Dead Space 3'ün PC'de konsollarla aynı görsel kalitede olacak olması bazı PC kullanıcılarını rahatsız etti. DirectX 11 gibi özellikleri kullanmayacak oyun peki neden doğrudan konsollardan PC'ye port ediliyor da, daha gelişmiş grafiklerle piyasaya çıkmıyor?
Oyunun yapımcı koltuğundan oturan Steve Papoutsis, PC'nin oldukça farklı bir platform olduğunu ve oyunlarını PC'de farklı olacak şekilde geliştirme gibi bir amaçlarının olmadığını vurguladıktan sonra, "her platformda aynı deneyimi" sunmak, herkesin aynı deneyimi yaşamasını istediklerini söyledi.
PC'de klavye ve mouse kullanımına izin verdiklerini! de belirten Papoutsis, bunun PC oyuncularının farklı hissetmesini sağlayacağını söylüyor. Bu açıklamaların "özrü kabahatinden" beter sözünü de akla getirdiğini söylemek gerek.