Bildiğiniz gibi Halo: The Master Chief Collection, çıkış yaptığı dönemde pek çok teknik sorunla oyuncuları karşılamıştı. Halo serisinin yönetmeni Frank O'Connor, bu hataların hiçbirinin Halo 5'te bulunmayacağını dile getirdi.
O'Connor,
Xbox Achievements'a verdiği konuşmada
Halo: The Master Chief Collection'un yapımcı ekip için bir ders olduğunu, Halo: The Master Chief Collection'un beş farklı oyun motoru içeren ve beş farklı yapımcı tarafından geliştirilen bir oyun olduğunu ve
haliyle bu oyunun da inanılmaz boyutta karmaşık olduğunu dile getirdi. Belirtilene göre The Master Chief'in çıkışındaki sorunlar test aşamalarında görülmemiş ve
böylece tüm bu teknik sorunlar yapımcı ekibe sürpriz olmuş.
Halo 5: Guardians'a değinen O'Connor, Halo 5'in tamamen farklı bir ekip tarafından yapıldığını, tekil bir proje olduğunu ve sıfırdan yeni bir teknolojiyle geliştirildiğini belirtti ve şöyle devam etti: "Yani muhtemel sorunlar yine çok zorlayıcı ama tamamen farklı. Bence beta, The Master Chief Collection'daki aynı sorunları yaşamayacağımıza dair önemli bir adım oldu."