Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Guerilla Games'den Killzone: Shadow Fall'ın Çözünürlüğü Hakkında Detaylı Bir Açıklama


     Guerilla Games daha önceki açıklamalarında oyunun 1080p çözünürlüğünde çalıştığını iddia ediyordu. Ancak geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan bilgilere göre oyunun 1080p çözünürlüğünde çalışmadığı iddia edilmişti. Bu haberler oldukça tepki çekmişti ve Guerilla Games bu konu hakkında detaylı bir yazı yayınladı. İddiaları soru cevap şeklinde yanıtlayan Guerilla Games şu açıklamaları yaptı.
 
     Soru: Killzone: Shadow Fall 1080p'de mi çalışıyor yoksa başka bir çözünürlükte mi?
Cevap: Killzone: Shadow Fall'ın tek kişilik ve çoklu oyuncu modları 1080p çözünürlüğünde çalışıyor.
 
     Soru: Killzone: Shadow Fall doğal 1080p çözünürlüğünde mi çalışıyor?
Cevap: Tek kişilik ve çoklu oyuncu ölçeklendirilmemiş 60FPS'ye kadar 1080p çözünürlüğünde görüntü veriyor. Doğal çözünürlük genelde görüntünün ölçeklendirilmediği anlamında kullanılır ve evet bu açıklamaya bağlı kalırsak, oyun doğal 1080p çözünürlükte çalışıyor.
 
     Ancak multiplayer modunda "temporal reprojection" adında bir teknik kullandık. Bu yöntem düşük çözünürlükte oluşan pek çok pikseli 1080p haline döndürüyor. Eğer doğal kelimesini burada kullanırsak, bu teknik doğal olarak adlandırılamaz. Fakat oyunların geneline baktığımıza partiküller ve ortam aydınlatmasını düşük çözünürlükte renderlanır hatta bazı oyunlar tüm ışık olaylarını düşük çözünürlükte renderlar. Bu doğal 1080p olarak adlandırılır. Bizim kullandığımız teknik ise önceki görüntülerden alınan pikselleri tekrar yaratarak bu olayı bir adım ileri taşıyor.

     Soru: "Temporal reprojection" tam olarak nasıl çalışıyor ve up-scaledan farkı nedir?
Cevap: Bir çözünürlükten diğerine up-scale yaparken, yeni pikseller genişleyen çözünürlükte X ve Y eksenlerine eklenir. Bu da yüksek çözünürlüklere ulaşmanızı sağlar fakat bulanık görüntüler elde edersiniz. Bizim yöntemimizin detayları ise şu şekilde.
 
     - 960x1080 çözünürlüğündeki üç görüntünün takibini gerçekleştiriyoruz.
          -Şuanki görüntü
          -Eski görüntü
          -Ve daha daha eski görüntü
    
     - Her piksel için, o pikselin rengini ve yönünü depolarız.
     - Köşe yumuşatmayı geliştirmek için bir önceki görüntüyü 1080p çözünürlüğünde saklarız.
     
     Daha sonra her pikseli tekrar oluşturmak zorundayız.
    
     - Pikseli tekrar oluşturmak için her pikselin bir önceki görüntüdeki veya iki görüntü öncede oluşan halini buluyoruz.
     - Pikselin geçmişte nasıl hareket ettiğini anlayarak onun gelecekteki durumunu tahmin etmeye çalışıyoruz.
     - Bir çok piksel büyük ölçüde tahmin edilebilirdir. Yani pikseli tekrar yaratmak ve yeni piksel olarak sunabilmek için bunları yapıyoruz.
     - Eğer piksel tahmin edilebilir değilse komşu piksellere bakıp en yakın değeri elde etmeye çalışıyoruz.
 
     Bazı durumlarda yanlış tahminler olabiliyor. Bu durumda ortaya bulanık pikseller veya ince dikey çizgiler çıkabiliyor. Ancak genelde tahmin işlemi iyi çalışıyor ve gerçek 1080p görüntüyle ayırt edilemeyecek görüntüler oluşuyor. Daha sonra önceden köşe yumuşatmayı geliştirmek için kaydettiğimiz görüntüyü bu işlemlerin üstüne uyguladığımızda görüntü kalitesini iyice geliştirmiş oluyoruz.
 
     Şimdilik bu açıklamaları yapan Guerilla Games 20 Mart'ta GDC'de yapacağı konferansta işin daha da detayına inerek konuyu tamamıyle açıklığa kavuşturacak.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Guerilla Playstation 4 Sony Killzone shadow fall FPS
Güncellendi: Watch Dogs'un Çıkış Tarihi 27 Mayıs! Watch Dogs'un Yeni Tanıtım Videosu Sızdı!
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

6.3.2014 23:32:02

-1
Bari yalanının üstünden dur. Bunlarda o da yok :D

BSC Misafiri

6.3.2014 23:31:49

-1
Bari yalanının üstünden dur. Bunlarda o da yok :D

demo22

6.3.2014 21:45:42

0
Ben bilgisayarda bf3 multi full hd ve ultra ayarda oynuyorum acaba full hd yi 2k ya yükseltseler böyle bir şey mümkünmü acaba ?

JasonBrody94

6.3.2014 17:57:11

-1
qapaq.

dingo egret!

6.3.2014 17:52:18

-1
Gençler başlıca çoğunuza teşekkür ederim beni epey güldürdünüz bu konuda yorumlarınızla. Up-scale hakkında hiçbişey bilmeden yorum yapmak güzeldir tabi up-scale çeşitleri çokçadır geleneksel olanı resmi sağından solundan çekiştirip ekrana ve çözünürlüğe oturtmak (bkz: mikrodalga / Xbone / ryse) öteki türlüsü ise ekranı dikey dikey 10larca çizgiyle 2ye bölüp 1 framede bir kısmını peşinden gelen frame ile ise kalanını vermektir.. 1080p native 30fps ile 960x1080 upscale 60fps arasındaki farkı gördüğünü idda edende ya oyunu oynamamıştır yalan söylüyordur, yada güncel haberlerin çokça etkisinde kalıp placebo etkisi yaşayıp kuruntu yapıyordur.. ayık olun gençler!

pcrex

6.3.2014 17:10:50

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Haberi okumadan hala yorum yapanlar var. Oyun tek kisilik senaryoda dogal native 1080P 60FPS diyor adam. Okuyun yahu azicik okuyun. Multiplayer bolumu ise upscale diyor.

Tek kisilik modda dogal cozunurluk multide upscale. Ne diyeyim size. Haber yazilmis detayli bir okuyunda yorum yapin. Ne pS4 ne xbox'u olmayan adamlar cenelerine vuruyor arkadas ne diyeyim size ben.
millete artislik yapacağına sen düzgün oku. 60 fps değil 60 fps ye kadar diyor. bunun arkasında 30fps ve üzeri anlamı yatıyor. multiplayer da sabit 60fps değil 60 fps ye kadar. zaman zaman frame düşüşleri mevcut. benim merak ettiğim neden böyle bir yöntem denedikleri. donanımsal yetersizliklerden ötürü mü. keşke bunun için de bir soru yöneltilseydi.

BSC Misafiri

6.3.2014 16:33:36

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Haberi okumadan hala yorum yapanlar var. Oyun tek kisilik senaryoda dogal native 1080P 60FPS diyor adam. Okuyun yahu azicik okuyun. Multiplayer bolumu ise upscale diyor.

Tek kisilik modda dogal cozunurluk multide upscale. Ne diyeyim size. Haber yazilmis detayli bir okuyunda yorum yapin. Ne pS4 ne xbox'u olmayan adamlar cenelerine vuruyor arkadas ne diyeyim size ben.
zaten millet bundan şikayetçi. adamlar her iki tarafta da 1080p doğal olacağını söylemişti. ama yalan söylediler.

BSC Misafiri

6.3.2014 16:30:19

-1
Haberi okumadan hala yorum yapanlar var. Oyun tek kisilik senaryoda dogal native 1080P 60FPS diyor adam. Okuyun yahu azicik okuyun. Multiplayer bolumu ise upscale diyor. Tek kisilik modda dogal cozunurluk multide upscale. Ne diyeyim size. Haber yazilmis detayli bir okuyunda yorum yapin. Ne pS4 ne xbox'u olmayan adamlar cenelerine vuruyor arkadas ne diyeyim size ben.

Guest-C8DDC600D

6.3.2014 16:14:51

-2
Hala kelime oyunu yapıyo yüzsüz. Millete native 1080p diye yutturdu. Çıkıp adam gibi özür dile.

GoldPunch

6.3.2014 16:11:29

+2
Burada Rubisco'nun bu konu üzerine yaptığı açıklama var. Dileyen okuyabilir.
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco Değil, ama akıllıca ve verimli olarak donanımı kullanma imkanı verir. 5 frame render etmek için native 1080p'de 100 birim işlem gücüne ihtiyaç duyuyorsan, bu tarz yöntemler sayede 3 frame'i 1080p 'de 50 birim ile render edip, 20 birim işlem ile de aradaki frameleri oluşturabilirsin(veya pixelleri). Ben bu tarz bi yöntemden çok önceden bahsetmiştim. Oyun koduna erişimin olduğu için yeni frame'i full scale render etmek yerine, frame'i yeniden oluşturmak yerine pixel bilgisini kullanıp yeni pixelleri render etmeden oluşturuyormuş adamlar. Aradaki frame'i tahmin edip FPS yükseltmek yerine, pixelleri tahmin edip çözünürlüğü yükseltiyorlar. Bunu, oyun koduna erişimleri olduğu için (zaten kendileri yazıyor) çok çok kaliteli bi şekilde yapabiliyorlar ve sonucu ayırt etmek imkansız derecede zorlaşıyordur. Ayrıca sahnedeki şeylerin hepsinin belli bi çözünürlükte render edilmesi gerekiyor diye bi zorunluluk yok. Render target denilen yapılar var. İşte obje/geometri verisi bi render target'da duruyor (adına t1 diyelim), z-buffer (t2) , normaller / specular lights faln (t3 t4) farklı ekranlarda oluşturuluyor normalde. Sonra bunların hepsi birleştiriliyor t1 + t2 + t3 + t4 şeklinde. Bunu normalde full çözünürlükde yaparsın(http://www.behardware.com/articles/845-4/understanding-3d-rendering-step-by-step-with-3dmark11.html burdan ilave bilgi alabilirsin bi miktar). Ama konsollarda display pane denen zımbırtılar var. Bunların esas amacı oyun ile konsol UI'yi birbirinden ayırmak. ama diğer taraftan oyunun farklı kısımlarını farklı çözünürlüklerde render etmek için de kullanabilirsin. Oyunun UI'sini, kameraya yakın olan mesela elinde silah varsa eldiven faln varsa bunları farklı bi display pane'de daha yüksek çözünürlükte, biraz daha uzaktaki kısımları farklı display pane'e yazarsın. Donanım bunları yüksek kalitede birleştirebilir bi nevi upscale yapar ama eski ps3 xb360'dan daha kaliteli şekilde. Yaptığn iş kısaca ekranın farklı kısımlarını farklı çözünürlüklerde render edip ölçekleyip birleşirmek olur. burda adamlar bunu daha da ileri götürüyorlar. Direk olarak farklı çözünürlüklerde farklı ekranlar üretip onları birleştirmek yerine, oyunun kontrolü tamamen onlarda olduğundan, pixeli üretecek hesaplamayı yapmak yerine pixelin hareketini sonraki konumunu hesaplıyorlar. Bu çok daha ucuza patlıyor. Kalite olarak da feci ötesi kaliteli bişey oluyor çünkü direk oyun motorunun kendisi bu analizi yapıyor. Sonuçta elinde 1080p'den ayırt etmesi çok zor, ama 1920x1080 işlem gücü yerine 1050x1080 işlem gücü gerekiyor (pixellerin yeni konumlarını hesaplamak da işlem gücü gerektirir. O yüzden direk 960x1080'deki kadar performans alınamaz, bi miktar perf kaybımız olacak. 960x1080'den biraz daha yavaş olacak yani. Onu belirtmek için de sanki 1050x1080'in işlem gücünü gerekirmiş gibi olsun diye o şekilde yazdım). Ama elinde 1920x1080 kalitesinden ayırt etmenin zor olduğu, neredeyse 960x1080 performansında bi render sistemi oluyor. Hani konsollara yenilikçi yaklaşım diyoruz ya, al sana yenilikci yaklaşım :// Bence gayet iyi yapmışlar, adamlara yeterince zaman kazandırır bu konsolu öğrenmek adına. DF'de o linkini verdikleri yerde http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-secret-developers-what-hardware-balance-actually-means-for-game-creators burda "Will we see a lot of games using a lower framebuffer size?" ara biraz oku, yazıyor zaten neden çıkış oyunlarında bu tarz tercihler yapılması gerektiği . Hiç anlamayan birisine veya fanatiklik peşine koşan birisine dert de bunlardan ne sonuç çıktığını da anlaatamazsın zaten. Ama merak ediyorsan kendin için öğrenmiş olrsn. Ben şimdi birisi çıkıp PS4 960x1080p render ediyo ezük dese adama sen "sen bunca yıldır PC'de bu tarz bi render yöntemi görmedin önce ona bak" 'ı nasıl anlatırım bilmem mesela.
http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=88851474

bozcan

6.3.2014 16:06:31

0
1280*720=921600 960*1080=1036800 Demek ki bu yolla 720p bir oyunu 1080p'ye normal yollarla upscale ettiğimizden çok daha kaliteli bir görüntü alıyoruz. Bu teknik başarılı olmuş ki kimse anlamadı. Native olarak 1080p 30fps çalışan oyunları bu yolu kullanarak 960*1080'den "temporal reprojection" yapsınlar kare saniyeyi hızını da 60 yapsınlar. Böylece oyunlarda çok daha kaliteli bir deneyim sunacaktır.

DubSteq

6.3.2014 16:00:21

0
quote:

Orijinalden alıntı: ankara Ps4 kullanıcılarına 720P yi 1080P diye yutturan firma. İşte siz böyle bir oyuncusunuz
"İnadım inat k.çım iki kanat. Ver bana Xbox'u ne uçak gerek nede kanat."- Senin özetin bu arkadaş. Sen oyunculukta 1 adım öteye bile gidememişsin.

Virtual Reality

6.3.2014 15:52:59

0
Yeni nesil bir konsol piyasaya çıktığında ilk oyunların günahı olmaz. Bunu PS2 ve PS3' ün ilk oyunları piyasaya çıktığında da görmüştük, mesela Uncharted 1 ve Uncharted 3 arasında dağlar kadar grafik farkı olması

Kobaruon

6.3.2014 15:51:54

0
quote:

Orijinalden alıntı: altunuz Killzone Shadow Fall çıkış tarihinde açıklanmadı yazıyor bilginize BSC Ailesi
Düzeltildi. Uyarın için teşekkürler.

BSC Misafiri

6.3.2014 15:48:43

0
kelime oyunu

altunuz

6.3.2014 15:47:31

+1
Killzone Shadow Fall çıkış tarihinde açıklanmadı yazıyor bilginize BSC Ailesi

prototype1903

6.3.2014 15:46:11

-1
kelime oyunu daha çok yapacaklar bunlardan bunlar başlangıç 1080p haberindende gına geldi
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Killzone: Shadow Fall
+ TAKİBE
AL
22 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız