FIFA 20 Çıkış Tarihi Duyuruldu

Gazali Çetinkaya

 
EA Sports, FIFA 20'nin 27 Eylül 2019'da çıkış yapacağını duyurdu.

Oyunun tanıtımı yarın Türkiye saati ile 17:00'da yapılacak.

EA Sports, geçtiğimiz hafta yayınladığı blogda FIFA 20 ile gelecek oynanış değişikliklerinden bahsetti. Yazının tamamını aşağıdan okuyabilirsiniz.
 

Mevcut Oyun Mekaniği Öncelikleri

Çok sayıda geri bildirim toplantısının ardından ve forumlardan, anketlerden, içeriklerden ve sosyal kanallardan topladığımız oyuncu geri bildirimleriyle birlikte FIFA 19’un ilk aşamalarındaki şunlar gibi bazı sorunları çözmeyi başardık: Zıplayarak Vole Vuruşları, maç sırasında Dinamik Taktikler, Gelişine Plase Şutlar, Defansif Baskı, Yakın Direğe Şutlar, Yapay Zeka Takım Arkadaşı Şut Engellemeleri, Müdahale Hızı, Defansif Sürekli Baskıda Dayanıklılık, Şut ve Beceri Hareketleriyle ilgili ekstra düzenlemeler, Zamanlamalı Plase Şutlar, Zamanlamalı Şut Aralığı ve Kaleci Hareketi.

Topluluğumuz tarafından talep edilen özelliklerin/mekaniklerin, ekibimizin üzerinde çalıştığı düzenlemelerin ve bir sonraki ürün için önceliklerimizin listesine aşağıdan göz atabilirsiniz:
 
Yapay Zeka Savunması
 
Oyuncularımıza Yapay Zeka Savunması ve Yapay Zeka Takım Arkadaşı hareketi/pozisyon alması/reaksiyonları ile ilgili daha iyi bir deneyim sunmak için çok sayıda çalışma yapıyoruz. Bu konular oyuncularımız tarafından sıkça dile getirildi ve FIFA’nın bir sonraki versiyonu için talep edildi:
 
Yenilenen Savunma Sistemi savunma sistemleri, pozisyon alma revizyonları, sahadaki uyum ve akıcılığın düzenlenmesiyle birlikte yenilenecek. Manuel savunmaya önem verilecek ve bu şekilde savunma yapanlar daha iyi sonuçlar alacak.

Planlı Müdahale, müdahalede bulunan defans oyuncusunun takımının durumuna uygun kararı vermesini sağlayan (örneğin, müdahale yaparken topu kapmak veya yakındaki bir takım arkadaşına göndermek) ve manuel müdahaleyi ödüllendiren yeni bir sistem.

Markaj ve İkili Markaj Etkinliği azaltılacak, oyuncular/Yapay Zeka Takım Arkadaşları daha uzak bir mesafede tutulacak, top süren oyuncunun yön değiştirmesine daha yavaş reaksiyon gösterecek ve otomatik müdahale ya da otomatik engel oranı azaltılacak. Bu sayede manuel savunma daha etkin olmasının yanı sıra daha ödüllendirici olacak.

Geliştirilmiş Yakın Markaj Sistemi daha fazla çeviklik ve hassasiyet ile düzenlenerek defans oyuncularını kontrol etmeye karar veren oyuncuları ödüllendirecek.
 
1’e 1 Şut İstikrarı
 
Ekibimiz, bir oyuncunun kaleciyle 1’e 1 kaldığı kolay pozisyonları geliştirmek için çok çaba harcadı:
 
1’e 1 Şut İsabeti geliştirilecek; ceza sahası içindeki kolay pozisyonlarda daha fazla kaleyi bulan şut olacak ve isabet oranı yükselecek.

Boş Kale Pozisyonları düzenlenecek; oyuncuların 1’e 1 pozisyonlardaki şansı artacak ve topluluktan gelen birçok örnekte belirtildiği üzere “basit golleri” atma olasılıkları yükselecek.

Kaleci Reaksiyonları özellikle 1’e 1 pozisyonlar için düzenlenecek. Bu sayede “süper insan” reaksiyonları azalacak ve kalecilerin hareketlerinin gerçek hayattakilere daha çok benzemesiyle birlikte forvetlerin gol atma fırsatları artacak.

Ayağın Dışıyla Şut durumları geliştirilecek ve yalnızca Ayak Dışı özelliğine sahip olan oyuncular tarafından gerçekleştirilebilecek.

Şut Yüksekliği/Gücü Ayarlaması ile birlikte düşük güçlü şutlar, Sert Şutlara benzer şekilde sonuçlanarak daha istikrarlı olacak ve daha iyi gol fırsatları yaratacak.
 
Zamanlamalı Bitiricilik
 
FIFA 19’da yeni eklenen mekanizmalardan biri olan Zamanlamalı Bitiricilik ile ilgili çok sayıda geri bildirim aldık. Bu mekanik, topluluktan gelen geri bildirimler doğrultusunda tekrar düzenlenecek: 
 
Zamanlamalı şutlardaki Yeşil Zamanlama Aralığıdaraltılacak (tüm şutlar için 2-4 kareden 2 kareye inecek); yapılması zorlaşacak ve daha fazla beceri gerektirecek.

Zamanlamalı Şut İsabeti, şutların isabet oranı biraz daha düşük olacak şekilde ayarlanacak, ancak Yeşil Zamanlamalı Şutlar, “zamanlamalı olmayan şutlara” oranla daha isabetli olacak.
 
Zor 180°şutlar, mükemmel zamanlamalı olsa bile şut gücü daha düşük olacak şekilde ayarlanacak.
 
Vole Orta ve Şut 
 
Topu voleyle ortalamanın (veya aşırtma orta) ve voleyle şut çekmenin etkinliği bir sonraki oyunda düşürülecek:
 
Artan Zorluk ve Hata Payı - Aşırtma toplarla/volelerle gelen ortalar daha düşük isabete sahip olacak ve daha çeşitli sonuçlara yol açacak.

2 Oyunculu Kafa Topları, oyuncuların topu almak için havaya zıpladıkları/çarpıştıkları için daha fazla çeşitliliğe sahip olacak ve bu pozisyonlarda forvet oyuncusunun gol atması zorlaşacak.

Vole Şut İsabetinin Azaltılması - Voleyle çekilen şutlar daha düşük isabete sahip olacak ve daha çeşitli sonuçlara yol açacak.
 
Zincirleme beceri hareketleri
 
FIFA 19’da topluluk tarafından dile getirilen en büyük sorunlardan biri de “zincirleme” beceri hareketleri yapmanın savunulması çok zor ve çok güçlü bir taktik haline gelmesiydi. Ekibimiz, arka arkaya yapılan beceri hareketlerine hata payı ekleyerek ve oyuncunun topun kontrolünü kaybetme ihtimalini artırarak bu geri bildirim karşılığında gerekeni yaptı. 2’den fazla beceri hareketi zincirlendiğinde hata payı üssel olarak artacak ve arka arkaya yapılan her beceri hareketi bir öncekinden daha zor olacak.

El Tornado veya bilek hareketleri gibi karmaşık beceri hareketlerinin hata payı genel olarak daha yüksek olacak ve oyuncunun beceri hareketi yaptığı sırada topun kontrolünü kaybetme ihtimali artacak. 
 
Duran Toplarda pozisyon alma

Oyuncularımız birçok kez kısa boylu defans oyuncusunun uzun bir forveti markaja alması veya tehlike yaratan forvetin ceza sahasında olmaması yönünde bildirimlerde bulundu. Ekibimiz bu pozisyonların arkasındaki karar mekanizmasını geliştirmek üzerine çalıştı ve gelecekteki duran top pozisyonlarında defans veya atak yaparken daha gerçekçi markaj/pozisyon alma sonuçları alınacak.

Manuel Kaleci hareketi

Manuel kaleci hareketinin etkinliği gelecekte büyük oranda azaltılacak; kaleciler daha yavaş ve gerçekçi bir şekilde hareket edecek. Sağ çubukla kaleciyi manuel kontrol eden oyuncuların artık sabit bir yön belirlemesi gerekecek ve risk/ödül unsuru daha ciddi olacak. Son geri bildirim toplantılarımızda temel ve profesyonel oyuncularımızın geri bildirimlerini aldık ve değişikliklerin bu mekaniği düzelteceğini düşünüyoruz.
 
Pas

Oyuncular, FIFA 19 döngüsü boyunca pas mekanikleriyle ilgili çeşitli geri bildirimler gönderdi. Sıradaki oyunumuzda şu düzenlemeleri yapacağız:
 
Zor Pozisyonlardaki Paslarda Artan Hata Payı - 180 dereceli, gelişine ve baskı altındaki paslar artık topun daha yavaş/zayıf gönderilmesiyle sonuçlanacak, etki oranları azalacak ve rakip takımın topu kesmesi kolaylaşacak.

Çok kolay pozisyonlardaki pasların İsabeti Artırılacak; baskı olmayan, vücudun pozisyon aldığı ve önünde engel olmayan pas pozisyonları daha yüksek pas isabetiyle sonuçlanacak.

Kullanıcı Kontrollü 'Aşırtma’ Paslar, yerden ve ara paslar için yeni bir seçenek olacak. “Aşırtma” paslar, defans oyuncusunun hamlesinden kaçınmak için hafif yüksekten gönderilen paslardır. Bu tür paslar artık rastgele gelişmeyecek ve yalnızca bu yeni mekaniği manuel uygulayarak kullanılabilecek.

Sert Verkaç mekaniği de bir başka pas seçeneği olacak; atak sırasında daha sert verkaç yaparak daha fazla hareket/pozisyon alma imkanı sunacak. Bu değişikliğin sonucunda daha önce bu düğme kombinasyonuyla (L1/LB+R1/RB+Pas) gerçekleştirilen “manuel pas” mekaniği artık kullanılamayacak.
 
Oyuncuyu Değiştirme

Oyuncuların FIFA 19 boyunca gönderdiği geri bildirimlerden biri de bir oyuncunun boşta kalan topa kilitli kalması ve bu sırada başka oyuncu seçememesiyle ilgiliydi. Ekibimiz bu durumları geliştirmek üzerine çalışıyor ve destekli oyuncu değiştirme mekanizması için bir açıklama eklemeyi planlıyor. Bu sayede Hava Toplarında ve Boşta Kalan Toplarda otomatik değiştirme seçeneği gösterilecek.
 
Oyuncularımız, değiştirme sonrasında her zaman doğru oyuncunun seçilmemesiyle ilgili de geri bildirimler gönderdi. Ekibimiz, hava topları, uzaklaştırılan toplar ve ortalar gibi çeşitli durumlarda oyuncu değiştirme mekaniğinin doğruluğunu geliştirmek üzerine çalışıyor. Ayrıca ekibimiz sağ çubukla değiştirme mekanizmasını mümkün olduğunca istikrarlı ve duyarlı yapabilmek ve topa en yakın olan oyuncular arasında otomatik değiştirme yapmayla ilgili karar mekanizmasını geliştirmek üzerine çalışmaya devam ediyor.