IW: "Call of Duty Serisi Fazla Değişemez"

Gökhan Yılmaz

 
     Call of Duty: Ghosts'un yapım yönetmeni Mark Rubin, serinin taslak olarak fazla değişemeyeceğini çünkü artık spor dalı gibi görüldüğünü söyledi. Bu nedenle kontrollerinden fonksiyonlarına pek çok şeyi fazla değiştiremeyeceklerini; insanların bu seriyi eSports dalı olarak görüp, önceki oyunlardaki benzer hissiyatı bulmak isteyeceklerini söyledi.
 
     "Şöyle bir gerçek var ki, bu oyun eğer futbol olsaydı ve bir sonraki sene oyunu değiştirip de artık bunu 7 kişi oynayacaksınız ama ellerinizi kullanabilirsiniz deseydik pek çok oyuncuyu kaybederdik. Bu yüzden oyunun çekirdek kısmında pek fazla değişiklik yapamayız. Yani sonuç olarak bu bir FPS oyunu, elinizde bir silah var ve diğer oyuncuları vuruyorsunuz.
 
     Elbette değiştirebileceğimiz ve yaratıcılığımızı ortaya koyabileceğimiz pek çok alan bulunmakta. Kişiselleştirmeler, oyun dünyasındaki hareketleri daha akıcı hale getirme, daha ilgi çekici bir dünya yaratma, yeni modlar ekleme ve dinamik haritalar oluşturmak gibi. Oyunculara yeni içerikler ve yeni oynama biçimleri sunmak insanların ilgisini çekecektir çünkü Call of Duty oyunlarında sürekli bir öncekinden farklı şeyler yapıyoruz. Sanıyorum ki bu şekilde devam edeceğiz."