DayZ'den Yeni Özellikler ve Ayrıntılar

Gökhan Yılmaz

 
     DayZ modunun yaratıcısı Dean Hall, E3'teki sunumların ardından Kotaku'ya verdiği demeçte oyundaki Bandit (Oyundaki kötü oyuncular) sayısını azaltmanın yollarını açıkladı. Bildiğiniz üzere DayZ modunda pek çok oyuncu, sadece diğer oyuncuları vurup onların eşyalarını almak için çaba veriyordu.
 
     "Bu bizim en büyük sorunlarımızdan biri. Oyunda neden bu kadar çok Bandit olduğunu bir süre tartıştık ve bence oyuncuların bir kısmı sıkılıp yapacak birşey bulamadıkları için bu yola başvuruyorlar. Yeni oyunda kötü karakterler diğer oyuncularla etkileşime girmek zorunda kalacak. Bakın işbirliğine girişecekler demiyorum fakat bir şekilde etkileşime girmek durumunda olacaklar. Mesela kimseye ait olmayan bir toprakta oyuncu grupları bir araya gelip yüksek gerilimli bir takasa girişebilirler."
 
     Bu açıklamaların dışında Reddit kullanıcılarının cevaplarını açıklayan Dean Hall'dan dikkat çekici yenilikleri şöyle sıralayabiliriz:
 
 - Eşya bulabileceğimiz noktalar büyük ölçüde arttırılmış (Apartmanlarda neredeyse her oda girilebilir olacak.) fakat eşyaların yeniden çıkma süresi çok düşürülmüş.
 - İntihar etme özelliği eklenmiş.
 - F7'den F12'ye kadar olan tuşlar oyuncu hareketlerine atanmış (Emotion'lar)
 - Arayüz bulunmuyor, tek görünen şey altbar olacak.
 - Bölge kolonileştirme olacak. Zombilerin yeni Spawn teknikleri sayesinde bir bölgeyi tamamen temizleyip tekrar çıkmalarını engelleyebileceğiz.
 - Oyundaki yer altı tünelleri Skyrim'deki gibi ayrı bir yüklemeyle açılıp farklı bir Instance'da geçen bir tür mü, yoksa direkt Red Faction'daki gibi kazarak mı açılacağı konusunda karar verilmemiş.
 - Kuzeye ilgiyi çekmek adında haritanın o bölgelerine de pek çok içerik ekleniyor.
 - Oyuncuların sunucu değiştirip aynı bölgedeki eşyaları toplaması konusunda da düzenlemeler olacak. Nasıl tüm karakterlerin bilgilerinin bulunduğu sunucular bulunuyorsa oyun içi ekonominin korunması için bu eşyalara da sunucu atanacak. Sürekli sunucu değiştirenlerin girişleri belli süreliğine engellenecek.
 - Yakın çatışmalar konusunda yapımcı da kaygılı çünkü oyunun yapısı pek elverişli değil. Fakat moddan çok daha iyi olacağı belirtiliyor (Chivalry yapımcılarıyla yakın dövüşü konuşup yardım almışlar).
 - Bir başka oyuncunun silahına ateş edip ona zarar verebileceksiniz, yani silahlar ve araçlar da hasar görebiliyor. Aynı şekilde kurşun yediğinizde üzerinizdeki tişört de hasar alacak.
 - Taşıdığınız eşya miktarı dayanıklılığınızı (Stamina) ve hızınızı etkileyecek.
 - Crafting sistemi çok ayrıntılı olacak. Örneğin eskiden ateş yakıp direkt yemek pişirirdiniz. Artık çok daha fazla basamak olacak. Yemek yaparken işin içine zehir de katıp zehirlediğini yiyeceği bir başka oyuncuya verebileceksiniz.
 
     Bu özellikler ileride değişebilir veya Alpha'dan çok daha sonra eklenebilir.