Resmi Xbox dergisine konuşan DICE'dan tasarımcı Lars Gustavsson, Titanfall'un gerçek oyuncular dışında savaş alanında bulut tabanlı yapay zeka düşmanların varlığını beğendiklerini ve bu işlevde potansiyel gördüklerini belirtiyor.
Battlefield 2142'de yapay zeka ile yönetilen yardımcı droneların varlığını hatırlatan Gustavsson, dönemine göre iyi iş çıkardıklarını belirtiyor ve ekliyor:
"Bu şu anda Battlefield 4 adına düşünemeyeciğimiz bir teknoloji. 64 kişilik oyuncu sayısı ile yeterinden fazlası oyunumuzda mevcut. Co-op deneyimde bulut tabanlı yapay zeka kulağa hoş geliyor ancak multiplayer modu için kullanıcılardan geri dönüş almamız gerek. Bana göre gerçek bir oyuncu ellerinde değil de yapay zeka ellerinde ölmek pek de adil gelmiyor. Tabii öteki yandan gelecekte bunu asla yapmayacak değiliz. Söylediğim gibi kullanıcılardan gelecek geri dönüşlere bağlı olarak bunu gerçekleştirebiliriz. Şu an için geleneksel anlayışı bozmayacağız."