Yakuza 7 Geliştiricileri Oyunun Yeni Dövüş Sistemi Hakkında Açıklamalarda Bulundu

Özgür Eroğlu

 
Yakuza denince muhtemelen akla ilk gelen şey, serinin tıknaz, Virtua Fighter kavgaları. Önceki serinin ana karakteri Kiryu, on yıldan fazla bir süredir gerçek zamanlı, kemik kıran yumruklarla mücadele ediyordu, ancak geçen hafta açıklandığı gibi, önümüzdeki Yakuza 7, seri tarihinde ilk kez sıra tabanlı savaş sistemine geçecek. Sega, yeni sistemin kahramanı Ichiban Kasuga’yı daha fazla takım oyuncusu yapmak için tasarladığını söyledi.

RGG Studios Yakuza 7'yi doğrudan bir aksiyon-maceradan ziyade, bir aksiyon-RPG'ye dönüştürmek istiyor. “Düşman üslerine kendi başına girebilecek basit bir adam değil, arkadaşlarıyla savaşıyor. Sistem onu doğrudan bir RPG olarak sunuyor.”
 
Bu geleneksel bir sıra tabanlı sistem olacak demek değil. Ayrıca, oyuncuların çevrelerinin farkında olmaları gerektiği belirtiliyor, çünkü yakındaki nesneler ve araçlar artıkları dövüşü etkilemek için anında kullanılabilir. “[Dövüşler] gerçek zamanlı olarak olayları çevreleyen faktörler tarafından kontrol edilecek. Örneğin, yakınlarda çöp tenekeleri veya bisikletler varsa, onları tekmeleyerek saldırmak için kullanabilirsiniz. Eğer bir araba geçerse, ezilebilirsiniz, bu yüzden çevrenizi değerlendirmeniz gerekecektir.”
 
Yakuza 7 henüz PC için duyurulmadı, ancak Sega şimdiden Yakuza 7’yi çok platformlu bir oyun olarak düşünüyor. Yakuza 7; 16 Ocak 2020'de Japonya'da, 2020 yılı içerisinde Kuzey Amerika ve Avrupa'da çıkış yapacak.