Oxford'a Göre Oyunlarda Sinire Yol Açan Şey Şiddet İçeriği Değil

Ömür Gencer

Hangimiz sürekli kafamızdan vuran camper'ı bıçaklamak istemedik ki ?

 
   Oxford İnternet Enstitüsü ve Rochester Üniversitesi'nin yaptığı araştırmaya göre oyun oynarken görülen agresif tavırlarımız daha çok başarısız olunduğunda ortaya çıkıyormuş. Oyunu oynamakta zorluk çeken birinin daha fazla sinirlendiği görülmüş. Rochester Üniversitesi Profesörü: "Çalışma, oyunlardaki şiddet içeriğinin oyuncuları hiç etkilemediğini söylemiyor; daha çok öfkenin oyuncunun, oyunun kontrolü altında hissetmediğinden ya da başarısız olduğundan ortaya çıktığını gösteriyor." diyerek skor tablosunun bir oyuncu için ne kadar önemli olduğunu gözler önüne seriyor.
 
   Valve'un meşhur oyunu Half Life 2 için, silahlarla öldürmek yerine oyuncunun imleçle işaretleyerek rakibini yok ettiği bir mod yapılarak oyuncuların öfkesini gözlemlenmiş, fakat gözlemciler bu modu oynayan ve normal Half Life 2 oynayan oyuncular arasında kayda değer bir sinirlenme farkı görmemişler.
 
   Üstelik araştırmada bir çoğumuzun ısrarlar geçtiği tutorial bölümlerini geçen oyuncuların, kontrolleri tam kavrayamadığından daha çok öfkelendiği görülmüş.
 
   Oxford Üniversinden D. Andew Pzybylski,"Eğer oyuncu, oyunun kontrolü veya tasarımı yüzünden sekteye uğratılırsa öfkelenebilir. Bu da oyuncunun sakin bir şekilde oyunu oynaması için kontrolleri iyice kavramasını gerektiriyor. Şiddet içerikleri öfkeyi çokta etkilemiyor." diyerek aslında şiddet içeriyle öfkemizin pek de alakasının olmadığını belirtiyor.