Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

DICE: Gerçek Hayata Benzer Grafiklerden Uzağız


    Hiç kuşkusuz piyasadaki en iyi grafiklere sahip oyunlardan biri de Battlefield 4'tür. Oyuncuların kalbini grafikle de kazanmak isteyen firmalardan biri olan DICE her oyununda grafikler hakkında sürekli açıklamalarda bulunur.
 
    Eminim çok sayıda oyuncunun kafasında şu soru vardır. Gerçek hayattakinden ayırt edilmeyecek grafiklere ne zaman kavuşacağız. DICE'tan Patrick Bach bu durumun belki de asla gerçekleşmeyeceğini şu sözlerle vurguluyor.
 
    "Bizim için gerçek hayatla oyunun ayırt edilemeyeceği noktaya ulaşıp ulaşamayacağımız konusu büyük bir sorunsaldır. Sanırım limitleri zorlayacak ve gerçekliğe ne kadar yaklaşabileceğimizi deneyeceğiz. Bazılarınız için o noktaya zaten ulaştık bile, ama bize soracak olursanız daha yapacak çok işimiz var."
   

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak gameranx DICE EA games battlefield 4 PC PS3 PS4 Xbox one Xbox 360 FPS
Survarium'dan Yapımcı Günlüğü Videosu + Görseller Square Enix, VGX'te İki Yeni Video Gösterecek
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Cpt. Miller

5.12.2013 10:57:42

0
Yapacakları en iyi şey, geometri detaylarını biraz daha arttırmaları olur, ama bir de şu var o kadar büyük haritalarda Tesselation performansı büyük ölçüde düşürür. İş yine yazılımcılara düşüyor, Frostbite optimizasyonu iyi olan bir grafik motoru ve daha ileri seviyelere taşınabilir. DICE her yeni BF oyununda geliştirme yapıyor, birden devrim niteliğinde birşey beklememek lazım. Motion Capture tekniği ile yapılan gerçekçi hareketlere mp'da biraz daha ağırlık vermeliler, fizik efektlerinin gerçek hayattaki gibi olması beklenemez, bu da aşırı performans kaybına yol açar.

any77

4.12.2013 22:31:58

0
quote:

Orijinalden alıntı: Metal-Gear

Çok mu uzun yazdım la :D
Kesinlikle her dediğine katılıyorum. Benimde demek istediğim tam olarak bu işte. Grafiksel anlamda artık son noktaya geldi zaten. Problem senin de dediğin gibi fizik veya yapay zeka gibi kavramlar. Grafiksel gerçeklik zaten son noktaya çoktan geldi. Ben bile bazen turbusquid gibi sitelerde gezerken fake fotoğraf sanıyorum ama o kadar gerçekçi yapmış ki fotoğraf kalitesinde modeller. Önemli olan fizik. Şuan herkesin fizik motoru sandıkları şey aslında tamamen "karakter sağa düşerse a cismi sola b cismi aşağıya gitsin" gibi bir komut ile sağlanıyor. Yani her şeyi bildiğin gibi biz yapıyoruz. Durum bu olunca da mutlaka bir yerlerde eksik bir şeyler kalıyor ve bu da oyuncuya gerçekçi olmayan hissi uyandırıyor. Filmlerdeki gerçekçiliğin sebebi de dediğin gibi önceden belirlenmiş olaylar olması. Ama oyunlarda durum öyle değil. Anlamışsındır zaten fazla uzatmıyorum ...

Metal-Gear

4.12.2013 22:19:27

0
quote:

Orijinalden alıntı: Golden Brain Beyler şuanki fizik motoru sandığınız şeyler aslında matematiksel hesaplamalar. Sorunun alt kaynağı oyunlardaki herşeyin sanal varlıklar olması. Yani ne yaparlarsa yapsınlar hiç bir zaman öyle taşa ateş edince her seferinde farklı farklı gerçekçi bir şekilde parçalanmasını beklemeyin. Oyunların veya donanım'ların sistemlerinde köklü mimari değişiklikler yapılmadığı sürece hiç bir zaman o "tam gerçekçilik" yaşayamayacağız...
Kardeşim bir bakıma söylediklerine katılıyorum, fizik, yapay zeka gibi temelinde simülasyon yatan olaylar belki çok alternatifli hale getirilebilir ama hiç bir zaman %100 gerçeklik yakalanamaz. Ancak konuyu bunun dışına çıkarmışlar yani bahsedilen şey grafiksek gerçekçilik. O konuda da şöyle bir durum var, sonuçta tüm nesnelerin üzerinde o nesneyi kaplayan bir fotoğraf var bu gereğinde gerçek bir makineyle çekilmiş resimden tut tamamen pshop üzerinden hazırlanmış bir resime kadar herhangi bir görüntü olabiliyor. Buna zaten texture diyoruz ve ne olursa olsun, yüzeyi bir resim olduktan sonra, bu resmi ise oyun ortamında ışıklandırmak için çeşitli kaplama kanalları kullanıldıktan sonra (specular, ao, reflection/refrection, illumination vs. vs.) hiç bir zaman grafiksel açıdan da %100 gerçekçilik yakalanamayacaktır. Çünkü gerçek hayatta insanların gerçeklik algısını oluşturan en büyük şey ışıktır, ışığı görür gözlerimiz önce. E sanal ortamda da ışıklandırma teknolojisi ne olursa olsun mutlaka grafiksel bir ışıklandırma olacağı için sahtelik daima belli olacaktır. Zira bir nesnenin nerlerinin çok nerelerinin az parlayacağını, örneğin üzeri çizilmiş bir tahta parçası üzerinde ki çizik kısımların parlamaması gerektiğini, geri kalan kısımların ise yüzey tipine göre parlaması gerektiği gibi bilgileri ise biz grafiksel ortamda ışık'lara texture kanalları ile gösteriyoruz. Sonuçta ne oluyor onu hesapla bunu hesapla illa ki bi gerçeklik algımıza farkındalık yaratan eksiklikler oluyor. Ama lafı şuraya getireceğim ben, oyun ortamında bu durum her ne kadar böyle olsa da, aslında grafiksel açıdan hemen hemen ayırt edilemeyecek gerçekliğe zaten yıllar öncesinden ulaşıldı. Sadece oyunlarda bunu kullanmak mümkün değil çünkü yeterli bir donanım alt yapısı henüz yok. İşte bu nokta da sana katılmıyorum şöyle ki, demişsin ki köklü mimari değişiklikler lazım. Evet belki oyun ortamında bu gerçekliği yakalamak için köklü bir değişim lazımdır ama seyrettiğimiz bütün Hollywood filmlerinin pek çok sahnesi görsel efektler üzerine kurulu. Görsel efekt ise bildiğimiz grafik, oyun yapmaktan hiç bir farkı yok görselleştirmek manasında. Ben de Unity ile oyun geliştirmeye uğraştım baya da uğraştım, onun haricinde After Effects ile animasyonlar kompozitliyorum, 3DS Max ile modelleri kaplayıp gerçekçi rander'lar alıyorum. İşte burada gerçek hayatla hemen hemen birebir gerçeklikte grafik çıkartabilirim sana örneğin. Aynı şeyi sende yaparsın belki, Vray render teknolojisi vardır mesela C4D'de de vardır 3DS MAx'de de vardır bu teknoloji. Örneğin bir film seyrediyoruz, arabalar patlıyor, binalar yıkılıyor. Her filmde değil ama bazılarında bu tip yıkım ve patlama sahnelerini gerçeğinden ayırt edemiyor insan. E bunlarda zaten grafik tabanlı sahneler, hiç kimse gidip gerçek bir apartmanı yıkmıyor, ya da genelde gerçek bir arabayı patlatmıyorlar. Hepsi modelleme ve animasyon, alınan render o kadar mükemmel ki gerçeğinden ayırt edemiyor insanlar, hatta sahneleri gerçek zannedenler var. Biz biliyoruz sadece bu işlerle uğraştığımız için perde arkasında ne döndüğünü. Yani demek istediğimi anladınız zaten, grafik teknolojisi aslında gerçekle birebir konuma geldi. Sadece oyunlarda gerçek zamanlı render alınması gerektiği için bunu kaldıran bir alt yapı henüz yok. Ama filmerde zaten render edilmiş ve kodeklenmiş görüntüleri seyrediyoruz. Pre-render olayı gibi oluyor yani tam olarak öyle değil ama oyun açısından örnek verecek olursak önceden render edilmiş sahneleri izliyoruz. Yani bu noktada aslında firmanın yaptığı açıklama geneli kapsayamaz. Sadece oyunları kapsayabilir, ama grafik teknolojisi her şeyi kapsıyor, en basitinden bir Walking Dead dizisinde gördüğümüz, arka planda gezinen bir zombi sürüsü bile tamamen modelleme ve animasyondur. Oysa ki seyrederken orada makyajlanmış insanlar var sanıyoruz, geneli grafik tabanlı sahneler. Dizide ki bazı harabe yapılar bile modelleme hep, 3d motion track tekniği ile sahneye yediriyorlar sadece. Yani grafik teknolojisi harika aslında. Çok mu uzun yazdım la :D

any77

4.12.2013 17:00:46

-1
quote:

Orijinalden alıntı: dingo egret!

ya ne olacaktı ki? zaten işletim sisteminden bios'a, bios'tan tut oyunlarına kadar bilgisayarında çalışan herşey matematiksel hesaplar bütünü, ve bu aynı teknolojinin kullanımıyla bunun bir alternatifi olamaz dostum. avatarındaki resimle yazdıkların arasında derin bi ironi var
Bak kardeşim bu konuları inan bana çok iyi biliyorum. Zaten şahsen kendim bir oyun geliştiricisiyim. Profilimden oyununun konusuna ulaşabilirsin. Yani oyunların çalışma prensibini bazı arkadaşlar yanlış düşünüyorlar. Bunu anlatmaya çalıştım. Yoksa burda sizlerle vakit öldürecek halim yok...

dingo egret!

4.12.2013 12:58:18

-1
quote:

Orijinalden alıntı: Golden Brain Beyler şuanki fizik motoru sandığınız şeyler aslında matematiksel hesaplamalar. Sorunun alt kaynağı oyunlardaki herşeyin sanal varlıklar olması. Yani ne yaparlarsa yapsınlar hiç bir zaman öyle taşa ateş edince her seferinde farklı farklı gerçekçi bir şekilde parçalanmasını beklemeyin. Oyunların veya donanım'ların sistemlerinde köklü mimari değişiklikler yapılmadığı sürece hiç bir zaman o "tam gerçekçilik" yaşayamayacağız...
ya ne olacaktı ki? zaten işletim sisteminden bios'a, bios'tan tut oyunlarına kadar bilgisayarında çalışan herşey matematiksel hesaplar bütünü, ve bu aynı teknolojinin kullanımıyla bunun bir alternatifi olamaz dostum. avatarındaki resimle yazdıkların arasında derin bi ironi var

dingo egret!

4.12.2013 12:53:42

0
quote:

Orijinalden alıntı: tizar

ryse dan daha iyi grafikli oyun varsa söyle onu oynayalım? biz burada grafik kalitesinden söz ediyoruz slk oldugunu belli etme
ayrıca evet çok daha iyi grafikli yapımlar mevcut mesela infamous second son, yada killzone shadow fall ryse kötü görünüyor demiyorum ama hiçbir next gen oyunla kıyaslama bile bu neslin zirvesi olarak gösterilebilir ancak. Zira frame düşüşlerini falan da göz önünde bulundurursak geneli ele alınca benim gözümde teknik olarak GTA5ten kaliteli değil. hatta atmosferin yansıtılışını falan ele alırsak eksileri çokça. hele hele o kendi kendine infazları ve quicktime eventleri

dingo egret!

4.12.2013 11:31:39

0
quote:

Orijinalden alıntı: tizar

ryse dan daha iyi grafikli oyun varsa söyle onu oynayalım? biz burada grafik kalitesinden söz ediyoruz slk oldugunu belli etme
"slk" derken aç bakayım şunu bi

kımyasal

4.12.2013 10:44:02

+1
Donanım el vermedikçe yapımcı grafik konusunda çokta kasmaz.Oyun yapılırken düşük ve yüksek sistemlere göre,orta karar şekilde grafik kalitesi ayarlanır ve yapılır.

OldGamers86

4.12.2013 01:23:36

0
Pek de şikayet edilebilecek durumda değiliz bana göre. Grafikler muazzam. Gerçek olamasa da gerçeğe en yakın grafiklerde oynuyoruz zaten. Eskiden bırak sakalı. Yüzdeki çiziği farketmeyi.İnsan kafasını kare kare yapıyorlardı.

tizar

4.12.2013 00:14:15

0
quote:

Orijinalden alıntı: dingo egret!

CRYTEK? evet görüyoruz RYSE ne halde
ryse dan daha iyi grafikli oyun varsa söyle onu oynayalım? biz burada grafik kalitesinden söz ediyoruz slk oldugunu belli etme

any77

3.12.2013 23:26:59

-1
Beyler şuanki fizik motoru sandığınız şeyler aslında matematiksel hesaplamalar. Sorunun alt kaynağı oyunlardaki herşeyin sanal varlıklar olması. Yani ne yaparlarsa yapsınlar hiç bir zaman öyle taşa ateş edince her seferinde farklı farklı gerçekçi bir şekilde parçalanmasını beklemeyin. Oyunların veya donanım'ların sistemlerinde köklü mimari değişiklikler yapılmadığı sürece hiç bir zaman o "tam gerçekçilik" yaşayamayacağız...

BSC Misafiri

3.12.2013 22:40:18

0
aklıma pis reklam kokuları geliyor ne dersiniz? Böyle kendini küçük görmeler falan bir yerde next gen köpek, ışıklandırma kaplama zurtlama diye bir yerini yırtan call of duty öbür yandan rakibine şimdiden göz dağı vermiş battlefield. Dipnot:Ah eski oyunlar ah kıymetini bilemedi bu firmalar ne çektik bee!

pharm4vita

3.12.2013 21:27:53

0
aklıma crysis in ilk oyunu geldi.hala etkisindeyim...

sonalaylı

3.12.2013 17:54:44

0
Gerçek yaşamda ki grafikleri DLC ile mi verecekler acaba?

Sir Maximus is BACK

3.12.2013 16:58:19

0
Grafikleri gerçek hayat kalitesine getirseniz bile,animasyonlar,yapay zeka vs. de ilerleme olmadan bunu yakalamış sayılmazsınız.

BSC Misafiri

3.12.2013 16:06:43

0
Kendilerine haksızlık yapıyorlar.

BSC Misafiri

3.12.2013 13:16:36

0
Bu işi gta 4 üzerinden anlatmak bana göre doğru değil.Gerçekçilik oyundan ne beklediğine göre değişiyor.Bf de savaş atmosferi oluşturmak sadece grafikle olmuyor ses oyundaki en önemli parçalardan biri oyunun seslerini kapatıp oynamak oyun zevkini çok etkiler ama cod da ses olup olmaması etkilemez fazla .Oyunlardaki gerçekçilikte aynı sistem üzerinden giddiyor.Hala half life oynarken oyun zevk veriyorsa bundandır

AutumnRain

3.12.2013 12:43:11

0
quote:

Orijinalden alıntı: Rapsody_izmir
alıntı:

Orijinalden alıntı: AutumnRain

alıntı:

Orijinalden alıntı: tizar

evet çok uzaksınız daha 10 fırın ekmek yemeniz lazım frostbite ile realistic grafikler sunamazlar hep bir çizgi film tadı bırakır. gerçekçilikte ki en büyük etken kaliteli kaplamanın üzerine serpilen ışıklandırma yani bir nevi hiledir. gta4 e bile modcular level atlattı bu firmaların bu kadar prof çalışanları modcuların yaptıklarını neden yapamıyorlar? çünkü işlerine gelmiyor. her yemeği ağırdan yediriyorlar. onlar için gerçekçilik önemli değil önemli olan para para para bu yüzden gıdım gıdım ilerliyorlar ki hep ileriye yapacak bir şeyler kalsın modcular ise imkanları sonuna kadar zorluyorlar. crytek crysis ile bunu yıllar önce başardı. bunu yapsa yapsa crytek yapar dice yapamaz. gözünüz grafik görsün biraz...









Sadece kaplamalarla olmuyor o işler.Git orada bir taşa vur taşa bir şey olacak mı ? GTA 4'de iyi iş başardılar adamlar ama o da gerçeğe yaklaşmış değil.


Normalde taşa ateş edince ne oluyor ?
parçalanıyor

Rapsody_izmir

3.12.2013 12:33:44

0
quote:

Orijinalden alıntı: AutumnRain
alıntı:

Orijinalden alıntı: tizar

evet çok uzaksınız daha 10 fırın ekmek yemeniz lazım frostbite ile realistic grafikler sunamazlar hep bir çizgi film tadı bırakır. gerçekçilikte ki en büyük etken kaliteli kaplamanın üzerine serpilen ışıklandırma yani bir nevi hiledir. gta4 e bile modcular level atlattı bu firmaların bu kadar prof çalışanları modcuların yaptıklarını neden yapamıyorlar? çünkü işlerine gelmiyor. her yemeği ağırdan yediriyorlar. onlar için gerçekçilik önemli değil önemli olan para para para bu yüzden gıdım gıdım ilerliyorlar ki hep ileriye yapacak bir şeyler kalsın modcular ise imkanları sonuna kadar zorluyorlar. crytek crysis ile bunu yıllar önce başardı. bunu yapsa yapsa crytek yapar dice yapamaz. gözünüz grafik görsün biraz...









Sadece kaplamalarla olmuyor o işler.Git orada bir taşa vur taşa bir şey olacak mı ? GTA 4'de iyi iş başardılar adamlar ama o da gerçeğe yaklaşmış değil.
Normalde taşa ateş edince ne oluyor ?

ultralisan

3.12.2013 12:22:54

0
quote:

Orijinalden alıntı: tizar evet çok uzaksınız daha 10 fırın ekmek yemeniz lazım frostbite ile realistic grafikler sunamazlar hep bir çizgi film tadı bırakır. gerçekçilikte ki en büyük etken kaliteli kaplamanın üzerine serpilen ışıklandırma yani bir nevi hiledir. gta4 e bile modcular level atlattı bu firmaların bu kadar prof çalışanları modcuların yaptıklarını neden yapamıyorlar? çünkü işlerine gelmiyor. her yemeği ağırdan yediriyorlar. onlar için gerçekçilik önemli değil önemli olan para para para bu yüzden gıdım gıdım ilerliyorlar ki hep ileriye yapacak bir şeyler kalsın modcular ise imkanları sonuna kadar zorluyorlar. crytek crysis ile bunu yıllar önce başardı. bunu yapsa yapsa crytek yapar dice yapamaz. gözünüz grafik görsün biraz...
Yuh bu gerçekmi bence grafikler şimdiden bile iyi seviyede, fizik eğlence çevre detayı gibi şeylere odaklansınlar

BSC Misafiri

3.12.2013 12:13:30

0
call of duty 10 sene sonra belki ''bf3'' kalitesine ulaşabilir tabi seri bitmezse :DDD

crossmatch

3.12.2013 12:10:33

0
Grafik olgunlaştı bence. Yapay zeka ve fizik unsurları artık kimin iyi oyun yaptığını belirler.

BSC Misafiri

3.12.2013 10:53:15

0
gerçek görüntü kalitesine ulaşılması çok zor bir olay sadece resim kalitesi olarak düşünmeyin detay kaliteside var bu işin en basiti 1 ağacı gerçği ile 1e 1 kopyalamak şuan için imkansız hem görüntü hem fizik hem detay olarak bunun için daha çok nesil geçmesi gerek.

AutumnRain

3.12.2013 10:33:15

0
quote:

Orijinalden alıntı: tizar evet çok uzaksınız daha 10 fırın ekmek yemeniz lazım frostbite ile realistic grafikler sunamazlar hep bir çizgi film tadı bırakır. gerçekçilikte ki en büyük etken kaliteli kaplamanın üzerine serpilen ışıklandırma yani bir nevi hiledir. gta4 e bile modcular level atlattı bu firmaların bu kadar prof çalışanları modcuların yaptıklarını neden yapamıyorlar? çünkü işlerine gelmiyor. her yemeği ağırdan yediriyorlar. onlar için gerçekçilik önemli değil önemli olan para para para bu yüzden gıdım gıdım ilerliyorlar ki hep ileriye yapacak bir şeyler kalsın modcular ise imkanları sonuna kadar zorluyorlar. crytek crysis ile bunu yıllar önce başardı. bunu yapsa yapsa crytek yapar dice yapamaz. gözünüz grafik görsün biraz...







Sadece kaplamalarla olmuyor o işler.Git orada bir taşa vur taşa bir şey olacak mı ? GTA 4'de iyi iş başardılar adamlar ama o da gerçeğe yaklaşmış değil.

dingo egret!

3.12.2013 10:21:38

-1
quote:

Orijinalden alıntı: tizar evet çok uzaksınız daha 10 fırın ekmek yemeniz lazım frostbite ile realistic grafikler sunamazlar hep bir çizgi film tadı bırakır. gerçekçilikte ki en büyük etken kaliteli kaplamanın üzerine serpilen ışıklandırma yani bir nevi hiledir. gta4 e bile modcular level atlattı bu firmaların bu kadar prof çalışanları modcuların yaptıklarını neden yapamıyorlar? çünkü işlerine gelmiyor. her yemeği ağırdan yediriyorlar. onlar için gerçekçilik önemli değil önemli olan para para para bu yüzden gıdım gıdım ilerliyorlar ki hep ileriye yapacak bir şeyler kalsın modcular ise imkanları sonuna kadar zorluyorlar. crytek crysis ile bunu yıllar önce başardı. bunu yapsa yapsa crytek yapar dice yapamaz. gözünüz grafik görsün biraz...
CRYTEK? evet görüyoruz RYSE ne halde

WiiSmash

3.12.2013 10:13:49

0
oyun yapımcıları ve oyuncular grafik hakkında konuştukça bu sektör uçuruma sürükleniyor.

alito

3.12.2013 04:25:09

-1
Gerçek hayata en yakın grafiklerin ilk örneklerini 2024 yılı ve sonrasında görebileceğimizi tahmin ediyorum.

*Meteora*

3.12.2013 03:07:08

0
quote:

Orijinalden alıntı: MALTHAEL Half-Life 3 te görürüz bunları ancak , yaparsa VALVE yapar .

Haydaa...Hocam nerden çıktı HL3 falan daha source 2'yi görmedik .

*Meteora*

3.12.2013 03:06:07

0
quote:

Orijinalden alıntı: tizar evet çok uzaksınız daha 10 fırın ekmek yemeniz lazım frostbite ile realistic grafikler sunamazlar hep bir çizgi film tadı bırakır. gerçekçilikte ki en büyük etken kaliteli kaplamanın üzerine serpilen ışıklandırma yani bir nevi hiledir. gta4 e bile modcular level atlattı bu firmaların bu kadar prof çalışanları modcuların yaptıklarını neden yapamıyorlar? çünkü işlerine gelmiyor. her yemeği ağırdan yediriyorlar. onlar için gerçekçilik önemli değil önemli olan para para para bu yüzden gıdım gıdım ilerliyorlar ki hep ileriye yapacak bir şeyler kalsın modcular ise imkanları sonuna kadar zorluyorlar. crytek crysis ile bunu yıllar önce başardı. bunu yapsa yapsa crytek yapar dice yapamaz. gözünüz grafik görsün biraz...
Crytek kısmı hariç sonuna kadar katılıyorum.3. Parti yapımcılar bile grafikleri gerçek hayat seviyesine getirebilirken resmi firmalar öyle kalıyor.

rambocuk

3.12.2013 02:56:27

-1
Usta bir ressam gerçek bir insan çizmeye kaltığında çok büyük emekler sonucu sadece bir adet resim yapıyor gerçek bir yüz yapıyor ve bu sanat eseri oluyor söz konusu bunu gerçek zamanlı olarak oyunda yapmaksa bizim bunu göreceğimizi düşünmüyorum kaldıki önemli olan oyunun kendi dünyasını yansıtması

KFK

3.12.2013 02:47:19

0
Oyunlar görsel açıdan gerçek gibi olmamalı. Oyunlar adı üstünde oyunlar. Kendilerine has bir dünyaları, görsellikleri, estetikleri olmalı. Tamam gerçeğe yakın hoş grafikler sun ama bana gerçeği verme. Dört bir yanım gerçek zaten benim. Neden arada bizi başka dünyalara götüren oyunlara dört elle sarılıyoruz? Oynayanlarınız Machinarium'u hatırlasın. Oynamadım fakat izlediğim videolardan biliyorum, oynayanlarınız hatırlasın Journey'i. Kes yapıştır resim gibi durmasın grafikler evet ama birebir gerçekçi görsel istemek bir nevi oyunu oyunluktan çıkar demeye benziyor.

tizar

3.12.2013 02:27:53

-3
evet çok uzaksınız daha 10 fırın ekmek yemeniz lazım frostbite ile realistic grafikler sunamazlar hep bir çizgi film tadı bırakır. gerçekçilikte ki en büyük etken kaliteli kaplamanın üzerine serpilen ışıklandırma yani bir nevi hiledir. gta4 e bile modcular level atlattı bu firmaların bu kadar prof çalışanları modcuların yaptıklarını neden yapamıyorlar? çünkü işlerine gelmiyor. her yemeği ağırdan yediriyorlar. onlar için gerçekçilik önemli değil önemli olan para para para bu yüzden gıdım gıdım ilerliyorlar ki hep ileriye yapacak bir şeyler kalsın modcular ise imkanları sonuna kadar zorluyorlar. crytek crysis ile bunu yıllar önce başardı. bunu yapsa yapsa crytek yapar dice yapamaz. gözünüz grafik görsün biraz...

diverapo

3.12.2013 02:03:33

0
Grafikler daha gerçekçi olacaktır elbette ama asıl gerçekçiliğin tadını yakalamak için fiziğe ve etkileşime yüklenmek gerek. Gelecek 10-15 yıldan sonra grafikle alakalı bir sıkıntı kalacağını sanmıyorum. Fizik fizik fizik....

2K

3.12.2013 01:56:15

+1
Gerçek hayata benzer grafiklerden daha çok daha farklı oyun deneyimlerine yoğunlaşsalar sanırım biz oyuncular için çok daha iyi olur.

Ialius

3.12.2013 01:02:40

0
Yapılsın da ürkmekten bilem korkuyorum lan. Gerçekten adamı vurur gibi.

WE neED

3.12.2013 01:02:27

0
DICE fps türüne çağ atlatan

Noctis_Strife

3.12.2013 00:55:19

0
Daha bir tane karakterde gerçek zamanlı elbise fiziği yapılamıyor, daha çok yol var.

Hoid

3.12.2013 00:47:06

+2
Half-Life 3 te görürüz bunları ancak , yaparsa VALVE yapar .
quote:

Orijinalden alıntı: iamburak Grafiksel açıdan oyunlar ciddi anlamda gelişti. Bundan sonra fiziğe ve animasyonlara özen gösterilmeli bana göre. Gerçekçiliği en iyi yakalayacak olan şey odur bence.

easyrookie

3.12.2013 00:25:34

+3
quote:

Orijinalden alıntı: Angelz WATCH_DOGS vardı merak etmeyin....
Daha ismini yazamıyorsun sanırım. Bir yerden kopyala yapıştır yapmışsın gibi geldi bana.

Danny Santos

3.12.2013 00:15:47

-7
Adamlar 2018 de marsa koloni kuracak dice diyor belkide hiç ulaşamayacaz. Teknoloji akıl almaz seviyede evrim geciriyorken çok saçma olmuş bence. La daha 100 yıl önce adamlar havada zarzor giden uçakları icat etmişken şuan mars diyorum bakın marsa gidiyorlar. Onun dışında grafikler suan yeterli ve benim açımdan böyle yavaş yavaş gelişmesi daha keyifli.

pcrex

3.12.2013 00:15:33

+2
bu adamların oyunlara bakış tarzını çok seviyorum. kesinlikle katılıyorum. oyun içi gerçeğe olabildiğince yakın olsun yeter. zaten donanımları kabız etmeye gerek yok. benim asıl merak ettiğim yapay zeka. acaba ne zaman bu konu üzerinde durulacak. grafik ne kadar gerçekçi olursa olsun, zekadan yoksun fps ve rpg-aksiyon türü oyunlar olması beklenen gerçekçilikten çok uzak kalacaktır.

iamburak

2.12.2013 23:47:48

+3
Grafiksel açıdan oyunlar ciddi anlamda gelişti. Bundan sonra fiziğe ve animasyonlara özen gösterilmeli bana göre. Gerçekçiliği en iyi yakalayacak olan şey odur bence.

BSC Misafiri

2.12.2013 23:42:33

+3
10 defa söyledim yine söylüyorum , angelz'a ubisoft para veriyor reklamımızı yap diye , kesin eminim , Talha abi gökhan abi Allah aşkına alın şu adamı şurdan ya

Guest-C8DDC600D

2.12.2013 23:32:57

-2
Foto gerçekçiliği ilk yakalayan Forza / GT oyunlarından biri olur. Forza 5 çok yaklaştı. Ben görüntülerini neredeyse gerçekten ayırt edemedim ama birde Xbox'ta oynamak lazım doğru değerlendirmek için.

RealArek

2.12.2013 23:30:59

0
DICE haklı ama şuanki çoğu oyunun grafikleride gayet iyi tabi.

BSC Misafiri

2.12.2013 23:30:43

0
İlla ki o raddeye gelinecek, grafik teknolojilerinin doruğuna geldik ötesi yok diyecek halleri olmadığına göre..:)

BSC Misafiri

2.12.2013 23:30:39

-2
Gerçeğe en yakın grafiği Gran Turismo 7 gibi oyunlar yapar.

IIWorldLifeII

2.12.2013 23:27:28

+6
quote:

Orijinalden alıntı: Angelz WATCH_DOGS vardı merak etmeyin....
oyun çıkmadan bunu söyleyemezsin fragmandaki görüntelere inananları biliyoruz :)))))

IIWorldLifeII

2.12.2013 23:26:25

+3
adamlar kralını yaptılar şuan böyle bir şey beklemek aç gözlülüktür zaten inanın 5-10 yıl içinde bu söyledikleri grafiklere ulaşıcaklar...

Angelz

2.12.2013 23:25:10

-13
WATCH_DOGS vardı merak etmeyin....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Battlefield 4 ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
191 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız