Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Nintendo Amerika Başkanı Söylenilenlere Kızdı


     Biliyorsunuz Wii U'nun çıkış arefesinde neredeyse her kafadan bir ses çıkıyor. Israrla bu konuyla ilgili konuşmak istemeyen Nintendo, en nihayetinde sessizliği bozdu. Nintendo Amerika'nın başkanı Reggie Fils-Aime, söylenilen sözlere sinirlendi.
 
     Nintendo'nun hardcore kesimden uzaklaştığını düşünenlere kızan Reggie, "Bu tip düşünenlere gerçekten sinirleniyorum. Bana 'hardcore'un tanımını yapın. Ben sizlere bugün itibariyle Smash Bros. Brawl'ı e-spor düzeyinde oynayan yüzlerce insan gösterebilirim. Bu kişiler saatlerini oyunlara harcıyorlar. New Super Mario Bros. da aynı şekilde, insanlar saatler boyunca başından kalkamıyorlar." sözlerini söyledi.
 
     Konuya açıklık getiren Reggie Fils-Aime, "Size durumu anlatayım. Wii'deki tek şanssızlığımız multiplatform oyunlardan nasiplenememiş olmamızdı. Ne The Elder Scrolls V: Skyrim'i Wii'de görebildik, ne de üst seviye bir Call of Duty oyununu. Yanlış giden tek şey buydu." sözlerini söylerken, aynı konunun Wii U'da yaşanmayacağını ekledi;
 
"Wii U'nun grafik kalitesi, işlem gücü ve HD desteğiyle birlikte aynı şeyi yaşamayacağız. Tabii ki bu bizim için Wii'de kaçırdıklarımızı önlemek adına büyük bir avantaj."

Bu haberin bağlantısı
URL
Nintendo Wii U Konsol Console hardcore wii
Take Two, Oyunlarını Yıllık Çıkarmak İstemiyor "20 Yaş Üstü Oyuncular Kesinlikle Normal Değil"
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

deerhunter1980

19.6.2012 02:56:27

+1
quote:

Orijinalden alıntı: cocoloccomaya herif hardcore'u bir oyunun oynanma süresi olarak görüyor heralde! :D :Dbaksanıza açıklamaya.. La madem Skyrim ve Cod'u yada bf3'ün durumunu biliyordunuz neden peki bu oyunların wii u da oynatılabilmesi konusunda bişeyler yapmadınız.. Dünde şu wii u hakkında saçma bir haber okudum bugünde.. Gitgide antipati kazanıyor nintedo..!!
cok haklisin Nintendo bi tek oynanis derdine pacayi nasil ucuz kiviririm in pesinde Wii ile tuttu cunku ilk di ama bu sefer yemiycek gibi herkes yakiniyor dusuk donanim yuzunden baksana firmalara bile oyun yapmakda kararsiz buyuk bi kumara kalkisti bence Wii U ile Nintendo

yalcinkocaman

18.6.2012 14:42:04

0
Arkadaşlar dert yanmış burda zeldada yapay zeka yok ... :) zelda başlı başına zaten bir zeka ürünü bir oyunken halen daha birileri zelda da yok onda yok yapay zeka.bu arkadaşlarımın hiç biri bir zelda ocarina of time yada zelda twilight princess oynamamış anlaşılan.Bu gün hangi oyunda oynarken zevk alıyorsunuz arkadaşlar ?bir sürü piyasaya oyun diye çıkan oyunlar var bakınız en son çıkanlardan resident evil operation city bu oyunda yapay zeka olsa ne olur olmasa ne olur?max payne 3 ?bir çok kişi beğenmedi.illa grafikleri muhteşem olucak biraz çevre görcez ama ne senaryo ne oynanabilirlik bir şey vermiycek bunun neresi kaliteli yapım.?kalite her şeyi ile kendini belli eder metal gear solid 4 oynamış biri olarak ağzım açık kalmıştı diyebilirim.ama bu gün bile zelda oynarken yine ağzım açık ve adamların yapmış olduğunu baş yapıtlara saygı duymak lazım.Metal gear solid bir başyapıttır.hiç bir oyuna benzemez.heavy rain bir başyapıttır hiç bir oyuna benzemez.resident evil bir başyapıttır hiç bir oyuna benzemez.zelda bir başyapıttır hiçbir oyuna benzemez.

BSC Misafiri

18.6.2012 11:16:57

0
Yapay zeka nedir?????? arkadaşlar bunu tartışmak yerine sizlere zeka ne demek sorusunu tartışmanızı öneririm. Ciddi bir felsefi sorundur bu tartıştığınız konu. Biraz felsefe ile ilgili arkadaşlar anlamıştır ne dediğimi. Bu konu oturduğunuz yerde atıp tutacağınız yada bence şudur bence budur diye ahkam kesebileceğinizden daha karmaşık ve ciddi bir sorundur. İşte sizlere soruyorum boş verin yapay zekayı şuna cevap vermeye çalışın: Biz kime zeka sahibi demeliyiz, yada zeka derken ne demek istiyorsunuz. Dikkat edin zeka nedir demedim, o zaman cevap belli:.. zeka bir kelimedir :)), şöyle sordum zeka derken ne demek istiyorsunuz, yani bu kelimenin tanımı nasıl yapılmalı.

- The Stig -

17.6.2012 20:32:04

0
herif hardcore'u bir oyunun oynanma süresi olarak görüyor heralde! :D :D baksanıza açıklamaya.. La madem Skyrim ve Cod'u yada bf3'ün durumunu biliyordunuz neden peki bu oyunların wii u da oynatılabilmesi konusunda bişeyler yapmadınız.. Dünde şu wii u hakkında saçma bir haber okudum bugünde.. Gitgide antipati kazanıyor nintedo..!!

dunyalicocuk

17.6.2012 19:13:19

0
@ChronoGear; işlemci kısmına lafım yok, çünkü az çok bu konularla ilgiliyim. Ama script konusunda demek istediğimi anladığını biliyorum. Kendi sorununu kendi çözen o yazılımlarda belli bir sisteme göre hareket eder. Yani etkiye tepki misali. Hepsi önceden hazırlanmış scriptler sonuçta. Daha önceden belirlenmemiş yeni birşey ortaya koymuyorlar.

ChronoGear

17.6.2012 18:54:51

0
Terminator SKYNET olayina gelirsek. Bugun Amerika`nin gizli projelerinin bircogunda insan kadar dusunmesede bir sekilde kendi sorunlarini kendi cozen hatta iletisime gecmeye baslamis yazilimlar kullanilmakta ve testler hala surmektedir. Yapay zeka basit scripler ile yola cikti bundan neredeyse 20 yil once. Ama su anda hersey degisti. Yaratilan o ufak scriptler yerlerini deha otesi yazilimlara verdi. Yapay Zeka onumuzdeki 20 yilin en buyuk gelisim gosterecek alani ve hepimizin hayatina girmeye basladi bile. Iphone 4s ile gelen siri basit bir script olarak gorunsede senin sesinle hareket edip bugun senin komutlarin ile sana dogru sonuclar sunan ve ayni anda tum dunya ile internet uzerinden bagli bir scripti ben hicbir zaman kucumsemem. En azidan sonrasi icin endiselenirim :)))

ChronoGear

17.6.2012 18:45:36

0
dunyalicocuk cahitdikici Yapay zeka denilen sey programcilar tarafindan yazilir ve scriptler ile bunlar oyun motoruna islenir. Gene cesitli render etme metotlari ile yapimcilar bu yaratilan scripleri yarattiklari ortam ve karaktere gore degisik seviyelerde islerler. Yalniz burda devreye ISLEMCI girer. Cunku yarattiginiz oyun motoru ve oyun cok cevresel ve bircok etkilesimli karakterin CPU tarafindan kontrolune birakilan bir dunya barindiriyorsa, bu noktada programcilarin islemis oldugu bu scriptler `ISLEMCININ KENDI UZERINDE DONGU` ile bagimsizlastirilir! Ne demek bu arkadasim aciklayalim. GTA gibi ya da Assassin Creed gibi oyunlarda gordugunuz o kalabalik sehirdeki insanlarin sizin anakarakterinize ve ortamda olan olaylara verdikleri tepki ve etkilesimler `ISLEMCI UZERINE YIKILAN BU SCRIPTLER` tarafindan gercek zamanli olarak islenir. Yani programcilar tarafindan yazilmis bu 100`lerce script ayni anda islemci tarafindan gercek zamanli olarak oyundaki karakterlere atanir ve onlarin yapay zekasi bu sayede calismaya baslar. Ama Final Fantasy gibi, Zelde gibi yasayan sehirler ya da cok fazla oyun ici karakter olmayan olaylarda bu scriptler programcilarin kontrolunde yeri ve zamanina gore onceden render edilir ve islemci bu bahsettigim gercek zamanli donguden kurtulmus olur. Simdi gelelim en uc noktaya. Ben bunu sana anlatiyorsam ve bu kadar acik net anlayabilecegin dilden anlatabiliyorsam once bir dusun bunlari nerden nasil biliyorum! Sonra bir dusun bu HARDCORE oyunlarda neden hep daha fazla bellek ve islemci ihtiyaci ortaya cikiyor. Sonra sen kararini ver soyledigim yanlis mi, yoksa sizler mi yanlissiniz. Ileri duzey programcilik okuyan (web tasarimi ya da gunluk c# kullanimi demiyorum) insanlara sorun, hicbirsey yapamadiniz arastirip yapay zeka belgeselleri var gunumuz oyunlarinda nasil kullanildigina dair youtube`da izleyin ogrenin arkadaslar. Umarim anlamissindir anlattiklarimi cunku ben daha basitini anlatan bir hocaya rastlamadim hayatimda daha...

dunyalicocuk

17.6.2012 18:13:58

0
@ChronoGear; Yapay zeka dediğimiz şey zaten scriptler ve triggerlar bütünüdür. Senin verdiğin tepkiye karşılık bir tepki gelmesi için script veya trigger devreye girer. Uncharted, God Of War gibi örneklerde bu mantıkla çalışır. Düşmanların yaptıkları senin hareketlerinle doğru orantılıdır. Yapay Zeka dediğimiz kavram kendi kendine birşeyler yaratabilseydi Terminatör benzeri şeyler ortaya çıkardı.(Uç bir örnek biliyorum)

cahitdikici

17.6.2012 16:08:20

0
@ChronoGear adam yine dönmüş dolaşmış yapay zekayı wiinin işlemcisine bağlamış ben ne deyim şimdi :D tamam sen haklısın

BSC Misafiri

17.6.2012 16:05:56

0
PS2 ve xbox 1 oyunlari bile Wii'den çok daha kaliteliydi. HL2, Doom 3, Shadow of the colossus, Black gibi oyunların grafikleri de daha güzeldi. PS4 ve yeni xbox çıkınca yine Nintendo sıkıntı çekecek. Zaten sözde olan harcore destegi yalan olur. Nintendo nesili geriden takip ediyor.

alito

17.6.2012 15:49:40

0
Wii hardcore oyuncuyu hiçbir zaman kazanamadıki kaybetsin? [edit:imla]

aykut291

17.6.2012 15:48:15

+1
@cahitdikici Doğrudur Fikirlerine saygı duyarım . Ben zaten Nintendo bişey demiyorum.Benm tek eleştirdiğim Nokta Nintendo Wİİ-U hardcore Oyuncularıda kendimize çekicez diyolarda. Bu Donanımla çekmeleri çok zor olabilir.Nedeni ise Ps4 ve Xbox 720 daha iyi olucak ve Hardcore Konusunda daha Kaliteli Oyunlar çıkıcak.Tabiki Ms Ve Sony eşşeklik yapıp Nintendo Wİİ-U dan çok daha iyi bir Konsol Yapmazlrasa o Ayrı bir mesele. Öyle Birşey olma İhtimali Yoktur İnaşallah Öyle umalım biz.:D

ChronoGear

17.6.2012 15:40:31

0
zelda,golden sun,final fantasy, another code, Xenoblade Chronicles, Monster hunter, Pandora's Tower Bu oyunlarda yapay zeka goren varsa haber versin bu arada :D Guldurmeyin adami birileri onceden script edilmis 150kb`lik datalari yapay zeka saniyor :D Hele Final Fantasy`de yapay zeka var dendi ya. Ben FFXIII`de bile gormedim ki serinin tum oyunlarini bitirmis bir insanim :D Zelda zaten yapay zeka olmayan bir oyun keza Xenoblade zaten JRPG :D Ben bilmiyorum bircok JRPG oyunu bitirdim fanatigiyimdir ama yapay zeka hicbir zaman gormedim. Yapay zekaya ornek nedir. Uncharted, Gears Of War, Fable, Assasins Creed, GTA... Yeni gelecek oyunlardan en guzel ornek ise The Last Of Us olur yapay zeka nedir bilmeyen birisi icin ornek gosterilebilecek! Yani once yapay zeka nedir 700mhz``lik Wii islemcisinde ne kadar yapay zeka olur, verilen oyunlarda yapay zeka varmidir bilmek lazim. Bilmemek degil ogrenmemek ayip...

ChronoGear

17.6.2012 15:29:58

-1
Nintendo bugun PS3 ve Xbox 360`dan fazla sattiysa sebebi ilk olarak fiyati, ikinci olarak ise CASUAL yani herkese hitap eden yapisiydi. Bu herkes genellemesi ise yas ortalamasi 14 ve asagisinin bulunmasi ve interaktif sekilde aile yapisina uygun oyunlar ile gelmesiydi. Nintendo kendine ozel kac tane HARDCORE oyunu var? Bugun hala bazi beyinsizler sunu kabul etmiyor. SONY firmasinin HARDCORE sinifinda yaptigi kaliteli isi ne Microsoft ne Nintendo yapamiyor ve yapamazda. Cunku kendilerine ait studyolari yok. Bu baglamda Nintendo elinde oyun studyosu olmadan HARDCORE piyasasina giremez. Sadece 3. partilere hic guvenemez cunku ne yeni elder scroll oyunu ne de yeni GTA gibi yapimlar gene bu konsola gelmiyor ve gelmeyecek. Nintendo zaten Wii U donanimi ile hardcore degil casual seviyeye oynayacaginida bizlere ispatladi. Sundugu donanim kesinlikle hardcore kesime yetmeyen bu nesilde sadece biraz daha kaliteli goruntu verebilen bir donanim. Kaldiki Nintendo Wii U kontrolleri hardcore icin yaratilmamis. Pro Controller disinda! Hala Nintendo soyle oyun yapar boyle yapar. Nintendo`nun yaptigi oyunlar 14 yas ve alti, HARDCORE oyun dendiginde SONY`den otesi yok buda boyle bilinsin. Iki gozun gordugu birdir sacma sapan konusmayin...

cahitdikici

17.6.2012 15:22:47

0
@aykut291 e tabiki haklısın insan herşeyin en iyisini ister şahsen bende marioyu değil gowu seçerim ama demek istediğim gow gibi çok uç noktada olan oyunlarda çok fazla yok bu oyunlar ortalamanın çok üstünde dolayısıyla bunlarla kıyaslama yapmak biraz yanlış olur ama kaliteli japon oyunlarınada grafiği kötü diye hikayesini yapay zekasını görmezden gelmekte biraz haksızlık olur diye düşünüyorum tabiki bu şahsi fikrim

aykut291

17.6.2012 14:51:18

0
@cahitdikici Evet Haklı olabilirsin O senin dediğin Nintendo kendine özel Oyunlarda var.Ama Ben Yüksek Grafikli Oyunlarda Yapay zeka,Senaryo, Kapsamlı içerik istiyorum. Yani Beklentim daha çok o yönde. Nintendo Oyunları Okadar fazla ilgimi çekmiyo benim.O Oyunlarıda Diğer Oyunlarla Bir Tutulmamalı.Yani Bir Marıo Oynamak var Birde God of war oynamak var.

cahitdikici

17.6.2012 14:34:11

+2
bsc misafiri hocam saydığın oyunlar çok uçlarda oyunlar ama genellemeye bakarsan japon oyunlarının hikaye ve yapay zeka olarak herzaman önde olduğunu görürsün bu benim söylediğim bişe değil biraz araştırman yeterli... serçe ferrari kıyaslaması biraz yanlış olmuş sonuçta nintendo oyun dünyasının en köklü firması hiç kar etmese bile önümüzde 2nesil konsol çıkartacak kadar bütçesi var arabalarla bir kıyaslama yapacaksan nintendoyu wolksvagen'e benzet wolksvagenden daha iyi araba üreten firmalar var ama herzaman wolksvagen kazanır...

cahitdikici

17.6.2012 14:28:20

+2
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri @cahitdikici bu dediğinle hiçbir alakası yok daha fazla satmasının.Daha fazla satmasının nedeni çok daha geniş kitleye hitap etmesi.Kızlara,çocuklara,yaşlılara bile hitap eden bir konsol.Hiç oyun oynamayan adam bile gidip Wii Fit alıyor.Xbox ve PS3 ün hitap ettiği kesim ise genel olarak hardcore oyuncular.Ayrıca Xbox ve PS3 aynı kesime hitap ettiği için birbirlerinin satışlarının çalıyorlar.Wii ise farklı kesime hitap ettiği için bundan etkilenmiyor.Bu nesilde Xbox ve PS3 e gelen o kadar güzel 3.parti oyun var ki yaz yaz bitiremezsin.Wii ye ise gelenler 1 elin parmağını geçmez ki onlar da zaten bir önceki nesil yani Ps2 de ve Xbox da millet onları zaten çok önceden oynadı.Şimdi gelip de Wii nin oyunlarının yapay zekası Xbox dan ve Ps3 den iyi demen biraz abez oluyor.Fanboyluğu bırakıp gerçekleri görelim...
zelda,golden sun,final fantasy, another code, Xenoblade Chronicles, Monster hunter, Pandora's Tower gibi oyunlardan hiç haberin yok sanırım yada haberin var hiçbirini oynamadın... bu oyunları oyna sonra gel hikaye yapay zeka olayını konuşalım

BSC Misafiri

17.6.2012 14:08:30

-3
@cahitdikici bu dediğinle hiçbir alakası yok daha fazla satmasının.Daha fazla satmasının nedeni çok daha geniş kitleye hitap etmesi.Kızlara,çocuklara,yaşlılara bile hitap eden bir konsol.Hiç oyun oynamayan adam bile gidip Wii Fit alıyor.Xbox ve PS3 ün hitap ettiği kesim ise genel olarak hardcore oyuncular.Ayrıca Xbox ve PS3 aynı kesime hitap ettiği için birbirlerinin satışlarının çalıyorlar.Wii ise farklı kesime hitap ettiği için bundan etkilenmiyor.Bu nesilde Xbox ve PS3 e gelen o kadar güzel 3.parti oyun var ki yaz yaz bitiremezsin.Wii ye ise gelenler 1 elin parmağını geçmez ki onlar da zaten bir önceki nesil yani Ps2 de ve Xbox da millet onları zaten çok önceden oynadı.Şimdi gelip de Wii nin oyunlarının yapay zekası Xbox dan ve Ps3 den iyi demen biraz abez oluyor.Fanboyluğu bırakıp gerçekleri görelim...

BSC Misafiri

17.6.2012 14:08:08

-3
quote:

Orijinalden alıntı: cahitdikici @aykut291 hocam donanımın kötü olması diğer konsollardan daha kötü grafik sunar bukonuda hemfikiriz ama nintendo oyunlarında emin ol yapa zeka ve senaryo olarak herzaman öndedir zaten wiinin ps3 ve xbox360ın toplamından fazla satmasının sebebi budur
Sallama arkadaşım. Biraz araştırırsan SKYRIM, Red Dead Redemption, Uncharted 2, GTA 4 gibi oyunların GOTY olduğunu rahatlıkla görebilirsin. Oyun olarak Sony ve MS herzaman öndedir. Nintendo tamamen Casual oyunlar sayesinde ilgi görüyor. Serçe Ferrari'den fazla sattı diye şişirmek ne kadar mantıklıdır? Kalite farkı açık, farklı bir kulvarda MS ve Sony

BSC Misafiri

17.6.2012 13:30:38

-2
Sonunda HD Super mario yapabildikleri için Nintendo'yu kutluyoruz :D Dead Space 3, Tomb Raider gibi bir ton oyun hala çıkmıyor.

cahitdikici

17.6.2012 13:21:33

+1
@aykut291 hocam donanımın kötü olması diğer konsollardan daha kötü grafik sunar bukonuda hemfikiriz ama nintendo oyunlarında emin ol yapa zeka ve senaryo olarak herzaman öndedir zaten wiinin ps3 ve xbox360ın toplamından fazla satmasının sebebi budur

aykut291

17.6.2012 13:15:19

-3
İyi güzelde Madem öyle Nie Konsolun Gücünü daha üst seviye yapmadınız.Ps4 ve Xbox720 Nintendo Wİİ-U daha iyi olursa (ki öyle olacağını umuyoruz.) Hardcore kesim napsın Wİİ-U. Ben Yeni nesilden artık daha iyi Grafik Daha iyi yapay zeka.Daha kapsamlı içerik ve Daha iyi Senaryo Oyunlar bekliyorum.Tamam Oynanışta çok önemli ama sadece tek başına Yeterli değil. Yeni nesil dedimi değişik olmalı Yoksa hiç çıkmasın daha iyi.

stun

17.6.2012 13:05:31

-1
hadi şimdiki multıplatformlar çıktı yeni konsollar gelince yeni bir konsol daha mı çıkartacaksın ... 2 yıl sonra hiç multıplatform hardcore oyunun kalmayacak

avatar78

17.6.2012 13:01:30

+2
Regginator reyiz kızmış; haklı olduğu taraflar var ama oyuncular da Wii-U'da playable olarak AC, BF3 gibi daha hardcore yapımlar görmek istiyor, onlar da haklı. Firmalar desteği vermezse o hardcore oyunları WiiU da zor görürüz. Donanım tek önemli faktör değil; bkz Vita ve 3DS satış rakamları ve sahip olduğu oyun sayıları.

c N w r

17.6.2012 12:54:00

+1
Bencede haklı çünkü artık öylesine bir devirdeyizki insanlar hep ön yargılı davranıyorlar.İnsanların önce bu ön yargısını yıkması gerek yoksa sadece Nintendo'nun değil diğer firmalarında adına zamanla leke sürülür!
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Wii U
+ TAKİBE
AL
16 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız