DICE, Birinci Dünya Savaşı fikri ile EA'in geliştirme başı ve başkan yardımcısı Patrick Söderlund'a gittiğinde şu şekilde reddedilmiş:
"Sektörde diğerlerinin yaptıklarına baksanıza hepsi geleceğe gidiyor. Bizim modern askeri savaşlarda büyük bir başarımız var ama bir yeniliğe ihtiyacımız var. Ama Birinci Dünya Savaşı olmaz, hendek savaşları ne kadar eğlenceli olabilir ki?"
Bu şekilde reddedilen DICE ekibi baskı kurmaya devam etmiş ve Birinci Dünya Savaşı'nı nasıl yapacaklarını göstermek için bir demo hazırlamışlar. Projenin yapımcısı Aleks Grondal ve DICE zaten uzun bir süredir bunu yapmak istiyorlarmış. Tek yapmaları gereken bunca zamandır modern savaşlar üzerine çalıştıktan sonra Birinci Dünya Savaşı'nda bulunan güzel ayrıntılarla birlikte bunu ihtiyaçlarına göre değiştirmek.
Sonrasında projeyi kabul eden Söderlund bunu, eğer yaratıcı riskler alarak bunun çalışır hale getirirseniz önemli başarılara imza atıyorsunuz şeklinde yorumluyor ve Battlefield 1'in YouTube'daki sıradışı başarısının bunu kanıtladığını söylüyor.