Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Konsollardaki RAM Sınırlamasına DICE'dan Açıklama


    Geçtiğimiz haftaların en çok konuşulan konularından birisi de PlayStation 4'deki RAM sınırlamasıydı. Bu RAM sınırlaması adına bir açıklama da Battlefield cephesinden geldi.
 
    DICE'da çalışmayan fakat Battlefield 4 başta olmak üzere çoğu oyunun ışıklandırma teknolojisini sağlayan Enlighten Engine'in yapımcı firması Geomerics'in kurucusu Chris Doran, yeni nesil konsollardaki RAM kısıtlaması adına konuştu. Hem Xbox One'da, hem de PS4'de net olarak bu konunun açıklık kazanmadığını belirten Doran, RAM kullanımının 5 ya da 6 GB'a çıktığında oyunlarda frame düşmelerinin yaşandığını belirtti. Bu halde oyunu 60 FPS'ye sabitlemek için bazı şeylerden feragat etmek gerektiği de eklendi.
 
    Yani Doran'ın sözlerine göre PS4'ün ve Xbox One'ın 8 GB'lık RAM kapasitesi şu anlık tam olarak kullanılamaz halde gözüküyor. İleride ne gibi değişiklik olur, bunu zaman gösterecek.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak neogaf sony playstation 4 ps4 playstation next gen xbox one battlefield dice enlighten
Tomb Raider Yapımcısında İşten Çıkarmalar Başladı BF4'ün Yeni Modu Gamescom'da Tanıtılacak
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

TheBladeRunner

13.8.2013 21:50:22

0
@FantasyFiRe Bak hala fantezi aleminde yasiyosun BF4 PC de yeni nesillerden daha iyi gozukmeyecek bunu aklina kaziyabilirsin guzel birader.x86 olsa ne olur,konsolun donananimi ve API lari yepyeni.Yeni donanim ve API lar ile adamlar daha konsolun potansiyeli nedir,ne yapabiliriz i kendileri bilmiyor,sen burda basimiza bir anda yapimci kesildin.Hani ne oldu yeni nesiller 1080p 60fps oynatamazdi BF4 u? La Oyunun yapimcisi kendi agziyla onayladi,daha neyin kafasindasin be birader.

FantasyFiRe

13.8.2013 20:30:32

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @FantasyFiRe Ya hocam sana ellli kere dedim su fantaziler aleminden cik diye ama dinlemiyosun.Bak sen BF4 720p olacak yeni konsollarda heee?? Bi de ps5 2k yi gorurse op basina koy falan.Konsollarin donaimi daha cok yeni ve maalesef her yapimci potansiyellerinin ne olacagini bilmiyor ve donanimini cozebilmis degiller, (Xbox One in final kitlerinin gecen hafta yapimcilara dagitildigini MS kendi agziyla onayladi) bu zaman alacak olan bisey.Mark Cerny nin kendisi bile henuz donanimin cok yeni oldugunu yazilimlari yani oyunlari,konsolun donanimina saglam bi sekilde optimize etmekden cok uzak olduklarini soyluyor.Sen burda fanboyluk yapiyorsun.Ona bakarsan Santa Monica ve Naughty Dog PS4 un sinematik grafikleri sunacagini iddaa ediyor. Sony ve MS cok salak yahu hem masraf edip fazla ram koyacaklar,bi de ustune ustuk performansi dusurecek vay anasini sayin seyirciler.Sen de buna inandin oylemi?
asıl fantazi aleminde dolaşan sensin hocam tamamen x86 mimarisiyle yapılan konsolun neresini çözmeye çalışacaklar. Aletin makine dili pcler ile aynı zaten. Hadi ps3 donanımı gibi pc den farklı bir mimari olsa eyvallah ama değil. Konsola exc yapan 3-5 firma bu tarz sorunları dile getirmez zaten ne yapar eder orasından burasından kısmak zorunda kalsalar bile ses etmeden piyasaya sürerler kimsede anlamaz çünkü oyun sadece konsola çıkar ama Dice gibi pc odaklı oyun geliştiren firma şimdiden açık açık söylüyor bf4'ün pc deki kalitesini konsolda göremeyeceksiniz demeye çalışıyorlar

BSC Misafiri

13.8.2013 19:18:58

0
Fimalar eskiden 256 MB RAMe nasıl oyun yapılır diye düşünüyorlardı. Şimdi ise yeni nesil konsolların nasıl RAMini yeriz diye düşünüyorlar. Benim anladağım bu.

