Valve Skyrim Fiyaskosuna Rağmen Paralı Modları Devam Ettirmek İstiyor

Samet Konuksal


    Bu senenin başında Bethesda ile anlaşarak The Elder Scrolls V: Skyrim'e paralı mod sistemi sunan Valve, gelen ağır tepkilerin ardından sistemi kaldırmak zorunda kalmıştı. Ancak gelen yeni açıklamalara bakacak olursak Valve Skyrim fiyaskosundan sonra paralı mod sisteminden tamamen vazgeçmemiş.
 
    Kotaku'ya konuşan Valve'dan Erik Johnson, "Risk almak isteyen bir yapımız var ama bazen tamamen hatalı olabiliyoruz. İlk denememizde detay kısmında işi batırdık." sözlerini söyledi. 
 
    Valve'ın amacının aslında yeni Team Fortress, yeni Counter Strike gibi mod tabanlı oyunların çıkmasına öncü olmak olduğunu söyleyen Johnson, "Robin Team Fortress'i yapmaya başladığında 20'li yaşlarındaydı. Avustralya'da küçük bir yerde kimi zaman elektriksiz kalarak oyun üzerinde uğraştı. Bugün Robin'e Team Fortress'i paralı olarak satabileceğini sorsak muhtemelen 'Harika bir fikir! Keşke Valve'da profesyonel olarak çalışmaya başlamadan önce böyle bir seçeneğim olsaydı. En azından kendi faturalarımı ödeyebilirdim.' cevabını verirdi." açıklamalarını yaptı.
 
    Detay kısmında kötü hatalar yaptıklarını itiraf eden Erik Johnson, "Bazı şeyleri daha iyi yapabilirdik, buna katılıyorum. Yaşananlardan sonra herkes bir anda 'Valve kötü bir firma olmaya mı başladı?' sorusunu sormaya başladı. Amacımız o değildi ama oyuncularla aramızda bir kopukluk oldu. Valve'da çalışmaya başladığımdan bu yana yaşadığım en berbat haftasonlarından birisiydi. Reddit'teki Steam'deki yorumları okudukça kendimi kötü hissetmiştim." sözlerini söyledi.
 
    Hali hazırda Counter Strike: Global Offensive, Team Fortress 2 ve Dota 2'ye oyun içi eşyalar ya da yapıştırmalar gibi içerikler üreterek hayatını sürdüren kişilerin olduğunu belirten Johnson, hedeflerinin bunu genişletmek olduğunu söyledi.
 
    Açıklamalarının devamında Johnson, Skyrim'in bu sistemi denemek için kötü bir seçim olduğunu, bir sonraki denemede oturmuş mod geleneğine sahip olmayan başka oyunlara yöneleceklerini söyledi. Johnson, "İkinci denememizdeki oyunun Valve oyunu olup olmaması önemli değil. Önemli olan şey, zaten oturmuş bir mod kitlesine sahip olmayan, mod temelleri yeni yeni atılmaya başlayan bir oyun seçmek." açıklamalarına yer verdi.