Thief 4 Hakkında Bilinen Tüm Detaylar!

Talha Aynacı

 
   Eidos Montreal tarafından geliştirilen ve 2014 yılında PC yanısıra PS4 ve diğer yeni nesil konsollara çıkacağı onaylanan yeni Thief'in oynanış dinamiklerinden bazı detaylar gün yüzüne çıktı.

   Hikaye olarak serinin kahramanı Garrett'in gotik, endüstriyel metropolise geri dönüşü işleniyor. Şehire özel bir isim verilmemiş ve "The City" olarak betimlenmiş. Tabii ki Garrett, kendini zengin yapacak herşeyi çalmak için maceraya atılıyor. İşte Game Informer editörlerinin kaleme aldığı oynanış mekaniklerinden detaylar:

Yapay Zeka:
 
 
   Garrett bir savaşçı değil. 4 veya daha fazla düşmanla dövüşmesi pek hayrına olmayacak. Gardiyanlar ve diğer NPC karakterleri bölümlerin tasarımlarından haberdar ve sizin nereye saklanabileceğiniz konusunda tahmin yürütecekler. Aynı şekilde Gardiyanlar bölümlerin topografisi konusunda bilgililer ve bölümlerde hangi bölümlerin saklanmak için elverişli olduğunu anlacayacaklar. Her NPC, Garrett'i aramak için farklı bir yola baş vuracak.
 
Oynanış Mekanikleri:
 
   Ekranınızda yer alan navigasyon size nereye gitmeniz konusunda yardımcı olacak.  Yapımcı ekip oyuncuların gördüğü her yeri araştırmasını & keşfetmesini istiyor. Her odanın birden fazla giriş ve çıkışı, gizlilik öğelerini kullanarak hedefe ulaşmak için birden fazla yöntem bulunuyor. Oyuna bir de Focus mekaniği eklenmiş. Focus, Garrett'in gözünden kaçabilecek tırmanma alanlarını gün yüzüne çıkaracak ve bu özellik geliştirmeye açık olacak. Düşmanla mücadele anlarında da kullanılacak olan Focus, rakibin atak noktalarını gösterecek. Örneğin düşmanı hızlıca göğsünden iterek karanlığa karışmak için daha çok zaman kazanmanız sağlanıyor.
 
 
   Yeni eklenen mekanikler arasında parmak izi sistemi yer alıyor. Bu sayede her çekmecenin kontrol edilebilir olduğu oyunda hangi çekmece bakmak için en iyisi, anlayacaksınız.
 
   Gerratt gözüne kestirdiği eşyaları, nesneleri ele geçirmek için yankesicilik yapacak. Yankesicilik yaparken kullanacağınız Focus özelliğiniz size zamanı yavaşlatma ve aynı anda birden fazla eşya çalma şansı verecek. Garrett, çalınması neredeyse imkansız olarak bir şeyi çalarak motive olacak. Bölüm sonlarında para harcayarak ekipmanlarını yükseltebilecek.
 
   Bölümler içine gizlenmiş özel eşyalar yer alıyor. Bu eşyaları bularak Gerratt'ın sığınağını dekore etme şansına erişeceğiz.
 
   Yapımcılar savaş mekaniklerini mümkün olduğunca eğlenceli hale getirmek ve dileyen oyuncuları dövüşe sokmak istiyor.
 
 
Gerratt'ın Techizatları:
 
 
 
- Blackjack: Düşmana arkasından yaklaşıp vurduğunuzda bayıltır.
 
- Yay: Oyundaki en güçlü gerecimiz. Savaşlar dışında da kullanılabilinen yay gardiyanları başka yöne çekmek, bazı anahtarları aktif hale getirmek ve dolayısıyla gardiyanları oda içine kilitlemek gibi anlarda işimize yarayacak.
 
- Özel Oklar: Oklar farklı amaçlar için farklı alanlarda kullanılabilinecek. Mesela uzakta bizi açığa çıkarabilecek bir ateşi kuru buz okuyla söndürebileceğiz; tespit edildiğimiz bir yerde duman okuyla gözden kaybolacağız.
 
- Pençe: Belli noktalara tutunma işi görecek
 
Genel Detaylar:
 
 
- Garrett'in yaraları, geçmişinde yaşadıklarının bir izi mahiyetinde tasarımda yer alıyor. Karakter tasarımcısı Nicolas Cantin
 
- Yapımcı ekip için serinin köklerine bağlı kalmak öncelikli
 
- Serideki büyü elementleri azaltıldı

- Yapımcı ekibi küçük ve uzun süredir bu proje üzerinde çalışıyor.
 
- Yeni bir karakter beraberinde üçüncü kişi bakış açısıyla taktiksel bir oynanış sunulmaya çalışılmış (tıpkı Assassin's Creed gibi) ancak kamera açılarının oyuncuları rahatsız edebileceği düşünülerek vazgeçilmiş.