God of War Ascension'dan Grafiksel Detaylar

Talha Aynacı

 
   Duyurulur duyurulmaz Playstation 3'ün merakla beklenen oyunları arasında en tepedeki yerini alan God of War Ascension için yine, yeni, yeniden detaylarla karşınızdayız. Yapımcı ekibin önemli ismi Todd Papy, bu sefer oyunun görsel yönüyle ilgili merak edilen bilgileri; yeni harmanlanmış animasyon sistemi, karakter modellemesinde yapılan iyileştirmeler, yeni kıyafet fiziği, kamera kontrolü, yıkılabilir çevre ve dahasını meraklılarıyla paylaştı.
 
Todd Papy öncelikle yeni harmanlanmış animasyon sisteminden bahsetti:
 
"Geçmişte yer alan animasyonları yeniledik. Her bir animasyon için ayrıca çalışmalarımız var ve oyun için hangisi en iyisi olacaksa, onda karar kılacağız.  Harmanlanmış animasyon sistemi isteğe bağlı olacak. Yani isterseniz bu seçeneği kapatabileceksiniz.."
 
   Oyunda gözükecek kıl, tüy ve saç gibi görsel olarak yansıtılması zor olan detayların God of War III'e oranla nasıl görüneceği sorusuna verilen cevap:
 
"Ekibim tüm karakter modellemeleri ve onları belirgin kılan özelikleri daha iyi gösterecek şekilde çalışıyor."
 
Bir başka hayranın "ıslak karakter modellemeleri" sorusuna ise Papy şu cevabı  verdi:
 
"Eğer ihtiyacımız olursa elbette bunun üzerinde dururuz. Umarım tüm karakterleri ıslatabiliriz. Zaten Kratos saniyeler içinde kupkuru hale dönecektir." (Sanırız Kratos'un hiddetli ve hızlı hareketlerine referans gösteriyor)
 
    Bunların yanı sıra Papy, oyunun multiplayer modunda yer alacak karakter modellemeleri ve detaylarına değindi, kıyafet fiziklerini anlattı:
 
"Multiplayer modu için farklı ten renkleri, vücut boyaları ve dövmeler oluşturacağız. Etekler hafifçe savrulacak ve kıyafetler gerçekte vücut hareketlerine paralel ne yaparsa onları yapacak. Kıyafet fizikleri tamamiyle bizim eserimiz. Kamerayı ufak da olsa elle kontrol imkanı tanıdık. Bu sayede etrafta gizli kalan bazı envanterler rahatça görülecek."
 
   Oyunda bulmaca öğelerinin olacağını ancak kaç tane ve ne türde olacağını söylemeyen Papy, yıkılabilir çevre detaylarının God of War III'e oranla daha çok olacağını açıkladı. Son olarak tartışılan oyunun uzunluğu konusuna değinen Todd Papy, durumla ilgili olarak şu sözlere yer vererek röportajı sonlandırmış:
 
"Kalite üzerine yoğunlaşıyoruz, miktar değil. Harika bir 5 - 10 saati, idare eder olarak tabir edilen 30 saate yeğleriz."