Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

ESPN Başkanı: "eSpor, Bir Spor Türü Değil"


    Dota 2 ve League of Legends gibi MOBA türündeki oyunların önderliğinde günden güne kitlesi daha da büyüyen eSporlar hakkında tartışmalar da devam ediyor. Bu tartışmaya en son, ESPN'in başkanı John Skipper da kendi açıklamalarıyla birlikte katıldı.
 
    Dünyanın en büyük spor kanalları arasında yerini alan ESPN'in başkanı Skipper, eSpor'u bir spor türü olarak görmediğini söyledi. Amazon'un Twitch'i satın almasıyla ilgili sorulan soruya Skipper, "eSpor bir spor türü değil, sadece yarışma. Satranç da öyle, dama da. Biz genellikle spor türleriyle ilgileniyoruz." cümleleriyle cevap verdi.
 
    eSpor mücadelelerinin ülkemizde de oldukça geniş bir takipçi kitlesi bulunuyor. Peki siz eSpor'u 'gerçek' bir spor türü olarak görüyor musunuz?
 

Bu haberin bağlantısı
URL
league of legends dota world of tanks call of duty espor e-sports
Destiny'nin PS3 ve X360 Sürümüne Ücretsiz Nesil Yükseltme Fırsatı Slender: The Arrival'ın Konsol Çıkış Tarihi Duyuruldu
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

thief garrett

7.9.2014 20:49:54

0
anlamış tabi söz konusu tehlikeyi b*k atmaya çalışıyor aklınca

Synch3

7.9.2014 14:01:23

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri F1'e motor sporu diyorlar ama bence spor falan değil,
motor turnuvası desek daha doğru olur :D
Pilotlar yarışlar sırasında ortalama 2 kilo ve 1,5 litre sıvı kaybediyor. Neden bahsediyorsunuz?

StrangerLovely

7.9.2014 13:27:05

-1
[quote]Orijinalden alıntı: BSC Misafiri
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

F1'e motor sporu diyorlar ama bence spor falan değil,
motor turnuvası desek daha doğru olur :D


f1 deki pilotlar fiziksel olarak nasıl zorlanıyor haberin var mı acaba aracın içinde sadece yarışlarda bile 2 3 saat kalıyorlar nerdeyse hergün alıştırma deneme sürüşleri var sıcaklık 40 dereceyi geçiyor araçta ve asla sezon içinde kilo alıp veremezler cünkü vücütların kalıpları cıkartılıyor koltuklarına yani fiziksel efor üst seviyede


Ortam şartları zor olabilir ama tek yaptıkları direksiyonu sağa sola çevirmek, pedallara basmak. Kolay bir iş değil fakat vücudu çalıştırmıyor. Şimdi birine 50 derecede eski bir klavye mouse setiyle oyun oynatsan adam fiziksel olarak zorlanıyor diye spor yapmış mı sayılacak?[/quote] [quote]Orijinalden alıntı: BSC Misafiri
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

F1'e motor sporu diyorlar ama bence spor falan değil,
motor turnuvası desek daha doğru olur :D


f1 deki pilotlar fiziksel olarak nasıl zorlanıyor haberin var mı acaba aracın içinde sadece yarışlarda bile 2 3 saat kalıyorlar nerdeyse hergün alıştırma deneme sürüşleri var sıcaklık 40 dereceyi geçiyor araçta ve asla sezon içinde kilo alıp veremezler cünkü vücütların kalıpları cıkartılıyor koltuklarına yani fiziksel efor üst seviyede


Ortam şartları zor olabilir ama tek yaptıkları direksiyonu sağa sola çevirmek, pedallara basmak. Kolay bir iş değil fakat vücudu çalıştırmıyor. Şimdi birine 50 derecede eski bir klavye mouse setiyle oyun oynatsan adam fiziksel olarak zorlanıyor diye spor yapmış mı sayılacak?[/quote] Evet doğru tek yaptıkları direksiyonu sağa sola çevirmek, tabii aracın içinde bulunduğu binlerce kondisyonu analiz etmek, ve bunları düzeltmek, ölüm riski olamasına rağmen oturup 300'lere varan hızlara çıkarken keskin virajları düzgünce alabilmek, aracı yüzlerce dış etkenin içinde nasıl tam performansta süreceğini bilmek gibi ''basit'' şeyler dışında ve tüm bunları arkadaşın da dediği gibi kalıbının çıkartıldığı için fiziksel rehavete asla izin verilmeyen yarışlar sırasında sıcaklığın 40 derecelere ulaştığı saatlerce oturdukları bir koltukta yapıyorlar. Ama ne var ki beni de oturtun koltuğa ben de vın vın yapıp direksiyonu sağa sola çeviririm değil mi ne kadar kolay. ;)

BSC Misafiri

6.9.2014 23:04:40

-2
BSC kitlesinin %90'ının aslında oyuncu olmadığını, sadece oyunucuymuş gibi yaptığını, üstüne üstlük oyunculara da saygısının olmadığını görmüş olduk. Ne dandik bir okuyucu kitlesi var şu sitenin. Editörlerin emeğine yazık. Düşünmeden saçma saçma yorum yapanlar ve daha kötüsü saçma olan her yoruma +, mantıklı her yoruma - verenlerle dolu site. Ben IGN US'e dönüyorum. Orda da troll var ama okuyucu kitlesinin büyük çoğunluğu troll değil, hemen hemen 1 troll için 2 düzgün okuyucu var. BSC yönetimi size de tavsiyem yorumlardan - verme seçeneğini kaldırın. IGN'de adamlar yapmışlar artık kimse kimseyi trolleyemiyor.

obantr

6.9.2014 22:37:33

+1
Bence oyun oynamakla değil ! Oyun yapmakla para kazanılır. Oyuna harita, mod, ses paketi, silah paket v.b şeyler yaparak steam workshop v.b yerlerden satabilirsiniz. Hatta kendi basit oyununuzu yapın ve steam'de greenlight'tan satmaya çalışın. Veya 10 kişi bir ekip kurun güzel bir oyun yapın. Oyun yapamasanız bile harita yapın, oyun serveri kurun, oyun geliştirme üzerine çalışın. Minecraft ve Gmod benzeri oyunlara mod çıkarın bir işle uğraşın boş boş oyun oynamayın.

BSC Misafiri

6.9.2014 21:16:21

-2
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

F1'e motor sporu diyorlar ama bence spor falan değil,
motor turnuvası desek daha doğru olur :D


f1 deki pilotlar fiziksel olarak nasıl zorlanıyor haberin var mı acaba aracın içinde sadece yarışlarda bile 2 3 saat kalıyorlar nerdeyse hergün alıştırma deneme sürüşleri var sıcaklık 40 dereceyi geçiyor araçta ve asla sezon içinde kilo alıp veremezler cünkü vücütların kalıpları cıkartılıyor koltuklarına yani fiziksel efor üst seviyede
Ortam şartları zor olabilir ama tek yaptıkları direksiyonu sağa sola çevirmek, pedallara basmak. Kolay bir iş değil fakat vücudu çalıştırmıyor. Şimdi birine 50 derecede eski bir klavye mouse setiyle oyun oynatsan adam fiziksel olarak zorlanıyor diye spor yapmış mı sayılacak?

