara göre 60 dolar 60 lira. Bizim ülkemizde 500 lira adamlara göre 500 dolara tekamül ediyor. ABD de bu oyunu 500 dolardan satsan millet o dükkanı alaşağı eder. Bizde de utanmadan fiyatlara yükleniyorlar. Adamlarda oyun oynamak sıradan biir hobi, bizde ise lüks. Şunu unutmayalım , konsolu yabancı ülkelerde orta ve alt kesim oynar; üst kesim ve hardcore gamerler de PC oyuncularıdır. PS1 den beri konsoldayım ve ilk defa bu nesilde PC ye geçiş yapmayı ciddi anlamda düşünüyorum. ..

rcpyksl

24.6.2020 15:37:25

+1
Casual kesimde çok ama çok ciddi bir büyüme var.Fakat playstation alan pc toplayan gibi hard core kesimde ciddi bir büyüme olmamasına rağmen maliyetlerde ciddi bir artış var.Bence çok güzel bir konuya değinilmiş..60 dolar da artık bizim için çok pahalı olsa da biz dünya ya bakınca küçük ve vazgeçilebilir bir topluluğuz.Adam türkiyede sattığı 3-5 bin kopyayı satmasa da olur. Ben 5-6 yıl gibi kısa bir sürede yapay zekanın oyun yapabileceğine inanıyorum , tam olarak oyun olmasa da bölüm tasarımlarını yapabilir yada benzer grafik çizimleri fln gibi işleri yapabilir.20-25 yıl sonra oyun dünyasında elle içerik üretme gibi şeyler olmayacak..Takacaksın lensini bu akşam büyük bir krallık için ejderha avcılığı yapmak istiyorum bana zorluğu yüksek olan 3 saatlik bir macera hazırla diyeceksin yapay zeka sana hazırlayıp 10 saniyede verecek :D

aykut291

24.6.2020 15:37:51

0
Bizim için sorun değil biz 3. Dünya Ülkesinde Oyunları 60 dolara hiç almadık zaten.

Guest-AEF248198

24.6.2020 15:33:13

+26
15 saatlik söylemine katılmıyorum. Sen Witcher 3 gibi açık dünya oyun yap merak etme senin komple marka değerini bile yükselttikçe yükseltir. Bkz. Cd Projekt Red 60 dolar oyun fiyatı gayet iyi bu arada, senin rakibin Gamepasse getiriyor oyunlarını boş söylem olmuş.

BSC Misafiri

24.6.2020 15:27:44

+6
30 saati geçen oyunların yüzde doksan dokuzu gereksiz görevlerle dolu. Last Of Us 2 de bile çok uzatılmış gereksiz görevler vardı.

Boone

24.6.2020 15:23:15

+7
Birkaç yıla ülkemizde bir oyun 1000 liraya dayanacak orası belli oldu... Orijinal ürün tüketmek gittikçe zor olmaya başladı. Bu belirsizlik içinde yeni nesil konsolları çıktığı gibi almayın arkadaşlar ne olursa olsun elinizde patlaması yüksek ihtimal.

BSC Misafiri

24.6.2020 15:20:47

+1
Demek ki yakın zamanda hem oyun fiyatları artacak hem de içerik, oynanış süresi azaltılacak. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.

rambocuk

24.6.2020 15:20:14

+3
aga biz ps konsolunu bu yüzden alıyoruz küçük olsun çok olsun kafasıyla oyun yaparsan zaten almayız ve sen hiç olmazsın

BSC Misafiri

24.6.2020 15:08:51

+7
Tamam sizi anlıyoruz ama dünya genelinde kimse para basmıyor, zenginlere yönelik üretim yapmak istiyorsan olur?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PlayStation 5
+ TAKİBE
AL
4 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız