Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Kojima: Crysis 2'nin Hikayesi Klişeleşmiş

Hideo Kojima oyun dünyasının en büyük yapımcıları arasında bulunuyor

     Crysis 2'yi çok sayıda oyuncu büyük bir merakla bekliyor. Onlar arasında biz de varız. Crytek'in Türkçe olarak çıkacak oyununu beklemeyen FPS oyuncusu var mıdır acaba? Sanırım yoktur. Herkesin övgüyle bahsettiği bu oyuna şimdiden önemli bir isimden eleştiri geldi. Bu kişi Metal Gear Solid serisinin yaratıcısı Hideo Kojima.
 
     Japonya'da yayınlanan Dengeki PS dergisine konuşan Hideo Kojima şu sözlerle Crysis 2'nin senaryosunu eleştirdi:
 
      "Crysis 2'nin hikayesinde bir şeyler eksik; filmler ve Metal Gear serisi gibi büyük oyunlardan beceriksizce çok sayıda şey kopyalanmış."
 
      Oyun dünyasının en büyük ve başarılı serilerinden birisine imza atmış Hideo Kojima'nın eleştirisi bir megolomania örneği mi? Yoksa haklı bir eleştiri mi? Buna oyuncular karar verecektir.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak gamefa Crysis 2 PC PS3 Xbox 360 Crytek Cevat Yerli
LoZ: Skyward Sword'un Çıkış Tarihi Gamestop'tan Rapor: Yeni Resident Evil Filmi Yapım Aşamasında
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

9.4.2011 10:09:43

0
Metal Gear Solid. Ulan hiç mi dumadın.

BSC Misafiri

9.4.2011 10:07:11

0
Metal Gear Solid. Ulan hiç mi dumadın.

_XpLoSiVe_

26.3.2011 23:34:19

0
bu moron öncelikle 3 yıldır ertelediği Metal Gear Solid Rising 'i çıkarsın sonra konuşsun.. halen ne zamana çıkacağı muamma.. verilen sözleri tutmayan adamların konuşmaya hele de arkadan saydırmaya hiç mi hiç hakkı yok..

fero01

8.3.2011 00:43:42

0
YA VAY ARkadas crysisin konusu boktan işte ceo Türk müş vsvs ulan adam daha Türkçeyi düzgün konuşamıyor ne Türk ü

BSC Misafiri

7.3.2011 21:02:14

0
Usta øyle diyorsa øyledir..

bloodTime

7.3.2011 21:00:23

0
nokta

atahan12

7.3.2011 19:11:55

0
@S!rJohN Senin haricinde birşey anlayamayan yok burada heralde.(Nick sonundaki 12 yaşım değil 1-2 diye düşünmüştüm başta :P ) Gelip çingeneler gibi bilmediğğin konularda iyiymiş gibi konuşma, kendini kanıtla.Hala CS , Metin 2 gibi oyunlar oynarken gelip bana hikaye en önemli unsurdur deme.Benim kasteddiğim ''eğleniyor musun, eğlen miyormusun'' önemlidir oyunda.

BSC Misafiri

7.3.2011 15:23:21

0
Boş Boş Konuşuolar Cevat Yerli Abimizin Bi Açıklama Bile Yapması Gerekmez Bu Dengesizlere Darksider Prototype Bunlar Nerden Gelio Kojima Efendi Darksider:Elinde Attığı O Şey Darksectorde Vardı Kılıç ve Silah Olarak Devil My Cry Kan Mana Olayı God Of War Prototype Zaten Bütün Marvel Karakterlerinden Esinlenerek Yapılmış Bir Yapım Zaten İnsanlar Bu Tür Film Ve Vb. Başyapıtlardan Esinlenmeseler Ortaya Sadece Bi Hikaye Romanı Çıkardı Adamlar Grafiğe Babalarca Döküomu Döküo Sende Çeneni Kapıyacaksın Artık Kojimi Her Neyse...!

S!rJohN

7.3.2011 15:12:33

0
Senin gibiler için hikayenin önemi olmayabilir (özellikle 12 yaşındaysan) , ingilizceni geliştir , anlayacak seviyeye gel , o zaman seçiciliği öğrenirsin!!!

atahan12

7.3.2011 14:16:37

0
Bırakın gereksiz yorum yapmayı veya oyunun özelliklerini saymayı artık ama.Hikayesi klişeyse klişe siz böyle başka kaç oyun gördünüz peki?Hikaye ne zamandan beri en önemli unsur oldu diye?Birisi birşey demese konusu çoğunuzun aklınıza bile gelmiyecekken şimdi gelip böyle uzun tartışmalar yaratmayın artık.

yarabinsky

7.3.2011 11:08:22

0
ARKADAŞLAR ZATEN CEVAT YERLİ YE FAR CRY VE CRYSİS 1 DEN DOLAYI "SİZ ADADAN BAŞKA OYUN YAPAMAZSINIZ" DEDİKLERİ İÇİN NEW YORK TA GEÇEN OYUN YAPMIŞ HİKAYE BÖYLE OLMUŞ BEN TÜRKÇE OLDUĞU VE GRAFİKLER İYİ OLDUĞU İÇİN SİPARİŞ BİLE VERDİM OYUNU.NE YAPSALARDI HİKAYEYİ FATMAGÜLÜN SUCU NE Mİ OLSAYDI.... O ZAMAN TÜRK MİLLETİ OOO KONU SÜPER DERDİ...

cihandark

7.3.2011 09:00:11

0
Bizde Çok Metal Gear Oynadık ve Hakikaten Hikayesi ve Kurgusu inanılmaz Bir Oyundur Fakat Kojima Metal Geardan Başka ne Yaptı ? Hiçbirşey Crytek Farcry Crysis Serisi ve Yakın Zamanda Xbox'a Action Oyunu Yapacak O Yüzden Kojima Ağzını Kapatsın Bence Crysis Kadar Komplike Bir Oyun Yaparsa (Hikaye Görsellik Dil Desteği 3d) O Zaman Konuşsun

eddy_fb

7.3.2011 01:03:00

0
kıskan çekik gözlü arkadaş kıskan

BSC Misafiri

7.3.2011 00:17:24

0
crysis 2 hikayesi sırf uzaylılardan dolayı klişeyse deadspace 2 klişe rezistance 3 klişe doom klişe quake klişe hepsi klişe içinde uzaylı olan tüm oyunlar klişe varmı böyle mantık

aydogdu1453

6.3.2011 20:10:56

0
Kojima kusura bakmasın ama millet onun gibi sadece sony tayfası için oyun çıkarmıyor.Multiplatform diyoruz.Sen bir oyun için tek platforma 4 sene çalışırken .Millet multi platforma yetişitirmek için inanılmaz efor sarf ediyor.Bence hikayesi de gayet iyi.Nesi varmış ucubeler yıkıyor biz yok etmeye çalışıyoruz.Tipik u.s.a mantığı işte.Ayrıca oyunun multisi için haritalar biraz büyük olur.Counter strikeda ki gibi gelmeli gitmeli :) olursa bu oyun multide akar.Beta'da 4 saat multi oynadım.Nanosuit kullanımında dengelenme yapılmalı.Ayrıca standart askerler de seçilebilmeli.Haritalar devasa olmalı. Crytek mutlaka söylediklerimize kulak verecektir.Cevat abimiz ve ekibiyle kapışmak için gün sayıyoruz. Kojima çeneni kapat oyununa bak aslanım.Uzaylıları salarım üzerine.Sollid snake ve tayfası bile seni kurtaramaz.

BSC Misafiri

6.3.2011 19:24:42

0
ADAMa bak crysis 2nin oynadıgımız karaktere PRophet diyor Olum Prophet kafaya sıkıo oyunda gerçek karakterimiz ALCATRAZ. Doktorda Nathan Gould. Ayrıca CRYSİS 2 yi sevemeyenlerin nedeni ram ve ghz özelliklerinin uçuk olması. DAHA oyunu oynamayan adamlar CRYSİS'e kotu diyo. Ayrıca Cevat Yerli aççık sözlüdür. röportajlarında satışta en az umudum türkiyede demisti.

BSC Misafiri

6.3.2011 19:24:12

0
Tamamda beyler Crysis 2 nin senaryosunu kim yazarsa yazsın zaten klişe olucak çünkü ilk oyunun senaryosu klişe hani bu bir CoD ve ya MoH deilki sandbox türünde bi fps o bakımdan Hideo Pijamaya katılıyorum ama en azından çıkmasını bekleseymiş bu yüzdende kedi ciğer meselesi doğru bi yaklaşım oluyo

caliskansinan84

6.3.2011 17:15:21

0
daha ne bekliyormuş ki yıllardır biribirini tekrar eden filmleri izlemiyormuşuz gibi bilim kurgu işte hep aynı neden riske atsınlarki oyunu zaten konu aynı uzaylı istilası daha ne olabilir ben sadece yaratıkların daha iyi modellenebileceğini düşünüyorum farklı olsaydı daha iyi olurdu önceki oyunlar çok iyiydi türkçe olaması süper zaten kim senaryoyu ingilizce oynayanlar tam anlıyor ve takıyorki türkçe bilim kurgu bir film izliyormuşcasına oyun oynayacağız yine daha ne.

bloodTime

6.3.2011 16:40:01

0
şimdiye kadar kimse bi şey demezdi ne olduysa bu adamdan sonra dilleri açıldı :D hadi taklit olsun canınız saolsun :D siz oynamayın biz keyif alıyoruz zaten...

atahan12

6.3.2011 16:26:26

0
hiç bi konuda bu kadar çok mesaj yok ha :D Bir yandan haklı adam:Dünyada birsürü bu tip uzaylı istilaları oyunları var bu doğrudur. ANCAK Crysis'i bunlardan ayrı tutan ise kaliteli bir yapım olmasıdır.Kaç oyun bu konuyu güzel yansıtabilmiş? Kojima bu yorumunu bence negatif oyuncular doğurup crysis serisinin yükselmesini engellemek istiyor.

gokuba

6.3.2011 15:37:40

0
Sakın kojimanın metal gear hikayesi bayatladığ için ve yeni bir seyler uretemediği için Crysis'e camur atıyor olmasın? Ama bu camur oyunun ısmının reklamını yapar sadece! Buna ek olarak büyük oyun demekle oyun büyük olmuyor oyunu siz yaparsınız ama biz büyük yaparız

leonist74

6.3.2011 15:37:32

0
crysis 2 yi uzun süredir bekliyordum oyunun newyorkda geçeceğini duyunca bir şekilde Nomad ve ekibin adadan geri döneceğini ve anavatanlarını savunmak için şehirde uzaylılarla kapışacaklarını düşünüyordum.şu ana kadarki oynadığım tüm oyunlar bir yana crysis bir yanaydı benim için adaya uaçktan atladıktan sonra ilk görev için o kayalık tepeye yaklaşırken günşin doğuş anı izlediğim anda aldığım keyfi hala unutamam daha hangi anını sayayımki crysisi crysis yapan kendine özgü hikayesi silahları tankları vtolü helikopteri sniperi idi bambaşka bir tadı vardı crysis 2 benim için tam bir hayal kırıklığı oldu sırf call of duty serisinden pazarpayı alcaz diye oyunu berbat etmişler herşey kopya crysisi crysis yapan tüm özellikleri öldürmüşler başta prophetten başlayarak. sizleri bilmem ama ben cevat yerliye çok kızgınım keşke böyle yapmasyadı ben crysis wars oynamaya devam edeceğim crysis 2 yide almayı düşünmüyorum cünkü pc de hem bad company 2 hemde mw2 orjinal var zaten sırf türkçe diye taklit bir oyun almaya gerek yok

BSC Misafiri

6.3.2011 13:28:13

0
Mgs serisi iyi değilki :D oyunu yarıda bıraktım kaç kez neden sallayıp durur bu kajima kakatako:D

BSC Misafiri

6.3.2011 13:27:48

0
ya nası ılk oyunda kotuydu super hikaye vardı yapmayın core bölümü -nomad oğlum orda noluyor -cristal bi mağradayım efendim insan yapımı olamaz oda ne beni bir akım çekiyor.

onur171736

6.3.2011 13:03:09

0
şahsen betasını oynadım elin japonun ne sölediği umrada deil konusu ve atmosferi gayet güzel (beta hatırlatıyım) bene alınması gereken bir oyun

The_Rahip

6.3.2011 12:35:52

0
Kojima biraz haddini aşmış. Terminator filminden Michael Biehn ve Snake Pliskin alıntılarını biliriz Kojima üstad.

pelerinli

6.3.2011 08:16:33

0
Bekleyip görelim.

BSC Misafiri

6.3.2011 07:36:32

0
Vay be adam 2 satırlık bi laf etmiş senaryoyu beğenmediğini belirtmiş ne var bunda ? Birbirinizi niçin yiyorsunuz =)) olabilir normal mgs gibi bir oyunun yaratıcısının bu senaryoyu beğenmemesi gayet doğal. Bence Crysis FPS türündeki bir oyun için gayet yeterli senaryoya sahip, tabikide mgs gibi senaryosu ön planda olan bi oyunla karşılaştırılamaz ama fps oyunlarda senaryo önemli olduğu kadar atmosfer , oynanış , vuruş hissi v.s gibi şeyler çok önemlidir kaldı ki bunun daha multi playerı v.s var. O yüzden hiç birbirnize girmenize gerek yok belki hayatında fps bile oynamamıştır Hideo amcamız =) Sadece oyuna kendi bakış açısından bakıp yorumda bulunmuş.

crysis8

6.3.2011 07:14:56

0
CRYSİS 2NİN KONUSU SÜPERDİ DEĞİŞTİRMELERİNİN SEBEBİNİ CEVAT YERLİ ABİMİZE SORMAK İSTERDİM :)

BSC Misafiri

6.3.2011 06:15:55

0
aga crysis 2 yi sadece niv yorkk şehrini yıkmak için alacam uzaylılarla işim yok :d

seskes

6.3.2011 03:58:33

0
Kim ne derse desin, oyun Türkçe ben alıcam.

S!rJohN

6.3.2011 02:48:43

0
Kojima nın oyunlarını oynayamayanlar genelde anlayamayan kitledir.Sizlere acıyorum. Esinlenmeler her oyunda tabiki var ; onlara lafımız yok...Önemli olan bir süre sonra orjinalliği yakalayabilmektir -ki Crysis bunu yapamıyor... Kojima-Crytek karşılaştırmasına çevirdiniz işi , Crytek Kojima ile aşık atamaz...

GodOfWar58

6.3.2011 01:54:16

0
@waltran tamam anladık Pc'in kaldırmıyor.Zorlayıpta kendini rezil etme.Hadi sen nette takıl da Pc'in çökmesin...

skywalkerhan

5.3.2011 23:37:28

-1
koli kutusundan kamuflaj yapan bi çekik gözlüden ne beklersin !!!

laserion

5.3.2011 23:28:14

0
Aşağıdaki Haber daha önce BSC de yayınlanmıştır devamı için :[link]http://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Kojima_Snake_icin_Carpenterdan_izin_istemis-7359.htm[/link] "Hideo Kojima Metal Gear serisini yaratırken bir çok film ve kitaptan etkilendi, ama oyunun dünyası için en çok Escape From New York (New York'tan Kaçış) filminden etkilenildi, çünkü Solid Snake karakteri aslında bu filmden geliyor."

laserion

5.3.2011 23:20:51

0
Aşağıdaki Haber daha önce BSC de yayınlanmıştır devamı için :[link=http://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Kojima_Snake_icin_Carpenterdan_izin_istemis-7359.htm]Buraya Tıkla[/link] "Hideo Kojima Metal Gear serisini yaratırken bir çok film ve kitaptan etkilendi, ama oyunun dünyası için en çok Escape From New York (New York'tan Kaçış) filminden etkilenildi, çünkü Solid Snake karakteri aslında bu filmden geliyor."

mertvontrier

5.3.2011 22:59:49

0
Burada ciddi bir itham var. Metal Gear serisinden araklanmış şeyler var diyor Kojima. Araştırmak lazım.

BSC Misafiri

5.3.2011 22:45:11

0
crysis 2 oyun mu ya.. bi tek grafiği kendileri yapmışlar.. crysis serisini bilmesem önüme koysalar call of duty future wars mı bu derim.. resmen codu kopyalamışlar bi tek giysiler ve map farklı ^^

BSC Misafiri

5.3.2011 22:45:07

0
S!rJohN bi ara ağlamak için oynarız kojimanın oyunlarını hahhhaa

Next Gen

5.3.2011 22:25:58

0
quote:

Orijinalden alıntı: waltran Crytek'in Türkçe olarak çıkacak oyununu beklemeyen FPS oyuncusu var mıdır acaba? var! piyasadaki oyunlardan filmlerden birşeyler kopyalayıp grafikle insanları kör edip kendini oynatmak isteyen bir oyunu beklemem türkçe olsa bile !
Senin sıkıntın 9400GT'nin oyunun açmaması

waltran

5.3.2011 22:18:12

0
bana mario, tetris oyna diyenler demekki siz çok oynuyorsunuz onları bu kadar övdüğünüze göre. crysis 2 y le alakalı her konuda, her haberde, her resim yada videoda diğer oyunlardan esinlenme birşeyler görüyorum. ha diğer oyunlarda çalıntı şeyler yokmu tabikide var ama bu kadarda olmazki kardeşim ! içinde zuha geçen mesajların devamını okuyup cevap vermeye bile yeltenmiyorum. nedenini anladınız diyeceğim ama anlayıp anlayamayacağınızdan şüpheliyim zuhacılar.

sefayksl

5.3.2011 21:55:21

0
ciktirsin

S!rJohN

5.3.2011 21:47:37

0
Ayrıca açıpta Kojima nın yaptığı şaheserlere bir bakıpta yorum yapın , boş yorumlar yapmışsınız.Kojimanın oyunlarını oynayın , ağlarsınız bile hikayesiyle (bkz : MGS4)

S!rJohN

5.3.2011 21:45:44

0
Ayrıca açıpta Kojima nın yaptığı şaheserlere bir bakıpta yorum yapın , boş yorumlar yapmışsınız.Kojimanın oyunlarını oynayın , ağlarsınız bile hikayesiyle (bkz : MGS4)

S!rJohN

5.3.2011 21:44:13

0
Crysis tekini hikayeden saymaya değmez zaten.Basit ve sıradan bir oyun.Grafiklerine lafım yok , çok süper...Ancak içi boş... Oyunun ucundan sağından solundan türk parmağı olmasa ve TÜRKÇE olmasa , çoğunuz bu oyunu bilmeyecek/sevmeyecekti.

HaLoPlgr

5.3.2011 21:16:22

0
quote:

"Crytek'in Türkçe olarak çıkacak oyununu beklemeyen FPS oyuncusu var mıdır acaba? var! piyasadaki oyunlardan filmlerden birşeyler kopyalayıp grafikle insanları kör edip kendini oynatmak isteyen bir oyunu beklemem türkçe olsa bile ! " git mario oyna onda mantar yiyon hiç bi oyunda mantar yemiyon çok orjinal bi oyun.
sonsuza kadar tetris oynayabilirler aslında,ondan daha orjinali yok

Next Gen

5.3.2011 19:34:16

0
quote:

Orijinalden alıntı: Pinky_Demon Ulan Kojima sanki oynayıp bitirdin oyunu.
Belki betayı oynamıştır Belki devrim niteliğinde olmayabilir ama gayet güzel işlenmiş konusu keşke herkes böyle oyun yapabilse herşeyden oyunun müzikleri mükemmel

eLiminaTe34

5.3.2011 19:19:26

0
Bu arada haberde geçen 'megolomania' sözcüğü 'megalomania' olarak yazılır. Bilmeyenler için açıklayayım : kendini büyük görme, hor görme anlamlarına gelir.

eLiminaTe34

5.3.2011 19:15:55

0
@ In Isaac We Trust O deyimi başka birşey için kullandım. Yanlış anlamışsın.

balcs

5.3.2011 19:08:14

0
BSC Misafiri 05.03.2011 18:22:51 Sen kim olup bizim Türk'lüğümüzün bu kadar olduğunu söyleyebilirsin ki.Acaba sen Kabus 22'yi orjinal mı aldın ayrıca Kabus 22 Türk oyunu güzel ama adam gibi kar edebildiler mi hayır eğer Crytek'te Türklerle ilgili bir oyun yaparlarsa yaptıklarına değmeyecek burada önemli olan Türkiye'de şirket kurup Türkler'in hazırlardığı bir oyun yapmak değil bir yapımcı olarak adlarını duyurabilmek kazanç sağlayabilmek bununda Türklükle bir ilgisi yok.Acaba sen Crytek'in başında olsan Türkiye'de geçen bir oyun yaparmısın ki hadi yaptın diyelim zaten dış ülkelerde pek satmayacak Türkiye'dede korsan kullanılacak yorumunu tartda konuş bizim Türklüğümüzede laf etme.

Guest-33E80511E

5.3.2011 18:26:46

0
Pardon ama kendisi hiç mi bi'şeyden esinlenmemiş ya da etkilenmemiş? Özgün bi eser yaratmak çok kolay olmasa gerek. Ayrıca şahsi görüşüm hikayenin işlenişinin daha güzel olacağı kanısında. Umarım oyun dünyasında iz bırakan bi oyun olur Crysis 2 ve serisi...

BSC Misafiri

5.3.2011 18:22:51

0
maden o kadar seviyorsunuz yerli kardeşleri mesaj attında Türkiyede şirket kurup %100 türk yapımı bir oyun yapsınlar kaçınız kabus 22 yi oynadınız burdan kojimaya küfür etmek kolay sizin türklüğünüz bu kadar işte

KniDra

5.3.2011 18:07:12

0
Üstün grafiğe rağmen FPS çok yüksek. Başarılı bir yapıt bence.

encuni

5.3.2011 17:09:42

0
kojımanın agzını yuzunu dagıtırım :D adam ol len

BSC Misafiri

5.3.2011 16:59:59

0
doğru demiş.

BSC Misafiri

5.3.2011 16:59:45

0
EMRECAN11 ne güzel işte:))))

BSC Misafiri

5.3.2011 16:59:32

0
bu oyunda nomad ve psycho nerde ???

Rock_Rage

5.3.2011 16:18:56

0
Japon kulturu ile batı kulturu cok farklıdır Herhalde içinizde japon oyun fanatigi insan sayısı cok azdır.Ben japon oyun mantıgını animelerini falan sevmem mgsde bana gore dogu ile batının bir sentezlenmesi olarak gorulebilir ama bana cekici gelmiyor aksine itici geliyor her hikayenin tadında bırakılması gereken noktaları vardır bence mgs hakiyeside uzatilmak için zorlanmıs bir seneryo gibi geliyor.Cok dondurup dolastırmak marifet degildir.Kojimaya burdan soyliyeyim bir Arcanum oyunun Seneryosu okusun (Fallout 1-2 ekibinin saheseri) seneryo neymis ogrensin. Oda beni duyacakya :D en azından arcanumu bilmeyenler baksın ogrensin bari. SAYGILARLA

BSC Misafiri

5.3.2011 15:49:48

0
bu oyunda nomad ve psycho nerde ???

laserion

5.3.2011 15:46:53

0
Buna benim cevabım Türklerin yükselmesini bir yerlere gelmesini hazmedemiyorlar firma çalışanlarının çoğu yabancı halbuki amaç Yerli kardeşleri küçültmek ve piyasada var olmasını engellemek ama bunun için çok geç kaldılar.Haberin doğruluk payıda önemli tabii ki şimdi Kojima gibi oyun piyasasının önde gelen yapımcılarından biri olarak böyle bir yorum yapması gerçekten talihsizlik olur. Sayın Alkan Adakenar haberin kaynağını gösterirseniz sevinirim çünkü Hideo Kojima gibi bir yapımcının böyle yersiz bir yorum yapacağını düşünmüyorum.

bloodTime

5.3.2011 15:28:33

0
kojima gibi biri crysis 2 'yi ciddiye almış crysis 2 'de en çok satan oyunu ciddiye almış bu ikisi birleşince ''kalite'' ortaya çıkıyor ....

balcs

5.3.2011 15:26:21

0
Adama şöyle demek isterdim New York'da geçen felaketler ve uzaylı istilası ile ilgili birçok film ve oyun yapıldı bu yüzden Crysis 2 birçok film ve oyunlar zaten benzer olucaktır.Ayrıca Cevat Yerli'de bazı filmlerden özendiklerinide ifade etmişti.Ama Kojima'da gerçekten ünlü bir yapımcı eğer söylüyorsa bir bildiği vardır diyorum.Ama oyunu tamamen oynayıp bitirmeden daha henüz oyun çıkmamışken böyle bir eleştiride bulunması ilginç.

BSC Misafiri

5.3.2011 15:20:48

0
Kojima senin MGS4 üde gördük hiç eksileri yoktu:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Antrim

5.3.2011 15:12:59

0
demoyu oynadıgımda zaten call of duty den baya bir şey çaldıgı anlaşılıyor

darkroyal7

5.3.2011 15:12:12

0
emumaster kusura bakma ama mario bence en orjinal oyunlardan birtanesi...belirli bir kitleye hitap etmeyebilir ama mario zaten kendını kanıtladı....

BSC Misafiri

5.3.2011 14:56:10

0
call of duty amerikanın şanlı tarihi! değilmi? medal of honorda aynısı neden laf etmiyorlar. killzone uzaylılar var. Kızmayın ama half lifeda bir filmden esinlenmişti filmin adını hatırmalamıyorum ama film çok benziyordu. Neden bunlara laf edilmiyorda daha yeni çıkmış bir oyuna laf ediliyor?

bloodTime

5.3.2011 14:55:33

0
adam zaten I m legend filminden esilendiğini söyledi ama eleştiriler o kadar saçmaki eğer gerçekten öyleyse cevat yerli 3 yıldır tüm oyunları takip edip tek tek özellikleri çalmış ve bize sunmuş........................... zıplama bu oyuna ait kaybolma bu oyuna uzaylılar o oyuna ...kimbilir adamlar ne emeklerle oyunu üretiyolar...düşünmek lazım.. ve bana göre crysis ve serisi kendine özgüdür...

EmuMaster

5.3.2011 14:48:22

0
"Crytek'in Türkçe olarak çıkacak oyununu beklemeyen FPS oyuncusu var mıdır acaba? var! piyasadaki oyunlardan filmlerden birşeyler kopyalayıp grafikle insanları kör edip kendini oynatmak isteyen bir oyunu beklemem türkçe olsa bile ! " git mario oyna onda mantar yiyon hiç bi oyunda mantar yemiyon çok orjinal bi oyun.

EmuMaster

5.3.2011 14:47:08

0
"sus misafir saçmalama ırkçı sensin... ayrıca cevat yerli mıcrosoftun ve EA nın göz bebeğidir... kojimayı bizde biliyoruz kariyeri var evet :D bak onların satış pokitikası senin o beyninin kapasitesini aşar ve bu haberi okuyan onca insan oyuna ön yargıyla yaklaşacaktır, bunlar işini bilip hareket ediyor şüphen olmasın... kariyerinin iyi olması fesat ve yalancı olmasına engel değil... haksız demiyorum belki kendine göre iyi değildir ama kopya muamalesi saçmalıktan ötedir bunu kabul etmeyin :D " katılmamak elde deil ayrıca çekiğin eleştirdiği oyunun hiç bi oyun sitesinde 9'dan aşağı puan'ı yoktur.Ayrıca türk olması veya türkçe çıkması benim için önemli değil zaten ben ingilizce olarak başlayıp bitirmişimdir crysis 1 ve warhead'ı Burda kendi yapımcısını eleştirip elin japonuna sahip çıkan bi türk ten nasıl ben bi türk oyunculuğuna destek ve türk yapımcıya destek bekleyebilirim bilmyorum. "Crytek'in Türkçe olarak çıkacak oyununu beklemeyen FPS oyuncusu var mıdır acaba? var!

bloodTime

5.3.2011 14:43:31

0
zahaaaa :D bu da kojimanın sekreteri olsa gerek... grafikleri kör etmiyo da flashbang acayip kör ediyo sakın bulaşmayın:D

waltran

5.3.2011 14:37:17

-1
Crytek'in Türkçe olarak çıkacak oyununu beklemeyen FPS oyuncusu var mıdır acaba? var! piyasadaki oyunlardan filmlerden birşeyler kopyalayıp grafikle insanları kör edip kendini oynatmak isteyen bir oyunu beklemem türkçe olsa bile !

bloodTime

5.3.2011 14:23:09

0
BSC Misafiri 05.03.2011 14:14:30 sus misafir saçmalama ırkçı sensin... ayrıca cevat yerli mıcrosoftun ve EA nın göz bebeğidir... kojimayı bizde biliyoruz kariyeri var evet :D bak onların satış pokitikası senin o beyninin kapasitesini aşar ve bu haberi okuyan onca insan oyuna ön yargıyla yaklaşacaktır, bunlar işini bilip hareket ediyor şüphen olmasın... kariyerinin iyi olması fesat ve yalancı olmasına engel değil... haksız demiyorum belki kendine göre iyi değildir ama kopya muamalesi saçmalıktan ötedir bunu kabul etmeyin :D

TangoEchoKilo

5.3.2011 14:18:31

0
bu yaptıgı elestırılere katılmıyorum kojımanın.bunu yapmasının sebebı crysıs ın taraftar toplamasını engellemek musterıyı kendıne cekmektır.ornek vereyım= oyuncu sahıs oyun haberlerını takıp eder ve gozune 2 3 oyun kestırır yada 1 bu oyunlar ıcın gereklı parayı temın eder yada bırıktırır bu surec ıcınde oyun hakkında bılgı toplar ve elestırı-tavsıyelere bakar.bı oyun ne kadra elestırı alırsa kotu yorum alırsa musterı dusunur ulan o kadar kotu yorum var baska oyunlara yoneleyım der.ha oyun ıyı reklam yapmıssa black ops gıbı ama ıcı koftı ıse hemen atlarsan husranada ugraya bılırsın kendı gorusum :).bol şans

BSC Misafiri

5.3.2011 14:14:30

0
Vay arkadaş bu sitede ne kadar fanboy varmış. Crysis'in hikayesi klişe, bir çok yapımdan da esinlenmiş. Bunu kabul edin arkadaşım. Sırf CEO'su Türk diye dünyanın en iğrenç oyunu olsa da siz 10'da 10 verirsiniz. Yaptığınız direk ırkçılık siz burda oyuna falan puan vermiyorsunuz. MGS'ye laf atmadan önce de gidin bi oyunayın bakalım. Kojima dünyanın en iyi oyun yapımcılarındandır Cevat Yerli onun yanında ilkokul çocuğu gibi kalır.

Exnuc

5.3.2011 14:07:39

0
Herşey bir kenara şu oyunda olmasını istediğim tek bir şey var. Nanosuitsiz bir kaç bölüm ilerlemek...

hal_darksider

5.3.2011 14:04:26

0
kaynağa bak gameafa farsçadan ingilizceye tercüme kıçtan uydurmaca

BSC Misafiri

5.3.2011 14:00:39

0
cal of duty, half life, medal of honor, battlefield oyunları gibi crysis yükseleceğinden korktuğu için böyle demiştir. Bu devirde oyun=para olduğu için bunu söylemesi doğal.

EmuMaster

5.3.2011 13:50:40

0
ln sırf şuraya yorum yazmak için üye oldum. Crysis 2'nin hikayesinde bir şeyler eksik; filmler ve Metal Gear serisi gibi büyük oyunlardan beceriksizce çok sayıda şey kopyalanmış. adam sadece hikayeyide eleştirmemiş her şeyi eleştirmiş. O zaman mgs 4 deki silah modifiye olayı re4 'den kopya.Veya mass effect'in hikayesi star trek star wars battlestar galactica'dan kopya. veya tüm fps oyunlar doomdan kopya çünki her fps oyununda shotgun makinalı tüfek vs vs var. çekik gözlü insan biçim li varlık.Orjinal hikaye 1 varilin içinde kakasını yapan insanlamı oluyor.Veya yanında maymun taşıyan bi zenciylemi mermileri kılıcıyla durduran bi samuray bozması askerlemi? Resmen cryengine teknolojisinin üstün grafik teknolojisini oyundaki yapay zekayı ve yeni senaristin yeteneğini konsollara kusursuz bi şekilde optimize edilmesini çekemeyip b?k atmaya çalışmış. Kojima dünya bi tek kendi etrafında dönüyo sanıyo sanırım.

BSC Misafiri

5.3.2011 13:47:51

0
İsterse hikaye 10 üzerinden 7 olsun crysis2 diğer özellikleriyle bile yeter oyunun açığını yakalamak için uğraş verenler cok cevat paşa alışıktır bunlara

BSC Misafiri

5.3.2011 13:47:43

0
Dünya beklesin oyunu beğensin bir tane çekik göz çıksın piyasaya oyun berbat desin ve nokta. yok öyle hadi işine kojima

INCEPTION

5.3.2011 13:46:02

0
quote:

ShadowStep 05.03.2011 13:27:57 Millet öfke moduna girmiş bile...Şimdi ubisoftun CEOsu Türkmüş desem bunlar ubi fanı olur kesin.Crytek'in CEO'su Türk diyede laf kondurmuyorlar at gözlüğü takıp herşeyi kabuleniyorlar resmen.Eleştireni vatan haini ilan etmedikleri kaldı bi.(Flame shield on) [link]http://3.bp.blogspot.com/_C9F7OzOpP3Y/TQHiagM7mHI/AAAAAAAAAcY/lRo6hZYeS2Y/s1600/umut_sarikaya.jpg[/link]
Nokta.................

bloodTime

5.3.2011 13:38:17

0
he bu arada yanlış anlaşılmasın mesele crysis 2 değil.. killzone 3 'e berbat diyeninde karşısındayım ,uncharted'e de ,gears of war'a da sadece zeka özürlü fanboylar moralimi bozuyo :D...

bloodTime

5.3.2011 13:30:47

0
hikayeye cok b.ktan diyenler kendi b.kunuzu temizleyin la daha klişe nedir bilmeyen fanboylar emeğe saygılı olun biraz ...nerde görülmüş uzaylıların dünyaya inmesinin klişe olduğu...oynadıgınız fps'leri bizde oynuyoruz ...karşılaştırma yaparken birine mukemmel birine Bktan derken ne kadar haksız oldugunuzu bilmeyen yok... almila1299 05.03.2011 13:17:13 sende sallama rus filan yok ayrıca japonda yok koreliler var.. ve oyun grafik hatrına 3 kere bitirlimez fanboy...

ShadowStep

5.3.2011 13:27:57

0
Millet öfke moduna girmiş bile...Şimdi ubisoftun CEOsu Türkmüş desem bunlar ubi fanı olur kesin.Crytek'in CEO'su Türk diyede laf kondurmuyorlar at gözlüğü takıp herşeyi kabuleniyorlar resmen.Eleştireni vatan haini ilan etmedikleri kaldı bi.(Flame shield on) [link]http://3.bp.blogspot.com/_C9F7OzOpP3Y/TQHiagM7mHI/AAAAAAAAAcY/lRo6hZYeS2Y/s1600/umut_sarikaya.jpg[/link]

darkroyal7

5.3.2011 13:19:15

0
hikayesi çok b'ktan ... haklı... ama hıkayenın nasıl anlatıgıldıyla bu eksık gıderılebılır.... zaten oynanış öğeleri çok harika...

almila1299

5.3.2011 13:17:13

0
adam haklı fanboyluk yapmanın alemi yok... uzaylılar dünyayı istila ediyor. ruslarla amerikanlar savaşıyor. japonlar amerikanlara cevap veriyor. vs. vs. hepsi klişe bunların sadece crysis değil ki. ilk seneryo zaten seneryo berbattı, grafiklerin hatrına 3 kere bitirdim konusuda güzel olsaydı hala oynuyor olurdum. ama ikincide umutluyum bilim kurgu yazarı ile çalışmışlar adam çoğu oyuna laf atmışdı hatta, kendinden oldukça emindi. bakalım b.k attığı oyunlardan güzel bir seneryo çıkarabilecek mi?

Guest-F97E00D06

5.3.2011 13:14:58

0
Kojima haklı beyler

BSC Misafiri

5.3.2011 13:07:35

0
Crysis yükselişe geçtiği için böyle konuşmalar olucaktır. Bu konuşmaların asıl amacı paradır. Crysis herkes tarafından beğenilmeye başladığı için en büyük oyun yapımcıları bile böyle eleştirilerde bulunacaklardır. Bu devirde herşey para olduğuna göre hertürlü eleştiri yapılacaktır.

No-One

5.3.2011 13:04:37

0
Kendine özgü bir hikayesi olmaması çok kötü. Grafiği seven hikayesine katlanır.

bloodTime

5.3.2011 13:04:07

0
kojima da cıksın hıkayeyı begenmedım bana göre değil desin arkadaş ne o filmlerden alınmış ,benden alınmış kopyacı bunlar oyun berbat diyor... oyunlarda illaki benzerlik olur.bilmiyo mu bu cipın... crysis2 'de külliyen kopya oldu :D yeri geldi uzay fılmlerıne benzetıldı yeri geldı multiplayeri codun kopyası oldu sımdıde mgs :D oyunun adı yeter ortamı yeter...hikayeniz batsın ne diyim ... hikayesi iyi olan berbat oyunlarda var...gidin hikaye kitabı okuyun o zaman... ben bıtırdım betasını 10 üzerinden en az 9 alacak görürsünüz:D

acgpangea

5.3.2011 12:58:10

0
Yerden göğe kadar haklıdır Kojima. Mesele aslında basit senaryo kullanmak değil. Basit senaryo elbette kullanılabilir; suç değil ki bu! Mesela Carmack hep "Oyunlarda senaryo dediğin porno filmlerdeki gibi olmalıdır; orada olmalı; ama kendini de çok belli etmemelidir der." Adam, kendi tarzını yaratmış işte. Burada mesele Crytek'in "vay efendim şöyle güzel olacak senaryo", "işte bilmem kim le iş yapıyoruz; kendisinin şöyle, şöyle başarılı bir yazarlık kariyeri var" vs tarzında "tribünlere oynamasından" kaynaklanıyor. Hayır, grafiklerini öv, atmsosferi mütiş yaptık; kopacaksınız(!) de... Dandik şeyi öyle övüp durursan birisi de böyle patlatıverir balonu... Gerçi, Kojima gibi birine hangi oyunun senaryosu yeterlidir ki? Bir de ona bakmak lağzım tabi...

bloodTime

5.3.2011 12:51:20

0
hahahaha

GodOfWar58

5.3.2011 12:45:02

+1
Adama bak.Sanki oyunu oynadın bitirdin üstüne laf sokuyorsun.Senin o gözlerine ossururum.Oyun dünyasında bu şekilde gurur kaynağımız olan tek bir firma var sende onun oyununa laf atıyon.Tamam bir önceki oyunlarda hikaye zayıftı ama bok atmaya yer arama.Kendi oyunuz bir şeye benzese sanki.

BSC Misafiri

5.3.2011 12:40:45

0
Daha haberin doğru olup olmadığını bile bilmeden hemen birbirinizi yemeye başlamışsınız.O kişinin böyle birşey söyleyip söylemediğini hangimiz bilebiliriz ki? Her duyduğumuza inanıp, sanki kesin bir bilgiymiş gibi konuşmalardan her zaman nefret etmişimdir.dğru olablir de olmayabilir de, iki ihtimali de hesaba alıp, ona göre yorumlamaktan yanayım. /Fatih

BSC Misafiri

5.3.2011 12:38:08

+1
Eğer dediğiniz gibi ' klişe ' ise Medal Of Honor 2010'a bakmanızı tavsiye ederim. Kojima'ya gelince New York üzerine yazılmış bir çok oyun var Prototype , Gta 4 fakat hepsi bize farklı bir izlenim katmıştı. Crysis ise Yerle bir olmuş bir New York'u konu alacak.Bunuda oyunlarda pek gördüğümüzü söyleyemeyiz.Ve Call Of Duty serileri ( Modern Warfere , Warfere 2 , Black Ops) Hep Rus teröristleri konu almıştır. Fakat kimse çıkıp ' Lan bu cod serisinin hep rusları işliyor' dememiştir. Açıkcası bu Kojimaya katılmıyorum ve sözü size bırakıyorum.

BSC Misafiri

5.3.2011 11:57:25

0
Ben haklı buluyorum ama sadece hikaye konusunda.Bu grafiklere bide düzgün bi hikaye olsaydı süper olurdu.

BSC Misafiri

5.3.2011 11:57:19

0
ben oynadım oyunu hikayesi basit değil

BSC Misafiri

5.3.2011 11:57:13

0
İYİ AMA NASIL KLİŞE OLUYOR BEYLER BENDE OYNADIM GAYET GÜZEL SİZLER NEYE KLİŞE NEYE İYİ DİYOSUNUZ ANLAMAK GÜÇ:))))

BSC Misafiri

5.3.2011 11:57:07

0
Crysis 2 hakkında en son soru soracağım kişi sen olursun Kojima

Fatal1ty.

5.3.2011 11:56:20

0
Crysis 2 yeni tanıtım video'su yayınlanmış. Oyunda ki silah'ları gösteriyor.

bloodTime

5.3.2011 11:49:07

0
süper bi konu yoktu denmez ona ... konu iyiydi sadece hikayenin detayına inilmemişti...dar beyinliler ve oynamayanlar hala bunu kavrayamadı..hikaye yüzeysel ele alındı diyeceklerine berbat dediler... zaten puanlar bu yüzden kesildi... aynı konu detaylandırılısa 10 üzerinden en az 9.5 alabilirdi... hatırlarsanız crysis2'ye dünyaca ünlü bi yazar gelmişti ve onunla devam ettiler... o da sağlam oyunlara laf atıyodu :D:D...şimdi cıkıpta o oyunlar kötü mü diyelim fesatlık bedava arkadaş... istersen uzayın en iyi yapımcısı ol...

