Google, Vulkan Teknolojisiyle Mobil Cihazların Grafik Gücünü Artıracak

Ömür Gencer

OpenGL ve OpenCL gibi uygulama programlama arayüzü (API) geliştiren Khronos Group, Mart ayında OpenGL'den sonraki projesi Vulkan'ı görücüye çıkarmıştı. Yeni yapılan duyuruya göre Google, Android cihazlarda performans artışı sağlamak ve CPU yükünü hafifletmek için Vulkan'o Android cihazlara getireceğini açıkladı.
 
      Vulkan ile birlikte geliştiriciler yüksek kalitede grafiklere sahip oyunları daha fazla Android cihaza getirebilecek. Google yayınladığı açıklamada Vulkan'ın baştan, sürücüdeki CPU yükünü en aza indirecek şekilde tasarlandığını ve uygulamaya GPU'yu doğrudan kullanma imkanı tanıdığını dile getiriyor.
       Firma, Vulkan'ı yaygın bir kullanıma sunmak için sıkı çalışmasına rağmen yakın bir zamanda OpenGL'i terk etmeyeceğinin altını çiziyor. Aşağıdan bahsettiğimiz yeni API'ın nasıl bir performans sunacağı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Sol tarafta Vulkan'ı görürken sağ tarafta OpenGL ES 3.0'ı görüyoruz. Bu iki sürümün aynı kodlarla ve hiçbir eklenti olmadan çalıştığına vurgu yapılıyor.