"FF 13 Xbox360'da Olması Gerektiğinden de Kötü"

Talha Aynacı

 
 
      Eurogamer'ın oyun karşılaştırma bölümü olan Digital Foundry , son bölümünde dosya konusu olarak ilk defa bir Xbox konsoluna da çıkan Final Fantasy serisinin son oyununu konsollar arasında kıyaslamaya gitti.
 
 

Xbox360 versiyonunda yer alan sinematiklerin tahminlerden daha iyi olduğu belirtilen karşılaştırma sonucu; aynı versiyonun PS3'de yer alan diğer tüm bölümlerin "kalite ve etkileyicilik olarak yanına bile yanaşamadığını" vurguluyor. Final Fantasy 13'ün Xbox360 versiyonunda yer alan ve zayıf performans gösteren CGI'ları kodlayan Square Enix'in amatör bir iş ortaya çıkardığını belirten karşılaştırma makalesi; 3 disk olarak yayınlanan Xbox360 versiyonunda 2 diskte 1'er GB'lık boş bırakan alanların kullanılarak bu konuda daha etkileyici bir iş ortaya çıkarabileceğinin altını çizmiş( Sığmaz diye parçalara bölünen oyunda neden kullanılmayan boş alan bırakırlar ki ?).Bu arada oyunun Xbox360'da 1024x576 (yani 576p çözünürlük) , PS3'de 720p çözünürlükte çalıştığınıda notların arasına ekleyelim.
 
 
 


     Xbox360 portu her konuda kötü durmuyor. Oyunun hedeflen 30 framerate / saniye orantısı Xbox360'da PS3'e göre daha başarılı olmuş. Karşılaştırmada yer alan daha pek çok teknik detay ise cabası ancak tüm bu detaylar gösteriyor ki Square Enix'in 4,5 yıldır üzerinde çalıştığı ve Crystal Tool motoru ile geliştirilen FF 13'ün PS3'de daha başarılı olduğu.
 
 
Haberimizin sonuna ise versiyon gözetmeksizin verilen puanlamanlara yer verelim;
 
- Gamesradar 10 / 10
- Edge 10 / 5