Cut the Rope 2'nin Yeni Dinamik Fiyatlandırma Sistemi Etiklik Tartışmasını Beraberinde Getirdi

Samet Konuksal


    Mobil platformların popüler oyunlarından Cut the Rope 2 içerisinde satılan içeriklere yeni bir fiyatlandırma sistemi getirildi. ZeptoLab'ın kullanmaya başladığı yeni fiyatlandırma sistemi, sahip olduğu tarzıyla beraber etiklik tartışmalarını ortaya çıkardı.
 
    Gondola isimli bir analiz firmasının yaptığı yöntemi kullanan Cut the Rope 2'de bir içerik bazı oyunculara yüksek fiyattan, bazı oyunculara da düşük fiyattan sunuluyor. Gondola'nın yapmaya çalıştığı 'dinamik fiyatlandırma sistemi' aslında, "Bir oyuncu oyunlara yüksek paralar vermeyi alışkanlık haline getirdiyse bunu her oyunda yapar. Eğer oyuncu düşük fiyatların peşindeyse de, onlara uygun fiyatlı içerik sunularak gelir artışı sağlanabilir." görüşünü oyunlara ekliyor.
 
    Şimdiye kadar birbirinden farklı uygulamalarda 100 farklı ülkede, altı hafta içerisinde 6 milyon farklı fiyatlandırma üzerinden yapılan test sonucunda ortaya çıkan bu araştırmanın Cut the Rope 2'ye katkısının da şimdiden olumlu olduğu belirtiliyor. 
 
    Konuya finansal açıdan baktığımızda Gondola'nın araştırmasının pozitif katkısı ortada. Fakat etik açıdan duruma yaklaşıldığında birçok oyuncunun fiyatlandırmayla ilgili tepkisini görüyoruz. Bildiğiniz gibi Free to Play oyunlara para ödemeyi neredeyse bağımlılık haline getiren bir oyuncu kesimi bulunuyor ve bu kişilerin psikolojik açıdan zaafının olduğu düşünülüyor. Gondola'nın dinamik fiyatlandırma sisteminde fazla para ödeyene yüksek fiyat çıkarılması ise etik tartışmaları ortaya koyan şey oluyor.
 
Yeni sistemle ilgili siz neler düşünüyorsunuz?