TheBladeRunner

13.8.2013 16:48:10

0
@FantasyFiRe Ya hocam sana ellli kere dedim su fantaziler aleminden cik diye ama dinlemiyosun.Bak sen BF4 720p olacak yeni konsollarda heee?? Bi de ps5 2k yi gorurse op basina koy falan.Konsollarin donaimi daha cok yeni ve maalesef her yapimci potansiyellerinin ne olacagini bilmiyor ve donanimini cozebilmis degiller, (Xbox One in final kitlerinin gecen hafta yapimcilara dagitildigini MS kendi agziyla onayladi) bu zaman alacak olan bisey.Mark Cerny nin kendisi bile henuz donanimin cok yeni oldugunu yazilimlari yani oyunlari,konsolun donanimina saglam bi sekilde optimize etmekden cok uzak olduklarini soyluyor.Sen burda fanboyluk yapiyorsun.Ona bakarsan Santa Monica ve Naughty Dog PS4 un sinematik grafikleri sunacagini iddaa ediyor. Sony ve MS cok salak yahu hem masraf edip fazla ram koyacaklar,bi de ustune ustuk performansi dusurecek vay anasini sayin seyirciler.Sen de buna inandin oylemi?

Himurajutsu

13.8.2013 16:17:46

0
Naughty Dog ekibi şuan bu adama gülüyordur :)

FantasyFiRe

13.8.2013 16:02:13

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner

Hocam bu kaniya nerden vardin? Ya gercekden anlamiyorum sen cok akillisin da Sony ve MS cok salak ne yapacaklarini bilemememisler.
adam gayet mantıklı bir açıklama yapmış bu kanıya varması için üstün zekalı olması gerekmiyor. Oyunların çalışma mantığı hakında az çok bilgisi olan biri bunu anlayabilir

FantasyFiRe

13.8.2013 15:55:14

-1
quote:

Orijinalden alıntı: konsoldede bence sözde yeni konsollar kiriz konsollari olarak isimlendirmek daha dogru olur, cünkü ahim sahim gücleri yok ve zamanla yetersiz olduklari su yüzüne cikacak ki simdiden cikiyor zaten. bence esas next gen ler ps 5 ile olur 4k oyunlar falan yani bu kiriz konsollari gecis konsollari 4k ye
ne 4k sı hocam ps5 de oyunların hepsi 2k yı görürse öp de başına koy Sony yeni nesile 10 sene destek vereceğini söylüyor. Hadi 10 değil 6sene destek verseler bile 6 seneye kadar tabletler, telefonlar bu konsolları 2 ye katlayacak şimdi galaxy s4'e hali hazırda adamlar 3gb ram 8 çekirdek işlemci koyarlarken çıkan oyunların pc den aşağı kalır yanı yok. Bence yeni nesili bu kadar yetersiz donanımla çıkarmaları konsolların 10 sene içinde bitmesine yol açabilir. Bu makineler oyun makinesi ama bütün bilşenleri günümüzdeki giriş seviyesi bir pc ayarında. Birisi ddr5 ram kullanılır maliyeti fazla diye 8gb ram koyar öbürü 6gb ddr3 ram takar. Ya 32gb ddr3 ram koysalar en fazla 100tl daha pahalı olur ama daha makine piyasaya çıkmadan yok bunun rami az yok veriyolu yetmiyor yetmiycek gibi saçmalıklarla uğraşılmaz

SoNx27

13.8.2013 15:54:39

0
quote:

Orijinalden alıntı: popkolik25 Dice'ı,Naughty Dog'ın bu nesilde yaptığı şaheserlere davet ediyorum.
Ayrıca daha çıkmamış bir alet için ;yetersiz ram,kısıtlama yapmamız gerekecek,gibi laflar duymak insanın hevesini kırıyor.
aynen katılıyorum daha çıkmamış konsollarda adam yetersiz güçte diyo buna direk xbox2 ps5 verin ps3 de 512 total bellekle adamlar neler yaptı herşey konsol çıkınca anlaşılsak şimdiden bole yorumlar sadece boş laf olarak kalcak yok gpu duşükmüşte yok cpu iyi degilmişte çıkınca anlıcaz