BSC Misafiri

6.9.2014 21:00:49

+2
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri F1'e motor sporu diyorlar ama bence spor falan değil,
motor turnuvası desek daha doğru olur :D
f1 deki pilotlar fiziksel olarak nasıl zorlanıyor haberin var mı acaba aracın içinde sadece yarışlarda bile 2 3 saat kalıyorlar nerdeyse hergün alıştırma deneme sürüşleri var sıcaklık 40 dereceyi geçiyor araçta ve asla sezon içinde kilo alıp veremezler cünkü vücütların kalıpları cıkartılıyor koltuklarına yani fiziksel efor üst seviyede

BSC Misafiri

6.9.2014 20:26:28

+1
kesinlikle katılıyorum, cok iyi bir örnek olmayacak belki ama sömürgeciliğin kılıfı manda ve himaye ise gençlerin pc basında vakit harcaması da e-spor dur. Saatlerinizi harcarsınız ama ancak turnuvada derece yaparsanız paraya çevirebilirsiniz. Sonuç olarak spor ile hic bir alakası yok. Lisans filan da olmamalı. E-aktivite gibi bir şey olabilir belki ama spor değil. Lol ya da dota oynamamnın hiç bir zihinsel ve ya fiziksel bir katkısı yok. Kendi kendinizi kandırırsınız ancak.

BSC Misafiri

6.9.2014 20:26:24

-1
F1'e motor sporu diyorlar ama bence spor falan değil, motor turnuvası desek daha doğru olur :D

JonnyCaqe

6.9.2014 20:12:14

+1
kesinlikle dogru soylemis, sozde sporcuya hicbir katkisi olmayan sozde spor.

Guest-E851F29FD

6.9.2014 17:44:44

0
quote:

Orijinalden alıntı: StrangerLovely Bu arada alın ''e-spor''unuzun faydalarını görün.

E-GDUPQ3eBA
ALLAH sana ömür versin ya kahkaha attım resmen.Güzelim duygu yüklü şarkının ırzına geçmiş

Alondate

6.9.2014 16:13:32

+3
Ortada bir fiziksel aktivite yoksa spor söz konusu olamaz. Kimse kimseyi kandırmasın, kendini avutmasın

Dovahkiin

6.9.2014 16:06:50

0
Türk zekasına bayılıyorum ya. Kendi gibi kelli göbekli adamlarla halı sahada bulunmayı spor yapmak sanar. Video oyunu oynayarak çatır çatır para kazananları da küçük görür, aşağılamaya çalışır. Açıklamayı yapanın da dünyadan haberi yok. Satranç bizim gibi bir ülkede bile spor kapsamında değerlendirilip lisans verilirken, milli spor olarak değerlendirildiği ülkeler bile vardır(Rusya, Norveç gibi).

TheStarBox

6.9.2014 15:28:34

+2
he yav bilgisayar başında oturarak spormu olurmuş :D

Master_Evil

6.9.2014 14:41:48

+2
e günaydın

StrangerLovely

6.9.2014 14:31:21

0
Bu arada alın ''e-spor''unuzun faydalarını görün. E-GDUPQ3eBA

StrangerLovely

6.9.2014 14:07:46

+1
Adam doğru söylemiş bu tür şeyler asla spor olamaz ancak bunu oynayan boş kişilerin kendini avutmak için söylediği birşey olabilir ''e-spor''. Ayrıca Satrançla damayla bunu karşılaştıran kişiler lütfen gidip ''e-spor''unuzu yapın siz bunlara kafa yormayın nasıl olsa siz sporcusunuz be hadi bakayım klavyenize kuvvet.

mementopolis

6.9.2014 13:24:38

+1
quote:

Orijinalden alıntı: stun

peki neden e-mail , e-shopping , e-ticket ,e-bilet veya e-okul felan ? :D gittiğin yok çok saçma :D
Senkide saçma o zaman kimisi zaten var o dediğin ve yanlış da değil . Konu "Spor " ile ilgili video oyunu ile değil .

alp179

6.9.2014 13:19:30

+2
Kesinlikle bir spor değildir olsa olsa en fazla turnuva olabilir

canguler917

6.9.2014 12:17:59

+2
kıçını sandalyeye koyup saatlerce oyun oynamanın kibarca söylenişi:eSpor

BSC Misafiri

6.9.2014 12:03:55

+2
Tabi ki espor gerçek bir spor değil. Spor denen şey fiziksel bir aktivite olmalı. Bu olsa olsa oyun turnuvası olur.

canthomas

6.9.2014 11:26:46

+1
Fiziksel aktivite olmadan spor olmaz diye düşünüyorum. Ama e-sporların da izleyici kitlesi apaçık ortada, o yüzden küçümsemek yanlış olur.Ayrıca aramızda esporcu arkadaşlar varsa sizlere saygı duyuyorum, ne de olsa emek veriyorlar.

Crescent

6.9.2014 11:03:00

+1
Adam duygularıma tercüman olmuş. Oyunlarda rekabet hissinin bile bir derecesi olması gerekirken, hele buna bir de spor demek...

BSC Misafiri

6.9.2014 10:57:45

-1
Ben vaktimi neye harcamisim diye dusuneceklerini hic sanmiyorum cunku milyonlar kazaniyor hepsi

BSC Misafiri

6.9.2014 10:57:39

+1
He he spor bir yaşından sonra lan ne kadar salak mışım dersin o kadar

BSC Misafiri

6.9.2014 10:57:09

+1
hakikaten e-spor nedir ya? :) bu obeziteli ergen arkadaşlar gerçekten spor yapmak istiyorlarsa işe squat hareketleri ile başlayıp hızlı adım yürüyüş, koşu, şınav ve mekik ile devam etsinler belki o zaman gerçek sporun ne demek olduğunu anlayıp böyle saçma sapan tabirlerde kullanmazlar....

BSC Misafiri

6.9.2014 10:56:04

-1
1986 dan beri oyun oynarım. Şişman değilim asoayal hiç değilim.. hayattan zevk almaua bakın dostlar. Sanal oyunlar zihinsel aktive sporudur bana göre . Beyninde bir egzersiz sistemine ihtiyaç ı vardır bunun bir kısmına oyunlarda destek olur

umut söyler

6.9.2014 09:43:44

+1
burda tartışmamız gereken dota veya lol değil.burda tartışmamız gereken sporun tanımı.adamı tebrik ettim.sırf yeni bir şey diye spor değil dememiş.fiziksel aktivite yok diye spor değil demiş.dama ve satrancı örnek vermiş.lol ve dota sevdiğim oyunlar değil.şişmanlattığını da sanmıyorum.masa başında oturmaktan ve bilgisayara bakmaktan başka bişey yapmadığımız onca işten biri.zayıf veya şişman olmayı iş dışında yapılan aktiviteler gösterir ki çoğu zayıf kişiler.ama bencede spor değil.arkadaşın dediği gibi içinde fiziksel aktivite olması lazım.dama ve satranç da değil.dota yı reddetmek onları da reddetmek tir.ama bu turnuvaların olmayacağı anlamına gelmez.futbolu sevenin futbolcu olma şansı varken dotacının niye olmasın.

PerfecT-SouL

6.9.2014 08:59:15

+1
Bence spor sayılmalı mı bilmem ama ben bir spor olarak görmüyorum sonuçta bence sporlar hem zihinsel hem fiziksel aktivite gerektirir diye düşünüyorum.

rambocuk

6.9.2014 07:53:14

+1
Gencecik yavruların hayatını parasını zamanını sömürebilmek için spor kelimesi koyuluyorki neden dünyada buna müdahale eden bir örgüt yok anlamış değilim bağımlılık yapan her oyun insan hayatına zarar verir maddi manevi

stun

6.9.2014 03:18:37

-3
quote:

Orijinalden alıntı: mementopolis Neden E-Spor ?

Peki Neden : E-Lig , E- Tournement , Veresus vs vs degil ?

adamlar spor kelimesinden bunun kaymagini cikarmak istiyor iste
herkesin bilincinde spor'un ne oldugu belli diye. :)

bunu insanlar degil riot'ta basindaki kisiye sormak lazim asil..
bir ara belgesel yaptilar insanlari tesvik etmek icin aileler ile pislikler...
peki neden e-mail , e-shopping , e-ticket ,e-bilet veya e-okul felan ? :D gittiğin yok çok saçma :D

MytHnfr

6.9.2014 03:17:08

+3
Her ne kadar moba türünü severek oynasamda e-spor'un diğer sporlar gibi olmadığı ortada.

stun

6.9.2014 02:28:46

-2
espn başkanı wikipedia'yı okuyup, sporun objektif tanımını bir okusada , her ne kadar desteklemesemde e-spor' un spor oldugunu anlayabilir... e-spor' u desteklememe sebebim ise: bir sporcunun (basketbol favori sporumdur..) ne kadar iyi olabildiğini fiziksel aktivite yaptıgı için bu şeyi gerçekte belirli bir yetenek ve çalışma dogrultusunda yapıyordur.. ama e spor' da , veya normal bir oyunda,ne izlersem izliyim, beni gerçek spor kadar etkilediğini söyleyemem

mementopolis

6.9.2014 02:03:06

+1
Neden E-Spor ? Peki Neden : E-Lig , E- Tournement , Veresus vs vs degil ? adamlar spor kelimesinden bunun kaymagini cikarmak istiyor iste herkesin bilincinde spor'un ne oldugu belli diye. :) bunu insanlar degil riot'ta basindaki kisiye sormak lazim asil.. bir ara belgesel yaptilar insanlari tesvik etmek icin aileler ile pislikler...

cenkk34

6.9.2014 01:51:34

+3
adam haklı kimse de boşuna aksini söylemesin vücuda faydası olmayan hiç birşey spor değildir hatta bu espor denilen olayda zararı var yararı olacağına bozulan gözler hareketsizlik hepsi zararlı hee Turnuvalar olur yapılır iyidir hoştur da e spor kelimesi saçmalık

Frozen Grenadier

6.9.2014 01:40:11

-2
skipper amca istediği kadar yırtınsın ligleri turnuvaları kulüpleri kurulmuş tıkırında yürüyen ve gün geçtikçe büyüyen(özellikle valve sayesinde) ve adına da espor denilen bu organizasyonlar pc de oyun tarihi devam ettikçe artarak devam edicek

Clanox

6.9.2014 01:38:03

-2
Spormu değilmi bilemem ama bu oyunun gerektirdiği dikkat,strateji,çabuk karar verebilme yetisini göz önüne alırsak bu oyuna beyin jimnastiği dememizde bir sakınca olmaz.Aynı sudoku gibi.Şimdi kalkıp sudoku çozen insanlara nasil ki bos isle ugrasiyorlar diyemezseniz buna da diyemezsiniz.7 yildir dota 5 senedirde sporla ugrasirim.Ne asosyalim ne sisman.Bence siz "atomu parcalayan super beyin" arkadaslarimiz onyargilarinizi sadece kafanizin icinde tutmalisiniz.

ShadowStep

6.9.2014 01:12:22

0
quote:

Orijinalden alıntı: EzioAuditore_ eSporcu denen oyuncuların gün geldiğinde (5 yıl ya da 10 yıl sonra): "Ben vaktimi ne kadar gereksiz şeylere harcamışım." diyeceklerine inanıyorum. Modcunun biri çıktı ortaya güzel bir şey koydu ve bunu oyun yaptılar, şişirildikçe şişirildi, oynayanlar da kendilerini çok büyük bir halt sandılar ve bu oyun ciddi ciddi "Spor" olarak kabul edildi bazı kimselerce. Neymiş efendim hiç basmakalıp düşüncelere dayanmıyormuş da zeka gerektiriyormuş da. Peki öyleyse birçok şeyi spor kabul edebiliriz haberde de örneğini vermişsiniz zaten satranç ve dama gibi ? İnsanın vaktini öldürmekten ve kilo aldırmaktan başka bir işe yaramayan oyunlar topluluğudur kanımca DoTA2, LoL ve türevleri...
Satranç zaten spor olarak kabul ediliyor.Bu yüzden bu tür oyunlara eSpor deniliyor.Yoksa fiziki bir aktivite yok.MOBA'lar, özellikle DotA satrança çok benziyor.Burda sporun anlamı ne tam olarak o tartışılmalı.John Skipper fiziki olmayan rekabetçi oyunları spor olarak görmüyor belli ki.Bu mantıkla bakarsak eSpor bir spor türü değildir. Dediğim gibi burada tartışılması gereken sporun kesinlikle fiziki bir aktivite gerekip gerektirmediğidir.Bunun cevabı verildiğinde eSpor bir spor türü müdür değil midir onada karar verilir.

BSC Misafiri

6.9.2014 01:02:28

+1
quote:

Orijinalden alıntı: EzioAuditore_ eSporcu denen oyuncuların gün geldiğinde (5 yıl ya da 10 yıl sonra): "Ben vaktimi ne kadar gereksiz şeylere harcamışım." diyeceklerine inanıyorum. Modcunun biri çıktı ortaya güzel bir şey koydu ve bunu oyun yaptılar, şişirildikçe şişirildi, oynayanlar da kendilerini çok büyük bir halt sandılar ve bu oyun ciddi ciddi "Spor" olarak kabul edildi bazı kimselerce. Neymiş efendim hiç basmakalıp düşüncelere dayanmıyormuş da zeka gerektiriyormuş da. Peki öyleyse birçok şeyi spor kabul edebiliriz haberde de örneğini vermişsiniz zaten satranç ve dama gibi ? İnsanın vaktini öldürmekten ve kilo aldırmaktan başka bir işe yaramayan oyunlar topluluğudur kanımca DoTA2, LoL ve türevleri...
Aynen diğer oyunlar en azından kültürüne katkı sağlıyor bunlar bir halta yaramıyor ama tutuyor işte . Zaten insanların çoğu saçma şeyleri sever kaliteli yapımlar fazla ilgi görmez . Ben hala Spec Ops The Line'ın bunlar yüzünden kurban edildiğini düşünüyorum . Bence bu e-spor saçmalığı haddinden fazla büyüdü ve saçmalaştı ufacık 8-9 yaşındaki veletler bile bu oyunları oynayıp vakitlerini harcıyorlar .

BSC Misafiri

6.9.2014 01:02:19

+1
haklı

mehmetoguzderin

6.9.2014 00:51:13

+1
Bana bu konuda inat yapanlar vardı :D Adam kısa bir paragrafta olayı özetlemiş ve dedikleri doğru.

HIGHER

6.9.2014 00:50:01

+1
aynen doğru demişler ne gibi bi sporu olabilir ki masturbasyondan farksız

EzioAuditore_

6.9.2014 00:36:31

+2
eSporcu denen oyuncuların gün geldiğinde (5 yıl ya da 10 yıl sonra): "Ben vaktimi ne kadar gereksiz şeylere harcamışım." diyeceklerine inanıyorum. Modcunun biri çıktı ortaya güzel bir şey koydu ve bunu oyun yaptılar, şişirildikçe şişirildi, oynayanlar da kendilerini çok büyük bir halt sandılar ve bu oyun ciddi ciddi "Spor" olarak kabul edildi bazı kimselerce. Neymiş efendim hiç basmakalıp düşüncelere dayanmıyormuş da zeka gerektiriyormuş da. Peki öyleyse birçok şeyi spor kabul edebiliriz haberde de örneğini vermişsiniz zaten satranç ve dama gibi ? İnsanın vaktini öldürmekten ve kilo aldırmaktan başka bir işe yaramayan oyunlar topluluğudur kanımca DoTA2, LoL ve türevleri...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız