Mount & Blade II: Bannerlord Geliştiricisi TaleWorlds Oyunculardan Gelen Soruları Yanıtladı

Gazali Çetinkaya

 
Mount & Blade II: Bannerlord geliştiricisi TaleWorlds Entertainment yayınladığı Steam blogunda oyunculardan sıkça gelen bazı soruları yanıtladı.

Sorular ve cevapları şu şekilde:
 

Oyunun erken erişimi olacak mı?
 
Bazı erken erişim biçimlerinin, topluluğumuzdan geri bildirim almak ve oyun öğelerini dengelemek adına faydalı olacağını düşünüyoruz. Bu, ayrıca oyunumuzu sabırsızlıkla bekleyenlere bir an önce erişim fırsatı sunacaktır. Bu yüzden niyetimiz, bir noktada bu yolda ilerlemek ancak belirli bir erken erişim tarihimiz de yok.
 
Oyunda hanedanlar/aileler olacak mı?
 
Oyuncuların aile üyeleri ve çocukları olabilecek. Bannerlord’da zaman (Warband ile kıyaslandığında) şimdi 84 güne ayarlanmış bir yıl ile daha hızlı akıyor (muhtemelen oyunun çıkmasından önce bu süreyi daha iyi ayarlayacağız). Ayrıca oyuna, potansiyel bir mirasçı görevi görecek çocuklar, yeğenler ve kuzenlerle başlayabilirsiniz.
 
Oyuncu ve/veya AI (yapay zeka) beyleri kalıcı olarak ölebiliyorlar mı?

Mevcut planımız, bunu hem oyuncular hem de oyuncu dışı karakterler için yapmak ancak oyuncunun karakteri için bu özelliği devre dışı bırakabileceği basit bir mod seçeneği ekleyeceğiz. Oyuncuların ana karakterleri ölürse, aile üyelerinden biri ile oyuna devam edebilecekler.

Oyunda co-op özelliği olacak mı?

Bannerlord’a co-op özelliği eklemek, karmaşıklığı ve projenin tamamlanma süresini arttıracağından oyunun çıkışında oyuna dahil olmayacak. Oyun çıktıktan sonra DLC (indirilebilir içerik) olarak ekleyebilmeyi umuyoruz. Bu özelliği desteklemenin de tek uygulanabilir yolu, ek oyuncuların ana oyuncuların savaşlarına katılabilecekleri ancak kendi başlarına strateji haritasına giremeyecekleri bir tek taraflı co-op.  
 
Demo için kullandığınız bilgisayarların özelliklerini söyleyebilir misiniz?

Henüz oyunun son optimizasyon geçişini yapmadık ve bu, oyunun tamamlanmasına yakın yapılacak bir şey. Oyunun, çok farklı aralıklardaki sistemlerde oynanabilir olmasını amaçlıyoruz fakat bu demomuz için bazı son teknoloji ürünü oyun dizüstü bilgisayarları kullandık:

CPU: Intel 7700K 4.2Ghz
GPU: NVIDIA 1080
RAM: 32GB
1TB SSD 
 
Sahip olduğumuz köylerde yine kaleler inşa edebilecek miyiz?

Bu özelliği kaldırmak zorunda kaldık. Geliştirme sürecinde bir noktada tımar yönetimi, herbirinin kendi özel yönetim ekranı olan şehirler, kaleler ve köylerle aşırı karmaşık bir hale geldi. Köylerde kale inşa etme yeteneği aynı zamanda karmaşık kuralları da doğuruyor. Örneğin, bir köydeki bir kaleyi yıkmak, o köyü potansiyel olarak başka bir krallığa geri verebiliyor ve bizim bunun üstesinden gelmemiz için karmaşık bir mantık eklememiz gerekiyordu. Bunun da ötesinde, tasarımın çok şişirilmiş ve sevimsiz olduğunu düşündük.

Sonuç, köyün durumunu değiştiriyordu; bu yüzden artık bağımsız tımarlar olarak değil de bir kaleye ya da şehre bağlı olarak kabul ediliyorlardı. Bu, köyler için bir yönetim ekranı ihtiyacını ortadan kaldırdı ve sistemi geliştirip sadeleştirdi. Yeni köylerimizin estetiği çok daha fazla mutluluk verici.  
 
Küçük ülkelere katılabilecek miyiz?

Bazı küçük ülkeleri paralı asker olarak kiralayabilir ya da başka yollarla krallığınıza asker olarak ekleyebilirsiniz ancak şu anda üye olarak küçük ülkelere katılmanın bir yolu yok.

Çıkış tarihiniz ne zaman?

Bir süre önce bir çıkış tarihi duyurulmaması ya da tahmin yapılmaması üzerinde bir karar almıştık ve bu yüzden de sizlerle paylaşabileceğimiz bir çıkış tarihimiz şu an için yok. Oyunun, oyuncuların oynayabileceği seviyede hazır olduğundan emin olur olmaz bir duyuru yapacağız.