Filmler, oyunlar, kitaplar özellikle belli bir dünyaya bağlı olarak geliyorsa ilk sorulardan biri orijinaline sadık kalıp kalmayacağıdır. Bu durum kimi zaman çıkarılacak ürünün lehine olurken kimi zamanda adını taşıdığı yükün altında ezilirler.
Monolith'in Middle-Earth serisi için bu yükü taşıyabildiğini söyleyebiliriz. Orta Dünya gibi zengin bir atmosferin nimetlerinden faydalanan ve Nemesis sistemi gibi özellikleriyle beğeni toplayan ilk oyunun ardından Shadow of War'un hikayesi de haliyle merak konusuydu.
Yapımcı ekipten Michael de Plater ve Tony Elias ile yapılan bir söyleşi sırasında Shadow of War'un Tolkien'in dünyasına ne derece sadık kalıp kalmadığı soruldu. Verilen bilgilere göre oyun yapım aşamasındayken ve hikaye tasarlanırken bazı noktalara kendilerince dokunuşlar yapıp bazı detaylar eklemişler. Tabi bunu yaparken klasik Orta Dünya'ya sadık kalmaya özen göstermişler.
Umuyoruz ki Shadow of War ilk oyunun açtığı yoldan giderken üzerine de koyar ve bizlere keyifli bir deneyim yaşatır.