Önce Cities: Skylines, sonra da Pillars of Eternity. Kendi türlerinde son yılların en çok ilgi gören iki oyununun yayıncılığını yapan Paradox Interactive'de işler nasıl gidiyor dersiniz? Gelin firmanın CEO'sundan dinleyelim.
Yapılan açıklamalara göre Paradox Interactive, üç hafta içerisinde çıkan bu iki oyunla beraber tam 160 milyon İsveç Kronu elde etti. Bu yaklaşık olarak 18.5 milyon dolara denk geliyor. Bu oyunlardan Cities: Syklines'ın çıkışından sonraki 9 günlük süre içerisinde 100 milyon İsveç Kronu barajını aştığı belirtilmiş.
Yaptığı açıklamalarda firmanın CEO'su Fredrik Wester, "Pillars of Eternity eğlenceli bir oyun. Eğer Cities: Skylines Paradox'un bütün rekorlarını alt üst etmeseydi kesinlikle bu görevi Pillars of Eternity yapardı. Yine de her ne olursa olsun, çılgınca bir Mart ayı geçirdik." sözlerine yer verdi.
Yayıncıların zor dönemlerden geçtiğini belirten Wester, "Minecraft'ın 2011 ve 2012'deki başarısı yayıncılara oldukça zor zamanları getirdi. Bütün yapımcılar oyunlarını direkt olarak birinci elden satmayı, sonra da zengin olmayı düşünüyordu. Fakat zaman, bunu dijital ortamda bile yapmanın zor bir şey olduğunu onlara gösterdi. Son iki seneden beri yayıncılar yeniden önem kazanmaya başladı." eklemelerini yaptı.