The Jolly Joker

5.3.2011 11:49:02

0
Bisiktirol ilacı kullansın yoksa biyerine kojim aaa =)

INCEPTION

5.3.2011 11:47:49

0
Yorumlara bak görende cevat yerli oyunu babasının hayrına yapıyor zanneder... oyunun grafikleri harika olabilir,oyun türkçe olabilir,oynanış güzel olabilir,ama hikaye b.k tan ...

BSC Misafiri

5.3.2011 11:45:32

0
@ShadowStep Cevat Yerli kendini Kojimadan daha büyük biri görüyo ama kendisi demedimi cod kadar satmasını bekliyorum diye.

dilikoglu1

5.3.2011 11:44:58

0
şu adamın mail adresi yokmu ya biri versinde dahada alıyomu crysisin adını ağzına :D ana bacı bırakmam

dilikoglu1

5.3.2011 11:43:16

-1
illa bu şerefsiz anasınamı sövdürmek istiyor ne zannediyomuş metar gear serisini tipten ne b*k olduğu anlaşılıyo zaten en iyi oyun çıkınca çalıntı oluyomuş ispatlasın hani nerde konuşup karı gibi kaçmak yok

ShadowStep

5.3.2011 11:36:11

0
Zaten süper bir konu yoktu Crysis 1 de ama 2 daha güzel görünüyor.Hikayesi klişe olabilir.En azından 1'den iyi olacağını düşünüyorum.Kojimayla Cevat yerliyi karşılaştıranlara gülüyorum.Level farkı var aralarında.

vbalikci

5.3.2011 11:30:57

0
Üstada katılıyorum aynan klişe. Oynadım Beta'sını, tam bir klişeler "silsilesi.." ama eğlenceli mi, eve eğlenceli :)

Project Scorpio

5.3.2011 11:26:56

0
Ulan Kojima sanki oynayıp bitirdin oyunu.

bloodTime

5.3.2011 11:24:52

0
bi kere filmerden ve bu oyundan kopya demesi çok çok sacma olay New york'ta geçiyo ve işin içinde uzaylılar var ... new York şehri ile ilgili sürüyle film var ...çıkıpta dengesizce ''fılmlerden kopyalanmış'' derseniz saçmalamışsınızdır...illaki benzerlikler olucak...git işine kojima...

Metodiev35

5.3.2011 11:22:25

0
Evet hikaye belki çok ahım şahım birşey olmayabilir ama bilmeden bunu biryerden kopyaladığını özellikle mgs den de alıntılar olduğunu söylemek yanlış.Ayrıca bu oyunun kötü yanını eleştirdiğiniz kadar çekemediğiniz iyi yanlarını da konuşmanız lazım.Ozaman daha inandırıcı olursunuz Hideo.

In Isaac We Trust

5.3.2011 11:20:49

0
@Eliminate34 Cidden? yani ciddi ciddi Kojima'nın ulaşamadığı ete mundar dermiş kafasına göre bunu dediğini mi düşünüyorsun? bu adam büyük ihtimal gelmiş geçmiş en dramatik oyunu yapan adam kendi evreni ve yıllardır bitmeyen bi konusu, karakterleri var.

crysis8

5.3.2011 11:20:40

0
İŞTE KATILIYORUM TAKAŞİ :D CRYSİS 1 DEKİ KONUYA BAYILMISTIM HATTA VE HATTA OYUNU TAM 18 KERE BİTİRDİM NOMAD:PRAFIT SAHİLE VARDIM AMA GİYSİMDE BİR AĞIRZAVAR :) NERDEYSE HEPSİNİ EZBERLEMİŞTİM CRYSİS İN NEWYORK A GİTMESİ KÖTÜ OLDU VE ŞUNU DA ACIKLIYIM ŞUANKİ DÜŞMANLARIMIZIN KİM OLDUĞUNU SÖYLEMİYOLAR BİR HATA DAHA VAR ODA MESELA EMİR VERİLİYOR AYNEN ŞÖLE DOKTOR:PRAFIT GEMİDEN BİR DEYNEHA AL PRAFIT:........................................................... CEVAP YOK BOŞ PRAFIT KONUSMUOR :( ONDAN BİRAZ ÜZÜLDÜM VE OYUNU HEMEN KAPATIM ORJİNAL CD ALDIK SİNGPLAYER İÇİN MULTİPLAYER OYUNUOZ :D

bloodTime

5.3.2011 11:17:32

0
cevat yerli bu haberı okursa aynen şunu der:D bu çekik gözlu adam kim ayrıca metal gear diye bi oyun mu vardı alla alla:D

eLiminaTe34

5.3.2011 11:15:24

0
Kedi ulaşamadığı ete mundar dermiş hesabı. Tamam New York şehrinin istila edilmesi teması başka filmlerde işlenmiş olabilir , fakat genel olarak bakarsak özgün bir yapım olduğunu düşünüyorum (henüz oynamamış olsam da). Zaten Cevat Yerli oyunun ''I am Legend'' gibi filmlerden esinlendiğini de söylemişti.

BSC Misafiri

5.3.2011 11:14:53

0
Ben Crysis ''nin hikayesinin iyi lacağını düşünüyorum ilk oyundan herkezde bir önyargı var ama bu iş için çok önemli kişilerle çalıştı crytek ayrıca oyunda Nanosuitinde bir kareakterinin bulunması ve ilk oyundaki olaylardan bizi gönderenlerin haberi olması bence hikayeyi çok farklı yerlere kaydırıyor ... Bide üzerine millet bizi Prophet sanıyor ...

INCEPTION

5.3.2011 11:10:50

0
crysis 2 yi ben de bekliyorum ama grafik ve oynanış bakımından bekliyorum,hikayesi çok basit,bu yüzden oyun pek sarmıyor,multiplayer oynamak için ideal...

BSC Misafiri

5.3.2011 11:10:45

0
Ben haklı buluyorum ama sadece hikaye konusunda.Bu grafiklere bide düzgün bi hikaye olsaydı süper olurdu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Crysis 2
+ TAKİBE
AL
243 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız