Nintendo'ya göre Wii U'yu başarıya taşıyacak olan 2 anahtar kelime: HD grafikler ve oyunların geleneksel kontrollerle oynanabilmesi. Andriasang'da yayınlanan bir röportajda Nintendo CEO'su Satoru Iwata, Wii U'nun hardcore olarak tabir edilen çekirdek kitle tarafından da rağbet göreceğini şu şekilde dile getirdi:
"Wii çekirdek kitle tarafından tercih edilmedi çünkü oyuncular geleneksek kontrollerinden vazgeçmek istemedi. Buna ek olarak Wii, HD teknolojisini kullanmıyordu çünkü o dönemde bu teknoloji henüz düşük seviyede performans sergiliyordu. Wii U geleneksel kontrollerin kullanımını rahatlatıyor. Üstelik Wii U kontrolleri görünenin aksine ağır ve büyük değil."
Wii U'nun tanıtımı sırasında daha çok teknoloji demoları üzerinde durulduğu ve çıkış oyunlarıyla sunum yapılmamasının, tıpkı Nintendo 3DS'de olduğu gibi
çıktığı dönemde oyun sıkıntısı çekileceği izlenimi vermesi hakında da bir yorumda bulunan Iwata:
"Sunumda gösterdiğimiz Zelda HD teknoloji demosu, Japon yapımcıların yorumuna göre diğer konsollarda yapılamazdı. Bu demonun kısa süre içerisinde hazırlanmış olması, bize konsolda HD oyun yapmanın zor bir aşama olmadığını gösteriyor" dedi.
Analistlerin, Nintendo'nun E3 sunumunda istenileni veremediği yorumunda bulunması üzerine Iwata:
" Los Angeles'tan yükselen tepkiler oldukça iyiydi. Deniz aşırı basından pek çok tebrik aldık. Ürünün tanıtımını canlı olarak izleyenler ve online olarak izleyenler arasında haliyle farklı tepkiler oluştu. Burada önemli nokta, Nintendo olarak ürünün değerini nasıl aktarabileceğimizle alakalı. "
BSC ekibi olarak bizim Wii U izlenimlerimizi merak ediyorsanız, E3'e özel Nintendo programımızı aşağıdaki oynatıcıdan izleyebilirsiniz.