BSC Misafiri

13.8.2013 15:51:38

0
Oyunun kalitesinin donanım ile direkt alakası yoktur. daha çok yapımcı firma ile alakalıdır. donanım sadece imkanlarını arttırır. konsollar x86 mimarisi kullanıyor ve içlerindeki donanım da bildiğin pc donanımından farklı değil. belki ilk oyunlarda değil ama zamanla 30 fps sınırı konsollar için kaçınılmaz. sonuçta 1000 - 2000 tl ekran kartlarının performansını beklemeyin. Günümüzde donanımlar pahalı ve bunu ucuza sağlamanın yolu yok. ''MS ve Sony salak mı'' diyen arkadaşa da buradan sesleniyorum; onlar yeterince zeki ama sen o kadar akıllı mısın onu bir düşün bakalım. Nerede sony nin yada ms konsolun gücünü gösteren karşılaştırmaları. Ne hikmet ise bunu bir tek Nvidia gösteriyor, AMD ise sadece lafta kalıyor. İşlerine gelince karşılaştır işine gelmeyince pc ile konsol karşılaştırılmaz ''onlar farklı platform'' (x86 yı farklı yaptılar sözde) olur. Konsoldan hala süper pc performansı bekleyen arkadaşları biraz gerçekçi olmaya davet ediyorum. Kimse konsolu karaladığımı falan da düşünmesin ben özünde yılların eskitemediği bir konsol oyuncuyum fakat şu firmaların senelerdir insanları getirdiği dalaverelere ve bazı insanlarında hala bu oyunlara gelmesine ve bilmeyenleri de yanlış bilgilendirmesine kızıyorum. Bana gelipte ND, santa monica falan da demeyin, en başında dediğim gibi, oyunun kalitesini donanımları değil yapımcı firma belirler. bu sebepten konsol satışları yüksek rakamlara ulaşıyor.

FantasyFiRe

13.8.2013 15:33:04

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner fazla ram kullanimi ile fps dususlerinin ne ilgisi var hocam? tam tersi yardimci olmasi gerek.
dostum yanlış anlamışssın 5 yada 6gb ram kullanan oyunların konsollarda rahat çalışamayacağını söylemiş adam. ps3 de 8gb ram var bunun 8gb da oyun için ayrılması mümkün değil ayrılmış olsaydı bile yine yetmedi bundan 2 sene sonra çıkacak kaliteli için yine sorun çıkarır. Bu işin böyle olucağı en baştan belliydi 60fps de bf4 ü çalıştırmak için 720p de ve dinamik ışıklandırmalarda biraz kısmalara gideceklerdir.

TheBladeRunner

13.8.2013 13:40:05

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Adam demis ki. Eger 5-6gb ram isteyen bir oyun yaparsak 60FPS'ye sabitleyemeyiz cunku cok fazla data oldugu icin GPU ve CPU bu kadar fazla islem gucunu destekleyemez. Ama 30FPS'ye kilitlersek yapabiliriz demis. Feragah etme cumlesi bunu acikliyor. Konsollar 6GB ram'i ancak 30FPS'de destekler cunku oyun motoru ram'i fazla kullandikca ekrana gelen grafik detayi seviyesi artiyor demektir. Efektler isiklandirmalar hersey. Buda CPU ve GPU uzerine daha fazla yukleniliyor demek. Tum bunlar alt alta geldiginde 6GB veri islenen bir oyunda konsolda 60 FPS goremeyiz demek oluyor.Normal bir aciklama ama mantikla yaklasan ne PC kullanicisi ne moderator olmamis hayret...
Hocam bu kaniya nerden vardin? Ya gercekden anlamiyorum sen cok akillisin da Sony ve MS cok salak ne yapacaklarini bilemememisler.

EagleTibet

13.8.2013 13:13:42

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri
alıntı:

Orijinalden alıntı: S_NM_Z

Yeni nesil konsollar duyuruldugu zaman demislerdi hd78xx ayarinda olcak die pek inanmamistim ama simdi her gecen gun yeni nesil konsollar hakkinda olumsuz haberler cikio ve ben ciddi ciddi ikilemdeyim bi pc mi toplasam yoksa yeni nesli mi beklesem die.
Hayir yetkili birisi cikip su konsollari adam gibi anlatsa da su 3. parti firmalar sussa her biri ayri bisey dio arkadas...

pc de de 8gb ram kullanan bir oyun yok. PS4 ün çıkış oyunları şu anki pc oyunlarından daha fazla ram kullanıyor. Konsollara laf atacaksan başka bahaneler bul..
Şaka mısın sen ya, ben bu yazının neresinde konsollara laf atmışım. Okuduğun yazıyıda mı anla miyosun? Aktif bi Ps kullanıcısı olarak sadece dert yandım firmalara adam gibi bir açıklama yapılmio diye ama tabi sen ve senin gibi okuduğunu anlamiyanlar yüzünden siteyi filan geçtim ülke ilerliyemiyo.

popkolik25

13.8.2013 12:25:31

-1
Dice'ı,Naughty Dog'ın bu nesilde yaptığı şaheserlere davet ediyorum. Ayrıca daha çıkmamış bir alet için ;yetersiz ram,kısıtlama yapmamız gerekecek,gibi laflar duymak insanın hevesini kırıyor.

- The Stig -

13.8.2013 11:22:23

-2
biz optimize edemiyoruz bir türlü beceremedik diyeceğine abuk subuk açıklamala yapmak moda olmuş. Sen 5 gb Ram ile bu oyunda fps düşüşleri oluyor, olabilir diyorsan ben seni yaptığın oyundan şüphe duyarım.

PSBoy

13.8.2013 10:45:37

0
quote:

Orijinalden alıntı: aykut291 Bunun da nedediği belli değil birgün çıkar yeni nesil konsolllar çok iyi der birgünde çıkar böyle açıklama yapar Crytek 1 DICE 2 al birini vur ötekisine.


Valve,Santa Monica, Naughty Dog yani kısacası çok konuşmayıpta icraat yapan frimaların oyunlarını görmeden birşey demiycem. DICE ne söylediği belli olmuyoki.
+9999999 hocam özelliklede Crytek yok der Crysis 3 yeni nesil grafiklerinde yok der yeni nesil asla PC'ye yetişemez ama para bir ötüyor hemen exc. oyun ne boş firmalar bunlar ya

Kreuger

13.8.2013 10:43:13

0
bence sözde yeni konsollar kiriz konsollari olarak isimlendirmek daha dogru olur, cünkü ahim sahim gücleri yok ve zamanla yetersiz olduklari su yüzüne cikacak ki simdiden cikiyor zaten. bence esas next gen ler ps 5 ile olur 4k oyunlar falan yani bu kiriz konsollari gecis konsollari 4k ye

aykut291

13.8.2013 10:36:35

0
Aynen hepsi sağlam oyunlar. Bakalım Gamescom a da az kaldı neler olacak. Ps4 Türkiye fiyatını da açıklasalar süper olucak inşallah 1200 TL dan yüksek olmaz.

Wayward Son

13.8.2013 10:09:46

+1
quote:

Orijinalden alıntı: aykut291 Keşke assolist olsalar da konuşsalar hocam. Çok daha iyi işler çıkaran süper oyunlar yapan frimalar çıkıpta nie bukadar konuşmuyor acaba? nedense hep belli başlı frimalar yani bizmi Oyuncuyuz(müşteri) onlarmı belli değil. Bunu kararını biz veririz onlara vermek düşmez. Ben açıkcası Naughty Dog un PS4 e yapacağı oyunu merakla bekliyorum. Sen hangi frimanın oyununu bekliyosun hocam?
ND en başta, daha sonra Santa Monica (Sony tarafında konuşuyorum). Media Molecule'un yeni oyununu da merakla bekliyorum, umarım yarın açıklarlar. Quantic Dream'in Dark Sorcerer demosu süperdi. Gamescom'da detayları görürüz. ND Uncharted 4 ve Last of Us 2 dedi mi zaten olay bitmiştir Ancak, PS4'te eski serilere daha çok ağırlık verilmeli. Yeni bir Jak oyunu için çok geç kalındı. Bir de PS4'ün sağlam bir multiplayer ağırlıklı exc. oyuna ihtiyacı var. Starhawk falan gibi değil, bomba etkisi yaratacak bir seri. MAG iyiydi ama ona da fazla destek vermediler malesef. Valve tarafına gelince multi platform ve çok esnek bir motorla gelecekler, ona şüphe yok. Half Life 3'ü duyurmalarının biraz daha zamanı var bence, Gamescom'da sanmıyorum ki duyurulsun. Ancak bir L4D3 sürprizi olursa çığlık atarım (keşke). Valve katılacak mıydı ki bu arada? Bir de ID'den umutluyum, Wolfenstein güzel olacaktır. Saf FPS eğlencesine hasret kaldık. Multi platform alanında Witcher 3'ü bekliyorum delicesine, PC'ye alacağım zira save aktaracağım için tercih PC olacak. Ha bir de Gamescom'da keşke RDR 2 haberini alsak.

GT_55

13.8.2013 10:03:49

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

vaşşa dostum çalıstı diyosunda 42inc ve üstü ekranlarda adamı kör ediyor o çalıştı dediğin oyunlar.. resmen çamur gibiler frame düşmeleride maximum
42" üstü tv'ye yakından bakma sende.O zaman görmezsin,çamur,toz,pislik..Tv'lerin boyutlarına göre izlenme mesafesi vardır.42" tv'ye 1 mt mesafeden bakarsan, isterse full hd, 8x aa olsun, yine göreceğin çamurdan öteye gidemez.Bunu bizzat kendim denediğim için biliyorum.

ultralisan

13.8.2013 10:01:17

+1
Dur bakalım daha neler görecez. Konsollar gene 30fps oynatacak anlaşılan

BSC Misafiri

13.8.2013 09:51:10

0
quote:

Orijinalden alıntı: bkaakco PS3 256x2 RAM ile ne baba oyunlar çalıştırdı. 5-6 GB mı yetmeyecek. Peh...
vaşşa dostum çalıstı diyosunda 42inc ve üstü ekranlarda adamı kör ediyor o çalıştı dediğin oyunlar.. resmen çamur gibiler frame düşmeleride maximum

aykut291

13.8.2013 09:49:50

0
Keşke assolist olsalar da konuşsalar hocam. Çok daha iyi işler çıkaran süper oyunlar yapan frimalar çıkıpta nie bukadar konuşmuyor acaba? nedense hep belli başlı frimalar yani bizmi Oyuncuyuz(müşteri) onlarmı belli değil. Bunu kararını biz veririz onlara vermek düşmez. Ben açıkcası Naughty Dog un PS4 e yapacağı oyunu merakla bekliyorum. Sen hangi frimanın oyununu bekliyosun hocam?

BSC Misafiri

13.8.2013 09:44:45

0
Daha neslin başında kıvırmaya başladı DICE ama unreal engine 4 tech demo için de aynı şeyler söylenmişti.. Yeni nesil konsolun tadı daha piyasaya çıkmadan kaçtı ya,çarçur etmek için kenara çektiğim 4-5 lira birikmişim vardı onu da sistem toplamak için kullanırım artık sanırım..

BSC Misafiri

13.8.2013 09:44:34

+6
Adam demis ki. Eger 5-6gb ram isteyen bir oyun yaparsak 60FPS'ye sabitleyemeyiz cunku cok fazla data oldugu icin GPU ve CPU bu kadar fazla islem gucunu destekleyemez. Ama 30FPS'ye kilitlersek yapabiliriz demis. Feragah etme cumlesi bunu acikliyor. Konsollar 6GB ram'i ancak 30FPS'de destekler cunku oyun motoru ram'i fazla kullandikca ekrana gelen grafik detayi seviyesi artiyor demektir. Efektler isiklandirmalar hersey. Buda CPU ve GPU uzerine daha fazla yukleniliyor demek. Tum bunlar alt alta geldiginde 6GB veri islenen bir oyunda konsolda 60 FPS goremeyiz demek oluyor. Normal bir aciklama ama mantikla yaklasan ne PC kullanicisi ne moderator olmamis hayret...

Wayward Son

13.8.2013 09:36:34

0
quote:

Orijinalden alıntı: aykut291 Valve,Santa Monica, Naughty Dog yani kısacası çok konuşmayıpta icraat yapan frimaların oyunlarını görmeden birşey demiycem. DICE ne söylediği belli olmuyoki.
Onlar assolist hocam, şimdiden konuşurlarsa ötekiler kaçacak delik arar

aykut291

13.8.2013 09:33:01

0
Bunun da nedediği belli değil birgün çıkar yeni nesil konsolllar çok iyi der birgünde çıkar böyle açıklama yapar Crytek 1 DICE 2 al birini vur ötekisine. Valve,Santa Monica, Naughty Dog yani kısacası çok konuşmayıpta icraat yapan frimaların oyunlarını görmeden birşey demiycem. DICE ne söylediği belli olmuyoki.

BSC Misafiri

13.8.2013 08:57:14

-1
quote:

Orijinalden alıntı: S_NM_Z Yeni nesil konsollar duyuruldugu zaman demislerdi hd78xx ayarinda olcak die pek inanmamistim ama simdi her gecen gun yeni nesil konsollar hakkinda olumsuz haberler cikio ve ben ciddi ciddi ikilemdeyim bi pc mi toplasam yoksa yeni nesli mi beklesem die.
Hayir yetkili birisi cikip su konsollari adam gibi anlatsa da su 3. parti firmalar sussa her biri ayri bisey dio arkadas...
pc de de 8gb ram kullanan bir oyun yok. PS4 ün çıkış oyunları şu anki pc oyunlarından daha fazla ram kullanıyor. Konsollara laf atacaksan başka bahaneler bul..

bkaakco

13.8.2013 05:11:46

0
PS3 256x2 RAM ile ne baba oyunlar çalıştırdı. 5-6 GB mı yetmeyecek. Peh...

EagleTibet

13.8.2013 04:18:14

0
Yeni nesil konsollar duyuruldugu zaman demislerdi hd78xx ayarinda olcak die pek inanmamistim ama simdi her gecen gun yeni nesil konsollar hakkinda olumsuz haberler cikio ve ben ciddi ciddi ikilemdeyim bi pc mi toplasam yoksa yeni nesli mi beklesem die. Hayir yetkili birisi cikip su konsollari adam gibi anlatsa da su 3. parti firmalar sussa her biri ayri bisey dio arkadas...

AyknEnz

13.8.2013 03:59:04

0
az pahalı olsun 5 yıl geç 2.el olsun bizim olsun

skullomania

13.8.2013 03:53:04

-2
yaa bak...öve öve bitiremediğiniz (ben her zaman temkinli yaklaştım,biraz da geride durdum açıkçası) konsollar daha yeni neslin ilk oyununlarından birinde patladı.ama kabahat sizde değil arkadaşlar, hepimize ümit veren üretici firmalarda.adamlar günümüzde akıllı telefonları bile 600-700 dolardan satmaya yeltenirken 7-8 yıl ömür biçilen şu konsollara niye 1000 dolarlık donanım konulmadı buna hayret ediyorum.sizce 7-8 yıllık bir yatırım için biçtiğim bu değer çok mu arkadaşlar.kalitesiz notebooklara ~4000 tl para veren tanıdıklarım var.. şimdiden yaşanan bu frame düşüşü yenilir yutulur birşey değil özellikle de PS4 için.zamanla optimizasyon artacak,ram den daha fazla yararlanılacak,sdk lar daha iyi kullanılcak okey; fakat zaman ilerlerken de yeni grafik motorları da geliştirilecek ve bu da konsollar için tehlike çanlarını çalacak,konsollarda oyunlar özürlü gibi gözükmeye başlayacak,watch dogs misali korkunç farklar ortaya çıkmaya başlayacak..bence bundan sonraki neslin daha kısa sürede çıkması yapılan hatalardan ders alınması sony ye de microsoft a da ders olmalı

TheBladeRunner

13.8.2013 03:45:08

0
@BelieveMe Samet kardesim ben de biliyorum 8gb in hepsinin kullanilmayavagini ve OS icin bir miktar ayrildigini.Os icin ayrilmis kisimdan sonrasini kokle babam gitsin.Oyunlarin gorsellerine ve fps oranlarina yardimci olacagina dususlerin yasanmasini cok ilginc buldum ben

dikiştutmazsabri

13.8.2013 03:40:41

0
samet monochroma kickstarter haberini neden yapmıyosunuz? şuanda az bir süre kaldı ve 35 milyar daha toplanması gerekiyor. basın bildirisi yapmışlar tr deki bütün siteler haberini yapmış ama siz yapmadınız?

BSC Misafiri

13.8.2013 03:37:18

0
Hïçbir konsol çıkar çıkmaz tam kapasite kullanılmadı. ileride daha iyi optimizasyon çözümleri ile çok daha iyi oyunlar olacagı kesin.

Quirah

13.8.2013 03:35:29

+1
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner fazla ram kullanimi ile fps dususlerinin ne ilgisi var hocam? tam tersi yardimci olmasi gerek.
konsollarda 8 gb ramin tamamı kullanılamıyor. çünkü o ramin bir kısmı işletim sistemi, uygulamalar ve kinect & move gibi diğer ekstra özellikler için ayrılmış durumda. pc mantığıyla işlemiyor yani.

TheBladeRunner

13.8.2013 03:31:50

0
fazla ram kullanimi ile fps dususlerinin ne ilgisi var hocam? tam tersi yardimci olmasi gerek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PlayStation 4
+ TAKİBE
AL
143 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız